Jump to content
IGNORERAD

De skrivs om Maipenrai.se


Sune2000

Recommended Posts

Herr Chang

Quote

Och ändå så är det de Svenska kvinnorna som gnäller över att Svenska män finner kärleken hos Thaidamer, borde de inte bli glada över att bli av med dessa män?

Nejdå BaBoo,

Svenska kvinnor vill gärna bli uppvaktade av oattraktiva svenska män. De finner nämligen en viss njutning i att avvisa dom.

När dessa män finner kvinnor på annat håll så uteblir denna njutning.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 106
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farang

    7

  • Baa

    7

  • Herr Chang

    4

  • Neil

    4

Mest aktiva i denna tråd

Nu kastade jag in mååånga pinnar på brasan, hoppas inlägget blir godkänt  :party1:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

kan tyckas att eventuella fördomar mot thai/svenska par kan tas med en klackspark och visst kan man tänka att dom svenska kvinnorna endast är avundsjuka etc. men om fördomarna verkligen är omfattande så skapar det onekligen stora problem. ni kan ju tänka er hur djävligt det blir för en man om förrhållandet med den lilla förtryckta tjejen spricker och det blir en konflikt som handhas av soc. eftersom mannen endast ses som socialt handikappad, förtryckare, alkoliserad, misshandlare osv. så kan ni tänka er vem som vinner konflikten. jo den sårbara och utnytjade lilla flickan vinner med katastrofala konsekvenser för mannen vid t.ex. en vårdnadstvist.

även thaitjejer lider av denna syn. om de nu ses som fd. prostituerade som är lätta att förtrycka så lär det väl inbjuda till diverse ovälkommna inviter.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan naturligtvis bara tala för mig själv, men jag kände mig träffad av kommentarerna att många svenska män har "svårt att hitta tjejer i Sverige". Själv har jag spenderat merparten av mitt drygt 20 årigt vuxna liv på att finna kärlek från svenska kvinnor. Varför jag inte lyckats vet jag inte säkert, men jag tror att det har att göra med att jag nog skulle kunna hänföras till kategorin män som har ett socialt handikap. Mitt hcp är inte så långt gånget (mestadels ofattbart blyg) och det rör sig mest om de första travande minuterna som ofta är avgörande då man vill träffa en kvinna. Om jag någon gång har fått möjligheten att stamma fram en mening till en vacker svensk kvinna har jag med 100 procents säkerhet fått avvisande och ibland även nedlåtande genmälen. Detta beror mångt och mycket på att jag är tjock och att jag har ett "snällt" utseende. Jag ser inte farlig ut. Dessutom är jag inte farlig, inte det minsta. Många skulle säga att jag är alldeles FÖR snäll till och med. Men det som så ofta framförs som ett av de mest attraktiva attributen hos en man att han ska vara snäll och rolig,vilket jag kan vara om man bara orkar lyssna tillräckligt länge, ger inte den genomslagskraft som tydligen behövs för den svenska kvinnan. Kanske jag satt min standard för högt, kanske jag måste vända mig till mindre vackra svenska kvinnor för att få fullträff. Det känns bara så synd då jag tycker att jag egentligen har mycket att erbjuda i ett förhållande, men att inga svenska kvinnor ens bemödat sig att lyssna på ens öppningsfras då man träffats, har gjort att jag helt gett upp mitt sökande av den svenska kvinnan. Jag attraheras fortfarande av en del svenska kvinnor, men på det sätt de flesta av dem har behandlat mig har gjort att jag istället sökt min kärlek annorstädes. Nämligen hos thailändska kvinnor. I början blev det förstås så att det blev att man gick med några barflickor, då man ju inte förstod hur man skulle träffa dem på annat sätt och för att jag i min enfald även trodde att thaikvinnor skulle bemöta mig på samma sätt som den svenska kvinnan gjort och att jag därför skulle vara tvungen att betala för mitt sällskap. Sedan har jag till min förvåning insett att många av thaikvinnorna faktiskt pratat med mig utan betalning och dessutom tyckt om mig utan att jag behövt betala. Att jag sedan är alldeles för snäll och ändå betalat de tjejer jag varit tillsammans med för diverse saker såsom deras barns skolgång eller moderns sjukhusvistelse eller annat, antar jag bara är för att jag är för snäll.  Tack för ordet...  :52:     :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag kan naturligtvis bara tala för mig själv, men jag kände mig träffad av kommentarerna att många svenska män har "svårt att hitta tjejer i Sverige". Själv har jag spenderat merparten av mitt drygt 20 årigt vuxna liv på att finna kärlek från svenska kvinnor. Varför jag inte lyckats vet jag inte säkert, men jag tror att det har att göra med att jag nog skulle kunna hänföras till kategorin män som har ett socialt handikap. Mitt hcp är inte så långt gånget (mestadels ofattbart blyg) och det rör sig mest om de första travande minuterna som ofta är avgörande då man vill träffa en kvinna. Om jag någon gång har fått möjligheten att stamma fram en mening till en vacker svensk kvinna har jag med 100 procents säkerhet fått avvisande och ibland även nedlåtande genmälen. Detta beror mångt och mycket på att jag är tjock och att jag har ett "snällt" utseende. Jag ser inte farlig ut. Dessutom är jag inte farlig, inte det minsta. Många skulle säga att jag är alldeles FÖR snäll till och med. Men det som så ofta framförs som ett av de mest attraktiva attributen hos en man att han ska vara snäll och rolig,vilket jag kan vara om man bara orkar lyssna tillräckligt länge, ger inte den genomslagskraft som tydligen behövs för den svenska kvinnan. Kanske jag satt min standard för högt, kanske jag måste vända mig till mindre vackra svenska kvinnor för att få fullträff. Det känns bara så synd då jag tycker att jag egentligen har mycket att erbjuda i ett förhållande, men att inga svenska kvinnor ens bemödat sig att lyssna på ens öppningsfras då man träffats, har gjort att jag helt gett upp mitt sökande av den svenska kvinnan. Jag attraheras fortfarande av en del svenska kvinnor, men på det sätt de flesta av dem har behandlat mig har gjort att jag istället sökt min kärlek annorstädes. Nämligen hos thailändska kvinnor. I början blev det förstås så att det blev att man gick med några barflickor, då man ju inte förstod hur man skulle träffa dem på annat sätt och för att jag i min enfald även trodde att thaikvinnor skulle bemöta mig på samma sätt som den svenska kvinnan gjort och att jag därför skulle vara tvungen att betala för mitt sällskap. Sedan har jag till min förvåning insett att många av thaikvinnorna faktiskt pratat med mig utan betalning och dessutom tyckt om mig utan att jag behövt betala. Att jag sedan är alldeles för snäll och ändå betalat de tjejer jag varit tillsammans med för diverse saker såsom deras barns skolgång eller moderns sjukhusvistelse eller annat, antar jag bara är för att jag är för snäll.  Tack för ordet...  :52:     :wai:

Bra samt modigt skrivet.  :great:   Du får trösta dig med att du inte är ensam, 2 miljoner vuxna svenskar lever tydligen ensam i singelhushåll enligt någon artikel jag sett. Alltså är det en riktig folksjukdom i Sverige det där med att inte kunna hitta "rätt" partner. Gäller uppenbarligen såväl kvinnor som män.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Fortsätt Du med att vara "snäll" men kanske lite försiktig med div. utgifter på snällhetens konto.

Thailändskor är inte direkt vana vid snälla män utanför lampaffären, därför tenderar kontakten mellan rutinerade damer och snälla faranger att bli dyrbara.

Lycka till med damjakten. :whistle:

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte hur många gånger jag hört av tjejer jag precis lärt känna "jasså har du Thaitjej, men du skulle ju kunna få en fin Svensk tjej". Jag brukar bara skratta och svara nåt i stil med att nu råkade det bli en Thaitjej och när jag blir kär i någon så bryr jag mig inte om vilket land hon är född i. :great: Det säger kanske en del om vilka fördomar som finns hos Svenska tjejer när det gäller killar med Thaitjej och man kan ju bara gissa vad som sägs när man inte hör...

Sen att det finns en herrans massa män med Thaitjej som aldrig skulle fått en Svensk tjej är knappast något man ska sticka under stolen med, bara att gå på nån större Thaifest och en viss "Torsk på Tallin" känsla brukar infinna sig. :dance1: Men om två människor är lyckliga tillsammans så spelar det väl ingen roll att dessa par aldrig skulle ha blivit tillsammans om de var födda på lika villkor? Verkar ju vara detta som främst kvinnor stör sig på, att män de av olika anledningar ratar ändå kan bli lyckliga. Så de är nog inte främst avundsjuka, utan snarare missunsamma eller vad man nu ska kalla det? :kort:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

word

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

På mångas kommentarer verkar många se "Svenska kvinnor" som en helt homogen grupp tack vare någon insändare eller att någon kvinna luktar fotsvett på planet. (Hur luktar lilla frugan i käften efter hon fått sin åtråvärda "Som tam plala" då?)

