Jump to content
IGNORERAD

Bargirls


Markus1231

Recommended Posts

gubben4906

Jag vet inte om det är något fel på mig. När jag var nere nu i april så blev det lite mycket med brudar. Men jag försökte visa damerna respekt. Däremot så hade jag och har alltid haft, så länge jag minns, svårt att visa kvinnor mina känslor för dem. Jag är den person som behöver rätt så lång tid på mig för att kunna bygga upp känslor och för mig blev det speciellt 2 damer som fick mina känslor att svaja rätt så mycket på det positiva sättet. Dessa 2 damer hade jag lika mycket känslor för. Svårt men jag försökte dela tiden mellan dessa damer. Jag vet, en del kommer tycka att jag är en dålig människa. Till mitt försvar kan jag bara hänvisa till mitt tidigare liv, finns att läsa i tråden där jag berättar om min alkoholism och hur jag blev sexuellt utnyttjad. Se tråden nedan för er som inte läst den. bara 5 sidor :crazy:

http://www.maipenrai...ma+alkoholister

Om man tänker sig att först så blev jag sexuellt utnyttjad av några äldre män, sedan av några äldre damer, innan jag hade fyllt 15 år så är det rätt så givet att min syn på sex är rätt så snedvridet. Men, jag försöker verkligen respektera damerna. Självklart så känner jag att det är jag som har trumf på hand eftersom det är jag som köper en tjänst. Den dag jag flyttar ner till Thailand på vinterhalvåret så hoppas jag att jag kan klara av att hitta en dam som står ut med en gammal gubbe som jag, men, det är 5 år dit.

Hälsningar

:whistle: gubben :whistle:  

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 131
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    24

  • ban99arne

    10

  • Avregistrerad clion

    9

  • Herr Chang

    8

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Herr Nål, visst kan du vara bra trots att du är lärare men låt mig förtydliga frågan.

Känner du samma respeklöshet mot di som köper sex?

Frågvise Arne

Svår fråga Arne. Både ja och nej. Jag anser att det är fel att köpa sex men visst kan jag förstå varför man gör det. Har flera vänner som jag vet ibland ger bartjejer lite pengar i utbyte mot underhållning. Och visst respekterar jag mina vänner men det beror säkert på att det inte är så ofta de gör det i relation till hur ofta bartjejerna säljer sig.

Några som jag dock känner ett fullständigt förakt gentemot är beerbarägare, go go clubs ägare osv. Att känna pengar på att ens medmänniskor förstör sig är verkligen uselt.

Neil 

Link to comment
Dela på andra sajter

snömannen

När ska någon erkänna och stå för det ??

Ps bara en fråga

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Link to comment
Dela på andra sajter

Nile,

Det är månne inte så att du och BTT är lärarkollegor?

Ni gör ungefär samma tankevurpor. :)

Vad får dig att tro att en tjej "väljer" att jobba i fabrik för småpengar?

Hon kanske inte vågar ta steget ut till de "lättförtjänta" pengarna och möjligheten att träffa en farang?

Du lägger en massa generell moralisk värdering i val av försörjning som inte hör hemma där.

Ska vi se om jag fattat din poäng rätt?

Bartjejerna förtjänar inte respekt eftersom pengarna är lättförtjänta?

Och fabrikstjejen förtjänar respekt eftersom hon sliter hårt?

Och den Laotiske risplockaren som plockar ris i 10 timmar för 50 baht per dag förtjänar mest respekt?

Eller menar du att det är p.g.a att bartjejen blåser pengar på kläder, smink och alkohol som hon inte förtjänar respekt?

Ska i sådana fall genast skriva ett inlägg till expressen och påtala att Svenska lärare anser Svenska 15-åriga tjejer i

gemen vara värda like lite respekt som Thailändska glädjeflickor.

Eller ska jag skriva att Svenska lärare anser att Thailändska bartjejer säljer sig för att kunna har råd med smink?

