Jump to content
Kim

Avdelningen nostalgi!

Recommended Posts

Kim

Lägger in en bild från 2002-2003 av Nitt och mig

Soppa och Carlsberg in Baren jag hitta Nitt.

pigge01

Åh tusan, fanns Carlsberg kvar i Thailand ännu 02/03. Kommer själv inte riktigt ihåg när märket egentligen försvann men den fick ju i alla fall en fullgod ersättare i form av Chang.  :great:

Har letat lite bland dom äldre bilder jag har avscannade för att se om jag inte även har någon bild av den dåvarande spritfavoriten sangthip. Men det bästa jag hittat hitills var inte någon närbild precis. Dessutom bara en halvflaska av någon anledning jag inte kommer ihåg (?), men antagligen för att helflaskorna var slut där jag handlade just den dan. ;)
Flaskan med den svartröda etiketten är det i alla fall och som sagt tidigare, den finns sedan många år inte längre att köpa.

nostalgi4.jpg

Vad jag mer kan passa på att berätta om bilden, förutom sangthip'en, är att den togs på Jungle bungalows (tror jag stället hette?), Phi Phi Island i november eller december 1998. Föreställer mitt dåvarande resesällskap som bestod av vänner hemifrån och kvällen som började med en sangthip på verandan fortsatte sedan nattetid på Reggae bar. Killarna var dock "för trötta" för party och stannade hemma och läste böcker  :crazy: , medan tjejerna och jag istället valde att dansa hela natten lång på nämda ställes sneda och vinda cementdansgolv.
Skitkul hade vi, kom inte hem förrän vid 4 eller 5 på morgon och jag var dessutom snubblande nära att hamna i klinch med en riktigt söt norska. Fast nära skjuter ju ingen hare tyvärr.
Som sagt, nostalgi, nostalgi!  :yes:
  • Fint 5

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Farang

Åh tusan, fanns Carlsberg kvar i Thailand ännu 02/03. Kommer själv inte riktigt ihåg när märket egentligen försvann men den fick ju i alla fall en fullgod ersättare i form av Chang.  :great:

Kassebegge försvann i början av 2004 :)

Vaxet

Känner igen folket från pattis och får nästan en tår i ögat av att tiden går så fort.

Tittar sedan på bilderna från Patong på 80 talet och ja nu gråter man ju lite, utveckling som ett ord känns snarast som jobbigt att acceptera.

PlayTheGame

Kassebegge försvann i början av 2004 :)

Kassebegge :-)  

Detta underbara uttal hade jag lyckats förtränga. Trots att det är arla morgonstund så är min dag räddad!

noBuzz

Enda nostalgiska jag kan komma på om man skall prata om saker som inte går att göra längre, är barer som inte finns längre.

På La Chiquita har man haft några rus, säker på att samtliga 3 herrar som är med på bilden känns igen av Pattaya-rävarna

Jo dom känns faktiskt igen!

Träffade nämligen två figurer på soi 8 i går som såg misstänkt lika ut 2 av dessa, i olika omgångar kryckbeprydda, pojkar.
Först tänkte jag att det inte var dom (eftersom de jag träffade igår rörde på sig), men det var det!

Och så en kort limmerick som kom till mig när jag satt där på Tequila Reef och kollade händelserna på 8:an.

Herrarna smyger kring i vassen.
lismandes visandes tassen,
Bland bar & tös,
släpps mandom lös,
Man kan glömma allt - utom Fass'en.

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Oscar

Fann 3 flaskor Sang Thip i en liten shop just söder om Grand Jomtien Palace (varken grand eller palace, bara Jomtien stämmer i det namnet) förra året. Två bakom annat på hyllan och en i skyltfönstret. Den från skylten har jag kvar, smakar 'fotogen' efter alla år i solen.

Guest wille

Fann 3 flaskor Sang Thip i en liten shop just söder om Grand Jomtien Palace (varken grand eller palace, bara Jomtien stämmer i det namnet) förra året. Två bakom annat på hyllan och en i skyltfönstret. Den från skylten har jag kvar, smakar 'fotogen' efter alla år i solen.

Smakade ju fotogen redan som nyproducerad....

Enis

Kan det bli mera nostalgi än detta?

Man har precis klarat av den berömda "väggen" av fukt och hetta när man kliver av planet i Bangkok.

Kliver in på don muang och möter detta...

13953_c39894eedaec55be908d19521b233e4f5f

• Fint 1

Joints

Kan det bli mera nostalgi än detta?

Man har precis klarat av den berömda "väggen" av fukt och hetta när man kliver av planet i Bangkok.

Kliver in på don muang och möter detta...

[attachment=1]

Jag håller med till 100%. Det finns/fanns inget som gick upp emot att flyga över risfälten (eller vad det nu var) och landa mellan golfbanorna på gamla Don Muang. Stå i en lång kö för att lämna över passet till en totalt ointresserad passkontrolant. Hämta väskan och mötas av bastuvärme, trafikkaos och total avsaknad av taxi med taxameters. Det kanske är mer praktiskt nu men spänningen och känslan av att vara i orienten har på något vis försvunnit.

broder tuk tuk

Man får ju nästan tårar i ögonen av Enis Don Muang bild.

För mig är Ekamai busstation och Pattayabussen väldigt mycket nostalgi.

Därför åker jag alltid den vägen även nu för att njuta i minnenas alle.

Inget slår det när man sitter och väntar på bussen och allehanda gubbs dyker upp med sina darlingar för vidare transport till fiskebyn.

Då känner man att man är back in Thailand again.

BTT

Enis

Hittade denna i mina gömmor..

14054_5be22409a6c101ce7430e73425960345c0

Herr Chang

Hittade denna i mina gömmor..

[attachment=1]

Vad kan detta vara.vi öppnar och tittar efter...

[attachment=2]

Men se där dagboken från min första resa till Thailand....

Undrar om man skall dunka in texten med tillhörande bilder...

Och när jag vände på boken så hittade jag en detaljerad kassabok dag för dag.

Exempelvis att 980402 så åkte vi cykeltaxi i chiang mai centrum för 80 bath. och 980420 i byn så köpte vi tarm, svål och blod för 70 bath

Självklart ska du göra det Enis, vi väntar med spänning!

Herr Chang har talat.

Broskan

Jag håller med till 100%. Det finns/fanns inget som gick upp emot att flyga över risfälten (eller vad det nu var) och landa mellan golfbanorna på gamla Don Muang. Stå i en lång kö för att lämna över passet till en totalt ointresserad passkontrolant. Hämta väskan och mötas av bastuvärme, trafikkaos och total avsaknad av taxi med taxameters. Det kanske är mer praktiskt nu men spänningen och känslan av att vara i orienten har på något vis försvunnit.

Nu snackar du om nya Don Muang för den gamla tycker inte jag
var nån njutning det var ju rena hönsgården och trångt. Buss från
planet in till terminalen var en pers när man kom från kalla sverige.
Nä då känns det bekvämare nu och snabbt ut till en aircontaxi :)

//Broskan

Herr Chang

Äsch Broskan,

Don Muang hade väl sin charm, även om man fick ståplats på bussen från flyget in till terminalen?

Herr Chang har talat.

Broskan

Herr Chang tror inte ens du var nere på den tiden.

Du har nog bara besökt nya Don Muang skulle jag tro

//Broskan