Jump to content
IGNORERAD

Kriminal tråden!

audirs2

Recommended Posts

25 minutes ago, rolba said:

Hörde just att de fått fast en 55-åring.

Lite snabbare än göteborgarna.

Och @Enis är nog ett par år yngre så han klarade sig nu.

Och Uffe är ju 57, så då är det inte han heller. 

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Polisen söker just nu en misstänkt.

De söker 55-åringen

enis - nästan 55

😀

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Lars Vilks dog och två poliser i en krock med en lastbil nu i kväll!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev audirs2:

Lars Vilks dog och två poliser i en krock med en lastbil nu i kväll!

Mycket märklig olycka verkar det som.

Är Säpo infiltrerade av självmordsförare? 

Dela på andra sajter

3 hours ago, rolba said:

Mycket märklig olycka verkar det som.

Är Säpo infiltrerade av självmordsförare? 

Har fullt sjå att att anmäla dem som jublar på twitter. Inte för att jag är foliehatt som antivaccarna på forumet här men det luktar skumt. 

De är utbildade och de kör inga vanliga skitbilar, har svårt att tro att de kom fel.

Ändrades av 65Selander
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev 65Selander:

Har fullt sjå att att anmäla dem som jublar på twitter. Inte för att jag är foliehatt som antivaccarna på forumet här men det luktar skumt. 

De är utbildade och de kör inga vanliga skitbilar, har svårt att tro att de kom fel.

Körde genom wireräcket och över på andra sidan motorvägen och in under en lastbil och brann upp

Låg en polisbil bakom också så det borde finnas bra vittnen. Tydligen körde dom i väldigt hög fart enligt vittnen

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Tittade preskonferensen på TV4 play, enl. polisens talesman finns inget som tyder på yttre påverkan, men det har inte uteslutits heller. Bilen väger 4,5 ton och man har hittat däckrester före olycksplatsen. Möjligen har det skett en däckexplosion och därmed bilen kört igenom vajerräcket. Enl. en av medias frågeställare har bilen färdats i ca 160 kmh, det med bilens tyngd kan ha orsakat att bilen hamnat på andra sidan av räcket. Följebilen har inte haft ögonkontakt med skyddsbilen. Avspärringen på platsen har utvidgats i morse.

Ändrades av Amigo
typo

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

Jag har nu gjort en brottsplats undersökning av Lars Vilks o polisens olycka, på distans och virtuellt som brukligt är nuförtiden. Det enda brott som skett är att polisen har kört för fort och därmed orsakat olyckan. Case closed.

Ändrades av Amigo

Dela på andra sajter

1 hour ago, Amigo said:

Jag har nu gjort en brottsplats undersökning av Lars Vilks o polisens olycka, på distans och virtuellt som brukligt är nuförtiden. Det enda brott som skett är att polisen har kört för fort och därmed orsakat olyckan. Case closed.

Det stämmer nog, men först ska polisen utreda detta något år, sedan lägga ner det.

Ingen direkt slutsats kommer att dras.

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Amigo:

Njaa.... Borde dom inte straffas postumt då? Följebilen har dessutom brustit i ögonkontakt. Normalt sett inte ett allvarligt brott. Men för en följebil måste det anses grovt.

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Wangthong:

Njaa.... Borde dom inte straffas postumt då? Följebilen har dessutom brustit i ögonkontakt. Normalt sett inte ett allvarligt brott. Men för en följebil måste det anses grovt.

Jag håller med, polisens agerande måste undersökas och om det är möjligt, straffas därmed. Men trolgen blir det som @Nicholas skriver, efter några år avskrivs ärendet o glöms bort. Jag har inte den kunskapen, om följebilen måste ha ögonkontakt hela tiden, det kan ju i vissa fall vara bättre att de följer på lagom distans, som sagt vet inte. De kanske har en konstant kontakt via radio/telefon eller annan teknisk utrustning, vad vet jag.

Vad jag kommer på så här snabbt finns det nog flera fall som nte kunnat föras till rätten pga gärningsmannen dött? tex Palme mordet.

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Amigo:

Vad är det för vits med att ha följebil om de inte har ögonkontakt?

Måne

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev måne:

Vad är det för vits med att ha följebil om de inte har ögonkontakt?

Jag vet inte vilka regler gäller men kör de samma väg åt samma håll kommer de snabbt till platsen om nåt händer! Vad skulle ögonkontakt göra för mer nytta, utom att i detta fall tex. skulle de vara ögonvittnen men inte kunnat hindra händelseförloppet.

Men en tragiskt olycka har det varit, fy skamm på de som jublar över detta. Det finns ju en del inlägg där det påstås att det var guds verk.

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Amigo:

Jag vet inte vilka regler gäller men kör de samma väg åt samma håll kommer de snabbt till platsen om nåt händer! Vad skulle ögonkontakt göra för mer nytta, utom att i detta fall tex. skulle de vara ögonvittnen men inte kunnat hindra händelseförloppet.

Men en tragiskt olycka har det varit, fy skamm på de som jublar över detta. Det finns ju en del inlägg där det påstås att det var guds verk.

Han var väl utsatt för dödliga hot,och om de ska kunna förhindra en attack bör de väl se objektet?

Måne

Dela på andra sajter

Bild på MPR-konstaplarna Kling och Klang på väg till olycksplatsen för att starta sin utredning och utse den skyldige.

image.png.fefb50b7e93e4324edc0b6e52f59e2b8.png

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Amigo:

Det satt två poliser i bilen han färdades! Tror att de, eller en av dem hade ögonkontakt.

www.iltalehti.fi Bild från olycksplatsen i artikeln

kuva.png.55e318a82772fa64e869f8004cd7ae34.png

I ett ganska tidigt skede gick det ut att poliserna i följebilen inte hade kontakt. De är fortfarande vid liv och borde vara de som bäst vet om de hade kontakt eller inte. Fast om båda bilarna körde 160kmh så kan det väl tänkas att de säger att de inte hade ögonkontakt för att slippa anklagelser för fortkörning.

Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Wangthong:

I ett ganska tidigt skede gick det ut att poliserna i följebilen inte hade kontakt. De är fortfarande vid liv och borde vara de som bäst vet om de hade kontakt eller inte. Fast om båda bilarna körde 160kmh så kan det väl tänkas att de säger att de inte hade ögonkontakt för att slippa anklagelser för fortkörning.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tidigare-livvakten-om-dodliga-kraschen-storsta-av-otur

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Wangthong:

Han verkar inte varit där! Ändå vet han vilken otur de hade. Trodde inte poliser fick köra för fort utan uttryckning?

Att transportera ett skyddsobjekt är en "utryckning"

Hade Vilks inte varit i bilen kunde man möjligen diskutera om det var lämpligt

När dom kör skyddsobjekt till och från Arlanda t.ex håller dom ofta hög fart av flera skäl. Inte minst för att minska tiden skyddsobjektet utsätts för fara från en ev attack

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tallviking:

När dom kör skyddsobjekt till och från Arlanda t.ex håller dom ofta hög fart av flera skäl. Inte minst för att minska tiden skyddsobjektet utsätts för fara från en ev attack

Dom gör som jag då! Dess fortare jag kör dess mindre tid på den farliga vägen. 

I fredags körde jag extra fort ca 6 mil, då bilen slutade ladda. Av med lyse, vindrutetorkare och fläkt för att spara på batteriet och ner med pedalen. 

Fast utan blåljus förstås.

Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Tallviking:

I kortege har de bilar som har blåljus på, det är inte utryckning så länge de inte har blåljus eller siren på. Hur ska annars medtrafikanter veta för att väja tex?

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...