Jump to content
IGNORERAD

Avliva hund 2


stefan5300

Recommended Posts

5 minuter sedan, skrev stefan5300:

Nä det är inget öppet internet.

Jag kunde iaf se det.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 144
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    21

  • stefan5300

    21

  • MrChana

    14

  • frogfish

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

50 minuter sedan, skrev Captain Morgan:

Man gör det man tror är bästa lösning just då och ibland går det kanske lite snett men så är det.

Dessutom var din lösning i alla fall till slut en befrielse.

Ja precis,  det var kanske bättre att hunden led i någon minut då syret började ta slut än att den kanske led i flera timmar.

En tog bort mig från facebook efter att jag startat den här tråden.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Jive:

Jag kunde iaf se det.

Ja jag tror att det är runt 230 som kan se det.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Farbror Rune i Jämtland tog ut de gamla och sjuka hundarna i skogen. Det är nog det mes humana om inte veterinären fixar det.
Finns säkert någon polis i byn som skjuter hunden annars för några battingar.
Plastpåse över huvet skulle jag inte klara av.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner ju dig som en timid och vänlig själ, Stefan och jag vill gärna tro att anledningen till att du nu lägger ut det på nätet är, att du mår så dåligt att du måste dela med dig och kanske få sympati, men tyvärr går det inte att ge dig detta för den vidriga handlingen.

Inte nog med att du mår dåligt, du riskerar ju fängelse om det här kommer "ända fram" genom din publicering.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Jive:

Jag känner ju dig som en timid och vänlig själ, Stefan och jag vill gärna tro att anledningen till att du nu lägger ut det på nätet är, att du mår så dåligt att du måste dela med dig och kanske få sympati, men tyvärr går det inte att ge dig detta för den vidriga handlingen.

Inte nog med att du mår dåligt, du riskerar ju fängelse om det här kommer "ända fram" genom din publicering.

Ja jag startade tråden för att se hur reaktionen blev och det blev de. Nä jag mår inte dålig och vill inte ha någon sympati men jag mådde jävligt dåligt i går kväll när jag hörde hunden lida innan jag avlivade den.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev stefan5300:

Ja jag startade tråden för att se hur reaktionen blev och det blev de. Nä jag mår inte dålig och vill inte ha någon sympati men jag mådde jävligt dåligt i går kväll när jag hörde hunden lida innan jag avlivade den.

Varför gick du ut med det, när du visste hur reaktionerna skulle bli?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Jive:

Varför gick du ut med det, när du visste hur reaktionerna skulle bli?

Det visste jag inte.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev stefan5300:

Det visste jag inte.

Jag tolkade din första mening "...och det blev de..." som att du visste eller anade.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Om nu hunden har mått dåligt en lång stund så kanske man kunde ha kontaktat veterinär för någon dag sedan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Finner inte ord.....

Hur svårt och hitta någon med ett vapen och avliva humant, det där är fan straffbart.

 

Och så har folk mage att påstå att Thailändare är korkade?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Jive:

 du riskerar ju fängelse om det här kommer "ända fram" genom din publicering.

Är det straffbart i Thailand att avliva en hund i Thailand? eller är det metoden som kan ge "fritt Vivre"

Om man känslomässigt klarar av det, så att avliva en sjuk och apatisk hund som ligger still,kan man väl klara med  stora bilan?

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev born41:

Är det straffbart i Thailand att avliva en hund i Thailand?

Djurplågeri är garanterat straffbart, det där var inte avlivning, utan plågeri till döds!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev born41:

Är det straffbart i Thailand att avliva en hund i Thailand? eller är det metoden som kan ge "fritt Vivre"

Om man känslomässigt klarar av det, så att avliva en sjuk och apatisk hund som ligger still,kan man väl klara med  stora bilan?

Born41

Det är straffbart!

Min fru har en thaibekant som avlivade sin sjuka hund. Han fick 2 år i fängelse och det lär ju knappast bli lägre straff för en farang.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Jive:

Det är straffbart!

Min fru har en thaibekant som avlivade sin sjuka hund. Han fick 2 år i fängelse och det lär ju knappast bli lägre straff för en farang.

Nu blir jag lite frågande. Så en hundägare får alltså inte avliva sin hund (på ett humant sätt)?

 

Och är fundersam över Stefans mening ”Av någon religiös anledning så avlivar inte veterinärer eller djursjukhus hundar på ett humant sätt här i mina trakter för då riskerar de fängelse,”. 