Är det så här ni ser era mödrar och systrar eller är det alla andra svenska kvinnor som är de missunsamma bittra, illaluktande och feta? Va fan, svenska kvinnor är ju bland de vackraste i världen och i rättvisans namn så blir väl inte många av oss överlyckliga då vi ser dom tillsammans med en arab eller svart snubbe.

/SatanG   

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

exakt !! Kan inte få/vill inte ha , men det va kul att gå på Carabao i Stockholm för ett par år sen, massa 20 åringar o medelålders män,men vafan det e ju gubbsjukt att ha nån fet svenska i sin egen ålder.men gubbfriskt att ha en ung vacker kvinna.Och det e ju inte så lätt att hitta kvinnliga kvinnor bland svenskor.Dom finner man bland invandrarkvinnor.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

hasip svenskor ja ,annars e det ju bara löjligt att säga att svenskor skulle vara vackrast i världen, men det e ju iofs, en smakfråga.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Bra mikhay. så sant.För min egen del så tycker jag. Dom är mycket mer spännande än svenska tjejer

med allt vad det innebär av temperament utseende mm.Sen är det ju så i Thailand att där finns ingen pension barnbidrag bidragsförskott social mm. Så jag förstår bartjejerna att när killen (Thai) har gjort

tjejen på smällen så sticker han från sitt ansvar .Då sitter hon i knipa med att försörja mamma pappa

barn. Ps Av nån anledning så har Thai kilarna väldigt svårt å hjälpa till.så oftast letar dom efter nån

snäll kille .men var inte för snäll så du betraktas du som dumsnäll.Ps det finns även såna som bara vill suga ut pengar av falangen

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag kan naturligtvis bara tala för mig själv, men jag kände mig träffad av kommentarerna att många svenska män har "svårt att hitta tjejer i Sverige". Själv har jag spenderat merparten av mitt drygt 20 årigt vuxna liv på att finna kärlek från svenska kvinnor. Varför jag inte lyckats vet jag inte säkert, men jag tror att det har att göra med att jag nog skulle kunna hänföras till kategorin män som har ett socialt handikap. Mitt hcp är inte så långt gånget (mestadels ofattbart blyg) och det rör sig mest om de första travande minuterna som ofta är avgörande då man vill träffa en kvinna. Om jag någon gång har fått möjligheten att stamma fram en mening till en vacker svensk kvinna har jag med 100 procents säkerhet fått avvisande och ibland även nedlåtande genmälen. Detta beror mångt och mycket på att jag är tjock och att jag har ett "snällt" utseende. Jag ser inte farlig ut. Dessutom är jag inte farlig, inte det minsta. Många skulle säga att jag är alldeles FÖR snäll till och med. Men det som så ofta framförs som ett av de mest attraktiva attributen hos en man att han ska vara snäll och rolig,vilket jag kan vara om man bara orkar lyssna tillräckligt länge, ger inte den genomslagskraft som tydligen behövs för den svenska kvinnan. Kanske jag satt min standard för högt, kanske jag måste vända mig till mindre vackra svenska kvinnor för att få fullträff. Det känns bara så synd då jag tycker att jag egentligen har mycket att erbjuda i ett förhållande, men att inga svenska kvinnor ens bemödat sig att lyssna på ens öppningsfras då man träffats, har gjort att jag helt gett upp mitt sökande av den svenska kvinnan. Jag attraheras fortfarande av en del svenska kvinnor, men på det sätt de flesta av dem har behandlat mig har gjort att jag istället sökt min kärlek annorstädes. Nämligen hos thailändska kvinnor. I början blev det förstås så att det blev att man gick med några barflickor, då man ju inte förstod hur man skulle träffa dem på annat sätt och för att jag i min enfald även trodde att thaikvinnor skulle bemöta mig på samma sätt som den svenska kvinnan gjort och att jag därför skulle vara tvungen att betala för mitt sällskap. Sedan har jag till min förvåning insett att många av thaikvinnorna faktiskt pratat med mig utan betalning och dessutom tyckt om mig utan att jag behövt betala. Att jag sedan är alldeles för snäll och ändå betalat de tjejer jag varit tillsammans med för diverse saker såsom deras barns skolgång eller moderns sjukhusvistelse eller annat, antar jag bara är för att jag är för snäll.  Tack för ordet...  :52:     :wai:

Skit samma att du betalar. Det hade väl varit betydligt tråkigare om du inte haft den möjligheten

och istället häckat i Sverige med en massa ointresserade brudar och en hög pengar?

Lev så mycket du kan och så länge du kan. Och ta igen det du saknat. Du är värd det, behöver det

och förtjänar det. Och den snälla thaitjej som får dig som partner får kanske ett rikare förhållande än

många av de Svenska tjejer som söker och söker och nästan alltid snubblar på mållinjen.

Tack för ditt inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

hasip svenskor ja ,annars e det ju bara löjligt att säga att svenskor skulle vara vackrast i världen, men det e ju iofs, en smakfråga.

Jag skrev "Bland" de vackraste. Visst kanske det var löjligt skrivet av mig. Kanske tom lika löjligt som när du i en annan tråd går loss om att pattis är paradiset på jorden :D

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

3 dar kvar changen vi väntar :crazy:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Quote

Jag vet inte hur många gånger jag hört av tjejer jag precis lärt känna "jasså har du Thaitjej, men du skulle ju kunna få en fin Svensk tjej". Jag brukar bara skratta och svara nåt i stil med att nu råkade det bli en Thaitjej och när jag blir kär i någon så bryr jag mig inte om vilket land hon är född i. :great: Det säger kanske en del om vilka fördomar som finns hos Svenska tjejer när det gäller killar med Thaitjej och man kan ju bara gissa vad som sägs när man inte hör...

Det är skrattretande vilken överdriven uppfattning om sin egen förträfflighet en del svenska kvinnor har. Ofattbart att en svensk man kan välja en thaidam! Det måste ju bero på att ingen svensk kvinna ville ha honom...

Quote

Sen att det finns en herrans massa män med Thaitjej som aldrig skulle fått en Svensk tjej är knappast något man ska sticka under stolen med, bara att gå på nån större Thaifest och en viss "Torsk på Tallin" känsla brukar infinna sig. :dance1:

Det är sant.

Quote

Men om två människor är lyckliga tillsammans så spelar det väl ingen roll att dessa par aldrig skulle ha blivit tillsammans om de var födda på lika villkor? Verkar ju vara detta som främst kvinnor stör sig på, att män de av olika anledningar ratar ändå kan bli lyckliga. Så de är nog inte främst avundsjuka, utan snarare missunsamma eller vad man nu ska kalla det? :kort:

Mvh Swippe

Missunnsamhet stämmer rätt bra...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker absolut att svenska tjejer är bland de vackraste i världen. Verkar vara ganska vanligt att tycka så globalt sett. Fast på samma gång verkar det vara vanligt bland de thaifrälsta att klanka ner på damerna i sitt hemland vare sig man kommer från usa, Sverige, England (förståligt) osv. Det kanske finns en logik där, vad vet jag.

Själv så är jag nöjd med att jag trivs så bra med tjejerna i mitt hemland. Borde vara frustrerande att gå omkring hemma i Sverige och leta fel och brister på alla tjejer man ser och möter i syfte att stärka sin redan negativa attityd.

Själv så har jag aldrig stött på någon som yttrat negativa kommentarer om att jag är gift med en thailändska. Jag kanske bara har haft tur eller så orkar de inte ta en argumentation med mig.  :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

På mångas kommentarer verkar många se "Svenska kvinnor" som en helt homogen grupp

Detta är ett återkommande problem. Går även att byta ut "Svenska" till annan nationalitet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ukraina verkar ha vackra kvinnor  :whistle:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skrivs om MPR även på andra sidor:

Quote

Vaccinationsprogram för MPR

Alla barn ska ha två doser MPR, även barn  där man först i skolan upptäcker att barnet inte tidigare fått någon MPR. Barn  som fått en dos med endast mässlingsvaccin (vanligt i många i länder) räknas av  praktiska skäl som ovaccinerade och ska även de ha två doser MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur att denna sidan heter MaiPenRai och inte MeiMeeArai för då hade det skrivits om MMA på en massa sidor... :whistle:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Den här sidan säger mer om den Svenske mannen :drinks::clapping::diablo: än den Svenska kvinnan. :bag:

Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Finns en hel del kommentarer i denna trad som nog spar pa fordommen (?) att en del svenska man valjer en thailandska for att de, av olika anledningar, inte har sa mycket annat att valja pa.

Personligen foredrar jag generellt sett svenska kvinnor fore svenska man.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Finns en hel del kommentarer i denna trad som nog spar pa fordommen (?) att en del svenska man valjer en thailandska for att de, av olika anledningar, inte har sa mycket annat att valja pa.

Personligen foredrar jag generellt sett svenska kvinnor fore svenska man.

Är det så stor skillnad? Annat än var tampax'en sitter alltså?  :666:  

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...