Jump to content
IGNORERAD

Dyrt att klippa sig


banlappa

Recommended Posts

Grevenigrevie

Quote

[glow=red,2,300]Grevenigrevie

Och du e den som redovisar degen.

Bättre skaffa sig en fru som e snål som fan så blir du klippt för skit och ingenting.

Snake[/glow]

Jag har en mycket snål fru så därför nyttjar jag maskinen... haha

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 85
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    7

  • AnOnYm

    6

  • svarten

    5

  • Grevenigrevie

    4

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Inte nu längre, jag är ju i Sverige! 

Thailändskt lammkött ?   :crazy:

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Thailändskt lammkött ?   :crazy:

Haha... nu får man ju massa tankar... hehe...  :crazy:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

ImBlackSheep

Quote

WOW! En kvinna till.

Var du nöjd med klippet? Vad ingick?

Inte riktigt, det var lite dyrt för klippning och torkning, tror jag.

Jag hade kort och tunt hår då. :P

-Jag vet inte hur många kvinnor det finns här på maipenrai men jag fick veta om den här hemsidan från en vännina som bor i Uppsala(säkert att du vet vem det är) :thumbsup:

Förlåt mig om du inte förstår eller fel grammatik...jag är bara nybörjare som tycker om och försöker studera mer svenska. Har bott här bara ett år och två månader.   :icon_redface:

Jag är en nybörjare som behöver hjälp att utveckla min svenska. Kan ni vara snälla och hjälpa till? :)

Tack så mycket!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är säker att alla har förstått dig , jag har inte märkt nått fel  !

Trodde faktiskt att du hadde bott i Sverige i mååånga år !

Kanske min kommentar angående Thailändskt lammkött faktiskt stämmer ??  :thumbsup:

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Yxkull

50B för en rakning av knoppen. Ytterliggare 50 för borttagande av allt hår med begagnat rakblad på ryggen. Samt 2:ans inställning på maskin och rakning av bröst ner mot gylf. Dricks 50-100 B beroende på smärta och dam eller vice versa. Detta på Samui i Maj.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Hade jag visst hur jävla dyrt det var att klippa sig skulle jag aldrig skilt mig från min lilla frissa.  :ahh:     ;D

Link to comment
Dela på andra sajter

ImBlackSheep

Quote

Kanske min kommentar angående Thailändskt lammkött faktiskt stämmer ??  :thumbsup:

Jag tror oxfile är bättre. Lammkött smakar kofta. ;D ;D

Jag är en nybörjare som behöver hjälp att utveckla min svenska. Kan ni vara snälla och hjälpa till? :)

Tack så mycket!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

  Jag tror oxfile är bättre. Lammkött smakar kofta. 

mmmmums ,,  oxfile är mört ! 

Hoppas din pojkvän uppskattar oxfile !  ;D

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Svarta fåret  !

Tror faktiskt jag kanske vet vem du är , du har en blog eller hur ?  :inquisitive:

Fel utav mig , tjejen som jag tänkte på bor i Uppsala , det gör inte du !  ;D

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, har klippt mig för THB 50 i Chiang Mai en gång. Blev väl så där.

Bättre då att slösa THB 150 på en riktig klippning, inklusive hårtvätt. Lite manikyr på händer och fötter är inte fel.

Och i Göteborg blir det SEK 350 om late jag går till närmaste salong. Som Nonki skriver är det inget överpris med tanke på kostnads och skattenivån i Sverige. Vilket alla som driver eget företag säkert förstår.

Fru Chang har väl haft ambition att klippa mig, men det visade sig ta väl lång tid och blev inte så bra.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

För nån vecka sedan blev det tvättning och klippning av mig, ena sonen rakad och avlusad. Frugan tvättade håret och fick alla naglar uppsnyggade och målade.

Summa 450baht i Bangkok

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest forsnow2

Hej,

Jag klipper mig på FRIENDS HAIRCUT på Sukhumvit soi 8.

Har gått där i över ett års tid...Det kostar 70 BATH.

Det är för mig ett bra pris. Det ingår nack och axelmassage, tvättning, ansning av näshår osv.

Mvh

Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Till de forumister som skriver att di får diverse kroppsöppningar ansade från hårväxt måste jag meddela att detta inte är lämpligt och kanske rent av farligt.

Vår herre har placerat hårväxt på dessa ställen för att skydda mot skadeinsekter.

