Jump to content
IGNORERAD

Kriminal tråden!

audirs2

Recommended Posts

22 hours ago, Tallviking said:

Polen och Ungern SÖKTE medlemskap i EU, skrev på att dom skall följa EU-fördraget och dess lagar och regler och dom la ner mycket tid och pengar på att få bli medlemmar.....

Ingen har tvingat dom att varken söka eller bli medlemmar i "klubben" men dom var uppenbart bara ute efter russinen men passar det inte att följa ingångna avtal är det bara för dom att lämna kakbordet och ge sig ut i kylan inklämda mellan EU och Ryssland. Säkert ett riktigt trevligt läge.....

SWEXIT nu!! 

Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Nicholas:

SWEXIT nu!! 

Det är ju SE som Sverige förkortas, så SEXIT nu!

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

On 2021-10-09 at 20:00, skrev UglyFarang:

Danskarna är duktiga, denna norsken fick betala ett högt pris för sin fortkörning.

https://www.svt.se/text-tv/149 

Dom  är dock väldigt konsekventa. .. Vilket vår domstol inte är.  kolla vem som som som styr så fattar du. . Dvärgen är bara en marionett, och han bryr sig inte.....

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Blir säkert en utredning om övervåld där.

Och att vi bör förbjuda polisen att jaga brottslingar, så att de inte utsätts för fara.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
5 minuter sedan, skrev Amigo:

Att polisen inte får bukt på dessa jävla skit. När man vaknar på morgonen, får man gissa hur många skjutningar har det hänt under kvällen/natten. Få se vad so mligger bakom detta? Knark gissar jag.

www.aftonbladet.se / Artisten Einár, 19, död efter skjutning i södra Stockholm

Han hade kanske stulit en basslinga från någon...

Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Esspe:

Han var utsatt för kidnappning av Vårbyligan och skulle vittna när rättegången  började. Liknar alltmer Chicago men Lövet har ju tankarna hos familjen, för vilken gång i ordningen. Tror inte han tycker det är OK.

Det blir mera saft å bullar nu!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
43 minuter sedan, skrev Esspe:

Han var utsatt för kidnappning av Vårbyligan och skulle vittna när rättegången  började. Liknar alltmer Chicago men Lövet har ju tankarna hos familjen, för vilken gång i ordningen. Tror inte han tycker det är OK.

Vårbyligan!

Ja då är det nog inte bara en basslingor han har stulit. Jag skulle tro att han rentav har stulit några beats. 

Pojkstreck!

Inget att se! Cirkulera

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Amigo:

Att polisen inte får bukt på dessa jävla skit. När man vaknar på morgonen, får man gissa hur många skjutningar har det hänt under kvällen/natten. Få se vad so mligger bakom detta? Knark gissar jag.

Det var väl han som Yasin planerade att kidnappa och nu sitter inne för ?

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Undrar vilken P3-guldvinnare som är den skyldige denna gång... 

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Benriach:

Undrar vilken P3-guldvinnare som är den skyldige denna gång... 

Nu blev jag på dåligt humör nr jag tänker på dessa djävla batikhäxor och velourkärringar som röstar fram sån skit.

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev audirs2:

Varför skjuter man "lösa" skott på en som är regissör?

https://svenska.yle.fi/a/7-10007833

Han sköt "in i kameran" så fotografen dog. Kulan passerade genom fotografens bröstkorg och vidare in i regissörens axel (regissören stod strax bakom kameran)

Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Tallviking:

Han sköt "in i kameran" så fotografen dog. Kulan passerade genom fotografens bröstkorg och vidare in i regissörens axel (regissören stod strax bakom kameran)

Måste ha varit en väldigt skarp lös! Vi sköt dock "lös" med skarpskjutningspipan på M45,an, var nog väldigt dödligt på närmare håll!

//S

There can be only one (Stefan)

Dela på andra sajter

On 10/22/2021 at 1:01 PM, Tallviking said:

Det var väl han som Yasin planerade att kidnappa och nu sitter inne för ?

Yasin är fri som en fågel. 

En socialdemokratisk justitieminister får ju kalla kårar vid tanken på att han inte får sitta kvar efter nästa val.

Det skulle ju eventuellt leda till ordning och reda. 

Hemska tanke. 