Om det är så så förtjänar ju dessa veterinärer absolut ett fängelsestraff. Men det anses alltså ok ändå(?). 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev ReKa:

Nu blir jag lite frågande. Så en hundägare får alltså inte avliva sin hund (på ett humant sätt)?

 

Och är fundersam över Stefans mening ”Av någon religiös anledning så avlivar inte veterinärer eller djursjukhus hundar på ett humant sätt här i mina trakter för då riskerar de fängelse,”. 

Om det är så så förtjänar ju dessa veterinärer absolut ett fängelsestraff. Men det anses alltså ok ändå(?). 

NEJ, en hundägare får inte avliva en hund i Thailand. Ingen får göra det!! Så är lagen.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan man ställer sig är varför lägga ut en bild på det? 

Sjukt är bara förnamnet 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Bibben:

Ja, eller vad tycker du själv? Har du fått en stroke?

 

 

Att kalla Stefan för djurplågare är ett jävla övertramp,få är väl så mån om sina djur som han.I en sådan situation är paniken nära speciellt om det är ett kärt husdjur,frågan är vad det var för idi*t till veterinär som inte visste hur man förkortade lidandet för djuret(att klubba det hade kanske varit mildare men det kräver oxå sin man)

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan

Gubbar, ta det lugnt och döm ingen på distans.

Sättet att befria jycken från sitt lidande var inte alls väl genomtänkt och att lägga ut bilden var likväl en katastrof men
ingen vet i förväg vad han själv skulle ha gjort i exakt samma situation.

 

Problemet med våra fyrbenta vänner är många.

I våra kvarter sprang det runt en massa halvvilda jyckar i flera år och högg efter folk och fan vet hur många som hade rabies.

De flesta som bor här (99.99 % Thai) klagade och gnällde men ingen gjorde något åt problemet.

Några med hjärtat på rätt ställe ställde ut mat till dem men det gjorde ju inte precis problemet mindre utan snarare tvärtom.

Surprise, surprise, en torsdagmorgon var alla jyckar borta, det var soprent på soierna och jag har inte sett några sedan dess.

Vart tog de vägen och vem gjorde det jobbet? 

Är en hälsorisk orsaken till att de försvann?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Captain Morgan:

Gubbar, ta det lugnt och döm ingen på distans.

Sättet att befria jycken från sitt lidande var inte alls väl genomtänkt och att lägga ut bilden var likväl en katastrof men
ingen vet i förväg vad han själv skulle ha gjort i exakt samma situation.

 

Problemet med våra fyrbenta vänner är många.

I våra kvarter sprang det runt en massa halvvilda jyckar i flera år och högg efter folk och fan vet hur många som hade rabies.

De flesta som bor här (99.99 % Thai) klagade och gnällde men ingen gjorde något åt problemet.

Några med hjärtat på rätt ställe ställde ut mat till dem men det gjorde ju inte precis problemet mindre utan snarare tvärtom.

Surprise, surprise, en torsdagmorgon var alla jyckar borta, det var soprent på soierna och jag har inte sett några sedan dess.

Vart tog de vägen och vem gjorde det jobbet? 

Är en hälsorisk orsaken till att de försvann?

 

Lite mat spetsad med lite extra giftig krydda har vi råkat ut för. Kanske det som hände där med.

 

Väldigt otrevligt sätt att ta livet av hunden men ffa fattar jag inte hur man kan lägga ut det på internet ????????

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev måne:

Har för mig att löshundar(gathundar)avlivas?

Nä, löshundar avlivas inte!!!

Inga hundar får avlivas av någon, enligt lagen.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Esspe:

Lite mat spetsad med lite extra giftig krydda har vi råkat ut för. Kanske det som hände där med.

 

Väldigt otrevligt sätt att ta livet av hunden men ffa fattar jag inte hur man kan lägga ut det på internet ????????

Särskilt om man tidigare har ojat sig ang tjurfäktning och avlivande av giftormar på tomten.....

Tråden borde tas bort, samt den nämnde borde ta bort sitt inlägg på FB, det är säkert anmält där och är straffbart.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev måne:

Var tar de vägen då?

 

Olika.

Många friska hundar går till Sakhon Nakhon i nordöstra Isaan och blir människoföda.

Andra hundar till uppsamlingsläger där de får vistas tills de dör.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...