Jump to content
IGNORERAD

Kriminal tråden!

audirs2

Recommended Posts

3 timmar sedan, skrev audirs2:

Stäng Donken 24,00!! Ingen behöver äta snabbmat efter den tiden!

Kan väl förfan

inte anpassa riket efter att vissa människor inte kan sköta sig. Vad är nästa åtgärd ? Stänga Ica 17:00 ingen behöver handla senare än så ?

Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev audirs2:

Kör man på en älg så kan det var olagligt! Det tycker polisen Lippen! Men allt skit som händer i förorten hela tiden då, vad är det då? Men en ärlig svensk bilist är ju enklare att ta! https://www.expressen.se/gt/pernilla-46-krockade-med-alg-anglavakt/

Körde väl bil efter 24.00, det kanske man inte heller ska göra?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev GreenValley:

Varför är en 13-årig tjej ute på egen hand klockan 03.30?

Har föräldrarna sagt upp sig?

Sedan så har vi barnen som kraschade med sin fyrhjuling. 8-11 år var dom. Verkar bli vanligt med sovande föräldrar.

Betr 13-åringen, som för övrigt bara var 12 år, var föräldrarna skilda, flickan bodde med mamman, som stuckit på semester med sin nya kille!

Dela på andra sajter

Det går bra nu

117001965_10215974952237697_5206015487013463736_n.thumb.jpg.ab36da55681a9804ee4883f64460cbdc.jpg

Screenshot_2020-08-03-22-44-48-004.jpeg.58782cd146e1841c8177f3e7e6dc4fc6.jpeg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

On 2020-08-02 at 22:33, skrev Tekkor:

Sen som du säger, vad gör småungar ute mitt i natten?

On 2020-08-02 at 23:46, skrev GreenValley:

Givetvis ska de inte vara ute på egen hand vid den tiden MEN:

Det är definitivt inget argument som ska ta bort fokus från sakfrågan. (Det är väl bäst att direkt tillägga att jag absolut inte "anklagar" er för att göra just detta.)
Vi vet ju inte anledningen till att hon var där just då men det ska verkligen inte få spela någon som helst roll alls! Om hon var där bara för att handla godis eller hängde där för att kröka och röka på - det är helt ovidkommande!

Folk ska oavsett ålder, plats och tid kunna vistas utomhus utan att riskera att bli mördade av ett kriminellt pack som åker omkring med skarpladdade automatvapen och skjuter ner oskyldiga till höger och vänster.
Att det ens får ske är ett så otroligt fundamentalt misslyckande av clownerna som styr landet och de borde fan skämmas, avgå med omedelbar verkan samt få en permanent dumstrut monterad på skallen.
När det ska arrangeras Pridetåg och BLM-demonstationer så verkar det finnas obegränsat med polisresurser men att plocka bort sådant här vidrigt pack från gatorna och förebygga skiten - ja där går man alltså fullständigt bet och bara låter eländet eskalera.
The Bottom is NOT nådd.

😠

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Fantomen:

Givetvis ska de inte vara ute på egen hand vid den tiden MEN:

Det är definitivt inget argument som ska ta bort fokus från sakfrågan. (Det är väl bäst att direkt tillägga att jag absolut inte "anklagar" er för att göra just detta.)
Vi vet ju inte anledningen till att hon var där just då men det ska verkligen inte få spela någon som helst roll alls! Om hon var där bara för att handla godis eller hängde där för att kröka och röka på - det är helt ovidkommande!

Folk ska oavsett ålder, plats och tid kunna vistas utomhus utan att riskera att bli mördade av ett kriminellt pack som åker omkring med skarpladdade automatvapen och skjuter ner oskyldiga till höger och vänster.
Att det ens får ske är ett så otroligt fundamentalt misslyckande av clownerna som styr landet och de borde fan skämmas, avgå med omedelbar verkan samt få en permanent dumstrut monterad på skallen.
När det ska arrangeras Pridetåg och BLM-demonstationer så verkar det finnas obegränsat med polisresurser men att plocka bort sådant här vidrigt pack från gatorna och förebygga skiten - ja där går man alltså fullständigt bet och bara låter eländet eskalera.
The Bottom is NOT nådd.

