Jump to content
IGNORERAD

Bargirls


Markus1231

Recommended Posts

  • Svar 131
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    24

  • ban99arne

    10

  • Avregistrerad clion

    9

  • Herr Chang

    8

Mest aktiva i denna tråd

mr-noodles

Detta med bargirls Tänk innan ni skriver,

Ibland så skriver  Ni all skit utan att tänka??

Jämnför när ni går till puben här hemma??? är det samma???

Jag fattar inte varför man måste se Ner på nån annan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Man skall behandla och alla på samma sätt som man själv vill bli bemött, att vara artig och vänlig mot en annan människa kostar dig inget men kan i många fall ge dig väldigt mycket tillbaka så till alla som är så snara att dömma andra ta och testa att bemöta människor vänligt som omväxling.

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, vänlighet är överskattat och oftast ligger det nått lurt bakom, de e lixom inte naturligt.

Ovänlige Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ovanligt lugnt på forumet när brodern är utloggad

men tjattret mellan ban99arne å noBuzz får ju duga

ps surin p3 jag vill ha mitt karmakryss snälla

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man håller sig utanför Bkk, Pattis Phukkan och andra turistghetton, så tror jag att vår gamla devis "gör inte mot eder vad ni inte vilja att andra skola göra mot eder" funkar (ursäkta gammalstavning) mem i övrigt (inkl. gouverment) är det "rip off the falang"-

Glimten i ögat men inte mycket.

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

ja ja visst skall även bartöserna behandlas på ett vänligt sätt. men visst har jag svårt att på fullt allvar respektera en person som säljer sin kropp. :diablo:

ok en del har väl på grund av något extremt ekonomiskt trångmål nödgas börja sälja sig. det kan jag förstå. men enligt minuppfattning är inte det så i de flesta fall utan töserna väljer tämligen lättvindligt bort ett vanligt arbete för att dra mera pengar till den vanliga konsumtionen.självklart tycker jag att det stora flertalet thaitjejer som jobbar på med sina vanliga arbeten är värda mer respekt än bartjejerna. :diablo:   Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Det där med respekt gäller ju inte bara tjejerna i baren. En svensk blondin som hoppar i säng med nya killar varannan vecka är väl också mindre respekterad. Slampstämpeln har alltid funnits i alla länder och kulturer.

Inget märkligt med det.

Sedan har väl de tjejer som prostituerar sig en viss psykisk och känslomässig störning.

De flesta kvinnor klarar knappast ut att bli horor.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

:crazy: Nu kan jag inte hålla mig längre! 81-91 var jag tillasammans med en "thilac" som vi inte vill någon närmelelse vill ha!

Hon vill e ha alla mina inkomstupgiher, deklarationsuppf. eic. detta höll på i 8 år ,  jag älskade kvinnan. När jag märkte att det inte gick ihop ändå, började jag forska. Hon hade blåst mig på närmanre 1 nille sek under dessa åren, lite i taget så jag inte skulle märka det,(arv o.dyl), lätt att dölja i ett flöde. Anyhow maipenrai!

Jag gjorde bort mig. Det borde nog andra också erkänna :bag::bag::bag::bag:

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

"ja ja visst skall även bartöserna behandlas på ett vänligt sätt. men visst har jag svårt att på fullt allvar respektera en person som säljer sin kropp." 

Herr Nål, hur tänker du nu? När du köper tjänsterna känner du rspekt för dig själv då?

"Sedan har väl de tjejer som prostituerar sig en viss psykisk och känslomässig störning.

De flesta kvinnor klarar knappast ut att bli horor."

Bäste Bror, eller så lär de kanske få det men det är ju bra att du kommit till insikt, kanske du tom slutar nyttja de psykiskt störda kvinnorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej ban99arne

" När du köper tjänsterna känner du rspekt för dig själv då? "

Här har du helt rätt, konstigt att man inte respekterar säljaren men tydligen respekterar sig själv som köpare.

Enligt mitt sätt att se det är man ju två om saken och befinner sig på exakt samma nivå moraliskt.

Kanske t.o.m tjejen kan anses ha bättre moral om hon gör det för att överleva eller hjälpa sina barn till ett drägligt liv.

köparen gör det bara för nöjes skull och reser runt jorden för att utnyttja utsatta kvinnors situation i fattiga länder och frågan är om inte det är mer omoraliskt.

" kanske du tom slutar nyttja de psykiskt störda kvinnorna. "

Många av tjejerna är inte psykiskt störda när dom börjar i branschen, men blir det av att tvingas utstå en massa saker med folk som dom egentligen ser ner på och kanske t.o.m hatar.

Och att köparna inte ser sin del i detta är konstigt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Det där med respekt gäller ju inte bara tjejerna i baren. En svensk blondin som hoppar i säng med nya killar varannan vecka är väl också mindre respekterad. Slampstämpeln har alltid funnits i alla länder och kulturer.

Inget märkligt med det.

Märkligt är det väl visst, det? Varför skall damerna ligga på andra villkor än oss herrar? Det drabbar ju även oss själva...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad en annan människa gör för val i sitt liv har inte med mig att göra.

Valen är hennes och har inget med förtjänad respekt att göra heller.

Så länge hennes val inte skadar andra har jag ingen rätt att dömma henne för dem.

Det är hur hon beter sig mot människor, hur hon hjälper de som behöver när hon kan, hur hon värnar

sina älskade och vilken frihet och individualitet hon tillåter andra som ger henne min respekt.

Kort sagt... det är vad gott hon gör andra som förtjänar henne respekt.

Inget av detta har med hennes val av försörjning att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Ni kallar dom Glädjeflickor är inta alla flickor till glädje?

M-C

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

NoBuzz,

Ditt inlägg nr. 63 var det bästa jag har läst på länge. Det är godheten hos människor som ger dom också min respekt, jag skiter fullständigt i vad dom jobbar med, eller har jobbat med, eller vad dom är.

Huvudsaken är ju hur någon behandlar dig och andra.

Om jag visste hur jag delade ut karma, så skulle du få ett par stycken, Buzz, men någon annan kan säkert hjälpa mig med det!

Möljis

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Hej Möljis,

Karma delar man ut genom att klicka på det gröna plustecken som finns i vänsterkanten på respektive persons inlägg. Lägg märke till att plustecknet försvinner temporärt efter att man gett karma, man får inte ge karma för ofta till samma person och aldrig till sig själv.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Oavsett vad vi tycker bör vi behandla alla människor med artighet, vänlighet och respekt om det sedan visar sig att de ej förtjänar det så har du inte förlorat något.

Att ej visa de tjejer som jobbar i barer den respekten och vänligheten säger i mitt tycke avsevärt mera om den personen än om bartjejen.

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Isanlover!

Finns bartjejer som tjänar jäkligt mycket stålar på alla gubbar som skickar pengar från olika länder och det finns de tjejer som träffat en snäll gubbe och fått ett mycket drägligare liv och en bättre framtid för sig själva och sina barn i ett annat land.

Tycker du det hade varit bättre om dessa tjejer stannat kvar i hembyn och förstört sina kroppar ute i risfälten och gift sig med en whiskypimplande och otrogen thailändsk fattiglapp som stuckit efter ett par barn?

Banarne!

Varför ska jag sluta köpa sex i baren?

Det hjälper väl inte fattiga Noi mer, eller?

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Quote

Isanlover!

Finns bartjejer som tjänar jäkligt mycket stålar på alla gubbar som skickar pengar från olika länder och det finns de tjejer som träffat en snäll gubbe och fått ett mycket drägligare liv och en bättre framtid för sig själva och sina barn i ett annat land.

Tycker du det hade varit bättre om dessa tjejer stannat kvar i hembyn och förstört sina kroppar ute i risfälten och gift sig med en whiskypimplande och otrogen thailändsk fattiglapp som stuckit efter ett par barn?

Hej BTT

Det finns många exempel på att det går bra för en del tjejer i baren.

Men det hade varit ändå bättre om dom hade sluppit omvägen över baren och träffat sin partner ändå.

För en del slutar barlivet i tragedier som drogberoende, psykisk sjukdom, kriminalitet och fängelse.

Många av dessa skulle inte gjort det om dom inte hade hamnat i branschen.

Jag rekommenderar alla tjejer på landet som funderar på att tjäna "lätta" pengar i barena att avstå,

och ta ett "vanligt" jobb och hoppas att dom hittar en partner thai eller falang som dom kan leva med.

Är man ung och frisk är vanligt arbete inte skadligt även om lönen är mindre än i baren.

Dom enda gånger som jag förstår och t.o.m accepterar att någon ska börja sälja sig är när det gäller en övergiven mamma med småbarn att försörja, saknar hennes familj möjlighet att hjälpa henne finns nästan ingen annan utväg ibland.

Barnen måste ha mat och kläder och kunna gå i skolan.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Banarne!

Varför ska jag sluta köpa sex i baren?

Det hjälper väl inte fattiga Noi mer, eller?

BTT

Bäste Herr Bror, jo och inte bara lilla Noi utan hela världen skulle uppskatta om du undvek sex.

En olycka händer alltför lätt och vi tycker det är dumt att chansa.

Avhållsamme Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Jag känner inte igen broders inlägg är han frustrerad av å se alla ruguglor :diablo:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

"ja ja visst skall även bartöserna behandlas på ett vänligt sätt. men visst har jag svårt att på fullt allvar respektera en person som säljer sin kropp." 

Herr Nål, hur tänker du nu? När du köper tjänsterna känner du rspekt för dig själv då?

"Sedan har väl de tjejer som prostituerar sig en viss psykisk och känslomässig störning.

De flesta kvinnor klarar knappast ut att bli glädjeflickor."

Bäste Bror, eller så lär de kanske få det men det är ju bra att du kommit till insikt, kanske du tom slutar nyttja de psykiskt störda kvinnorna.

Eftersom jag aldrig köpt sex så känner jag respekt för mig själv i varje fall i detta avseende.

Som alla andra lärare så har jag en mycket god moral och skulle inte ens komma på tanken att förföra flickor med hjälp av pengar.

Tycker absolut att en tjej som väljer att arbeta i fabrik för småpengar är värd mer respekt än en tjej som väljer att sälja sin kropp för lättförtjänta pengar. visst finns det en del bartjejer som sparar och skickar det mesta till goda ändamål men de flesta blåser pengarna snabbt på kläder, smink, alkohol osv. De vill helt enkelt  inte rätta munnen efter plånboken utan säljer hellre kroppen.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Nål, visst kan du vara bra trots att du är lärare men låt mig förtydliga frågan.

Känner du samma respeklöshet mot di som köper sex?

Frågvise Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...