Jump to content
IGNORERAD

Norwegian


Kabbanoss

Recommended Posts

3 minuter sedan, skrev Kentan:

Är det bara sena avgången 21:45 med Qatar som har Qsuite?

 

//K

Lite spridda skurar där tror jag, jag har fått det på den sena avgången, samtidigt som jag blivit blåst på konfekten då de har flaggat för Qsuite.

Men att få Qsuite är underbart, bättre kan man inte ha det på en flight, förutom first då, men Qsuite är nog bättre än mångas first.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 245
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    31

  • Nicholas

    25

  • Amigo

    17

  • samet

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Just now, Soengsang said:

Lite spridda skurar där tror jag, jag har fått det på den sena avgången, samtidigt som jag blivit blåst på konfekten då de har flaggat för Qsuite.

Men att få Qsuite är underbart, bättre kan man inte ha det på en flight, förutom first då, men Qsuite är nog bättre än mångas first.

Oki man får hålla tummarna alltså och boka sena avgången och med kanonpris runt 15k är det ingen ide slösa pengar på baggens premium.

 

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Kentan:

Oki man får hålla tummarna alltså och boka sena avgången och med kanonpris runt 15k är det ingen ide slösa pengar på baggens premium.

 

//K

Lite synd de verkar slutat med A380 på BKK också, rätt läckert att sitta i baren på 10.000m höjd.

Se till att försöka ta alternativen med A350 när du bokar, då flera av deras något äldre B777 har 2+2+2 i biz, men vad jag förstår så byggs många av dem om nu till Qsuite.

Men tar du A350 så får du "åtminstone" strömmingsben om du inte lyckas få Qsuite.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Kabbanoss:

Måste be om ursäkt ang min prisbild hos norsken, va upp till resebyrån och skulle införskaffa biljett och då gick det upp för mig att det var enkelbiljett som jag hänvisade till!!!!!!!!

Ibland är man inte spelklar helt enkelt.

Men det framkom ju en del nyttigt för mig ändå i tråden och jag förstod Samets argumentation bättre.

Blir nog PE eller buisness med finnarna alternativt buisness thai.

Nån här som kan jämföra PE kontra buisness hos finnarna ?

Tackar på förhand.

Finnair har ingen Premium Economy. De har något de kallar för Economy Comfort, det är absolut inte jämförbart. 

 

Deras EC är en vanlig eco stol, liiiite mer benutrymme, NC-hörlurar å lite småbös i en liten give-away-väska. NC kostar ca 1.000kr extra per resväg. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tittat lite på nätet på thai och som jag uppfattar det är liggläge 180cm , jag är 188, hur bekvämt blir det ?

Och visst slipper man väl trängas med eco vid incheckning ?

Funkar fast track bra vid ankomst ?

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev samet:

Finnair har ingen Premium Economy. De har något de kallar för Economy Comfort, det är absolut inte jämförbart. 

 

Deras EC är en vanlig eco stol, liiiite mer benutrymme, NC-hörlurar å lite småbös i en liten give-away-väska. NC kostar ca 1.000kr extra per resväg. 

La till EC på vägen hem sist. Du får även lite internet tid för pengarna. Märkte knappt någon skillnad. Toaletterna var lika små ;)

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-10-22 at 21:25, skrev Kabbanoss:

Och visst slipper man väl trängas med eco vid incheckning ?

Ja fy f.. vad hemskt om du hade behövt trängas med dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev ItaMar:

Ja fy f.. vad hemskt om du hade behövt trängas med dom.

Ja det kan vara enerverande ;)

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-10-23 at 05:35, skrev Esspe:

La till EC på vägen hem sist. Du får även lite internet tid för pengarna. Märkte knappt någon skillnad. Toaletterna var lika små ;)

Fyra tum, dvs ca 10 cm extra benutrymme är det väl i Finnarnas A350, det är ändå en del....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ja det kan vara enerverande ;)

Ja visst kan det va så :-) Förstår att man vill ha det bra och bekvämt och slippa dessa ECO människor, så klart man måste bokar efter det :-) 

 

 

Jag själv är en ECO människa, fast jag skulle ha råd att köpa dom dyrare biljetterna.  I mitt läge om man skulle resonera som en del gör här.

Åker i November till Thailand med Qatar från Göteborg. Åker ECO med trångt benutrymme och stinkande ECO människor.

Betalde för 4 pers tur/retur, mina föräldrar skall med denna gång. Betalade 21 000kr för alla. Om jag istället skulle vilja slippa

trångt benutrymme, och stinkande ECO människor ja även dålig frukost m.m. och gå prio skulle jag få betala ca 60 000kr för samma resa.

Tycker man det är värt dom pengarna så är det inga problem, men verkar inte vara så vanligt, har sett väldigt lite familjer på dom dyrare platserna.

Slipper man dessutom betala själv, via jobbet, ja då är valet enkelt eller om man reser ensam.

Jag själv tycker det är idi*ti att betala så mycket för totalt 21 tim flygning uppdelat på 2 tillfällen.

40 000kr kan man göra mycket roligt för.

 

ItaMar The ECO Flyer 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Soengsang:

Fyra tum, dvs ca 10 cm extra benutrymme är det väl i Finnarnas A350, det är ändå en del....

Utan att veta säkert, tror jag det är mer. Åkte EC förra året, och det var gott om benutrymme.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev ItaMar:

Ja visst kan det va så :-) Förstår att man vill ha det bra och bekvämt och slippa dessa ECO människor, så klart man måste bokar efter det :-) 

 

 

Jag själv är en ECO människa, fast jag skulle ha råd att köpa dom dyrare biljetterna.  I mitt läge om man skulle resonera som en del gör här.

Åker i November till Thailand med Qatar från Göteborg. Åker ECO med trångt benutrymme och stinkande ECO människor.

Betalde för 4 pers tur/retur, mina föräldrar skall med denna gång. Betalade 21 000kr för alla. Om jag istället skulle vilja slippa

trångt benutrymme, och stinkande ECO människor ja även dålig frukost m.m. och gå prio skulle jag få betala ca 60 000kr för samma resa.

Tycker man det är värt dom pengarna så är det inga problem, men verkar inte vara så vanligt, har sett väldigt lite familjer på dom dyrare platserna.

Slipper man dessutom betala själv, via jobbet, ja då är valet enkelt eller om man reser ensam.

Jag själv tycker det är idi*ti att betala så mycket för totalt 21 tim flygning uppdelat på 2 tillfällen.

40 000kr kan man göra mycket roligt för.

 

ItaMar The ECO Flyer 😊

Jag skrev det som ett skämt, ”blink gubbe”

 

Folk får resa som de vill, men personligen då jag är lite folkskygg och som inte tycker om människor särskilt mycket trivs i biz, och lägger med glädje till några kr för att slippa armbågas och få någon bredvid mig :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev gst:

Utan att veta säkert, tror jag det är mer. Åkte EC förra året, och det var gott om benutrymme.

35” mot 31” i A350

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-10-21 at 22:29, skrev Soengsang:

 

Finns hur mycket som helst om Norwegian på forumet, skulle nog vilja säga att de har marknadens kanske sämsta PE produkt(knappt den kan kallas det), men däremot ett lämpligt färdsätt till Thailand i och med de har direktavgångar till Thailand från Sverige då och då.

Har du nån koll på om dom fortfarande reparerar sina plan med silvertejp?

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Fritz:

Har du nån koll på om dom fortfarande reparerar sina plan med silvertejp?

De lär ha gått över till Karlssons klister nu.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev ItaMar:

Ja visst kan det va så :-) Förstår att man vill ha det bra och bekvämt och slippa dessa ECO människor, så klart man måste bokar efter det :-) 

 

 

Jag själv är en ECO människa, fast jag skulle ha råd att köpa dom dyrare biljetterna.  I mitt läge om man skulle resonera som en del gör här.

Åker i November till Thailand med Qatar från Göteborg. Åker ECO med trångt benutrymme och stinkande ECO människor.

Betalde för 4 pers tur/retur, mina föräldrar skall med denna gång. Betalade 21 000kr för alla. Om jag istället skulle vilja slippa

trångt benutrymme, och stinkande ECO människor ja även dålig frukost m.m. och gå prio skulle jag få betala ca 60 000kr för samma resa.

Tycker man det är värt dom pengarna så är det inga problem, men verkar inte vara så vanligt, har sett väldigt lite familjer på dom dyrare platserna.

Slipper man dessutom betala själv, via jobbet, ja då är valet enkelt eller om man reser ensam.

Jag själv tycker det är idi*ti att betala så mycket för totalt 21 tim flygning uppdelat på 2 tillfällen.

40 000kr kan man göra mycket roligt för.

 

ItaMar The ECO Flyer 😊

Jaha ! Det var många som blev idi*tförklarade på det här forat i ditt inlägg.

Om jag tycker att det är skönt att slippa stå i kö vid incheckning så gör jag det.

Och songsaeng och du verkar ju inte ha samma uppfattning ändå kliar ni varandra på ryggen ?

Tänkte bli lite aktiv på forat men det sket sig, checkar ut för gott istället, ÄRTHJÄRNA.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Kabbanoss:

Och songsaeng och du verkar ju inte ha samma uppfattning ändå kliar ni varandra på ryggen ?

Här klias inget, folk får göra som de vill för min del.

Personligen orkar jag inte med puckon och gillar inte att trängas, mycket pga av att jag inte gillar människor särskilt mycket....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Soengsang:

Jag skrev det som ett skämt, ”blink gubbe”

 

Folk får resa som de vill, men personligen då jag är lite folkskygg och som inte tycker om människor särskilt mycket trivs i biz, och lägger med glädje till några kr för att slippa armbågas och få någon bredvid mig :)

Klart jag förstod :-) Spetsade till det lite i texten bara Kabbanoss gick igång :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Kabbanoss:

Jaha ! Det var många som blev idi*tförklarade på det här forat i ditt inlägg.

Om jag tycker att det är skönt att slippa stå i kö vid incheckning så gör jag det.

Och songsaeng och du verkar ju inte ha samma uppfattning ändå kliar ni varandra på ryggen ?

Tänkte bli lite aktiv på forat men det sket sig, checkar ut för gott istället, ÄRTHJÄRNA.

Ta det inte så allvarligt, vi är olika och tycker olika, som sagt delad som baken 😊

 

Klart du skall fortsätta här…

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev gst:

Utan att veta säkert, tror jag det är mer. Åkte EC förra året, och det var gott om benutrymme.

Åkte ner med finnarna nu (första gången med dom) EC och jag blev förvånad över utrymmet, tycker stolarna kändes rymligare än Thais och klagar inte på benutrymmet med mina 185 cm så jag sov gott de timmar som behövdes

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Dom tjänar tydligen inga pengar på långdistansflygningar ? andra bolag gör det uppenbarligen. Det ska bli intressant att se hur prisbilden blir att se ut i framtiden, nu när en av konkurenterna gett upp

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...