Jump to content
IGNORERAD

Kriminal tråden!

audirs2

Recommended Posts

10 minuter sedan, skrev Nutteman:

Jag hoppas att du inte har förvrängt det jag skrev till att jag beskyller henne för att ljuga.

Det gör jag verkligen inte. Däremot verkar det som man valt att utelämna en del information.

MVH

Nutteman

Ja, man väljer ju själv vad man vill fokusera på i reportaget, för egen del anser jag hela situationen vara tragisk för denna kvinna, och frågan är så mkt större än detta enskilda fall. Att automatiskt bli misstänksam och tro att det inte stämmer tycker jag är fel fokus, men det är bara min åsikt.

Och när blev reportage i kvällspressen helt objektiva och utan vinklingar? Jag har nog aldrig läst nåt sånt reportage i Aftonbladet.

Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Fritz:

Att ingen sa till kvinnan det vansinniga i att gå i pension redan vid 61, jag menar hon var ju lågavlönad undersköterska. Hon skulle naturligtvis kontaktat försäkringskassan och ansökt om sjukersätting i stället vilket hon med sin sjukdomsbild troligen fått och därmed sparat och byggt på sin "pensionskassa" i stället för att tära på den som hon gjorde nu.

Det är väl vid 65 hon har rätt att även få AMF och kanske någon annan pension åxå?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Man undrar ju om hon var med i fackföreningen, vilka råd gav dom henne i så fall?

Att hon inte tog ut skilsmässa,vad berodde det på? avsaknaden av vänner? kanske hon tyckte att gubben hon var gift med var den enda vän hon hade?

Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Esspe:

Inte alls säkert att hon fått sjukersättning, dom har blivit stenhårda i sin bedömning av det sedan flera år tillbaka. Talar av egen erfarenhet och blev mer eller mindre tvingad att gå i förtidspension.

Det har du rätt i men 30% av dom som ansöker om sjukersättning får det beviljat så helt chanslös hade hon inte varit.

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Detta kanske inte passar in här men ändå.. Tycker jag känner igen denna liraren, och på hans FB finns bilder från pattis. 

Hoppas ni lyckas hålla kräkreflexerna i styr:https://dumpen.se/2022/02/11/tommar-janne-skulle-kopa-valdtakt-av-barn-napp-igen/

Denna sajt drivs av Patrik Sjöberg och de jagar pedofiler. 

Pessimist blir inte besviken

Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Koh Changer:

Detta kanske inte passar in här men ändå.. Tycker jag känner igen denna liraren, och på hans FB finns bilder från pattis. 

Hoppas ni lyckas hålla kräkreflexerna i styr:https://dumpen.se/2022/02/11/tommar-janne-skulle-kopa-valdtakt-av-barn-napp-igen/

Denna sajt drivs av Patrik Sjöberg och de jagar pedofiler. 

Fy fan,nackskott är berättigat.

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev berlitz:

Fy fan,nackskott är berättigat.

Ja, hittills har de fått tag på över 50 peddon på ett halvår. Det är så vidrigt så man spyr. 

Fråga till moderator:kan man klistra in bilden på just denna killen, är helt 100 på att jag sett honom innan och det i Thailand. 

Pessimist blir inte besviken

Dela på andra sajter

Hörde på ryktesvägar (ganska sant) att en av Bredängs torpederna kallas för "köttbullen"

Ganska tragiskt att bli maffia kille och få leva med det smeknamnet...Han kanske blir smalare på kåken och får ett tuffare nick senare. Haha skön badge annars😀

Dela på andra sajter

On 2022-02-16 at 14:15, skrev audirs2:

Slänga ut en familj som sköter sig och jobbar???

https://www.expressen.se/gt/man-misstanks-ha-kidnappat-amela-24/

Har man inte skäl nog för uppehållstillstånd så är det väl vad reglerna säjer ska hända, det fanns väl inga flyktingskäl från Serbien 2014?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...

Här snackar vi Kronofogden!!

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Nja Gestapo torterade och mördade folk mer än vad svenska polisen hinner med på 50 år

Dela på andra sajter

On 2022-02-12 at 21:42, skrev audirs2:

https://www.expressen.se/nyheter/polisen-misstanker-mamman-tog-sonen-flydde-till-Thailand/ Undrar om det var någon som skrev här  på MPR för några ås sedan om detta och frågade hur han skulle göra?

Nä det skrevs inte om det på detta forum, finns att läsa på Flashback sök på 

Karlstad - Kvinna lägger ut videoklipp på facebook när Ex hämtar deras son

Jag känner mannen i fråga och vet nästan allt om denna historia, jag var med till och med i klippet i fråga när han skulle hämta barnet

Open same same closed, but different

Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev audirs2:

Har läst om detta och det förvånar mig hur slappt det är i Sverige, och hur det daltas med pack som inte ska vara här
I vilket land som helst i världen skulle slänga ut mig om jag skulle göra nåt grovt brott efter avtjänat straff.

En av dom sa visste inte att det var olagligt att kasta sten, hmmm igen, i vilket land i världen är det lagligt att kasta sten mot polisen.
Alla fyra menar att de inte hade för avsikt att skada poliser genom sitt stenkastande, hmmm det vet väl alla om jag kastar en sten på nån så kommer jag skada personen.

Bara att säga dom sakerna och lite snyft att dom ångrar sig (fast dom inte gör det), så ska det daltas med packet och som i slutändan drabbar vanligt folk
För kolla hur många domar det finns för grovt brott men ej utvisning, det är klart att packet vet att det är inget fara och hålla på med grov brottslighet
För inget kommer att hända förutom ett löjligt straff, när börjar man följa lagen genom att vad det står i lagtexten att ett grovt brott med ett längre fängelsestraff (tror det 2 år idag, SD vill ändra det till 1 år) skall personen utvisas från Sverige.
Då skulle vi får ner brottsligheten ganska fort, samma gäller dom så kallade bidragsinvandrarna dom flyr från ett land för dom är rädda för sitt liv
När dom har fått uppehållstillstånd då åker dom ner på semester från landet dom flydde från, då är dom här på fel grunder och skall utvisas för dom har ljugit till sig sitt uppehållstillstånd.

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Akkuratt!

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...
  • 3 veckor senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...