😠

Japp, så rätt du har! Färjan Sverige har alla lens pumpar igång men håller sakta på att sjunka! Kommer nya hål i skrovet hela tiden!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

On 2020-08-02 at 19:36, skrev Tommy:

Problemet med de många morden i Sverige idag,  är enligt min mening, att det finns for många unga män från  familjer  från Afghanistan,Irak, Iran, Somalia, Libanon, Syrien etc,  som tar till automatkarbiner eller knivar for att losa konflikter.

Regeringarna Reinfeldt och Lofven är ansvariga for detta.

Med Sveriges oppna gränser har det även kommit in for många Automatkarbiner i landet.

Regeringen, med hjälp av polisen, måste snart borja rensa upp och återinfora kontroller vid gränserna.

Ändrades av ArneMorales
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Problemet med de många morden i Sverige idag,  är enligt min mening, att det finns for många unga män från  familjer  från Afghanistan,Irak, Iran, Somalia, Libanon, Syrien etc,  som tar till automatkarbiner eller knivar for att losa konflikter.

Regeringarna Reinfeldt och Lofven är ansvariga for detta.

Med Sveriges oppna gränser har det även kommit in for många Automatkarbiner i landet.

Regeringen, med hjälp av polisen, måste snart borja rensa upp och återinfora kontroller vid gränserna.

Helt rätt i det mesta.

Men stänga landet pga detta pack, ska vi anpassa oss efter dem o stoppa utvecklingen?

De ska naturligtvis kastas ut ur landet, man ska sluta o dalta med dessa menaturister, vi ska inte anpassa Sverige efter dem!

Just denna flathet med att anpassa sig efter dem öppnar för mer skit.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

On 2020-08-02 at 23:46, skrev GreenValley:

Har föräldrarna sagt upp sig?

Hon  var tydligen ute med hunden vad det nu har att göra med nåt. Att överhuvudtaget

känna att man måste ställa den frågan när någon har skjutits till döds är .... vad då ?

Om du var där ätandes en hamburgare och huxflux blev skjuten vad f*n har det med

saken att göra ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

Svar till Soengsang

Att hindra illegal inforsel av automatkarbiner och kriminella invandrare, genom bättre kontroller vid gränserna är väl inte att stänga landet.

Just nu väntar tusentals kriminella i Lybien, Tunisien, och Italien på att ta sig vidare till välfärden i norra Europa,

och formodligen är tusentals automatkarbiner på väg till Sverige från de fd Oststaterna.

Ändrades av ArneMorales
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Soengsang:

Helt rätt i det mesta.

Men stänga landet pga detta pack, ska vi anpassa oss efter dem o stoppa utvecklingen?

De ska naturligtvis kastas ut ur landet, man ska sluta o dalta med dessa menaturister, vi ska inte anpassa Sverige efter dem!

Just denna flathet med att anpassa sig efter dem öppnar för mer skit.

Det förs dagligen ut stulna lyxbilar samt östeuropeiska ligor åker bara rakt in i gottepåsen, 2% uppklarning på inbrott numera. 

Hårdare kontroller vid gränserna för att stävja detta vore väl knappast att hindra utvecklingen? 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Just nu väntar tusentals kriminella i Lybien, Tunisien, och Italien på att ta sig vidare till välfärden i norra Europa,

Europas gräns ska naturligtvis hållas.

Ett öppet Europa ska vi naturligtvis annars ha!

Europa ska inte anpassa sig efter muslimer/mena.

Ändrades av Soengsang

Dela på andra sajter

Dags att göra om hemvärnet till medborgargarden och rensa upp i träsken 😉

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Europas gräns ska naturligtvis hållas.

Ett öppet Europa ska vi naturligtvis annars ha!

Så vapensmugglingen  till Sverige från länder i Osteuropa som numera är EU medlemmar är ok enligt dig?

Kriminella från Nigeria mfl länder i Afrika, som lyckas ta sig in i Italien, skall därefter ha fri passage till Sverige?

Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Så vapensmugglingen  till Sverige från länder i Osteuropa som numera är EU medlemmar är ok enligt dig?

Kriminella från Nigeria mfl länder i Afrika, som lyckas ta sig in i Italien, skall därefter ha fri passage till Sverige?

