Jump to content
IGNORERAD

Dyrt att klippa sig


banlappa

Recommended Posts

Har själv klippt mig för allt mellan 20 och 1000 baht i Thailand och för frugan brukar det ibland gå på mellan 1500 och 2000. Priset beror ju helt på om man väljer att gå till en innefrisör i något fashionabelt bangkokkvarter eller till byfrissan i Isaan.

Gemensamt för alla frisörbesök i Thailand brukar dock vara att dom är betydligt mer minnesvärda än dom hemma i Sverige. Och jag tänkte passa på tillfället att visa ett par filmsnuttar från ett av dom mer minnesvärda frisörbesöken.  :thumbsup:

Filmade nämligen lite när jag, frugan och kompis Erkki var och rakade oss en kväll (nåja, frugan rakade sig inte utan väntade bara snällt på oss två som gjorde det).

Prepare for the worst. ;)

Ps  I sekvens 2 så syns betalningen för dom som är intresserad av priset. inklusive dricks. Och då kan jag ju tillägga att dryck ingick. :)

http://uk.youtube.co...h?v=2MlsMKJTcJU

http://uk.youtube.co...h?v=uxwlPunntfY

http://uk.youtube.co...h?v=blUib06a3Zk

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 85
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    7

  • AnOnYm

    6

  • svarten

    5

  • Grevenigrevie

    4

Mest aktiva i denna tråd

:D:D:D:D nu snackar vi pin..dom ser nästan lite kära ut gaysnubben och Erkki   :D:D:D , jäkligt rolig video.nu kan man snacka kontraster mot en frisör här hemma.
Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha ha... dagens garv blev det nog där.

Tack för de klippen Kim! På vilken adress utspelade sig denna föreställning?

Uppfattade nog inte riktigt vad rakningen gick på där i villervallan...

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Härliga videoklipp :thumbsup:

Jag gick och klippte busken på soi 4 i Bkk och när den söta unga tjejen hade klippt och masserat färdigt skallen frågade hon om jag ville

gå upp en trappa och få helkroppsmassage.  :ahh:

Tyvärr stog frugan utanför och väntade..så only in my dreams :furious2:

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm...

Såg inget roligt i detta filmklipp, adressen till denna eminenta frisörsalong är secondroad, mellan LEK hotell och 7/11.

Kärleken spirade mellan oss, än idag brukar jag slinka in på en liten grogg.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Allright... själv har jag aldrig haft så roligt hos frisören i vilket land jag än befunnit mej, i alla fall. Supa till å gå till frisören alltså. Bra tips!

Och staden att åka till är Pattaya(för dem som inte vet) antar jag. ;D

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Erkki.Den frisören måste vi gå till nästa gång,jag såg att det var 14 minuter kvar till en powernap  ;D Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Måne,

Det var nog snarare 1 minut och 37 sekunder till powernap.

12:e sep smäller det, då ska man raka sig igen...

Se till att komma ner och roa dig lite!

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest woien

Jag klippte mig nyss for 160 bath..frugan och dottern klippte sig for 650 resp 2000 bath nyss..har alltid sagt det ar dyrt med barn...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag åker ner den 21 aug. och hem 5 sep. så jag banar väg för dig  :rolleyes3: Skål Måne  :morgon:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Har själv klippt mig för allt mellan 20 och 1000 baht i Thailand och för frugan brukar det ibland gå på mellan 1500 och 2000. Priset beror ju helt på om man väljer att gå till en innefrisör i något fashionabelt bangkokkvarter eller till byfrissan i Isaan.

Gemensamt för alla frisörbesök i Thailand brukar dock vara att dom är betydligt mer minnesvärda än dom hemma i Sverige. Och jag tänkte passa på tillfället att visa ett par filmsnuttar från ett av dom mer minnesvärda frisörbesöken.  :thumbsup:

Filmade nämligen lite när jag, frugan och kompis Erkki var och rakade oss en kväll (nåja, frugan rakade sig inte utan väntade bara snällt på oss två som gjorde det).

