Jump to content
IGNORERAD

Aftonbladet på plats i pedofilernas Pattaya i Thailand


Kim

Recommended Posts

  • Svar 227
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farang

    12

  • Avregistrerad clion

    12

  • Joints

    10

  • Pingislover

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Knasen

Quote

var det djurgårnsfärger på jetskin?

Nä, på skiten.. Din jävla stekare... :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattaya är utan tvekan ett disneyland för vuxna.xtremt men det finns även mycket för resten av familjen.man bor även på fina hotell för en extremt liten peng om man jämför med andra ställen.pattis är mitt number 1 place fast jag nu har familj med småbarn

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Quote

Pattaya är utan tvekan ett disneyland för vuxna.xtremt men det finns även mycket för resten av familjen.man bor även på fina hotell för en extremt liten peng om man jämför med andra ställen.pattis är mitt number 1 place fast jag nu har familj med småbarn

Håller med dig.. Du har iaf bästa nicket på sidan... Forza Bajen

Link to comment
Dela på andra sajter

tack vi är på g nu.hare varit i Thailand mycket började på  koh samui -90,var där 3-4 månader varje vinter.då var det kul.man satt och rökte gräs i barerna enda snuten som fanns var i nathon som åkte en runda  en gång i månaden.jag fastnade för chaweng antagligen för jag hamna där först utav alla ställen men sen följde jag med några brudar upp till BKK sen vidare till Pattis sen var jag fast

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Röka gräs är ju inte att rekommendera , då det är hårda straff för det i Thailand.. Men att hålla på Bajen är inte straffbart, än så länge... Men om Svff får som dom vill så hamnar man väl snart på kåken för sina Bajen-sympatier..

Link to comment
Dela på andra sajter

ja man gör som man vill men så var det på reagge -pub och barerna på den tiden om man ville så att säja

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hur många fall utgör ren otur så som olyckor på moppen mm? Jag har varit i pattis 15 ggr och aldrig haft några större problem. Jag vet att det finns och jag har träffat en del suspekta människor där. Men om man inte är kriminell själv så minskar ju riskerna att hamna i klistret.

Ifall jag räknar bort rena trafikolyckor som händer ganska jämnt över hela Thailand så dominerar Pattaya stort, under de åren jag jobbat här så har svenskar gripits för mord i Pattaya, en man som var "polis" drev ett illegalt postorderapotek i Pattaya, ett tiotal personer har helt enkelt krökat ihjäl sig där, en självmordsfrekvens som slår en med häpnad, pedofiler har gripits där, olika bedragare har gripits i Pattaya, norrmannen som kidnappade sitt halvsvenskabarn höll till i Pattaya, skumma telemarketingbolag som håller till i Pattaya (iofs både i Bangkok och på Samui också)

Under samma tid har jag t-shirt tjuvarna på Phuket, en som snattade kondomer där, skottlossning med MC anknytning på Samui men i övrigt inte så mycket problem som Pattaya generarar på en tiondel av de svenska besökarna.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det där är en sanning med modifikation Kim, ok om du lagt till innom rimliga gränser. Men Pattayas sätt att vara lekstuga för vuxna (män) är svår att hitta någon annan stans i världen.  Ok det finns men inte många och defenitivt inte med en sådan prisbild.

Nu lägger jag inga moraliska aspekter i detta uttalande utan jag bara luftar min åsikt

Ska jag tolka detta som att du inte håller med om att alla ställen blir vad man gör dom till, dvs trevligt eller inte trevligt? :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Pingislover

Quote

Ifall jag räknar bort rena trafikolyckor som händer ganska jämnt över hela Thailand så dominerar Pattaya stort, under de åren jag jobbat här så har svenskar gripits för mord i Pattaya, en man som var "polis" drev ett illegalt postorderapotek i Pattaya, ett tiotal personer har helt enkelt krökat ihjäl sig där, en självmordsfrekvens som slår en med häpnad, pedofiler har gripits där, olika bedragare har gripits i Pattaya, norrmannen som kidnappade sitt halvsvenskabarn höll till i Pattaya, skumma telemarketingbolag som håller till i Pattaya (iofs både i Bangkok och på Samui också)

Mai Chai

Vart ska flugorna vara, om inte runt en sockerbit

Under samma tid har jag t-shirt tjuvarna på Phuket, en som snattade kondomer där, skottlossning med MC anknytning på Samui men i övrigt inte så mycket problem som Pattaya generarar på en tiondel av de svenska besökarna.