Dela på andra sajter

Men det är skillnad på begreppet "lös" I en revoleveramunition behövs ingen projektil för att det ska smälla, dock blir det en rejäl gaschock utanför mynningen som mycket väl kan vara dödlig på mycket nära håll. När det gäller automatvapen är det lite annorlunda, då krävs det ett visst gastryck/rekyl för att få vapnet att ladda om/cirkulera. Där av behövs det en projektil som "täpper till" pipan. Projektilen är oftast av plast eller i äldre modeller av trä. En speciell pipa som minskar diametern mot slutet och/eller en kona på pipänden används, men detta ser ju skit ut på film!

Slutsats: någon fuckade upp ammunitiossvalet i filmen eller så sköt an dem på riktigt nära håll, vilket inte är troligt!

//S

Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Stefan:

Måste ha varit en väldigt skarp lös! Vi sköt dock "lös" med skarpskjutningspipan på M45,an, var nog väldigt dödligt på närmare håll!

//S

Den var laddad med skarp ammunition av någon anledning som polisen nu utreder hur detta kunde hända

Dela på andra sajter

45 minutes ago, Stefan said:

Men det är skillnad på begreppet "lös" I en revoleveramunition behövs ingen projektil för att det ska smälla, dock blir det en rejäl gaschock utanför mynningen som mycket väl kan vara dödlig på mycket nära håll. När det gäller automatvapen är det lite annorlunda, då krävs det ett visst gastryck/rekyl för att få vapnet att ladda om/cirkulera. Där av behövs det en projektil som "täpper till" pipan. Projektilen är oftast av plast eller i äldre modeller av trä. En speciell pipa som minskar diametern mot slutet och/eller en kona på pipänden används, men detta ser ju skit ut på film!

Slutsats: någon fuckade upp ammunitiossvalet i filmen eller så sköt an dem på riktigt nära håll, vilket inte är troligt!

//S

Är inte grundproblemet att man har riktiga vapen vid filminspelning? 

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Nicholas:

Är inte grundproblemet att man har riktiga vapen vid filminspelning? 

Japp, kan inte begripa att man idag använder riktiga vapen vid filminspelningar, det finns absolut ingen anledning till det, visst, med en svartkrutsladdad revolver får man liksom specialeffekten på köpet. Men med dagens teknik borde det lätt gå att fixa utan att människor dör på kuppen!

//S

Dela på andra sajter

On 2021-10-22 at 08:42, skrev Amigo:

Jag kände mej gammal när jag såg nyheten om Einars död på nyheterna...

Har aldrig hört talas om honom förut...

Sån nollkoll känns inte bra, för mej.

En av våra praktikanter (15år gammal) denna veckan visste tydligen att han var artist?

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tommy:

Jag kände mej gammal när jag såg nyheten om Einars död på nyheterna...

Har aldrig hört talas om honom förut...

Sån nollkoll känns inte bra, för mej.

En av våra praktikanter (15år gammal) denna veckan visste tydligen att han var artist?

MVH

Jag med, hade ingen minnesbild att jag hört honom, det har jag säkert men inte lagrat saken på hårddisken utan Random Access Memory har raderats direkt efter.....

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Stefan:

Japp, kan inte begripa att man idag använder riktiga vapen vid filminspelningar, det finns absolut ingen anledning till det, visst, med en svartkrutsladdad revolver får man liksom specialeffekten på köpet. Men med dagens teknik borde det lätt gå att fixa utan att människor dör på kuppen!

//S

Amerikanska skådespelarfacket utreder nu förbud mot att använda riktiga vapen vid filminspelningar

Är ju inte första gången heller detta händer. Har för mig Spike Lee:s son dog på samma sätt

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Amerikanska skådespelarfacket utreder nu förbud mot att använda riktiga vapen vid filminspelningar

Är ju inte första gången heller detta händer. Har för mig Spike Lee:s son dog på samma sätt

Bruce Lees son Brandon Lee sköts ihjäl unde en filminspelning...

"Lee inledde sin karriär med en biroll i Kung Fu: The Movie (1986), därefter syntes han i flera actionfilmer. År 1993 blev han skjuten av misstag under inspelningen av The Crow och dog. Efter dödsfallet gjorde man klart filmen genom att använda stuntmän och specialeffekter."

Från: https://sv.wikipedia.org/wiki/Brandon_Lee

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...