När dom borde sluta sminka sig och plocka ris istället?

Förvirrat det här... förtydliga gärna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag anser att det är fel att köpa sex men visst kan jag förstå varför man gör det. Har flera vänner som jag vet ibland ger bartjejer lite pengar i utbyte mot underhållning. Och visst respekterar jag mina vänner men det beror säkert på att det inte är så ofta de gör det i relation till hur ofta bartjejerna säljer sig.

Sorry... men detta måste vara något av det mest korkade jag någonsin hört. :)

Riktigt roligt :)

Mina polare förtjänar förtfarande respekt för de köper inte sex lika ofta som horona säljer den!

Och vaddå!!!.. de behöver ju sexet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Sorry... men detta måste vara något av det mest korkade jag någonsin hört. :)

Riktigt roligt :)

Mina polare förtjänar förtfarande respekt för de köper inte sex lika ofta som horona säljer den!

Och vaddå!!!.. de behöver ju sexet!

roligt att jag kan roa dig.

nej visst kan man hävda att det är fel att lägga moraliska värderingar på olika sätt att försörja sig men jag anser faktiskt att det är omoraliskt att sälja sig.det kan inte jämföras med ett vanligt arbete. möjligt att jag är fast i konservativa värderingar i jämförelse med de frigjorda ideer som flera av forummedlemmarna har.

tror att de flesta män som träffat sin tjej i baren egentligen önskar att hon haft ett annat yrke när de träffades annars skulle väl de inte dölja det för sin omgivning. med detta menar jag dock inte att män med f.d bartjejerna inte kan leva lyckliga i sina förrhållanden.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Neil, för h-vete. släpp sargen, Du har uppenbarligen någon Thaianknytning, annars skulle Du väl inte skriva här, hur kan Du då utifrån svensk vardag jämföra på vilket moraliskt/ekonomiskt behov en tjej i ett land med så låg, för att inte säga obefintlig social säkerhet som Thailand, väljer att sälja sig.

Du generaliserar lika grovt som BTT med hans procent hit o dit, men, han är ingen hymlare som Du uppenbarligen är som tycker Dina bekanta förtjänar respekt när dom utnyttjar en, förmodligen, tjej som har försörjningsplikt gentemot sin familj. Det är den Thailändska tradition som endast och allena med hjälp av social säkerhet kan komma att avskaffa tjejernas vandring in i fördärvet "barlady".

Jag umgås ganska frekvent med en tjej som jobbat i en bar, och jag kan försäkra Dig om att hon skryter inte över det, men, hon kunde vid det tillfället inte finna någon annan utväg att hjälpa sina föräldrar, må vara av okunskap, men man ska inte se ner på medmänniskor p.g.av deras bristfälliga utbildning.

Nej min bäste herre, vakna och inse de kulturella och sociala skillnaderna mellan våra två länder så kanske Du lär Dig respektera människan för vad den är, ett utsatt objekt i en hård ekonomiskt beroende värld.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte att folk som har varit i Thailand fortfarande inte förstår är att Pengar är nr1 för thailändarna helt enkelt :yes: , fan träffat en tjejer som t.o.m föräldrar bad henne sluta jobba på baren men hon vägra för att pengarna va bra, så vissa gör det som sagt inte för att dom e tvingade till det!så plz sluta säga stackars tjejer dom utnitjas o bla bla. Fan vissa tjejer kan ha up mot 5-6 sponsors som skickar pengar, o dom summorna kan variera, know for a fact en tjej som fick av en jänkare 50000b i månaden. Vissa t.o.m skrattar om sinna dumma falanger som skickar pengar  :whistle: .

Sen så snacka jag om Pattaya. Där även tjejer du kanske sett jobba i malls o.s.v frilansar på disco på nätterna för extra cash. Sen det med moralen... Alltid lätt o pecka fingret på andra som sagt :P ... men jag skäms ej för att va en sex turist när det finns värre människor i världen  :na: .

