Jump to content
IGNORERAD

Kriminal tråden!

audirs2

Recommended Posts

Precis nyss, skrev Tallviking:

2 sekunders googling avslöjade nedre bilden. Den ser ut att komma ifrån minnesceremonin efter terrordådet på Drottninggatan. Se blommorna på trappan.

Nu är det inte bilderna som talar utan symboliken, tragiskt att se hur regeringen prioriterar, terrorister före barn!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Nu är det inte bilderna som talar utan symboliken, tragiskt att se hur regeringen prioriterar, terrorister före barn!

Jag tror du kan dra ett likhetstecken mellan hur regeringen resonerar och TV. Iom att bilden inte var från rätt sammanhang, så vägrar de förstå ev symbolik....

Undrar om tjejens kompisar kommer dra genom stan och vandalisera butiker, eller stjäla flyttlass från barnfamiljer? Troligen inte, eftersom de verkar vara "normalt" folk. Och the usual suspects (AFA-packet) inte är intresserade av att bråka med de som troligen är gärningsmän i detta fallet....

Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Tallviking:

2 sekunders googling avslöjade nedre bilden. Den ser ut att komma ifrån minnesceremonin efter terrordådet på Drottninggatan. Se blommorna på trappan.

Bättre nu då?  Jag gogglade faktisk och såg att det kanske inte var vid rätt tillfälle men men det var inte det som var poängen med inlägget. Men det fattade inte du och fritte 😀

https://www.google.com/search?q=sergelstorg+blm&client=tablet-unknown&prmd=minv&sxsrf=ALeKk00fNNauuW5iYp7n81AMxOc5BaOEhQ:1596531792279&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiXuOeymIHrAhUBAxAIHXfcBeIQ_AUoAnoECAwQAg&biw=1280&bih=800&dpr=1.5

Mindre med "folk" eller

Anade att någon skulle hugga på den för att göra sig märkvärdig.  Att det blev du var ingen överraskning ☺

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Soengsang:

Tallens kommentar visar väl på en stor del av problemet. All kraft läggs på att dissekera argumenten från de som påtalar problem, om 1 % inte är helt korrekt så svartmålas "budbäraren". Och som i verkligheten, ivrigt påhejade av "sådäså"-kärringar....

Tycker det påminner om samhällsdebatten i stort, faktiskt.

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev frogfish:

Tallens kommentar visar väl på en stor del av problemet. All kraft läggs på att dissekera argumenten från de som påtalar problem, om 1 % inte är helt korrekt så svartmålas "budbäraren". Och som i verkligheten, ivrigt påhejade av "sådäså"-kärringar....

Tycker det påminner om samhällsdebatten i stort, faktiskt.

Tallen kan gott få en grön karma för att han orkade googla bilden och se den som ett större problem än vad den symboliserar, tydligen viktigare att såga K4618:s bild än att bekymra sig för proportionerna i regeringens handlande.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Screenshot_2020-08-04-14-23-45-356.thumb.jpeg.5a2c9a22348eda4155feaaae7d53ed3e.jpeg

Screenshot_2020-08-04-14-24-05-972.jpeg.998efdd1913481766b7ad4a5ba3fd7c7.jpegScreenshot_2020-08-04-14-26-52-905.thumb.jpeg.630922e96bcf758622064bdbd47101c2.jpeg

Icke fake 😉

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
4 timmar sedan, skrev Tallviking:

Den övre bilden är dessutom med stor sannolikhet tagen långt innan flickan blev mördad. Konstigt att du inte även googlade det.

Du beter dig som en aspbergare ibland. 

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev audirs2:

Em pressetalesman/kvinna som har gett henne texten?

För mig är det främst mitt intresse för teknik, fotografering och innovation, där Huawai är väldigt starka, som gör att jag tycker samarbetet är bra.
Jag kommenterar ingenting gällande politik eller liknande och det har jag aldrig gjort. Så, i övrigt har jag inga kommentarer

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev 65Selander:

Em pressetalesman/kvinna som har gett henne texten?

För mig är det främst mitt intresse för teknik, fotografering och innovation, där Huawai är väldigt starka, som gör att jag tycker samarbetet är bra.
Jag kommenterar ingenting gällande politik eller liknande och det har jag aldrig gjort. Så, i övrigt har jag inga kommentarer

Cash is king, money rules.

Hon hoppas att det snart är glömt, så hon kan spendera sina stålar i lugn och ro. Hon har ju själv sagt att hon numera bara håller på för pengarnas skull, så inget nytt på denna horisont. Jag skulle nog göra likadant.

Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Esspe:

Men kriminellt är det väl inte så vad gör det i Kriminal tråden?

Det är nästan kriminellt att lägga det här.....😀

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Bättre nu då?  Jag gogglade faktisk och såg att det kanske inte var vid rätt tillfälle men men det var inte det som var poängen med inlägget. Men det fattade inte du och fritte

Nä, det fattade jag inte förrän du förklarade. I min lilla värld så gäller det att om man lägger ut en bild och påstår att det föreställer en specifik händelse så föreställer det den händelsen och inget annat. Men jag är väl gammeldags och omodern i mitt sätt att vara, i alla fall med MPR-mått mätt.

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Fritz:

Nä, det fattade jag inte förrän du förklarade. I min lilla värld så gäller det att om man lägger ut en bild och påstår att det föreställer en specifik händelse så föreställer det den händelsen och inget annat. Men jag är väl gammeldags och omodern i mitt sätt att vara, i alla fall med MPR-mått mätt.

🤔

Ändrades av Kenneth4618

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev SatanG:

Håller med om det mesta men utan gränspoliser med rätt att stoppa, kontrollera och genomsöka fordon så funkar det inte.

Det har svenskarna varit plågsamt medvetna om i decennier men regeringen fortsätter väl gömma sig.

/ SatanG

Du är väl inte intreserad att betala till mera tull och poliser men skyller på regeringen det kan du

får dom inte in pengar till sånt vad fan ska dom göra, ta från sjukvården eller nåt sånt. Huva

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev ArneMorales:

Problemet med de många morden i Sverige idag,  är enligt min mening, att det finns for många unga män från  familjer  från Afghanistan,Irak, Iran, Somalia, Libanon, Syrien etc,  som tar till automatkarbiner eller knivar for att losa konflikter.

Regeringarna Reinfeldt och Lofven är ansvariga for detta.

Med Sveriges oppna gränser har det även kommit in for många Automatkarbiner i landet.

Regeringen, med hjälp av polisen, måste snart borja rensa upp och återinfora kontroller vid gränserna.

Vilka styr dom unga männen och ger dom vapen så dom kan skjuta ihjäl nån.Var det inte det

som hände, det var inte hon som var måltavlan men småpojka kan inte skjuta så det blev fel

Inte alla men många svenska krimminella använder sej av småpojka för dom kan inte åka dit

på samma sätt som en 18 åring

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Vilka styr dom unga männen och ger dom vapen så dom kan skjuta ihjäl nån.Var det inte det

som hände, det var inte hon som var måltavlan men småpojka kan inte skjuta så det blev fel

Inte alla men många svenska krimminella använder sej av småpojka för dom kan inte åka dit

på samma sätt som en 18 åring

Nja, jag skulle gissa att ungefär 110% av de kriminella i Norsborg har sitt ursprung i icke skidåkande nationer. Om du inte menar att de är svenskar för att de åkt tunnelbana.....

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Soengsang:

Jo de har rätt att stoppa och genomsöka vid gränskontroll.

Ja om de har särskilda skäl eller som sagt misstanke, inte på måfå eller när de har lust.

Vill du förkovra dig mer så kolla polislagen, paragraf 20.

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Esspe:

Men kriminellt är det väl inte så vad gör det i Kriminal tråden?

Tycker själv att det är det om man stödjer en kommunist regim! Lite som när Sovjet anföll Finland (gamla Sverige) 1939 då tyckte rödtottarna i Sverige att Finland gjorde fel som inte anslöt sig till det Sovjetiska himmelriket! Likaså så var det bara svenska borgeliga väljare som valde att gå på Finlands sida frivilligt!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev audirs2:

Tycker själv att det är det om man stödjer en kommunist regim! Lite som när Sovjet anföll Finland (gamla Sverige) 1939 då tyckte rödtottarna i Sverige att Finland gjorde fel som inte anslöt sig till det Sovjetiska himmelriket! Likaså så var det bara svenska borgeliga väljare som valde att gå på Finlands sida frivilligt!

Jag har sagt det tidigare...varför inte vara på ett Finskt forum? Det är nog närmare dig.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
7 minuter sedan, skrev berlitz:

Jag har sagt det tidigare...varför inte vara på ett Finskt forum? Det är nog närmare dig.

Polskt eller ryskt går lika bra 😉

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev berlitz:

Hmmmm,,,P3 som är Vd på forat är ju från Finland!😆

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Polskt eller ryskt går lika bra 😉

Ja dom Sovjetiska går inte av för hackor!:lipa:

Ändrades av audirs2

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev audirs2:

Hmmmm,,,P3 som är Vd på forat är ju från Finland!😆

Hmmmm med hans konstiga inlägg ibland gissar jag han är från mars🙃

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Hmmmm med hans konstiga inlägg ibland gissar jag han är från mars🙃

Men lite fart på forat är det ju i alla fall just nu! Annars ganska sömnigt!:lipa: Alltid roligt å reta upp rödtottarna!:rotfl:

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...