Jump to content
Sign in to follow this  
stefan5300

Vad är strömmarna i datorn?

Recommended Posts

Knasen

Från datorn kan du logga in på routern och göra ändringar i inställningarna. Det vill nog kolla om det kan avhjälpa problemen genom att optimera inställningarna i routern. 

https://www.iptvking.me/felsokning/

• Ge karma 1

stefan5300
8 minuter sedan, skrev Enis:

Har du köpt av någon i Thailand lär han ha svårt att fixa ett dugg.... servrarna står väl i Ukraina eller nått

/Enis

Ja men fixar de inte till det så kanske inte de får sälja så många till, visa sitt missnöje offentigt på Facebook kanske inte är så bra för försäljningen.

Nä nu ska jag in och titta på tv:fie::giggle::mad:.

• Ge karma 1

Wuttan
9 minuter sedan, skrev Bananen:

Har också haft ett antal boxar bla boxee, minix och en box jag köpte i Thailand, när det gäller funktionalitet, snabbhet och stabilitet så är Nvidia Shield klart överlägsen och anses av många vara den bästa boxen på marknaden trots att den har några år på nacken (släpptes 2015), bara att kolla lite recensioner på youtube.

Tror faktiskt det var du som fick mig intresserad av denna box för typ ett år sedan i nån tråd om iptv, tack för det 😀, skall ta och testa Tivimate appen, kör just nu perfekt player samt kodi.

Körde också genom kodi innan. Men tycker det är mycket smidigare med en app. 

Edited by Kingen
  • Ge karma 1

stefan5300
8 minuter sedan, skrev Knasen:

Från datorn kan du logga in på routern och göra ändringar i inställningarna. Det vill nog kolla om det kan avhjälpa problemen genom att optimera inställningarna i routern. 

https://www.iptvking.me/felsokning/

Men varför är det bara problem med vissa kanaler, en del fungerar utmärkt och en del har fungerat utmärkt men blivit totalt kass.

hamnoi

Kör Tvip605 och Atv4/Gse med Pear, funkar till 99% klockrent, kan hänga sig ibland men ett kanalbyte o tillbaka så funkar det igen.

Fördelen med tvipboxen är att den är mer lik en "vanlig digitalbox" med snabbare kanalbyten och enklare menyer.

Pear har alltid har gett mig perfekt service vid installation eller frågor.

Edited by hamnoi
  • Ge karma 3

Bananen

Inte säkert att felet ligger hos din internetleverantör eller iptvleverantör.

Jag använder mig av polarbear iptv (90 kr månaden), det har fungerat perfekt tills för ca en vecka sedan, trodde först det var internet eller polarbear som var orsaken till att bilden småhackade emellanåt, problemet åtgärdades genom att ändra i inställningarna på appen jag använde (perfect player), jag ändrade buffer size från 1 till 3 och decoder från auto till hardware, efter det har allt fungerat perfekt igen..

maxresdefault.jpg.bf1321eb7763c2f1180c1b0111a68410.jpg

• Ge karma 2

Fantomen

Var jag otydlig?
Menade givetvis inte din internetleverantör utan de som levererar ditt iptv-abb.

stefan5300
1 timme sedan, skrev Fantomen:

Var jag otydlig?
Menade givetvis inte din internetleverantör utan de som levererar ditt iptv-abb.

Inte alls otydlig, förstod det du skrev.

hakancnx
3 timmar sedan, skrev stefan5300:

De kanske vill lägga problemet på mig och inte de själva.

Jag är väl ingen hejare på screenshot så jag skickade dessa foton till honom jag köpte boxen av men felet ligger tydligen hos mig i alla fall.

67349769_2360796677542159_3775882569422209024_n.jpg.1d539ea013e07fa93e4b2116e624766b.jpg67530541_500754667336304_8232728170650927104_n.jpg.a537352ea70b18b6f647431117c26634.jpg

För att få en rättvis bild av hastigheten måste man välja en server utanför Thailand. Din box hämtar data från olika länder. 

Så välj en server i t ex Stockholm och kolla hastigheten. 

• Ge karma 1

hakancnx

Jag har nog samma leverantör som Stefan och det funkar bra. 

De gångerna jag klagat så har det alltid varit mitt bredband som krånglat. 

Bl a att det inte var optimerat för internationell streaming. 

• Ge karma 1

evert 1

Innan du gör allt som du föreslagits kan du prova med att göra ALLT strömlöst 1/2 timme. Starta sedan upp och kontrollera om det hjälper.

Inte alls säkert men ibland kan det enklaste lösa det mest otroliga.

• Snurrigt 1

Boa52
1 timme sedan, skrev evert 1:

Innan du gör allt som du föreslagits kan du prova med att göra ALLT strömlöst 1/2 timme. Starta sedan upp och kontrollera om det hjälper.

Inte alls säkert men ibland kan det enklaste lösa det mest otroliga.

Helt novis på såna här saker men när jag får problem som Stefan i Sverige startar jag om allt, helst Tv 1 kan krångla. Behöver

bara dra ur kabeln 10 sek så den startar om och det funkar men det har du säker provat

• Ge karma 1

GreenValley
1 minut sedan, skrev Boa52:

Helt novis på såna här saker men när jag får problem som Stefan i Sverige startar jag om allt, helst Tv 1 kan krångla. Behöver

bara dra ur kabeln 10 sek så den startar om och det funkar men det har du säker provat

Hur gör du när sibboratorn krånglar?

:rotfl:

• Haha 1

Boa52
1 minut sedan, skrev GreenValley:

Hur gör du när sibboratorn krånglar?

:rotfl:

Ringer Assistans hjälp

• Ge karma 1
  • Haha 2