Peace ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bland mina thaivänner, fattiga och rika, har jag aldrig stött på uppfattningen att det skulle vara ok att sälja sig för att man är fattig. De delar min uppfattning att numera är de flesta bartjejer ute efter pengar för egen konsumtion och endast att en liten del av dem verkligen bidrar med några störrre belopp till familjen. dessutom är inte Thailand ett så fattigt land som en del vill göra gällande. de flesta människor i Thailand har det i jämförelse med de flesta människor på jorden tämligen ok. så nog skulle de flesta kunna försörja sig på vanliga jobb.

Att framställa bartjejer som en grupp av helylle tjejer som vill hjälpa sin familj låter märkligt. Nog försöker de flesta trixa rejält med det mesta för att tjäna så mycket pengar som möjligt, t.ex. ha flera bf som alla skickar pengar utan att känna till de andra gubbarnas existens.Ljugande och trixande människor har i varje fall jag svårt att acceptera. Däremot är de tjejer som slutat sälja sig och trixa efter pengar värda all respekt.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Det finns bartjejer som har ett visst mått av ärlighet, men som skrivits när det väl kommer till pengafrågor så är de flesta bartjejer ena giriga lurerskor.

Jag tror inte mycket på snacket om pengar till fattiga familjen på landet.

De flesta stålarna hamnar på ett eller flera bankkonton eller direkt i fickan på en thaikille nånstans.

Den som betalar mest får tillgivenheten.

Så är det i barvärlden.

Fattar man det kan man ha kul i Pattaya.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

God morgon Neil,

Man får bara hoppas att du i egenskap av lärare har lite större källkritiskta krav beträffande den kunskap

du lär ut, än beträffande den "kunskap" du sprider beträffande bartjejer.

Vad gäller dina thaivänner... vem bryr sig vad de tycker? Det är väl inte de som säljer sig?

Ska du dömma individer i baren på den grund att dina thaikompisar tycker si eller så?

Visst är det så att det är mer hedersamt att inte sälja sig, om man inte måste och OM man

anser att heder har med kyskhet och dygd att göra. Men allvarligt... de är lite förlegade begrepp

och passar inte riktigt i vår moderna värld.

Hedersamhet verkar ha mer med andra begrepp att göra idag. T.ex ärlighet, rättvisa och integritet

i egna övertygelser (de står iaf överst på definitionen av heder. Kysket står som nummer 10).

Visst finns många bardamer som inte riktigt representerar det man tänker på i de sammanhangen -

och som med rätta ska ha kritik för det - men långt ifrån alla. De är inte ens i majoritet.

Och därför är generaliseringar fel.

Det finns tjejer som jobbar fabrik och som kämpar och sliter, med liten lön, för att bidra till sin familj.

De är värda allt stöd och respekt för sitt kämpande.

Likaså finns tjejer i baren som kämpar på sitt sätt och utifrån sina värderingar och alternativ.

Och deras tillvaro är ofta långt ifrån enkel. De allra flesta tjejer ler inte när de står där i klungan i baren

och bara väntar. Man tycker nog att de borde göra det om deras väg nu var så enkel, pengarna så

lättförtjänta och sminket det yttersta målet.

Faktum är, Neil, att din uppfattning om bartjejerna är verklighetsfrånvänd och att det finns mycket du

inte begriper om deras tillvaro, psykiska välmående och drivkrafter.

Och med tanke på det, och att du är lärare, så är det rätt anmärkningsvärt att du kan stämpla dem som

du gör och så generellt basunera ut overifierade sanningar om dem.

Du, som dessutom enligt dig själv, har hög moral.

Eller ingår det inte i din uppfattning om god moral att inte sprida elakheter om andra människor?

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT behöver man inte kommentera. :)

Det är redan uppenbart för de flesta att han inte heller vet vad han pratar om.

Trots sin självutnämnda professur i Thailändskt barliv och bardamsförståelse.