Dr Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Följ Arnes Råd !    :thumbsup:

Quote

Doctors found about 50 fly larvae inside the ears of an 84-year-old man after he complained about his ears itching. Dr Somsak Nonthasri, deputy director of Vachira Phuket Hospital, said Anan Temtan had scratched his ears with cotton buds so hard that the eardrums ruptured and bled. Anan’s relatives rushed him to the hospital at noon yesterday upon seeing the blood. Somsak said a doctor checked Anan’s ears with a scope and found the larvae inside. “We believe flies might have gone inside his ears to lay eggs, which hatched into larvae, causing the itching,” Somsak. Somsak said Anan would be under doctors’ observation for a while to make sure that no more fly eggs remained in his ears. A doctor had to use tweezers to take out some of the maggots before resorting to a tool to suck the remaining maggots out. Anan’s granddaughter, Wimolrat Temtan, 19, said Anan had recently helped clean up a market in the neighbourhood. Anan said he felt itchy inside his ears four days ago but thought it was normal. “But the itching became severe Monday night and I tried to clean my ears with cotton buds and noticed something came out,” Anan said. “This morning, I felt more itching so I scratched with cotton buds again until my ears bled.” Somsak said he was surprised that Anan did not come to see a doctor sooner. Most people with something inside their ear canals would not be able to stand it very long, he said.

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Nov-07 Phuket herrfrissa 80Bth mycket proffsig :thumbsup:

Okt-07 Phuket Beauty salong 1Herr 1Dam 230Bth

Härligt med 2 tjejer  dessa små fingrar som kraffsar in schampot :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Inte riktigt, det var lite dyrt för klippning och torkning, tror jag.

Jag hade kort och tunt hår då. :P

-Jag vet inte hur många kvinnor det finns här på maipenrai men jag fick veta om den här hemsidan från en vännina som bor i Uppsala(säkert att du vet vem det är) :thumbsup:

Förlåt mig om du inte förstår eller fel grammatik...jag är bara nybörjare som tycker om och försöker studera mer svenska. Har bott här bara ett år och två månader.   :icon_redface:

Du är jätteduktig och skriver jättebra svenska. Jag trodde först att det var en svensk när jag läste ditt första inlägg.

Jag tycker att du är ett språkgeni och ska skriva mer.  :17:

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag tror oxfile är bättre. Lammkött smakar kofta. ;D ;D

Lamm är till för att kramas; inte för att ätas!

Hej ImBlackSheep!

Kul att du har hittat hit! Du får gärna skriva mera! Det behövs flera Isaantjejer här. Det är bra för dig att träna svenskan dessutom.

Vilket otroligt bra svenska du skriver! Det är väl bättre än många andra skribenter här.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Förut klippte jag mig hos en tjej som jag känner på en av stans inneställen bland frisörerna, då fick jag kompispris 350:- ;D och då kan sägas jag har faaaan inte mycket hår att klippa, nu för tiden är det sällan jag går till henne utan travar in till utlänningarna som på sin höjd tar 180:-.finns några sådana frisörer nu som tar mycket av marknaden, dom ligger mellan 150-180:- lite överallt i stan nu. En av dessa känner jag så han brukar klippa mig gratis i jämna mellanrum :thumbsup:

Sundsvall är för övrigt Sveriges frisörtätaste stad

I Thailand har jag klippt mig en gång, då betalade jag 150 bath i Pattaya och då tvättade dom och masserade skallen lite också.

Thaitjejerna i min stad dom klipper sig hos vissa thai som kommer hit till Sundsvall några gånger i månaden, då kostar det dom 100:-för en klippning..och thaitjejerna kan man väl säga har lite mera hår :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest lars60

:idea2: Min sambo jobbade som frisör när vi träffades i Bangkok! Då kostade det 200 Bath för klippning och tvätt av hår , rakning, pedikyr och manikyr!

Nu kostar det GRATIS!  :D ;D Kompisarna får betala 100 kr för en klippning!  :wai:

Men, å andra sidan är det annat som kostar istället!  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Förra året hittade Magrood, min dotter och jag en acceptabel frissa vid Siam Square. Räkning hamnade på cirka 25 000 baht för oss tre. Det visar sig att man kan bli av mycket på klippning i Thailand om man så vill.

Men jag kan inte klaga så mycket. Vi fick valuta för pengarna. Dottern fick hårförlängning som födelsedagspresent, Magrood lockpermanent som bröllopspresent och jag den bästa klippningen någonsin!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Svarten: Lät jäkligt dyrt..5000 kr, lät nästan som om det hade varit billigare i Sverige...men jag vet ju inte så mycket om sånt där.så det var kanske ett bra pris trots allt... :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Svarten: Lät jäkligt dyrt..5000 kr, lät nästan som om det hade varit billigare i Sverige...men jag vet ju inte så mycket om sånt där.så det var kanske ett bra pris trots allt... :thumbsup:

Hej Vikingen!

Vad gör man inte för att göra sina kvinnor glada?? Den salong ska vara en av bästa i Bangkok (hoppas jag).

Den största kostnaden var hårförlängningen. Den är faktiskt ännu dyrare i Sverige. Jag tycker att det kändes att mycket pengar kastades bort men det är något min dotter verkligen önskade och har faktiskt betalat själv för i Sverige. I övrigt är hon väldigt försiktigt med sina och föräldrarnas pengar.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...