Jump to content
IGNORERAD

Vad vet man om Sverige i Thailand?


Herr Chang

Recommended Posts

Kan ju visa bilden ni snackar om för dom som inte sett den

king60.jpg

Det finns en till men på den sitter Silvia och pladdrar när bilden tas

pladder.jpg

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 46
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Joints

    4

  • Baa

    4

  • Herr Chang

    3

  • broder tuk tuk

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inte så konstigt om thailändare vet lite om Sverige. Det händer ju nästan aldrig något i det här landet. De enda som verkar ha koll på Sverige är väl norrmän och finnar.

För övrigt så tycker jag att det är konstigt att så många thailandsfrälsta svenskar vet så lite om Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Broskan, just den postern är det, har den på väggen i LOS för att impa på ev. Thaibesökare.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Broskan hitta du dom bilderna på nätet eller har du scannat in dom?

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Det roligaste är dock när dom har någon släkting i Stockholm, och så frågar dom om jag känner henne ;-)

Herr Chang har talat.

Ha ha, det behöver man inte åka till Thailand för att höra. Det räcker att åka till Flen så är det alltid någon som känner någon som bor i Stockholm.

Är man i turistorterna är ju svensken ofta förknippad med en bula under läppen. Ute bland gurkorna så är det nog oftast någon fotbollsspelare dom hört talas om från Sverige.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick en gång förklarat för mig av en kvinna som visst varit i Sverige att där pratade man minsann tyska. Jag förklarade då att hon måste tänka på just Switzerland.

Men, nej. Hon gav sig inte utan rabblade upp en massa ställen i Sverige hon besökt (!) och till min förvåning så var det just ställen i Sverige.

Hon stod fast vid att alla pratade tyska. :) Trevligt med förvirrade människor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Herr Chang,

Att vi har en välfylld plånbok torde vara ganska känt bland bland gemene thai, eller?

?

Snarare tvärtom numera, sedan Svenska kronans ras så "varnas" många tjejer att inte bli tillsammans med de svenska fattiglapparna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det där med kungahuset verkar dom ha bra koll på. Senast jag var i Thailand så pratade jag med en tjej som kunde namnet på både våran kung och drottning, mer än vad man kan säga om många svenskar vice versa. Själv har jag varit i Thailand många ggr men har inte en aning om vad Thailands drottning heter.

Sen att våran kung besöker och lever sig in i idrott av olika slag tycker dom är både förvånade och roligt..

var inte Thailands kung en duktig sport atlet när det begav sig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

var inte Thailands kung en duktig sport atlet när det begav sig?

Självklart. Han var en av världens bästa seglare. Han var även mycket intresserad av skytte. Fast där var resultatet mer blandat.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Ja och sedan var han ju konstnär av världsklass och duktig kompositör.

Idoldyrkan har ibland inga gränser.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

plus en av asiens främsta vetenskapsmän. Rena da Vinci alltså.

Glömde språkgeni också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm inte varför.

I egenskap av Buddhas ställföreträdare är kungen en helgad person som behandlas med yttersta vördnad.

Därav kommer den stora kunskapen. Och säkert en hel del som vi inte känner till.

Vad thailändare i gemen känner till om Sverige vet jag inte men i svär-föräldrarnas by, och byarna runtomkring vet de att Sverige och de som bor där vanligen är rika och har gott ställt. Så kom då rospiggen som inte i onödan kostar på sig för mycket ( privat ) och förstörde bilden av det välmående landet.  :dance1:   Tycker synd om fru rospigg som fick en hel del att försöka leva upp till.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag vet i alla fall att en av prinsessorna var en riktig goding för 10 år sedan. Hur hon ser ut idag vet jag inte.

BTT

Ähum, det var den prinsessan som gifte sig med en farang. Hur nu det kunde komma sig eftersom hi-so thailändskor med pengar inte ens vill synas tillsammans med en bleknos... eller hur det nu var du brukade uttrycka det? ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte läst tråden men baserat på titeln så vill jag ändå berätta ett något överraskande svar jag fick nu senast i KL. Ahhh. Sweden... many great guns, good country  :great:

Jag blev så paff så visste inte vad jag skulle säga mer än le lite grand.  :whistle:

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Oerhort svart att svara generellt, jag har traffat thailandare som har riktigt bra koll pa Sverige och de dar lampan inte ens tands nar man sager att Sverige ligger i Europa.

Jag satt och pratade med en av dotterns klasskompisars farsa i lordags, en amerikan med koreanskt ursprung. Han blev forflyttad till Thailand med sitt foretag for 20 ar sedan men det tog honom ett drygt ar att forsta att han var i Thailand, han var helt saker pa att han var i Taiwan  :yes: . Det later som ett daligt "dumma Amerikaner-skamt" men bade han och hans thailandska fru, som alltsa var taiwanesiska nar de traffades  ;) , intygade att det verkligen ar sant. 

Intyga att han (och tydligen hon med) var dum eller? 555

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

plus en av asiens främsta vetenskapsmän. Rena da Vinci alltså.

Glömde språkgeni också.

Du tänker inte på Kim Jung Il nu? Som också gjorde 15 (eller så) hole-in-one på sin första golfrunda, som den perfekta människa han är... 555555

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Du tänker inte på Kim Jung Il nu? Som också gjorde 15 (eller så) hole-in-one på sin första golfrunda, som den perfekta människa han är... 555555

Ibland blir det faktiskt lite svårt att hålla dem isär. När pappa Jung dog visade tv bilder på fåglar som grät. Skulle inte förvåna mig om vi får se liknande saker i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ibland blir det faktiskt lite svårt att hålla dem isär. När pappa Jung dog visade tv bilder på fåglar som grät. Skulle inte förvåna mig om vi får se liknande saker i Thailand.

Det kommer onekligen bli intressant att se hur Thailand hanterar sin käre kungs död. Visst vill vi alla att han lever för evigt, men det lär vara oundvikligt att han dör någon gång.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Jung's första golfrunda glömmer man ju inte... Klockrent!

Jag tycker ändå som att de flesta Thaiare känner till Saaweden. Kanske inte har några kunskaper direkt, men jag tror att efter alla mina besök, så har jag aldrig blivit förväxlad med en Schweizare.

På tal om kungen så har jag nämnt uppe i byn, att jag hörde att efter tsunamin så uttalade vår kung sig, och sade att det svenska folket stod i tacksamhetsskuld till det thailändska folket efter all deras hjälp under några hårda veckor. Och det har imponerat, den storyn har jag hört dem repetera mellan varandra och berättat för folk som inte var närvarande när jag berättade det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Nerike men jag har den redan på väggen, men visst är dom stiliga, våra monarker.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...