(fast han fick väl den samtidigt som sin toefl gissar jag)

Tyvärr räcker det inte med att ha suttit i baren med en hand på blixtlåset för att kunna

påstå saker om bartjejer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

nobuzz.inte va sarkastisk mot våran broder :rtfm:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag tror inte mycket på snacket om pengar till fattiga familjen på landet.

BTT

Exactemente Bäste Bror, di gillar helt enkelt att pippa gamla lärare.

Sen kostar det ju en liten slant att ha en ny fin pickup och en stor villa.

Rektor Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Och därför är generaliseringar fel.

Veto veto!

Generaliseringar är inte fel, de är nödvändiga. Däremot är dåligt underbyggda generaliseringar väldigt fel. Fast det var ju det du menade, eller hur!  :yes:

På andra sidan så kan man ju spekulera i varför det är så oerhört intressant att generalisera angående just bartjejer och prostituerade. Det verkar vara viktigt att slå fast precis hur de är och vilka egenskaper de har eller inte. På ett mycket ytligt vis kan till och med jag hålla med om att de verkar vara stöpta i samma form men skrapar man på ytan så hittar man samma skillnader där som bland andra kategorier av sysselsättning. Konstigt att man behöver påpeka det.

Att klumpa ihop dem i en grupp med exakt samma egenskaper underlättar kanske för den torsk som fortfarande lider av diverse skuldkänslor över att köpa sex för pengar. Jag vet inte, bara en teori. Men visste borde det underlätta om bartjejen saknar moral och skrupler. Då är det ju fritt fram.

Lärare Neils moral är nog ganska ovanlig i Sverige där det omvända råder. Precis alla prostituerade är förnedrade änglar, utan val eller möjligheter att överhuvudtaget gör det minsta över sin situation. Torskarna är elaka monster som enbart är ute efter att förnedra och kränka kvinnor. Generaliseringar när det är som sämst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Värsta torskarna är väl de som har fru/sambo hemma dessutom och ändå åker ner och har sex med tjejer som haft sex med 500 andra mer eller mindre fräscha gubbar från diverse länder och kulturer

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok ok . du har rätt :) Generaliseringar behövs för framkomlighetens skull i diskussioner (antar att det var så du menade).

Quote

Att klumpa ihop dem i en grupp med exakt samma egenskaper underlättar kanske för den torsk som fortfarande lider av

diverse skuldkänslor över att köpa sex för pengar. Jag vet inte, bara en teori. Men visste borde det underlätta om bartjejen

saknar moral och skrupler. Då är det ju fritt fram. 

Det märkliga här är ju att lärare Neil inte verkar vara en torsk. För honom handlar det ju om att

prostitution är något fult och att alla prostituerade är slappa, omoraliska och inte går att lita på.

Och att han i sin hjärna tror att de som inte är prostituerade, de moraliska och som går att lita på :) ,

på något sätt förlorar i respekt om man anser att prostituerade också förtjänar respekt.

Tror att du har rätt i att det underlättar att anse att bartjejer saknar moral och skrupler om man är

intresserad av att förnedra dem. Oavsett om förnedringen är fysisk eller, som i Neils fall, verbal.

Tror att folk generaliserar för att slippa tänka. En åsikt måste man ju ha och om man inte kan tänka

sig fram till hur saker förhåller sig, eller inte vill veta av andra skäl, så är det lättare att bara anta en

generaliserad åsikt - tills vidare lixom. Fast det där "tills vidare" drar rätt ofta ut på tiden. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Angående generaliseringar så vissa av dessa kan vara nog så riktiga en riktig generalisering avseende de som är medlemmar på Maipenrai är att de har någon koppling till Thailand.

Att däremot antaga att alla tjejer som jobbar som barflickor är "prostituerade" är fel, lika väl som det är fel att antaga att alla män som åker till Thailand är där för att träffa barflickor.

