Jump to content
IGNORERAD

Svaren på frågorna alla ställer, jag har dem nu!


korp

Recommended Posts

Quote

Dessa mystiska och starkt positiva egenskaper hos thaitjejen är intressanta eftersom de ter sig överskugga de ganska stora nackdelar som densamma har. Det är svårt att komma ifrån det faktum att den tjej som kommer till Sverige har en mindre ljus framtid för sig när det gäller ekonomi, jobb och karriär, vilket även påverkar mannen i stor utsträckning. Själv väntar jag fortfarande på korps svar till den inledande frågan. :)

Ekonomin spelar väl inte in, när man får känslor för en annan människa.

Detta kommer väl senare, när det gäller att hålla ihop ett förhållande "i tuffa tider" ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 111
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Joints

    12

  • Magnus-Chumphae

    10

  • Tujtuj

    9

  • korp

    9

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Ekonomin spelar väl inte in, när man får känslor för en annan människa.

Detta kommer väl senare, när det gäller att hålla ihop ett förhållande "i tuffa tider" ?

Högutbildade tjejer med bra framtidsutsikter är någonting som jag attraheras mycket av, men jag kanske är ensam om det. Lite framförsikt tycker jag nog att man skall ha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jovisst ska man tänka på framtiden, men känslorna tar väl överhanden när man blir kär.

Då ger iallafall jag blanka f_n i om hon har någonsomhelst utbildning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

korp har gjort ett klassiskt misstag vad gäller detta forum.

Utlova ett intresseväckande inlägg som sedan inte kommer. Låt oss säga att korp enligt thailändsk sed tappat ansikte ordentligt...

Själv kan jag inte förstå varför man startar en ny tråd där man säger att man ska starta en annan tråd. Känns lite överflödigt. Är den kommande tråden så intressant så räcker det väl med den?

Själv lovar jag inget om jag inte är 100% säker på att jag kan leverera.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Korp kanske är politiker och blev lite överexalterad så här inför EU-valet?  :whistle:

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Korpur flygur  :yes:

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

korp har gjort ett klassiskt misstag vad gäller detta forum.

Utlova ett intresseväckande inlägg som sedan inte kommer. Låt oss säga att korp enligt thailändsk sed tappat ansikte ordentligt

och han har byggt upp enorma förväntningar,nu får det allt vara ett sjudunrande inlägg :rtfm:

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Högutbildade tjejer med bra framtidsutsikter är någonting som jag attraheras mycket av, men jag kanske är ensam om det. Lite framförsikt tycker jag nog att man skall ha.

Tja, vi andra har själv utbildning och framtidsutsikter och behöver således inte förlita oss på en blivande fru.

Lycka till

Påläggskalven Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte så svår fråga egentligen..

Svaret på varför västerländska killar gärna väljer sydostasiatiska tjejer är för att man får betydligt mer looks och charm för insatsen än om man istället väljer västerländsk tjej. Att det sedan råkar vara thailändskor och inte filippinskor, vietnamesiskor eller indonesiskor som vi träffar beror helt enkelt på att Thailand är det största turistlandet.

Varför thailändskor å sin sida gärna väljer västerländska män är dels för att deras samhälle både tillåter och uppmuntrar det samt för att det för många i förlängningen innebär ett mycket tryggare liv med bättre framtidsutsikter för dom själv och deras avkomma.

Att vi kommer från den del av klotet där deras ideal hämtas är förstås väldigt gynnsamt för oss.

Vi får alltså looks och dom får goda framtidsutsikter, svårare än så är inte svaret om vi vill generalisera över fenomenet.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vi får alltså looks och dom får goda framtidsutsikter, svårare än så är inte svaret om vi vill generalisera över fenomenet.

Jahapp, då var det löst då. Vad tar vi nu då? Meningen med livet, universums slut eller vem sköt JFK?

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

fast nu e de ju korpens psykologiska teorier man väntat så spänt på.

men dom kommer nog vilken dag som helst nu :clapping:

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

fast nu e de ju korpens psykologiska teorier man väntat så spänt på.

men dom kommer nog vilken dag som helst nu :clapping:

Ja, det tycker jag med. Vi ska nog inte gå händelserna i förväg innan vi har facit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Durian du gör en intressant jämnförelse, jag gissar att du är lika smart när du jämnför frukt i affären med så du jämför styck pris med kilo pris och liknande.

Tror faktisk att det är en ytterst marginell skillnad till männens fördel om du jämnför samma åldersgrupper då det kulturellt sett är mer accepterat runt om i världen att man är äldre än kvinnan i ett förhållande!

Men jämnför du 19 åriga flickor med män på 55 år så klart flickorna tilldrar sig ett högre intresse från äldre män runt om i världen. Men skulle du jämföra 55 åriga kvinnor med 55 åriga män så utfaller jämnförelsen med största sannolikhet till männens fördel.

Feministiskt Initiativs omtalade kampsång "Jävla gubbe"(?) (OBS: Läs texten)

Mvh

Magnus-Chumphae[/]

Jag har blundat och ha räknat till tio.

Försöker du klanka ned på min intelligens med det det där inlägget så tycker jag personligen att du kan ta och läsa mitt inlägg igen, tänka en gång till, och sluta använda ologiska låtsasmetaforer.

Min poäng var iaf att om du bad en majoritet utav världen att måla upp sin bild utav en svensk man respektive kvinna så skulle kvinnorna få en mer fördelaktig bild. Med det menar jag inte att kvinnor på något sätt är bättre eller sämre än män.

Att tro att FI är någon form utav språkrör som talar för världens feminister är inte bara missvisande utan fullständigt felaktigt. FI har sina röster i den radikala och tydligen ganska manshatande kärnan utav feminister - och jag tycker deras budskap är förjävligt. Men här på forumet läser jag era utlägg om feministkärringar och svenska kärringar ett par gånger dagligen, och ni är bra mycket värre än några FI-ungdomar.

Jag har inget emot 55-åriga män med ölmage, feminister har inget emot 55-åriga män med ölmage. Varför har så många utav er ett behov utav att klanka ned på kvinnor och feminister?

Allt jag sade var att man inte skall hålla på och generalisera och döma många människor för ett fåtal människors handlingar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Förövrigt så har jag lite svårt att förstå varför vissa är så allergiska mot generaliseringar. Utan sådana tror jag att många inlägg och trådar skulle framstå som ganska trista. Kräver man vetenskapliga belägg för det man läser så finns det många bättre källor än ett chattforum.

Det finns generaliseringar och generaliseringar.

"Invandrare är kriminella", "Thailändskor är prostituerade", "Feminister är manshatare" tycker jag är exempel på generaliseringar som iaf jag inte tycker bidrar med något underhållningsvärde (förutom då kanske att begrunda hur personen bakom orden tänker), och inte hör hemma på varken forum, chattrum eller någon annan stans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Svaret är ju "42"

sedan är det svårare o ställa rätt fråga

Frågan var väl; "Vad är meningen med livet?"  :whistle:

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Frågan var väl; "Vad är meningen med livet?"  :whistle:

:wai:

Meningen med livet är att leva, svårare än så är det inte.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

"Always look on the bright side of life..."  :mdr:

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Svaret är ju "42"

sedan är det svårare o ställa rätt fråga

Quote

Frågan var väl; "Vad är meningen med livet?"  :whistle:

:wai:

Jepp, ring Douglas! Kan hända att han har/hade haft svar även på trådskaparens fråga :crazy:

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...