Jump to content
IGNORERAD

Sondhi have Bankruptcy status since year 2000.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Quote

Hej MaiChai

Det finns tyvär inga stora affärer som är rena, inte ens svenska se på Bofors, JAS m.m

Ändå värre är det i omvärlden.

Mvh Isan Lover

Bofors största misstag var att dom mutade fel personer.

Att åka dit för mutbrott i Indien är ju en bragd i sig själv :D

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 81
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Joints

    13

  • Farang

    9

  • MaiChai

    9

  • Vaxet

    8

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Det finns tyvär inga stora affärer som är rena, inte ens svenska se på Bofors, JAS m.m

Ändå värre är det i omvärlden.

Sluta använda dig av fackets konversationsmanual, avdelning bolagsaffärer, när du postar på MPR!

Den är inte uppdaterad sedan 1971!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej igen

Folk får gärna tro att stora internationella affärer är rena, men då har man nog blivit grundlurad.

Det är egentligen helt omöjligt att sälja en produkt och få till ett avtal utan avgifter, provision m.m

Det gäller även i europa, det företag jag jobbar åt får ofta erbjudanden om affärer där sådana pengar är nödvändiga att betala, men avstår p.g.a företagets policy.

Men något annat utländskt företag betalar glatt och gör affären, det är tyvär så det fungerar.

Och jag är säker på att Burma hade fått sin telecom utrustning från någon konkurent om Shin Corp inte hade sålt, kanske t.o.m europeisk.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

IL,

du har svårt att se sammanhanget här va?

Dr T var premiärminister när man beviljade 4 miljarder i U-hjälp till Burma.

De köpte telekomtjänster av ett företag som ägdes av hans fru, barn, maid, chaufför och sekreterare.

Du ser inte vad som skulle vara fel i detta upplägget?

Eftersom Thaksin såg till att det hela finansierades av den thailändska staten genom "bidraget" som var generöst kryddat med en extra bonusmiljard för att generalerna inte skulle välja något annat erbjudande?

Vad hade du sagt om Reinfeldt hade gjort som i mitt hypotetiska exempel i post 24?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej igen

Folk får gärna tro att stora internationella affärer är rena, men då har man nog blivit grundlurad.

Det är egentligen helt omöjligt att sälja en produkt och få till ett avtal utan avgifter, provision m.m

Det gäller även i europa, det företag jag jobbar åt får ofta erbjudanden om affärer där sådana pengar är nödvändiga att betala, men avstår p.g.a företagets policy.

Men något annat utländskt företag betalar glatt och gör affären, det är tyvär så det fungerar.

Och jag är säker på att Burma hade fått sin telecom utrustning från någon konkurent om Shin Corp inte hade sålt, kanske t.o.m europeisk.

Mvh Isan Lover

Skall egentligen inte ge mig in i fler diskussioner med dig då du ända aldrig hör vad någon annan säger. Men du häver ju ur dig påstående som du påstår är sanningen på löpande band och det är nästan omöjliga att inte kommentera dessa.

Nåväl jag kör en runda till !

Du skriver att du jobbar på ett företag som inte genomför affärer där lite mer ljusskygga transaktioner måste användas.

Företaget som du jobbar på har en policy som gör att de hellre avstår än sådan affär och du skriver "Men något annat utländskt företag betalar glatt och gör affären, det är tyvär så det fungerar."

Du gillar med all tydlighet inte denna typ av affärer och skriver att det "tyvär" fungerar så .

I nästa andetag försvarar och rättfärdigar du din husgud Thaksins affärer med juntan i Burma, genom att påstå att om inte Thaksin gjort dessa affärer hade något annat oärligt/oetiskt företag gjort dem istället.

Hur får du ihop det?

En etik för mig en annan för dig och en speciell etik för Thaksin, eller hur skall man annars uppfatta det?

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

En etik för mig en annan för dig och en speciell etik för Thaksin, eller ?