Samma är det med antagandet att alla Thaitjejer som är tillsammans med Svenska män är bartjejer.

Jag tror vi alla har råkat ut för en mängd felaktiga generaliseringar genom åren trots det verkar många här göra det samma generaliseringar gentemot de tjejer som jobbar i barerna i Thailand.

Vi kan kanske enas om att vi ej vet varför den enskilda tjejen arbetar som bartjej och ej uttala oss nedlåtande om de tjejer som jobbar i barerna.

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett ämne som har och kommer att diskuteras och analyseras intill absurdum.

Alla tjejer lurar av torsken massor av stålar=Jaha

Alla tjejer vill jobba i bar för att köpa kläder och smink=Jaha

Alla tjejer har en Thaiboyfriend som blir rik=Jaha

Inga tjejer har blivit lämnade utan försörjning av sin boyfriend=Nähä

Inga tjajer är dåligt skolade och har lätt att hitta jobb i sin hemort=Jaha

O.S.V.

Generaliseringar i all sin glans men det börjar bli rätt trist att inte belysa den Thailändska traditionella protitutionen, eller den Thailändska mannens rätt till att nyttja prostituerade. Farangen startade inte prostitutionen i Thailand, han bara utvecklade den till en "industri" i vissa delar av landet med allt det innebär av allahanda mindre lustiga spinoffeffekter.

Tjejerna som kommer dit från sina hemtrakter gör det i de allra flesta fall mer eller mindre av brist på det sociala skydd vi tar förgivet. De flesta skulle med all säkerhet välja ett annat arbete om det funnits ekonomiska möjligheter att försörja sig och sin familj

För att citera en forumsmedlem,har glömt vem det var men det kvittar, "Myten om den lyckliga h-ran är betydligt överdriven"!

Så förakta inte alla i grupp, det ger bara en bitter eftersmak av intollerans inför andra medmänniskors olyckliga förhållanden.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan :yes:

Quote

De flesta skulle med all säkerhet välja ett annat arbete om det funnits ekonomiska möjligheter att försörja sig och sin familj

Tror jag med.

Dom flesta vill ju leva, inte bara överleva.

Och överlever på ett fabriksarbete gör nog i princip 100% - men mer blir det inte.

Har ingen direkt större erfarenhet av barlivet eller bartjejer men har aldrig träffat någon bartjej som inte haft min fulla respekt.

Däremot har jag stött på ett antal figurer som köper tjänsterna som jag inte ger ett skit för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

För att citera en forumsmedlem,har glömt vem det var men det kvittar, "Myten om den lyckliga h-ran är betydligt överdriven"!

För att citera en annan forummedlem:

"Prostitution är ett jobb som alla andra. Inget negativt med det."

Någon som vågar gissa vem som skrev det!  :whistle:

En ledtråd; han blev rätt putt när jag föreslog att det i så fall kunde vara ett trevligt sommarjobb för hans dotter.  :yes:

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

För att citera en annan forummedlem:

"Prostitution är ett jobb som alla andra. Inget negativt med det."

Någon som vågar gissa vem som skrev det!  :whistle:

En ledtråd; han blev rätt putt när jag föreslog att det i så fall kunde vara ett trevligt sommarjobb för hans dotter.  :yes:

:wai:

Ligger mycket i detta. Lätt att vara liberal så länge problemen inte berör en direkt.

Bekvämt att tycka att bartjejer har ett ok sätt att försörja sig på men om frågan skulle komma upp om det är ok att deras egna dotter skulle börja ägna sig åt denna verksamhet blir det helt plötsligt inte ok. Det är smutsigt, äckligt, demoraliserande och inte fint nog. Spelar ingen roll hur lite pengar dottern än haft de hade ändå inte accepterat yrkesvalet.

Det är ungefär som när medelklass liberaler hävdar att det är jättebra och utvecklande för alla att bo i Tensta, Bergsjön eller Rosengård. Men inte fan att någon av dem själv bor där.

Ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...