frogfish Inlagd November 21, 2021 Dela Inlagd November 21, 2021 3 minuter sedan, skrev Amigo: Jag säger inte emot, jag säger att jag inte fattar var ligger vinsten i att låna pengar till folk som inte vill, kan eller har möjlighet att betala tillbaka. De får inte mer pengar bara för att man spöar dem, eller mördar dem (ifall de inte har livsförsäkring men den är ju knepigt med för man ska ju vara förmånstagare i försäkringsbrevet för att få nytta av den) och oftast lever man i missär är livsförsäkring det sista man sörjer över. Men Du som verkar vara kunnig, kanväl förklara för mig hur det skulle funka, bara för att jag vill förstå! Vad jag förstått vill även kriminella gå med vinst i sin verksamhet. Så vad blir under sträcket i slutändan. Se mitt förra svar om incitament. Det är inte raketforskning. Vet inte vad mer som behöver förklaras. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd November 21, 2021 Dela Inlagd November 21, 2021 9 minuter sedan, skrev frogfish: Se mitt förra svar om incitament. Det är inte raketforskning. Vet inte vad mer som behöver förklaras. Tydligen får jag fortfarande befinna mig i okunskap i detta ämne! Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 21, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 21, 2021 7 minuter sedan, skrev Amigo: Tydligen får jag fortfarande befinna mig i okunskap i detta ämne! Äh, spänn fast säkerhetsbältet nu, strax F1! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd November 21, 2021 Dela Inlagd November 21, 2021 1 minut sedan, skrev Amigo: Tydligen får jag fortfarande befinna mig i okunskap i detta ämne! Ok, jag ska föklara så att även en efterbliven 5-åring förstår. Om H&M kräver pengar av sig, och du inte har några, är det enkekt att skita i att betala. Som värst hamnar du hos fogden. Men om HA eller likasinnade köpt din skuld och kommer och vill ha stålar kan det hända att de ger goda motiv för att skaka fram stålar, dina eller nån annans. För att det är du ska jag förklara vad ett sånt incitament kan vara. Det kan vara att de ska vål*ta din fru och dina barn, eller bryta armarna på dina barn, eller helt enkelt spöa upp dig ordentligt (första ggn). Inför detta faktum är det många som på alla sätt och vis försöker få fram stålar. Jag hoppas även du förstår att denna bransch kan vara lönsam. Man behöver inte hota just dig med livet för att öka din betalningsvilja. Till övriga ber jag om ursäkt för den grafiska beskrivningen, men jag var vid vägs ände. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd November 21, 2021 Dela Inlagd November 21, 2021 12 minuter sedan, skrev frogfish: Ok, jag ska föklara så att även en efterbliven 5-åring förstår. Om H&M kräver pengar av sig, och du inte har några, är det enkekt att skita i att betala. Som värst hamnar du hos fogden. Men om HA eller likasinnade köpt din skuld och kommer och vill ha stålar kan det hända att de ger goda motiv för att skaka fram stålar, dina eller nån annans. För att det är du ska jag förklara vad ett sånt incitament kan vara. Det kan vara att de ska vål*ta din fru och dina barn, eller bryta armarna på dina barn, eller helt enkelt spöa upp dig ordentligt (första ggn). Inför detta faktum är det många som på alla sätt och vis försöker få fram stålar. Jag hoppas även du förstår att denna bransch kan vara lönsam. Man behöver inte hota just dig med livet för att öka din betalningsvilja. Till övriga ber jag om ursäkt för den grafiska beskrivningen, men jag var vid vägs ände. @Amigo, vad är det som är snurrigt? Hur jan jag bli tydligare? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd November 21, 2021 Dela Inlagd November 21, 2021 26 minuter sedan, skrev audirs2: Äh, spänn fast säkerhetsbältet nu, strax F1! Jepp nu kör vi! Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd November 21, 2021 Dela Inlagd November 21, 2021 6 timmar sedan, skrev audirs2: Kan inte rå för att jag har råd med 69.- varje månad.🤣 Det spelar väl ingen roll om man har råd eller inte, skulle aldrig falla mig in att gynna expressen eller nån annan godhetsknarkarPKblaska med pengar... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd November 21, 2021 Dela Inlagd November 21, 2021 (ändrad) 7 timmar sedan, skrev frogfish: Ok, jag ska föklara så att även en efterbliven 5-åring förstår. Om H&M kräver pengar av sig, och du inte har några, är det enkekt att skita i att betala. Som värst hamnar du hos fogden. Men om HA eller likasinnade köpt din skuld och kommer och vill ha stålar kan det hända att de ger goda motiv för att skaka fram stålar, dina eller nån annans. För att det är du ska jag förklara vad ett sånt incitament kan vara. Det kan vara att de ska vål*ta din fru och dina barn, eller bryta armarna på dina barn, eller helt enkelt spöa upp dig ordentligt (första ggn). Inför detta faktum är det många som på alla sätt och vis försöker få fram stålar. Jag hoppas även du förstår att denna bransch kan vara lönsam. Man behöver inte hota just dig med livet för att öka din betalningsvilja. Till övriga ber jag om ursäkt för den grafiska beskrivningen, men jag var vid vägs ände. Jag blev faktiskt hotad med Hells Angels en gång för många år sedan. I Internets barndom när man satt här med ett rasslande, pipande och tjutande modem så fanns det någon sidan som hette "Snyggast". Jag har för mig att det gick ut på att tjejer lade in bilder (Påklätt) på sig själva, och sedan fick folk rösta. Någon som kommer ihåg det? Nåväl, det var ändå kul att se om den, eller den skulle få fler röster och vinna över någon annan o.s.v. Jag kommer ihåg att jag satt där när det plötsligt dök upp en ruta som erbjöd något spel som jag inte hade lust att delta i, men det var lögn i helvete att att trycka bort rutan. Till slut chansade jag på att trycka Yes för att kanske få bort skiten. Det var då modemet sprakade igång med tjut, knaster och pip. Jag kastade mig på elkabeln och slet ut den väggkontakten....men för sent. Detta startade en jävligt tröttsam brevväxling med något jävla svin i Skåne, där han påstod att jag nytjat någon svindyr internettjänst som han skulle ha betalt för. Vad det var för en tjänst har jag fortfarande ingen som helst aning om, men betalt skulle han ha. Det var bara till att kopiera allt svinet skickade, kopiera och bestrida. Så jävla jobbig! Jag bestred och krävde att han skulle dra mig iför rätta, vilket han givetvis aldrig skulle göra. Han hade ju inget att komma med. Detta höll på i flera år tills det plötligt upphörde. Puh...tänkte jag, och allt blev lugnt och det hela föll i glömska. Efter några år så fick jag ett brev från någon som sade sig ha köpt upp en skuld som jag skulle betala! Det var då det kom hot om att Hells Angels skulle kunna tänkes komma och hälsa på mig om jag inte betalade. Skulden hade nu vuxit till ett ganska stort belopp så det var bara att börja bestrida igen, kopiera och bestrida! Men något som jag insåg var ju att inte fan skulle Hells Angels åka runt och spöa upp alla som någon gång i forntiden råkat/tvingats trycka "Yes" i den där rutan. Nu är detta länge sedan, och jag kan undra om det fortfarande sitter någon med en fordan på mig och hur många som egentligen betalade? Ändrades November 21, 2021 av Batting Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd November 22, 2021 Dela Inlagd November 22, 2021 16 timmar sedan, skrev frogfish: @Amigo, vad är det som är snurrigt? Hur jan jag bli tydligare? Du har fortfarande inte berättat varifrån kommer pengarna? Lånar man till en redan skuldsatt utan egendom eller inkomst får hen inte mer pengar bara för att hen blir spöat! Du själv skriver att de är samhällets bottenskrap. Tex jag om vi bortser min lilla sjukersättning har jag inga tillgångar annars, jag skulle inte kunna betala oavsett om jag blev dödat! Så jag anser mig vara en dålig investering för att sätta mig i skuldfällan. Capise? Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd November 22, 2021 Dela Inlagd November 22, 2021 9 minuter sedan, skrev Amigo: Du har fortfarande inte berättat varifrån kommer pengarna? Lånar man till en redan skuldsatt utan egendom eller inkomst får hen inte mer pengar bara för att hen blir spöat! Du själv skriver att de är samhällets bottenskrap. Tex jag om vi bortser min lilla sjukersättning har jag inga tillgångar annars, jag skulle inte kunna betala oavsett om jag blev dödat! Så jag anser mig vara en dålig investering för att sätta mig i skuldfällan. Capise? Det känns som om du bara tramsar. Självklart går det skrapa fram pengar, men det kanske inte är dina och du får ta till kriminella aktiviteter. Eller låna av trådens huvudperson till 48% ränta, vilket sätter dig ännu mer i skuld. Och kan du inte betala kanske du får utföra tjänster istället, eller din syster eller fru. Är du uppväxt i rosa bomull? Om du inte förstår vad jag menar så tycker jag vi stannar här. Om du, liksom svenska ministrar, tror att kriminalitet inte finns bara för att det är förbjudet, så har vi ingen gemensam referensram att diskutera utifrån. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd November 22, 2021 Dela Inlagd November 22, 2021 2 minuter sedan, skrev frogfish: Är du uppväxt i rosa bomull? Kan ju vara så också! Märkligt att lånehajar inte lånar sina pengar till folk som sitter vid varenda ICA, COOP och Willys mm nuförtiden. De måste ju vara atraktiva offer i så fall om det funkar som Du säger. Men som jag hela tiden påpekat jag har ingen som helst kunskap i ämnet. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd November 22, 2021 Dela Inlagd November 22, 2021 2 minuter sedan, skrev Amigo: Kan ju vara så också! Märkligt att lånehajar inte lånar sina pengar till folk som sitter vid varenda ICA, COOP och Willys mm nuförtiden. De måste ju vara atraktiva offer i så fall om det funkar som Du säger. Men som jag hela tiden påpekat jag har ingen som helst kunskap i ämnet. Det märks. Känns som vi kommit till vägs ände i detta. Och ska jag vara ärlig så borde du vara glad att du inte kommit i kontakt med sån här verksamhet. Hoppas det fortsätter så🐸 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd November 22, 2021 Dela Inlagd November 22, 2021 7 minuter sedan, skrev frogfish: Känns som vi kommit till vägs ände i detta. Verkar vara så, då Du inte vill eller kan berätta varifrån kommer vinsten/pengarna? En pundare blir inte rikare bara för att hen blir spöat/dödat. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd November 22, 2021 Dela Inlagd November 22, 2021 Precis nyss, skrev Amigo: Verkar vara så, då Du inte vill eller kan berätta varifrån kommer vinsten/pengarna? En pundare blir inte rikare bara för att hen blir spöat/dödat. Jag har ju skrivit flera ggr var pengarna kommer från, är du läskunnig? Återigen, pengarna kommer från nya lån från skrupelfrua människor, alternativt kriminell verksamhet, eller från släkt och vänner som vill rädda livet på sin vän (eller sig själva). Här måste du väl kunna tänka lite själv? Som sagt, jag tror att du nu bara gör en "ordningsman" och bara vill ha sista ordet, för ingen kan vara såhär naiv. Men verksamheten finns. Och ett tips är väl att kontakta lånehajen det handlar om, han kanske förklarar bättre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd November 22, 2021 Dela Inlagd November 22, 2021 1 timme sedan, skrev Amigo: Verkar vara så, då Du inte vill eller kan berätta varifrån kommer vinsten/pengarna? En pundare blir inte rikare bara för att hen blir spöat/dödat. Är du korkad eller dum på riktigt?eller tycker du att det är kul att bara tjafsa? Du är nu nere i en klass, där du kan ha gemenskap med "Bibben" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd November 22, 2021 Dela Inlagd November 22, 2021 3 minuter sedan, skrev born41: Är du korkad eller dum på riktigt? Det är jag nog! Du är inte första som påstår det. Ha en trevlig dag nu! Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd November 22, 2021 Dela Inlagd November 22, 2021 5 minuter sedan, skrev Esspe: Här har ni nu chansen att läsa vad det verkligen handlar om så vi kan få lugn och ro i tråden. Expressen gratis till 28 februari. https://www.expressen.se/nyheter/mannen-som-blev-miljonar-pa-desperata-och-skuldsatta/ Det finns ingenting som heter gratis. På nått sätt finns en baktanke och någon får betala. Trodde du visste det! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd November 22, 2021 Dela Inlagd November 22, 2021 1 minut sedan, skrev Wangthong: Det finns ingenting som heter gratis. På nått sätt finns en baktanke och någon får betala. Trodde du visste det! Ja, skicka in en massa uppgifter kom man ku inte ifrån iaf.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 27, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 27, 2021 Här borde körkortet sitta löst! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 27, 2021 Dela Inlagd November 27, 2021 3 timmar sedan, skrev audirs2: Här borde körkortet sitta löst! Tur att det inte var P19 (ökänd polis i Gävle i ungdomen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 27, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 27, 2021 10 minuter sedan, skrev rolba: Tur att det inte var P19 (ökänd polis i Gävle i ungdomen) Ja det var ju P13! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 29, 2021 Trådstartare Dela Inlagd December 29, 2021 Ikea i blåsten! Du måste visa hur gammal du är för att se denna video! Handlar om hur dom tömmer skogar i Rumäninen! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd December 29, 2021 Dela Inlagd December 29, 2021 (ändrad) Fel Ändrades December 29, 2021 av Stoneys Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd December 29, 2021 Dela Inlagd December 29, 2021 1 timme sedan, skrev audirs2: Ikea i blåsten! Du måste visa hur gammal du är för att se denna video! Handlar om hur dom tömmer skogar i Rumäninen! Eftersom man skall skicka bild på sin legitimation så ringer varningsklockorna att det är ett bedrägeri. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 30, 2021 Trådstartare Dela Inlagd December 30, 2021 10 timmar sedan, skrev born41: Eftersom man skall skicka bild på sin legitimation så ringer varningsklockorna att det är ett bedrägeri. Jag fyllde i mitt betalkort och nu är kontot tömt!😄 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu