Jump to content
Captain Morgan

TM30

Recommended Posts

SatanG
13 timmar sedan, skrev Jive:

Jag kommer att låta bli att rapportera om jag drar några dagar.

Hur ska de få veta?

Som jag fattat det så lär väl ingen få veta om du bor hos någon som inte rapporterar in dig men bor du på ett hotell som gör det så loggas du troligen.

Frugan gjorde mig online i Juli och Aug och jag höll på med annat men vill minnas att hon även fick lägga in hur länge jag skulle vara där. Det kan ju skapa lite problem isf, är i Sverige en vecka till utan frugan men ska höra med henne i dagarna.

Genom åren har inresa till Thailand varit både i Bkk men även Sri racha och Rayong vilket skötts av agenter med deras immigration. En gång blev de lite stressade på Suvarnabhumi då jag skulle lämna landet men deras system visade att jag redan gjort det några dagar tidigare. Alltså felaktig inrapportering av Sri rachas immigration i det fallet men att systemet loggar en vart man än reser in/ut är uppenbart. De visade mig deras loggningar på mig flera år tillbaka i tiden på in/utresor så underskatta inte kollen de har på oss.

/ SatanG

• Ge karma 9

SatanG

Felpost

Edited by SatanG

Captain Morgan
3 hours ago, biker said:

Hej Jag hoppar in i tråden, har en frågeställning.

TM30 ska lämnas inom 24 timmar. Jag landar i Bangkok

Kl. 0600. Ska sedan direkt till ambassaden i Bangkok för att ordna "Income letter".

Åker därefter till frugans hus i Korat, om allt lirar så är man framme där någon

gång på eftermiddagen.

Nu till frågan. De 24 timmarna räknas  från när man anländer Thailand?, Eller från det att jag anländer

bostaden, dvs. frugans hus?

Om det räknas från ankomst till Thailand så måste även besök hos immigration office in Korat hinnas med

dag 1, vilket jag tror blir svårt. 

Jag ska då samtidigt ansöka om 1-års extension "retired".

Funkar online registrering av TM30? I så fall kan ju det göras dag 1 utan problem?

mvh

biker

Bra frågor.

Jag tror du får ställa dem till Imm i Korat, de borde kunna svara.

Tror inte att du får några problem om du bara är en dag sen.

Online reg ska visst funka enligt några, vet dock inte hur.

Du får gärna uppdatera oss när du är klar.

• Fint 1

Baa
On 9/5/2019 at 3:07 PM, Muimatt said:

Jag antar att dom ser att hotellet du bott på lämnat in en TM30.

On 9/5/2019 at 3:01 PM, Muimatt said:

Det blir så när du ska göra din 90 dagars rapportering och din landlord inte har fyllt i TM 30 åt dig. 

Frågan är hur länge farangerna kommer att orka med det här? 

Jag lider med alla som drabbas av det här, jag själv klarar mig undan eftersom jag har BOI visa. (Vi behöver inte lämna in TM 30)

Är minst en gång i månaden i grannregionen 2-4 dagar, aldrig rapporterat och aldrig fått problem, inte ens en fråga . Är inte så helt säker på att det samkörs några boendeuppgifter från hotell med det egna mig.kontoret.

Har gjort 90 rapport så sent som en vecka sedan.

• Ge karma 2

Kingen

TM30 är väl till för att göra det lättare för expats att bo i Thailand? :mdr:

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Khemmarat
4 timmar sedan, skrev Baa:

Är minst en gång i månaden i grannregionen 2-4 dagar, aldrig rapporterat och aldrig fått problem, inte ens en fråga . Är inte så helt säker på att det samkörs några boendeuppgifter från hotell med det egna mig.kontoret.

Har gjort 90 rapport så sent som en vecka sedan

Om hotellet har rapporterat så finns det hos immigration, åtminstone i Ubon  och varför skulle det inte finnas ? Dom kan gå år

tillbaka i tiden o berätta när du korsade gränsen.

• Ge karma 1

Dolle
11 minuter sedan, skrev Khemmarat:

Om hotellet har rapporterat så finns det hos immigration, åtminstone i Ubon  och varför skulle det inte finnas ? Dom kan gå år

Varje IM har sina egna tolkningar, 19/8 var första gången jag var iväg med damen och fylde i en TM30.

Sa det till IM med med passet fullt i stämlar och att jag lämnat landet ingen bryde sig.

judazzz
4 hours ago, Dolle said:

Varje IM har sina egna tolkningar, 19/8 var första gången jag var iväg med damen och fylde i en TM30.

Sa det till IM med med passet fullt i stämlar och att jag lämnat landet ingen bryde sig.

Varje officer har sin egna agenda. Reglerna finns inga nyheter. Det handlar inte om tolkningar. Betala= all happy. Ifrågasätt= big headache

judazzz
8 hours ago, Kingen said:

TM30 är väl till för att göra det lättare för expats att bo i Thailand? :mdr:

Får man bojja på köpet?

400k. baht eller 800k. om du inte ser skillnaden reklamera speglen till Volvo Ab.

judazzz
5 hours ago, Khemmarat said:

För Att jive är så jävla cool?  Tar med sig foto experten LK när det är glest i gonoree' tunnan brevid village, Pattaya

• Ojojoj 1

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Khemmarat
2 timmar sedan, skrev Dolle:

Handhavandet är olika ja men dom har tillgång till uppgifterna och det var vad jag skrev om.

Khemmarat
1 timme sedan, skrev judazzz:

För Att jive är så jävla cool?  Tar med sig foto experten LK när det är glest i gonoree' tunnan brevid village, Pattaya

Och vad har Jive med mitt inlägg att göra ?

• Ge karma 2

judazzz
4 hours ago, Khemmarat said:

Och vad har Jive med mitt inlägg att göra ?

Ingenting  solly

Baa

Det sägs ju att om (som exempelvis i mitt fall) mig.polisen ligger långt från hemorten (84km) skall det vara möjligt att lämn TM  på den lokala polisstationen.

Inte lätt när dom saknar den blanketten hos bysnuten.  Och ja,, jag vet att den går att tanka ner men.....

• Ge karma 1

Jive
15 timmar sedan, skrev judazzz:

Vad dricker du idag?

• Ge karma 3
  • Haha 2