Jump to content
IGNORERAD

Då jag träffade min tjej


Guest Kumunkondee

när föll jag för mmm.................  

87 röster

  1. 1. när föll jag för mmm.................

    • första resan
      29
    • andra resan
      25
    • trdeje resan
      18
    • fjärderesan
      14
    • bröllopp
      2


Recommended Posts

Quote

Fruns Mormorsfarfar står staty på torget. Han var tydligen en lokal kändis och hade flera fruar. Hans söner hade också flera fruar. Det borde ha genererat en massa ungar så helt osannolikt att de är släkt är det ju inte. :yes:

På tal om det, 6% av Sveriges befolkning är tydligen släkt i rakt nedstigande led från Gustav Vasa som tydligen var en riktig karlakarl med runt 200 barn. Gissar att det var med ungefär lika många mammor spridda över riket där kungens alla färder dragit fram.

Denna sanning har man kommit fram till genom att studera svenska folkets genuppsättningar.

Kanske är den samma med Joints frus mormorsfarfar och släktskapet i provinsen Ranong?

För övrigt hittade jag inget röstalternativ som passade mig då jag träffade min fru på resa nr 10 eller nåt sånt. Hade i alla fall tillbringat totalt runt 1,5 år i landet när vi möttes första ggn och kunde faktiskt redan tala/förstå språket.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Joints

    5

  • Phuket18.5

    3

  • Vikingen73

    3

  • Enis

    2

Mest aktiva i denna tråd

Phuket18.5

Joints,

Frun kommer egentligen från Nakon Si Thammarath och flyttade till Ranong när hon var runt 14.

Inte så troligt med släktskapet då, kanske är de skolkamrater. (född 1970)

Var ligger torget?

Phuket 18.5  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Joints,

Frun kommer egentligen från Nakon Si Thammarath och flyttade till Ranong när hon var runt 14.

Inte så troligt med släktskapet då, kanske är de skolkamrater. (född 1970)

Var ligger torget?

Phuket 18.5  :wai:

Säg inte det. Hennes pappa kommer ifrån Nakon si Thammarat och hans pappa hade också tre fruar. Så sannolikheten finns ju  :mdr:

Torget ligger på höger sidan när man svänger av den stora vägen norr ifrån och kör igenom centrum. Det är där de brukar ha marknader och olika jippon. Gubben hette förresten Khaw Soo Chaeng och kom ifrån Kina.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

På tal om det, 6% av Sveriges befolkning är tydligen släkt i rakt nedstigande led från Gustav Vasa som tydligen var en riktig karlakarl med runt 200 barn. Gissar att det var med ungefär lika många mammor spridda över riket där kungens alla färder dragit fram.

Denna sanning har man kommit fram till genom att studera svenska folkets genuppsättningar.

Kanske är den samma med Joints frus mormorsfarfar och släktskapet i provinsen Ranong?

För övrigt hittade jag inget röstalternativ som passade mig då jag träffade min fru på resa nr 10 eller nåt sånt. Hade i alla fall tillbringat totalt runt 1,5 år i landet när vi möttes första ggn och kunde faktiskt redan tala/förstå språket.

Kung Mongut lär ju ha haft flera hundra mia nois och var antagligen inte helt ensam om det. Borde finnas mängder av thai med lite blått blod i ådrorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte rösta i denna omröstning. för jag föll på första resan, andra resan, tredeje resan osv... enda jag klarat mig ifrån är giftemålet.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

På tal om det, 6% av Sveriges befolkning är tydligen släkt i rakt nedstigande led från Gustav Vasa som tydligen var en riktig karlakarl med runt 200 barn. Gissar att det var med ungefär lika många mammor spridda över riket där kungens alla färder dragit fram.

Denna sanning har man kommit fram till genom att studera svenska folkets genuppsättningar.

Kanske är den samma med Joints frus mormorsfarfar och släktskapet i provinsen Ranong?

Intressant Kim det hade jag ingen aning om.

Har du eller någon länk till källan vill gärna läsa mer om detta.

Mv

Leni

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Intressant Kim det hade jag ingen aning om.

Har du eller någon länk till källan vill gärna läsa mer om detta.

Mv

Leni

Nej har inga länkar och kommer inte ens ihåg var jag läst detta. Var många år sedan jag inhämtade denna info och skriver uppgifterna ur minnet.

Och på tal om många fruar så är det väl en thailändsk kung som finns noterad i rekordboken för flest antal fruar. Nästan 7000 stycken om jag inte minns helt åt helskotta fel?

Den kungen borde ha bidragit en hel del till Thailands totala genbank misstänker jag.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...