Thaksins etik är att hjälpa de fattiga och förbättra demokratin. Vissa tycker inte om den etiken utan vill att fattiga ska vara fattiga utan demokratiska rättigheter. Men jag ger inte upp utan sympatiserar med de fattiga även om jag får spot och spe för det. Men jag tycker att de har rätt till demokrati. Under Thaksin fick de fattiga smaka på demokrati. Det tyckte inte de rika om. De tycker heller inte om demokrati utan vill behålla sin makt och ser ner på de fattiga. Militären och de rika är likadana överallt, Burma, Sydafrika och Thailand. Det spelar ingen roll. Det är konstigt att de ska vara så svårt att förstå att de rika och militären har makt över all media och alla domstolar.

Om man är emot Thaksin så är man emot de fattiga och emot demokrati. För ingen har gjort så mycket för de fattiga som Thaksin. Det är bara han som någonsin gjort något för de fattiga i Thailand. Han är en frihetskämpe som jobbar för demokrati och de fattiga. Är det något fel på den etiken? Tycker inte ni om de fattiga? Thaksin är som Moder Theresa, Mandela, Jesus och Buddha i en och samma person. För precis som dom jobbar han för de fattiga. Alla fattiga älskar Thaksin. Det enda riktiga brott Thaksin har gjort är att ge makten till de fattiga. Det tyckte inte de rika och militären om eftersom de inte vill släppa sin makt till de fattiga.

PUNKT SLUT!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Här är ett nyttigt tv-program om Demokratin i Singapore som så många i Asien strävar efter att uppnå

Thaksins "demokrati" hamnar inte ens i närheten av den Lee uppnått i Singapore

Kolla vilka medel han använder för att upprätthålla den "Demokratin"

Finns en del liknelser med Thaksin där

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Joints skrev

Quote

Det tyckte inte de rika och militären om eftersom de inte vill släppa sin makt till de fattiga.

Hade du inte glömt adeln så hade jag trott att du blivit smittad  av Thaksin viruset du också.

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Thaksins etik är att hjälpa de fattiga och förbättra demokratin. Vissa tycker inte om den etiken utan vill att fattiga ska vara fattiga utan demokratiska rättigheter. Men jag ger inte upp utan sympatiserar med de fattiga även om jag får spot och spe för det. Men jag tycker att de har rätt till demokrati. Under Thaksin fick de fattiga smaka på demokrati. Det tyckte inte de rika om. De tycker heller inte om demokrati utan vill behålla sin makt och ser ner på de fattiga. Militären och de rika är likadana överallt, Burma, Sydafrika och Thailand. Det spelar ingen roll. Det är konstigt att de ska vara så svårt att förstå att de rika och militären har makt över all media och alla domstolar.

Om man är emot Thaksin så är man emot de fattiga och emot demokrati. För ingen har gjort så mycket för de fattiga som Thaksin. Det är bara han som någonsin gjort något för de fattiga i Thailand. Han är en frihetskämpe som jobbar för demokrati och de fattiga. Är det något fel på den etiken? Tycker inte ni om de fattiga? Thaksin är som Moder Theresa, Mandela, Jesus och Buddha i en och samma person. För precis som dom jobbar han för de fattiga. Alla fattiga älskar Thaksin. Det enda riktiga brott Thaksin har gjort är att ge makten till de fattiga. Det tyckte inte de rika och militären om eftersom de inte vill släppa sin makt till de fattiga.

PUNKT SLUT!

Jaha, se vad lite hjärntvätt kan göra.

Efter nästan ett år på MPR med IL så har Joints fullständigt havererat och Thaksin kan räkna hem ytterligare en svensk lärjunge. ;)

Det lär väl inte bli så många fler vinster i karmatävlingar för Joints nu, men han verkar ju ha sett ljuset så han är väl lycklig ändå. :preved:

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Thaksins etik är att hjälpa de fattiga och förbättra demokratin. Vissa tycker inte om den etiken utan vill att fattiga ska vara fattiga utan demokratiska rättigheter. Men jag ger inte upp utan sympatiserar med de fattiga även om jag får spot och spe för det. Men jag tycker att de har rätt till demokrati. Under Thaksin fick de fattiga smaka på demokrati. Det tyckte inte de rika om. De tycker heller inte om demokrati utan vill behålla sin makt och ser ner på de fattiga. Militären och de rika är likadana överallt, Burma, Sydafrika och Thailand. Det spelar ingen roll. Det är konstigt att de ska vara så svårt att förstå att de rika och militären har makt över all media och alla domstolar.