Prepare for the worst. ;)

Mycket roliga filmer Kim!

Mycket bra show Erkki!

Det blev en fin rakning trots allt!

Jag kan intyga att frisörssalongerna i Isaan är lite tråkigare än denna. Även den vid Siam Square som kostar så mycket hade ingen feststämning alls!

Trevlig helg!

Svarten

Ps I sekvens 2 så syns betalningen för dom som är intresserad av priset. inklusive dricks. Och då kan jag ju tillägga att dryck ingick. :)

http://uk.youtube.co...h?v=2MlsMKJTcJU

http://uk.youtube.co...h?v=uxwlPunntfY

http://uk.youtube.co...h?v=blUib06a3Zk

Link to comment
Dela på andra sajter

Jätteroligt med filmsnuttarna.  :D:D:D

Vi kanske ska klippa oss där nästa gång vi är i Thailand.  :D

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...
Guest thai börje

Hej ja det var dyrt jag klippte mig i bkk julen-2007 och för det betalade jag 60 baht ca 12 kr så det e ju gratis, men jag vet inte exakt var i bkk det var

min tjej visste om ett ställe och dom gjorde det minst lika bra om inte bättre än här hemma i sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Normalt nån hundra-bahtare, men i december fick jag mitt livs dyraste klippning på Phuket, i Patong. 1400 (!!) baht för hårklippning och blekning av håret, samt klinppning av hand- och tånaglar. Trodde de skämtade, men inte, skulle hört mig för om priset före. Så kan det gå om man går på flashiga ställen. Kunde klippt mig billigare i Sverige  :crazy: .

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, till di som lider av besvärande hårväxt på hjässan brukar jag rekommendera en daglig insmörjning med Round Up.

[move]Dr Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Använder Philips klippmaskin,den behöver inte jobba så hårt på mina strån så den håller länge än.Och uppladdningsbar är den oxå  :great: Det är ett riktigt spartips,har nog tjänat ihop till minst en thairesa genom att använda den  :clapping: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

En pinfarsk uppdatering da jag uppsokte barberaren pa ovre Soi Kao Talo i Pattaya igar:

- Klippning

- Rakning

- Oronhar (vilket tycks intensifieras ju aldre man blir)

- Nashar ( samma historia dar)

- Axelmassage

Allt till det facila priset av 100 Baht.

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Vill man ha en purfärsk thaimanfrissa ska man absolut besöka något 100 baht frisörställe.

Själv gjorde jag misstaget att färga stråna för 200 baht, vilket resulterade i att jag utvecklade en fullmånesplätt på huvudknoppen.

Som tur är ramlade håret "bara" av en gång. Så det var bara lite jobbigt.

Annars är det ju inga problem att klippa raggen för 50-100 baht utanför de största turiststråken.

Att det är ganska dyrt i just Phuket är inget om förvånar.

Men så springer ju ochså barnfamiljerna omkring där och trissar upp priserna.

Vissa människor lättar ju på pungen på ett väldigt slarvigt sätt som givetvis uppskattas av lokalbefolkningen. Men som i slutändan drabbar oss som vill knyta åt.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente Bäste Bror, verkligen olyckligt att di välbeställda numera åker till Thailand.

Vad skall de där att göra de har ju råd att stanna hemma.

[move]Obeställde Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Exactemente bäste herr Arne!

Men det är ju trevligare att flytta över hemma till något mer exotiskt och annorlunda.

Att man sedan ska behöva tvingas att springa omkring bland en massa snuskgubbar och glädjeflickor får man ju stå ut med under några veckor.

Allltid kan man ju trösta sig med lite go pyttipanna eller köttbullar hos Lasse på Patpong eller om hemlängtan blir för stor finns ju alltid nätet.

Går säkert att se både på spåret och senaste rapport på svt.se.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente  Bäste Bror, ja di begriper inte att rissoppa och Seven Eleven är den ultimata semesterupplevelsen.

[move]Pressbyrå Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...