Surin P3 Inlagd Oktober 25, 2021 Dela Inlagd Oktober 25, 2021 Angående Baldwin, så är det han själv som är ansvarig i slutändan. Det är ändå riktiga vapen vi pratar om. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 25, 2021 Dela Inlagd Oktober 25, 2021 38 minuter sedan, skrev Surin P3: Angående Baldwin, så är det han själv som är ansvarig i slutändan. Det är ändå riktiga vapen vi pratar om. Så han skall då dömas för vållande till annan död och vållande till kroppsskada ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Oktober 25, 2021 Dela Inlagd Oktober 25, 2021 15 minuter sedan, skrev Tallviking: Så han skall då dömas för vållande till annan död och vållande till kroppsskada ? Det är upp till domstolen vad han döms för. Vad tycker du själv? Om någon ger dig ett vapen och säger att det är oladdat och du råkar skjuta ihjäl tex någons fru/småbarnsmamma, skall du anses som oskyldig? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 25, 2021 Dela Inlagd Oktober 25, 2021 31 minuter sedan, skrev Surin P3: Det är upp till domstolen vad han döms för. Vad tycker du själv? Om någon ger dig ett vapen och säger att det är oladdat och du råkar skjuta ihjäl tex någons fru/småbarnsmamma, skall du anses som oskyldig? Det beror väl på formerna bakom hur vapnet hanteras och under vilka regler och rutiner. Vid en filminspelning i en sådan här stor organisation finns det flera anställda som hanterar och ansvarar för de vapen som används med utpekade ansvariga som förbereder och går igenom vapnet innan varje tagning. I det här fallet fick Alec Baldwin bekräftat av den ansvarige vapenteknikern att vapnet var ett "Cold weapon" d.v.s laddat med lös ammunition. En skådespelare som detta handlar om får inte komplett vapenutbildning med säkerhetsregler etc etc utan det finns särskilt anställd personal för detta som har utpekat ansvar Vid en liknande händelse tidigare dödades Brandon Lee (son till Bruce Lee) och då satt en kula kvar fast i pipan sedan en tidigare skjutning och när man sedan laddade med lös ammunition lossnade den sedan tidigare fastnade kulan och flög ut och dödade Brandon. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 28, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 28, 2021 Snygg snubbe, tjena! https://www.building-supply.se/article/view/816576/korkortslos_lastbilschauffor_knivhotade_polis_pa_byggarbetsplats?ref=newsletter&utm_medium=email&utm_source=newsletter&utm_campaign=daily Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 20, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 20, 2021 Vilken sjuk läsning! Sjuk eller smart? https://www.expressen.se/nyheter/mannen-som-blev-miljonar-pa-desperata-och-skuldsatta/ Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd November 20, 2021 Dela Inlagd November 20, 2021 8 timmar sedan, skrev audirs2: Vilken sjuk läsning! Sjuk eller smart? https://www.expressen.se/nyheter/mannen-som-blev-miljonar-pa-desperata-och-skuldsatta/ Felet med lästipset är, att man måste betala för att läsa hela. Bott i Småland länge ,så jag avstår. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 20, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 20, 2021 2 timmar sedan, skrev born41: Felet med lästipset är, att man måste betala för att läsa hela. Bott i Småland länge ,så jag avstår. 69.- prutt i månanden, huva! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd November 20, 2021 Dela Inlagd November 20, 2021 1 timme sedan, skrev audirs2: 69.- prutt i månanden, huva! Sagt av en arbetande pensionär... Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd November 20, 2021 Dela Inlagd November 20, 2021 Tack ni svenska syltryggar till tjänstemän. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/bedragarnas-nya-metod-riskfritt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 20, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 20, 2021 1 timme sedan, skrev Nicholas: Tack ni svenska syltryggar till tjänstemän. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/bedragarnas-nya-metod-riskfritt Fan va sjukt! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 20, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 20, 2021 2 timmar sedan, skrev UglyFarang: Sagt av en arbetande pensionär... Ja, ordet latmask kommer det inte stå på min gravsten! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd November 21, 2021 Dela Inlagd November 21, 2021 13 timmar sedan, skrev audirs2: 69.- prutt i månanden, huva! 828kr/ år och roligt några minuter varje vecka( 4 timmar) skall ställas mot 3000thb som räcker till 3 nätters nöje.😇 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd November 21, 2021 Dela Inlagd November 21, 2021 10 timmar sedan, skrev audirs2: Ja, ordet latmask kommer det inte stå på min gravsten! Förslag på text. Han gjorde allt för att hålla stånd både dag och natt.🏅 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 21, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 21, 2021 (ändrad) 46 minuter sedan, skrev apknug: Varför lägger du in sån här skit länk igen som inte går o läsa? Har du provision på nyförsäljning eller? Kan inte rå för att jag har råd med 69.- varje månad.🤣 Ändrades November 21, 2021 av audirs2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 21, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 21, 2021 3 minuter sedan, skrev apknug: Spamma inte sönder annars bra trådar med sånt ingen kan läsa, tack. Inte ens ungdomar håller på med sån skit nuförtiden. Gör om gör rätt! Puss på dig, du är bäst asså.🤣😍 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd November 21, 2021 Dela Inlagd November 21, 2021 13 minuter sedan, skrev audirs2: Kan inte rå för att jag har råd med 69.- varje månad. Då kan du väl kopiera artikeln hit i sin helhet? Om du anser att den är värt för oss andra att ha kunskap om. Detta skriver jag i all välmening Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 21, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 21, 2021 17 minuter sedan, skrev Amigo: Då kan du väl kopiera artikeln hit i sin helhet? Om du anser att den är värt för oss andra att ha kunskap om. Detta skriver jag i all välmening Kan skriva lite om vad den handlar om då! En ganska ung man i Helsingborg håller på med och lånar ut pengar till dom som redan ligger ned och han tar en ränta på 1000% eller mer! Sedan har han begärt ut från kronofogden register i tusental på folk som har skulder där och och sedan så har egna bolag där han kräver in dessa pengar! En kronofogde sa att han 'r rädd för denna "master brain" som han kallar honom och att dom inte kan göra nått för att stoppa honom. Sverige i ett nötskal! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd November 21, 2021 Dela Inlagd November 21, 2021 15 minuter sedan, skrev audirs2: Kan skriva lite om vad den handlar om då! En ganska ung man i Helsingborg håller på med och lånar ut pengar till dom som redan ligger ned och han tar en ränta på 1000% eller mer! Sedan har han begärt ut från kronofogden register i tusental på folk som har skulder där och och sedan så har egna bolag där han kräver in dessa pengar! En kronofogde sa att han 'r rädd för denna "master brain" som han kallar honom och att dom inte kan göra nått för att stoppa honom. Sverige i ett nötskal! Ok, jag är säkert en enkel och dum men jag ser inte förtjänst i att låna pengar till folk som jag vet att de varken kan eller vill betala tillbaka! Samt att kräva förfallna skulder på dessa människor! Dessutom vad jag förstått så "säljer" inkassobolag såna skulder som de anser att de aldrig kommer få en slant tillbaka. Så helt gratis är väl inte det heller även om det halndlar uppskattningsvis en miljon SEK i skulder säljs vidare för 50 000 SEK. Inkassobolagen bakar ihop en massa småskulder som de säljer till annan aktör och inkassobolag kan dra av förlusten. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd November 21, 2021 Dela Inlagd November 21, 2021 25 minuter sedan, skrev Amigo: Ok, jag är säkert en enkel och dum men jag ser inte förtjänst i att låna pengar till folk som jag vet att de varken kan eller vill betala tillbaka! Samt att kräva förfallna skulder på dessa människor! Dessutom vad jag förstått så "säljer" inkassobolag såna skulder som de anser att de aldrig kommer få en slant tillbaka. Så helt gratis är väl inte det heller även om det halndlar uppskattningsvis en miljon SEK i skulder säljs vidare för 50 000 SEK. Inkassobolagen bakar ihop en massa småskulder som de säljer till annan aktör och inkassobolag kan dra av förlusten. Nja, den här snubben har ju antagligen ett rejält våldskapital. Det brukar kunna öka på betalningsviljan. Såna här personer är bottenskrapet, inte många som saknar dem om de skulle råka försvinna... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd November 21, 2021 Dela Inlagd November 21, 2021 1 minut sedan, skrev frogfish: Nja, den här snubben har ju antagligen ett rejält våldskapital. Det brukar kunna öka på betalningsviljan. Såna här personer är bottenskrapet, inte många som saknar dem om de skulle råka försvinna... Det blir inte mer pengar bara för att han spöar dem? Ännu mindre om han tar kål på dem. Nej jag måste erkänna min okunskap i kriminalitet. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd November 21, 2021 Dela Inlagd November 21, 2021 30 minuter sedan, skrev Amigo: Det blir inte mer pengar bara för att han spöar dem? Ännu mindre om han tar kål på dem. Nej jag måste erkänna min okunskap i kriminalitet. Ok. Du verkar veta bäst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd November 21, 2021 Dela Inlagd November 21, 2021 1 minut sedan, skrev frogfish: Ok. Du verkar veta bäst. Jepp, jag vet bäst att jag inte vet hur det funkar! Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd November 21, 2021 Dela Inlagd November 21, 2021 Precis nyss, skrev Amigo: Jepp, jag vet bäst att jag inte vet hur det funkar! Det är ju en fånig diskussion. För att göra det enkelt, det är lätt att skita i fogden, men när skinnvästarna knackar på ges lite bättre incitament att skaka fram stålar. Jag har haft med sån här verksamher att göra på nära håll, tillräckligt för att veta att den är lönsam för de utan hämningar. Men att diskutera med nån som själv säger sig inte vera nåt i ämnet, men som ändå ska säga emot, hänvisar jag till grekisk mytologi. Sisyfos låter bekant... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd November 21, 2021 Dela Inlagd November 21, 2021 2 minuter sedan, skrev frogfish: Men att diskutera med nån som själv säger sig inte vera nåt i ämnet, men som ändå ska säga emot Jag säger inte emot, jag säger att jag inte fattar var ligger vinsten i att låna pengar till folk som inte vill, kan eller har möjlighet att betala tillbaka. De får inte mer pengar bara för att man spöar dem, eller mördar dem (ifall de inte har livsförsäkring men den är ju knepigt med för man ska ju vara förmånstagare i försäkringsbrevet för att få nytta av den) och oftast lever man i missär är livsförsäkring det sista man sörjer över. Men Du som verkar vara kunnig, kanväl förklara för mig hur det skulle funka, bara för att jag vill förstå! Vad jag förstått vill även kriminella gå med vinst i sin verksamhet. Så vad blir under sträcket i slutändan. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu