born41 Inlagd Juli 24, 2020 Dela Inlagd Juli 24, 2020 2 timmar sedan, skrev Jive: Det verkar vara mycket av den här råheten i Sverige idag. Undrar varför det har blivit så. 😌 För om polisen kröker ett hårstrå på en brottsling, så skall det utredas om polisen begått tjänstefel, och skadestånd utges till boven. Born41 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 24, 2020 Dela Inlagd Juli 24, 2020 BLM eller? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juli 24, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Juli 24, 2020 Jävla Kalle Anka vårdare!!!https://www.expressen.se/gt/krim/har-fritas-mordaren-mitt-framfor-vardarna/ Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ArneMorales Inlagd Augusti 1, 2020 Dela Inlagd Augusti 1, 2020 Varfor släpps Västafrikansk maffia in i Sverige? https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nigeriansk-maffia-ska-ha-smugglat-132-kilo-knark-i-morgon-faller-domen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 1, 2020 Dela Inlagd Augusti 1, 2020 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 1, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 1, 2020 2 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Sveriges framtid! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ArneMorales Inlagd Augusti 1, 2020 Dela Inlagd Augusti 1, 2020 (ändrad) Tänker på dessa muslimer som kommit till Sverige, och sedan begår hedersmord när deras kvinna vill separera, eller de som våldtar barn. Om de åker fast får skattebetalarna betala deras advokatkostnader. Ofta miljonbelopp. Därefter doms de till långa fängelsestraff, ofta kring 10 år. Vad kostar detta? Hittade detta svar på Twitter idag Ändrades Augusti 1, 2020 av ArneMorales Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 1, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 1, 2020 41 minuter sedan, skrev ArneMorales: Tänker på vad dessa muslimer som kommit till Sverige, och sedan begår hedersmord när deras kvinna vill separera, eller de som våldtar barn. Om de åker fast får skattebetalarna betala deras advokatkostnader. Ofta miljonbelopp. Därefter doms de till långa fängelsestraff, ofta kring 10 år. Vad kostar detta? Hittade detta svar på Twitter idag Sverige som land kommer att få byta namn om 100 år! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Augusti 1, 2020 Dela Inlagd Augusti 1, 2020 100 år??????? 10 max Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ArneMorales Inlagd Augusti 2, 2020 Dela Inlagd Augusti 2, 2020 (ändrad) 23 timmar sedan, skrev ArneMorales: Varfor släpps Västafrikansk maffia in i Sverige? https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nigeriansk-maffia-ska-ha-smugglat-132-kilo-knark-i-morgon-faller-domen Fjorton dömda . Sammanlagda advokatkostnader 27 miljoner kronor. Sedan tillkommer fängelsekostnaderna, mer än 1 miljon kronor per person per år. EUs öppna gränser kostar de svenska skattebetalarna, utöver den ökande EUavgiften. Grabbarna kommer med båt till Italien eller Spanien, sedan tar de bussen, eller tåget därifrån till Sverige. Inga kontroller inom EU. https://samnytt.se/domar-idag-mot-voodoostyrd-afrikansk-knark-och-prostitutionsmaffia-i-goteborg/ Ändrades Augusti 2, 2020 av ArneMorales Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Augusti 2, 2020 Dela Inlagd Augusti 2, 2020 https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8mr1jx/tonarsflicka-skjuten-till-dods-av-misstag Fördjävligt... "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 2, 2020 Dela Inlagd Augusti 2, 2020 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Augusti 2, 2020 Dela Inlagd Augusti 2, 2020 6 minuter sedan, skrev Esspe: När oskyldiga drabbas då är väl ändå gränsen nådd. Dom har ju inte lyckats gör något åt det här på flera år. Sen kan man ju undra vad en 12-åring gör ute 03.30 på natten men det gör ju inte saken mindre bedrövlig. Kolla på Flashback... https://www.flashback.org/t3254447p42 Verkar vara en ung flicka som befann sej på fel plats vid fel tillfälle, men jag vet inte. MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 2, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 2, 2020 Våran dotter var nära Östberga i natt, där skjuts det åxå hela tiden! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd Augusti 2, 2020 Dela Inlagd Augusti 2, 2020 1 timme sedan, skrev Esspe: När oskyldiga drabbas då är väl ändå gränsen nådd. Dom har ju inte lyckats gör något åt det här på flera år. Sen kan man ju undra vad en 12-åring gör ute 03.30 på natten men det gör ju inte saken mindre bedrövlig. Regeringen måste ju sätta ner foten och markera direkt att något är fel, titta bara på bilbränderna, inga grips eller än mindre straffas, såklart de fortsätter, staten har lärt dem att det är ett okey beteende. Men hade de i början sett till att gripa och utdöma hårda straff så tror jag bilbränderna hade minskat dramatiskt. Nu vet alla att det är okey att elda och att man får polisfika som straff. Samma gäller allt skjutande, åldringsrån och gruppvåldtagande tror jag, insatser direkt och stränga straff. Sen som du säger, vad gör småungar ute mitt i natten? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Augusti 2, 2020 Dela Inlagd Augusti 2, 2020 14 minuter sedan, skrev Tekkor: Regeringen måste ju sätta ner foten och markera direkt att något är fel, titta bara på bilbränderna, inga grips eller än mindre straffas, såklart de fortsätter, staten har lärt dem att det är ett okey beteende. Men hade de i början sett till att gripa och utdöma hårda straff så tror jag bilbränderna hade minskat dramatiskt. Nu vet alla att det är okey att elda och att man får polisfika som straff. Samma gäller allt skjutande, åldringsrån och gruppvåldtagande tror jag, insatser direkt och stränga straff. Sen som du säger, vad gör småungar ute mitt i natten? Måste återinföra tjänstemanna ansvaret Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Augusti 2, 2020 Dela Inlagd Augusti 2, 2020 Varför är en 13-årig tjej ute på egen hand klockan 03.30? Har föräldrarna sagt upp sig? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 2, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 2, 2020 Stäng Donken 24,00!! Ingen behöver äta snabbmat efter den tiden! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 2, 2020 Dela Inlagd Augusti 2, 2020 24 minuter sedan, skrev audirs2: Stäng Donken 24,00!! Ingen behöver äta snabbmat efter den tiden! Nja det finns ju rätt många som jobbar nattetid. Kommer ihåg när man körde charterbuss på 70 - 80 talet och kom till Stockholm på natten. Då fanns det bara Röda Rummet på Norra Bantorget där man kunde få en fika innan man drog vidare. “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 2, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 2, 2020 2 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Nja det finns ju rätt många som jobbar nattetid. Kommer ihåg när man körde charterbuss på 70 - 80 talet och kom till Stockholm på natten. Då fanns det bara Röda Rummet på Norra Bantorget där man kunde få en fika innan man drog vidare. Det var ingen snabbmat i alla fall! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd Augusti 2, 2020 Dela Inlagd Augusti 2, 2020 33 minuter sedan, skrev audirs2: Stäng Donken 24,00!! Ingen behöver äta snabbmat efter den tiden! Så är det, det hänger bara fjortisar där på nattkröken. Bra initiativ... Men nattamat för oss vuxna, det har vi ju hemma och det är viktiga saker.. Det är bara att titta in i lyssna tråden på helgnätterna så ser du meny. 😀 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Augusti 2, 2020 Dela Inlagd Augusti 2, 2020 45 minuter sedan, skrev audirs2: Stäng Donken 24,00!! Ingen behöver äta snabbmat efter den tiden! Är väl ändå upp till Donken själv, inga jäkla ryssfasoner där storebror styr! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 2, 2020 Dela Inlagd Augusti 2, 2020 38 minuter sedan, skrev audirs2: Det var ingen snabbmat i alla fall! Jo snabbkaffe med raketbulle 😉 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Augusti 2, 2020 Dela Inlagd Augusti 2, 2020 On 2020-07-24 at 22:13, skrev Tommy: Det är rätt tufft att vara förälder till en Autistisk dotter, jag och min kära hustru pratade om det idag, men... Vår lilla 13-åring är väldigt söt, klok som få, har ett fantastiskt minne, men pratar inte med andra och trivs med sitt liv. Jag sa "Jag såg några jämnåriga flickor ikväll, uppsminkade och klädda ungefär som Thailändska bartjejer, vänta på bussen in mot Göteborg"... Hon sa att "En av hennes bekanta har en 13-årig dotter (Thai i Sverige) som har pojkvän och har börjat ha sex med honom och andra" Hennes plastpappa har lämnat henne hos pojkvännen och hämtar upp henne ibland... Vi kom överens om att vi aldrig skulle kunnat ta det lugnt om Jasmine klädde upp sej minimala kläder och åkte in till stan med sina vänner. Jag läser varje dag om unga flickor som våldtas och blir misshandlade och skulle antagligen inte kunna neka dottern (om hon var som alla andra tonåringar) att resa på egen hand till centrum, utan bara kunna sitta hemma och oroa mej, tills hon kom hem oskadd... Så, vi har en massa svårigheter men slipper en mängd ångest, eftersom Jasmine aldrig kommer att få resa ensam någonstans, det klarar hon inte... Jag vet att det är en klen tröst, men alltid något. Är vi idi*ter? Tankar? MVH 3 timmar sedan, skrev GreenValley: Varför är en 13-årig tjej ute på egen hand klockan 03.30? Har föräldrarna sagt upp sig? Lite det jag tänkte i den tråden... MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Augusti 2, 2020 Dela Inlagd Augusti 2, 2020 (ändrad) sineP... Ändrades Augusti 2, 2020 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu