Jump to content
Kim

Avdelningen nostalgi!

Recommended Posts

Raggarn

Tja Broskan!

Intressant tråd den här.

Är du i Flapplandet eller i Thailand nu?

Åker till Thailand om 2 veckor.

Har du Rune i släptåg månne?

MVH

Raggarn

L64

Åkte med Aeroflot 1 gång och det var sommaren 1990.Var ju en upplevelse i sig så här i efterhand men vilka helvetesresor det egentligen var  :kort:

Trippen gick Köpenhamn-Moskva-Tasjkent-Dehli-Bangkok och hem åkte vi från Singapore.

Väntan på Moskvas flygplats var inte direkt en höjdare men det ingick en middagskupong i priset.Middagen bestod av den mest osmakliga tunga + tillbehör som gick att uppbringa, totalt oätbart.I taxfreen jagade vi sprit men det var slut på allt drickbart förutom Baileys... har aldrig vare sig innan eller efter berusat mig på Baileys  :bag:

Minnet av Tasjkent mitt i natten är värme,betongbunker, militärer och gratis ljummen läskeblask.Minnet av Dehli är bara att det fanns massa typer där med lustigt utseende  ;)

Rökigt som fasen var det på planet men en lite positiv grej var att flera stolsryggar var knäckta så man kunde änna åka lite biz-style halvliggandes.

Här ett par bilder fotat direkt ur albumet  :crazy:

Ombordstigning i Singapore

14151_0b94ef47583b086c7fa3456801fdbbbb03

14152_e6a6e6b0d14869334816e8ecdae481c308

14153_1744085bdc42b5ac42f40d73e9fa1323f7

14154_96f298677a94b8281365539d6313d1048b

Broskan

Tjena just nu är jag i Norge och jobbar.

Vi var nere i mars april i Thai/Filippinerna

Rune var också med såklart

Ha det bra där nere

//Broskan

Raggarn

Tack Broskan!

Vi ska nog ha det bra ska Du se.

Jag ser fram emot lite gamla foton från Dig och alla andra på denna fina tråd.

Hälsa gubbarna

Raggarn

broder tuk tuk

Lamai64!!

Har du fler bilder på gulliga ryska aeoroflotflygvärdinnor så bara in med dem.

Den enda fördelen med flottan för övrigt.

Har åkt ca 12 vändor med detta ärorika bolag och känner igen Lamais beskrivning mycket väl.

BTT

Broskan

he he Lamai64 skoj att höra att även du har åkt en sån skräckresa.

Men det har du ju kompenserat med lite lyxflyg på senare år.

Jag gillar din rapport från nya Airbus 380 den var häftig.

När jag kollar på dräkterna som Singapore damerna har så är

det väl liknande dräkter än idag.

Jag lägger in dina bilder här Lamai64

1990

singapore_airline2.jpg

2008

singapore_airline1.jpg

//Broskan

Kim

Detta e min svåger Sten.Han hade en restaurang i krabi aunang 1985 eller 86 som Hette Lottas Kaffe

då på den tiden när sas lärde Thai o flyga. En dag kom en sas kapten och åt och blev väl förtjust så

det slutade med att han drog ner annan saspersonal.Jag har läst att någon eller några jobbade på sas

då dom utbildade thai.Kanske vart de du Broskan.Men jag lägger in bilden i fall någon har vart på Lottas

Vintern -96/97, när jag var i Ao nang, Krabi första ggn så fanns det fortfarande en restaurang som hette något med Lotta och hade svenskanknytning. Har för mig att ägarinnan påstod att hon tidigare bott i Sverige eller nåt sånt. Är inte helt säker på om stället är borta idag eller om det t o m ännu finns kvar.

Avregistrerad clion

Nja hon har inte bot här? men vart o träffat sin son som nu är 17år någon gång.

Sten har berättat att efter några år så blev det problem med tjejen.Så han funderade hur han skulle

sticka med pojken( Han ansåg att modern inte skulle kunna ta hand om grabben som var tre år då)

Dom hade en murad grill på tomten där en tegelsten var lös där började han gömma pengar i en plastpåse för å ha om när han inte kunde stanna mer.Så efter en sex sju månader hade han bestämt sej

för å dra.O en dag när han skulle titta hur mycket han hade så hade småmyrror ätit upp nästan alt :diablo: Men han tog med sej flisorna till banken o tro det eller ej han fick tillbaka sedlarna tydligen var

det inte ovanligt.Sen drog han o grabben till bkk o pataya för att sen åka till svedala o börja på ny kula   

möljis

Broskan,

Ja, du är rätt på det. Brorsan bor i norrköping, tillsammans med en thaitjej. han är invalid, men kör bil och klarar sig skapligt. Bra blir han ju aldrig, tyvärr.

Gamla oldtimers, vilket ställe, tur att vi fick det sålt, annars hade man supit ihjäl sig.

Ok, då vet jag när du kommer, det ska bli kul att ses. Vi har hus söder om Buri ram, du håller väl till utanför Korat nånstans om jag inte tar fel? Vår dotter går fortfarande i skolan, så vi är mesta tiden i Pattis, och du kanske kommer hit först?

Möljis

Farang

Lite nyare nostalgi, denna vyn får man aldrig se igen

post-3190-125037391952_thumb.jpg

• Fint 1

Moipenyang

Ja nu börjar den där gamla Walking street-vyn att kännas nostalgisk på riktigt. :)

Själv fick jag nyss ett infall att titta på lite äldre inscannade diabilder och nostalgikänslan över tiden när jag och frugan reste runt i landet ensamna utan barn dök upp. Då var det ryggsäck och allmänna färdmedel som gällde och här är ett par bilder just från det sista året innan frugan sedan blev gravid och livet tog en lite ny vändning.

Det var i alla fall vintern -04/05, på vilken sida nyåret kommer jag inte ihåg och vi hade anlänt till White sand, Koh Chang där det var fullsmockat på alla prisvärda hotell. Och inte bara de prisvärda, alla hotell vi frågade på var fulla men till slut hittade vi ett i ändan av stranden som hade ett rum ledigt för en natt. Taget!

Kostade 2600 bath/natt har jag för mig vilket väl egentligen var lite för mycket för vår budget men riktigt mysigt med helträinredning.

nost2.jpg

nost3.jpg

Morgonen efter snabbade vi oss ut för att haffa ett rum med längre kontrakt samt billigare hyra under den tid på morgon då backpackers checkar ut i massor och inga nya ännu hunnit anlända. Gick som vanligt bra och nästa steg blev moppehyra och lite utflyktsmål.

nost1.jpg

Som sagt, nostalgi, nostalgi. nuförtiden innehåller resorna två småbarn vilket ger en lite annorlunda karaktär på innehållet.

Grymt sköna bilder..:)

• Fint 4