Quote

Ifall jag räknar bort rena trafikolyckor som händer ganska jämnt över hela Thailand så dominerar Pattaya stort, under de åren jag jobbat här så har svenskar gripits för mord i Pattaya, en man som var "polis" drev ett illegalt postorderapotek i Pattaya, ett tiotal personer har helt enkelt krökat ihjäl sig där, en självmordsfrekvens som slår en med häpnad, pedofiler har gripits där, olika bedragare har gripits i Pattaya, norrmannen som kidnappade sitt halvsvenskabarn höll till i Pattaya, skumma telemarketingbolag som håller till i Pattaya (iofs både i Bangkok och på Samui också)

Under samma tid har jag t-shirt tjuvarna på Phuket, en som snattade kondomer där, skottlossning med MC anknytning på Samui men i övrigt inte så mycket problem som Pattaya generarar på en tiondel av de svenska besökarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Alltså platser blir vad man gör dom till.

Nja Kim jag måste bryta in lite där, visst blir allt vad man gör det till men det behlöver ju inte bli skoj för det.

Jag har varit massa ggr i Korat/Phimai mestadels i Phimai men även inne i stan och där finns det ju håll igång

på sin nivå.

Men sen har jag varit 5ggr i Chaiyaphums förorter ca: 7mil utanför Nong Bua Daeng helt ute i skogen och där

spelar det ingen roll hur mycket skoj jag vill ha för det händer ju inget alla sitter i sina träkojor eller träborden

utanför och babblar. Jag har träffat 2 farranger där den ena kan inte åka hem till Tyskland men varför vill han

inte berätta och den andra en Holländare har en dålig pension därför sitter dom där och trycker. 4 nätter har

jag som max per gång dit sen står jag inte ut längre och vill till befolkade platser. Jag har tom försökt att dra

igång dom där gubbarna med lite Chang men dom trivs med att sitta i sina kojor och läsa böcker. Bägge gubbarna

är trevliga och så men det finns ingen gnista till att göra nåt inte ens dricka bers mer än en dag (för då bjuder jag).

Det har ju slutat med att man få sitta med dom lokala och bjuda på bers men hur skoj är det på en 10 skala.

Men folk gör ju vad dom trivs med men det är inte det jag jobbar och gnetar som en polack för här hemma i norge

utan jag vill ha lite livat när jag är på semester. Sitta och trycka kan jag göra hemma när jag är ledig.

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag har skrivit tidigare, så trivs jag ypperigt i Pattaya.

Men det går inte komma ifrån att det är syndens näste, sen får ni skriva att det finns allt man kan tänkas att göra i när områdena.

Tror ingen hade låtit sin hasip-hasip dotter åka till Pattaya på semester.

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Napho

Quote

Jag har tom försökt att dra igång dom där gubbarna med lite Chang men dom trivs med att sitta i sina kojor och läsa böcker. Bägge gubbarna är trevliga och så men det finns ingen gnista till att göra nåt inte ens dricka bers mer än en dag (för då bjuder jag).

Det har ju slutat med att man få sitta med dom lokala och bjuda på bers men hur skoj är det på en 10 skala.

Nåå ! Hur kul kan det vara för en 65-70 års man att dricka öl tillsammans med dig ?  Jag själv (gubbe 67 år) skulle nog föredra den där ölen tillsammans med en av mina böcker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom här gubbarna jag refererar till är strax över 50 och jag själv är 48.

Åldern är väl inte det mest avgörande min farsa är 77 och han trivs

ypperligt i Pattaya med närheten till allt han behöver. Men visst drick

du dina öl med boken i handen det gör inte mig nåt för jag trampar

runt i stöket och böket några år till i Pattaya. Du kan ju läsa din bok

på båda ställena men mitt stök och bök som jag vill ha finns inte i

skogen. I Pattaya har du ju alla alternativen det finns många som

håller till där som bara har det bra i klimatet och trivs med det

stora utbudet som erbjuds där. Man behöver väl inte sitta på Walking

varje dag för att man är i Pattaya.

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Napho

Quote

Men visst drick du dina öl med boken i handen det gör inte mig nåt för jag trampar

runt i stöket och böket några år till i Pattaya.

//Broskan

Var rädd om dig bara så du inte vrickar dig. Trottoarerna är inget vidare i Pattaya. Själv åker jag till Jomtien 1-2 ggr per år för att äta gott och inte minst för att köpa böcker att fördriva tiden med här i "skogen".

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Var rädd om dig bara så du inte vrickar dig. Trottoarerna är inget vidare i Pattaya.

