Jump to content
IGNORERAD

Aftonbladet på plats i pedofilernas Pattaya i Thailand


Kim

Recommended Posts

Quote

Ska jag tolka detta som att du inte håller med om att alla ställen blir vad man gör dom till, dvs trevligt eller inte trevligt? :)

Om jag säger så här, det är svårt att göra Nikkaloukta till ett ösställe hur gärna man än vill. Alltså som jag sa inom rimliga gränser, alla ställen blir inte som man vill hur gärna man än ...vill. Förstår du mitt resonemang?

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 227
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farang

    12

  • Avregistrerad clion

    12

  • Joints

    10

  • Pingislover

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Quote

Om jag säger så här, det är svårt att göra Nikkaloukta till ett ösställe hur gärna man än vill. Alltså som jag sa inom rimliga gränser, alla ställen blir inte som man vill hur gärna man än ...vill. Förstår du mitt resonemang?

Jag vet inte om det gör dig gladare men jag förstår ditt resonemang till 100%, tror jag  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Quote

Ytterligare en fördel med Pattis, där finns inga sjöborrar som kan leva i det vattnet så man slipper oroa sig

Det var just en sjöborre som stackars Joe sa sig ha trampat på , Jag ha sett en del taggiga saker (djur) guppandes i strandkanten på Jomtien beach bland dom döda fiskarna använda kondomerna ölburkarna, resterna av gamla plastpåsar och nylonrep.

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Bryta benet på semester, fan vad trist.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Om jag säger så här, det är svårt att göra Nikkaloukta till ett ösställe hur gärna man än vill. Alltså som jag sa inom rimliga gränser, alla ställen blir inte som man vill hur gärna man än ...vill. Förstår du mitt resonemang?

Nej tycker man att t ex diskotek och barer är ett måste i sin omgivning så trivs man nog inte särskilt bra i Nikkaluokta. Men med det inte sagt att man inte kan trivas alldeles utomordentligt bra i Nikkaluokta. Allt beror på vad man personligen önskar av ett ställe samt vad man gör det till själv. Pattaya går ju inte att göra om till ett tyst och lugnt paradis för dom som önskar detta lika lite som Nikkaluokta går att göra jetset.

Jobbade själv för några år sedan med en tysk från dom tätbefolkade industriområdena i hans hemland. Han hade dock på ålderns höst flyttat upp till ett litet hus i Puoltsa, en liten pytteby bara någon mil från Nikkaluokta. Det var drömmen personifierad för honom och han sa att om det blir för mycket liv och rörelse i Poultsa någon dag så tog han bara båten över till andra sidan älven (dvs där vildmarken tar vid och inga hus eller vägar finns). Där var det tyst.

Någon skrev "Pattaya, staden som blir vad man gör den till" och då replikerade jag att just den frasen nog gäller dom flesta ställen i Thailand (världen). Med det menade jag alltså inte att t ex Nikkaluokta kan mäta sig med Pattaya nöjesfrontsmässigt. Men livskvalitémässigt. självklart. Allt beror på vad man personligen önskar av ett ställe samt vad man gör det till själv.

Ps  Jag förstår vad du menar, jag talar dock inte om samma sak.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Dessutom är det ju så att alla ställen har sina positiva och negativa sidor. Om man lyckas blunda för dom negativa och fokusera på dom positiva, så kan man nog trivas var som helst.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Dessutom är det ju så att alla ställen har sina positiva och negativa sidor. Om man lyckas blunda för dom negativa och fokusera på dom positiva, så kan man nog trivas var som helst.

Herr Chang har talat.

Vad som är negativt kan ju skilja sig ganska mycket från person till person. Pattaya är ju en väldigt bra exempel på det. En del behöver alltså inte blunda för det negativa eftersom det helt enkelt inte finns.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Quote

Vad som är negativt kan ju skilja sig ganska mycket från person till person. Pattaya är ju en väldigt bra exempel på det. En del behöver alltså inte blunda för det negativa eftersom det helt enkelt inte finns.

Jag har skygglapparna på mig... på gott och på ont.. :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Quote

Vad som är negativt kan ju skilja sig ganska mycket från person till person. Pattaya är ju en väldigt bra exempel på det. En del behöver alltså inte blunda för det negativa eftersom det helt enkelt inte finns.

Hehe... visst kan det vara så!

Jag tvivlar dock på att till exempel Pattaya-älskarna med handen på hjärtat kan påstå att det finns absolut inget negativt med denna plats. Det må vara försumbart för dom och lätt att blunda för, men ändå...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Quote

Hehe... visst kan det vara så!

Jag tvivlar dock på att till exempel Pattaya-älskarna med handen på hjärtat kan påstå att det finns absolut inget negativt med denna plats. Det må vara försumbart för dom och lätt att blunda för, men ändå...

Herr Chang har talat.

Alldeles för många bath taxi är en negativ sak

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hehe... visst kan det vara så!

Jag tvivlar dock på att till exempel Pattaya-älskarna med handen på hjärtat kan påstå att det finns absolut inget negativt med denna plats. Det må vara försumbart för dom och lätt att blunda för, men ändå...

Herr Chang har talat.

Det finns väl ingen plats på denna jord där allt är enbart positivt?

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hehe... visst kan det vara så!

Jag tvivlar dock på att till exempel Pattaya-älskarna med handen på hjärtat kan påstå att det finns absolut inget negativt med denna plats. Det må vara försumbart för dom och lätt att blunda för, men ändå...

Herr Chang har talat.

"Det må vara försumbart för dom och lätt att blunda för, men ändå..."

Vem har förutfattade meningar? Jag bara undrar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det mest positiva med Pattaya är väl att alla dessa mer eller mindre tokiga människor från hela världen samlas på en plats.

Det hade varit katastrof för landet om dom hade spridits ut i det vanliga thailändska samhället.

Och jag tror att dom trivs med att vara tillsammans på ett ställe där man kan träffa likasinnade,

som bara har som mål att roa sig och semestra, och ha tillgång till svensk mat och tidningar m.m.

Ska man vistas i ett normalt thailändskt samhälle ställs det ju lite krav, bl.a i uppförande, moral och språkkunskaper.

Men som sagt även jag gör ett besök på männens "disneyland" ibland, men numera med familj.

Jag har följt resonemanget om Pattayas kriminalitet och förvånas av att en del inte vill se den.

Det är bara att läsa Pattaya Mail eller Pattaya City News, det händer mer där på en vecka än i en normal stad på ett år.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

IL,

Efter att ha bott både i Surin och i Pattis under några år får jag nog påstå att de absolut

konstigaste farangerna bor på landet.

Människor som inte klarar livet på andra ställen och försöker fly till grottan på landet.

Inte alla naturligtvis. Men bra många.

Kufar, enstöringar och social missanpassade.

Link to comment
Dela på andra sajter

PS,

Titta bara på bilden av dig själv. Du är ju för f*n människa. Inte en kängru!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hehe... visst kan det vara så!

Jag tvivlar dock på att till exempel Pattaya-älskarna med handen på hjärtat kan påstå att det finns absolut inget negativt med denna plats. Det må vara försumbart för dom och lätt att blunda för, men ändå...

Herr Chang har talat.

Det jag tänkte mest på var tex. synen på ölbarerna. De flesta här verkar älska dem medan den genomsnittliga damen i socialdemokraternas kvinnoförbund antagligen är av en annan åsikt. Alltså, betraktaren bestämmer vad som är negativt och positivt.

När den första förälskelsen är över så kan nog alla hitta något som är negativt vilket inte automatiskt innebär att man inte går i försvarsställning när "älsklingen" kritiseras.

Sedan så finns det ju de personer som har fötts med en talang att hitta och fokusera på det positiva i det mesta de ser eller gör. Verkar vara ett vinnande koncept och jag inbillar mig att dessa personer är lyckligare än de med motsatt talang.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

PS,

Titta bara på bilden av dig själv. Du är ju för f*n människa. Inte en kängru!

:D:D:D

Det var det roligaste jag läst på länge. Taskigt var det också för jag tror nämligen den gode IL saknar ironi. Fast det kanske bara gör det ännu roligare :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej igen

Jag får väl också säga att barn prostitution i Pattaya inte är vanligt enligt mina erfarenheter, har aldrig sett något sådant där eller på något annat ställe i Thailand.

Och den svenska polisen har väl varit på plats i 10-15 år och gjorde sitt första gripande nyligen, det säger väl en del om hur ovanligt detta måste vara.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack NoBuzz :kort:

Kufen eller va Du nu tycker om en som bor i Udon.

Icke MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vikingen73

Quote

Det var just en sjöborre som stackars Joe sa sig ha trampat på , Jag ha sett en del taggiga saker (djur) guppandes i strandkanten på Jomtien beach bland dom döda fiskarna använda kondomerna ölburkarna, resterna av gamla plastpåsar och nylonrep.

Till Pattaya åker man inte för att bada.Punkt, vill man ha sig ett dopp i havet så får man ta sig till poolen,KohSamet,Kohlarn eller någon av dom andra öarna runt i kring.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vikingen73

Quote

Hej

Det mest positiva med Pattaya är väl att alla dessa mer eller mindre tokiga människor från hela världen samlas på en plats.

Det hade varit katastrof för landet om dom hade spridits ut i det vanliga thailändska samhället.

Och jag tror att dom trivs med att vara tillsammans på ett ställe där man kan träffa likasinnade,

som bara har som mål att roa sig och semestra, och ha tillgång till svensk mat och tidningar m.m.

Ska man vistas i ett normalt thailändskt samhälle ställs det ju lite krav, bl.a i uppförande, moral och språkkunskaper.

Men som sagt även jag gör ett besök på männens "disneyland" ibland, men numera med familj.

Jag har följt resonemanget om Pattayas kriminalitet och förvånas av att en del inte vill se den.

Det är bara att läsa Pattaya Mail eller Pattaya City News, det händer mer där på en vecka än i en normal stad på ett år.

Mvh Isan Lover

Tror ingen förnekar att det finns kriminalitet i Pattaya och betydligt mer än vad som finns i byarna runt om i landet även om det händer en hel del där också om man kikar på thainyheter på thaitv.tv, senast såg jag om ett gängslagsmål på nåt byfirande där det hoppade in en kille med macheta och bara rensade.

I Stockholm,Malmö,Göteborg är det mer kriminalitet än vad det är i Luleå,Kiruna,Piteå.är det konstigt tycker du??

Finns en hel del som har landet som sin boplats i Thailand som är kriminella..många med ekonomisk brottslighet bakom sig osv...men vart åker dom när dom vill ha skoj? jo till BKK,Pattaya mm det låter som på dig som att alla är duvungar som sitter uppe i byarna, vad vet du egentligen om deras liv!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vikingen73

Där borta i Isan Lovers by i Nong Khai provins, där finns inga kriminella, där är alla vänliga och ärliga :P

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Quote

Till Pattaya åker man inte för att bada.Punkt, vill man ha sig ett dopp i havet så får man ta sig till poolen

Bra nara Lasse Kinch niva pa det citatet.  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vikingen73

Quote

Bra nara Lasse Kinch niva pa det citatet.  :)

Ja jädrar vad rätt jag hade..

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...