Om man är emot Thaksin så är man emot de fattiga och emot demokrati. För ingen har gjort så mycket för de fattiga som Thaksin. Det är bara han som någonsin gjort något för de fattiga i Thailand. Han är en frihetskämpe som jobbar för demokrati och de fattiga. Är det något fel på den etiken? Tycker inte ni om de fattiga? Thaksin är som Moder Theresa, Mandela, Jesus och Buddha i en och samma person. För precis som dom jobbar han för de fattiga. Alla fattiga älskar Thaksin. Det enda riktiga brott Thaksin har gjort är att ge makten till de fattiga. Det tyckte inte de rika och militären om eftersom de inte vill släppa sin makt till de fattiga.

PUNKT SLUT!

Vilken makt ?

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jaha, se vad lite hjärntvätt kan göra.

Efter nästan ett år på MPR med IL så har Joints fullständigt havererat och Thaksin kan räkna hem ytterligare en svensk lärjunge. ;)

Det lär väl inte bli så många fler vinster i karmatävlingar för Joints nu, men han verkar ju ha sett ljuset så han är väl lycklig ändå. :preved:

Det är helt underbart att vara moraliskt högfärdig och köpa alla thaksin-myter som finns. Allt är svart eller vitt. Man slipper tänka också vilket gör livet mindre besvärligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vilken makt ?

Jag frågar bara en sak - tycker du det är bra att skolbarn knarkar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag frågar bara en sak - tycker du det är bra att skolbarn knarkar?

Så du menar att Thaksin gav bönderna makt att skjuta sina fiender ??

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Så du menar att Thaksin gav bönderna makt att skjuta sina fiender ??

De fattiga är fredliga. Det är militären som skjuter sina fiender. De fattiga vill bara ha demokrati och mindre korruption. Tycker du om korruption?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bofors största misstag var att dom mutade fel personer.

Att åka dit för mutbrott i Indien är ju en bragd i sig själv :D

Du har fel där Farang, det normala i Indien är att man mutade båda partierna (på den tiden), detta enl en indier som jobbade med "stora" affärer då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

De fattiga är fredliga.

:D:D:D:D:D:D:D

Ska dra min bizarraste händelse i Thailand. Var på en marknad i Wichianburi i början på 2004. En riktig jättemarknad med stånd, uppträndanden, karuseller osv. Iallafall så hamnade vi, min dåvarande thaifamilj och jag, på nån typ karaeokebar där. Väldigt trevligt, dom hade inhyrda sångerskor så lät till och med bra. Mitt i alltihop när jag satt och sög på min sangsom så reste sig ungefär 90% av dom som satt där och rusade ut. Jag satt kvar som ett frågetecken när folket så sakta kom tillbaka och fortsatte som att ingenting hade hänt. Nyfiken som jag var så undrade jag vad som hänt. Svaret blev, somebody just shot somebody out there. Trodde jag hört eller fattat fel, så jag gick ut och kollade. Och där låg en grabb ihjälskjuten. Fredliga. ja tjena.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Du har fel där Farang, det normala i Indien är att man mutade båda partierna (på den tiden), detta enl en indier som jobbade med "stora" affärer då.

Då hade jag väl rätt. ;)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

De fattiga är fredliga. Det är militären som skjuter sina fiender. De fattiga vill bara ha demokrati och mindre korruption. Tycker du om korruption?

Knappast , den stora majoriteten utav dom fattiga vill ha betalt för att rösta.

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Sluta inte nu allihopa, jag har stängt av TVn och bara väntar... :D:D:D

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla partier köper röster. Så har det alltid varit. Men du kan fråga de fattiga själva vad de vill - militär och diktatur eller Thaksin och demokrati?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Alla partier köper röster. Så har det alltid varit. Men du kan fråga de fattiga själva vad de vill - militär och diktatur eller Thaksin och demokrati?

Frågade faktiskt en fattig när det skulle vara nått komunval eller vad det heter i LOS 2006. Var exets morsa...

Hon skulle rösta på nr 8 för då fick hon pengar. Politiken sket hon i eller vad han stod för

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog bäst för mig att sluta här innan alltför många verkligen tar mig på allvar. Jag ska nu skriva en liten förklaring till varför jag skrev det jag skrev.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...