Gör inget om man vrickar foten, finns massor av tjejer som tar hand om en då  :whistle:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

gubben4906

Quote

Gör inget om man vrickar foten, finns massor av tjejer som tar hand om en då  :whistle:

:whistle::whistle: Så sant Farang, så sant :whistle::whistle::whistle:

:great: pilska gubben :great:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Var rädd om dig bara så du inte vrickar dig. Trottoarerna är inget vidare i Pattaya. Själv åker jag till Jomtien 1-2 ggr per år för att äta gott och inte minst för att köpa böcker att fördriva tiden med här i "skogen".

he he tack för tipset men det kom lite sent ;)

fot1.jpg

Beachroad för 3 eller 4 år sen. Skulle nog hållt mig uppe i skogen

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Napho

Quote

he he tack för tipset men det kom lite sent ;)   Skulle nog hållt mig uppe i skogen

//Broskan

Helt klart farligt i Pattaya !!! Man kan inte vara nog försiktig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattaya=FreedomTown

Förutom att det finns allt man kan önska i Pattaya som flera redan skrivit så uppskattar jag den frihet som genomsyrar hela staden. Ingen bryr sig om regler och förordningar som att inte sälja pilsner på vissa tider eller om det är alkoholförbud nån dag så märks det knappt. Allt bara flyter på, vill man se film så köper man en på gatan eller Tukcom för 100b osv, osv...

I Pattaya är det verkligen MaiPenRai som gäller, det är nog det jag uppskattar allra mest, friheten i kombination med allt det andra som finns där.

(Naturligtvis skall pedofili, droger och andra tunga brott bekämpas även i Pattis.)

Jag är förbannat trött på det kontrollsamhälle som byggts upp i hela västvärlden, vi har byggt ett system som ingen vill bo i... Var finns glädjen? Och nu byggs det vidare med Ipred osv, allt skall loggas och kontrolleras, nä fy fan... Jag flyttar så fort jag kan!! Behöver jag säga att det blir till Pattaya jag flyttar?? :yes:

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe, det är inte bara trottoarerna som är farliga i Pattaya

Nu sist så gick jag i lugn och ro i vattnet ute vid bögbeachen i Jomtien och tror ni inte att jag trampade på en sjöborre, jag fick säkert 50 taggar i foten.

Grabbarna på beachen visste vad som skulle göras så de sköljde foten med mineralvatten sen pressade de lime över foten, sen avslutade han med att slå på foten i säkert 10 minuter med en flaska! Gjorde skitont! Taggarna skulle krossas sa han, men jag har fortfarande taggar i foten efter ca 4 veckor, min tjej pillade ut en igår...

Det händer alltid nåt i Pattaya...

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Pattaya=FreedomTown

Förutom att det finns allt man kan önska i Pattaya som flera redan skrivit så uppskattar jag den frihet som genomsyrar hela staden. Ingen bryr sig om regler och förordningar som att inte sälja pilsner på vissa tider eller om det är alkoholförbud nån dag så märks det knappt. Allt bara flyter på, vill man se film så köper man en på gatan eller Tukcom för 100b osv, osv...

I Pattaya är det verkligen MaiPenRai som gäller, det är nog det jag uppskattar allra mest, friheten i kombination med allt det andra som finns där.

(Naturligtvis skall pedofili, droger och andra tunga brott bekämpas även i Pattis.)

Jag är förbannat trött på det kontrollsamhälle som byggts upp i hela västvärlden, vi har byggt ett system som ingen vill bo i... Var finns glädjen? Och nu byggs det vidare med Ipred osv, allt skall loggas och kontrolleras, nä fy fan... Jag flyttar så fort jag kan!! Behöver jag säga att det blir till Pattaya jag flyttar?? :yes:

  / Joe

Kusligt.läser du mina tankar ?

Exakt varför jag också gillar Pattaya.

//chockdii som också undrar var alla pedofiler är som man hör så mycket om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Quote

hehe, det är inte bara trottoarerna som är farliga i Pattaya

Nu sist så gick jag i lugn och ro i vattnet ute vid bögbeachen i Jomtien och tror ni inte att jag trampade på en sjöborre, jag fick säkert 50 taggar i foten.

Grabbarna på beachen visste vad som skulle göras så de sköljde foten med mineralvatten sen pressade de lime över foten, sen avslutade han med att slå på foten i säkert 10 minuter med en flaska! Gjorde skitont! Taggarna skulle krossas sa han, men jag har fortfarande taggar i foten efter ca 4 veckor, min tjej pillade ut en igår...

Det händer alltid nåt i Pattaya...

  / Joe

Vattnet var väl så skitigt och grumligt att man inte såg vad man trampade på  :oh: .

På koh samet var jag nära att trampa på en lite taggig sjöstjärna inte fullt så illa som en sjöborre men otrevlig ändå.Lyckligtvis så såg jag den i tid, kollade lite var jag gick för att det fanns vassa stenar där bland sanden.

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vattnet var väl så skitigt och grumligt att man inte såg vad man trampade på  :oh: .

På koh samet var jag nära att trampa på en lite taggig sjöstjärna inte fullt så illa som en sjöborre men otrevlig ändå.Lyckligtvis så såg jag den i tid, kollade lite var jag gick för att det fanns vassa stenar där bland sanden.

Ytterligare en fördel med Pattis, där finns inga sjöborrar som kan leva i det vattnet så man slipper oroa sig

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...