Enligt vänstern och miljötalibanerna är det nog ok!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev SatanG:

Det förs dagligen ut stulna lyxbilar samt östeuropeiska ligor åker bara rakt in i gottepåsen, 2% uppklarning på inbrott numera. 

Hårdare kontroller vid gränserna för att stävja detta vore väl knappast att hindra utvecklingen? 

/ SatanG

Mindre flathet är nog vad som behövs, sverige ska inte behöva anpassa sig.

Knappast straff som avskräcker idag tex. risken att möta en polis är obefintlig, mer poliser naturligtvis som gör annat än knäböjer för terrorister, mer kameror i samhällen och automatiska nummerplåts apparatur längs vägar.

Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Naturligtvis inte ok, men är utopi att stoppa, såvida inte minsta lilla internationell transport grundligt kontrolleras, vilket de flesta förstår är omöjligt.

Vi ska nog inte komma på Nordkoreas nivå.

Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Soengsang:

Mindre flathet är nog vad som behövs, sverige ska inte behöva anpassa sig.

Knappast straff som avskräcker idag tex. risken att möta en polis är obefintlig, mer poliser naturligtvis som gör annat än knäböjer för terrorister, mer kameror i samhällen och automatiska nummerplåts apparatur längs vägar.

Håller med om det mesta men utan gränspoliser med rätt att stoppa, kontrollera och genomsöka fordon så funkar det inte.

Det har svenskarna varit plågsamt medvetna om i decennier men regeringen fortsätter väl gömma sig.

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Håller med i allt du skriver MEN om man låter 12-åringar vara ute ensamma 3.30 så kanske det är en del av förklaringen till att det blivit som det har. Det är dock två helt skilda saker.

Inlägget från @Kenneth4618 nedan är ju också rätt talande. Man engagerar sig stort i något som inte har med Sverige att göra öht medans det verkar som man givit upp när det gäller Sverige. Varför?

Din sista fråga är inte så svårt att svara på. Men de åtgärder som krävs missförstås ofta (medvetet?) av idi*ter, som ofta sitter i sina elfenbenstorn på Södermalm, så att ingen vågar ta de beslut som behövs tas.

Jag säger som Lars Ekborg, oavsett härkomst:

Dela på andra sajter

I dagens it-upplaga av Afronbladet fanns en artikel där inrikesminister Damberg hade uttalat sig efter mordet på flickan och det eskalerande våldet. Han avslutade med "Jag känner beslutsamhet".

Jag skrev i kommentarsfältet: "Så bra, Damberg, att du känner beslutsamhet. Då kan du börja med att slå en pling till Åkesson och få tips hur du skall göra."

Artikeln är nu borttagen i Aftonbladet.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev SatanG:

Håller med om det mesta men utan gränspoliser med rätt att stoppa, kontrollera och genomsöka fordon så funkar det inte.

Menar du att gränspolisen inte har rätt att stoppa fordon för kontroll, det har dom mig veterligen...men skulle nog behövas fler av dem.

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Menar du att gränspolisen inte har rätt att stoppa fordon för kontroll, det har dom mig veterligen...men skulle nog behövas fler av dem.

Precis, det har under många år varit så underbemannat så det finns knappt några gränspoliser kvar.

Tror dessutom gränspoliser, de enstaka som fortfarande finns kvar, inte har rätt att stoppa OM det inte finns misstanke om brott, läcker som ett såll alltså.

/ SatanG

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev SatanG:

Precis, det har under många år varit så underbemannat så det finns knappt några gränspoliser kvar.

Tror dessutom gränspoliser, de enstaka som fortfarande finns kvar, inte har rätt att stoppa OM det inte finns misstanke om brott, läcker som ett såll alltså.

/ SatanG

Jo de har rätt att stoppa och genomsöka vid gränskontroll.

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Det går bra nu

Screenshot_2020-08-03-22-44-48-004.jpeg.58782cd146e1841c8177f3e7e6dc4fc6.jpeg

2 sekunders googling avslöjade nedre bilden. Den ser ut att komma ifrån minnesceremonin efter terrordådet på Drottninggatan. Se blommorna på trappan.

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...