Jump to content
IGNORERAD

Bila till Thailand från Sverige?


peyman69

Recommended Posts

Guest Kenthamon

Ja, det var en häftig biltur de gjorde.

Jag var på Lanta i slutet av november eller om det var i början av december 2006.

Under en motorcykeltur stannade vi till för att äta på ett litet ställe vid Kantiang Beach.

Efter maten gick vi ner till stranden för att ta ett dopp.

I skuggan under palmerna stod en svenskreggad SAAB med Toppola på, vilket måste vara en högoddsare.

De berättade om sin resa och det var imponernde. Inget man skulle ge sig på första taget.

Jag såg denna Saab i Karon Beach i december 2006. Jag blev så paff att jag fotade den, så jag inte skulle tro det var spriten.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
  • Svar 42
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    6

  • stjp8729

    4

  • Joints

    3

  • Isan Rider

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Om jag inte minns helt fel så var det inte helt problemfritt för Kaj och Lasse att göra sig av med bilen i Thailand. Jag är inte säker men dom hade väl någon stämpel i passet att dom fört in en bil till Thailand

Har för mig att dom fick en stämpel i passet som du skrev.

Bilen hade ju svenska plåtar.

Och ska då ut ur landet efter en viss tid,annars kraftig import skatt.:rtfm:

Men tur i oturen så tror jag den vart stulen.:whistle:(Thai maffian kanske?)

Fan det var tider det.

Hasses soft rock,Chess beer bar och alla roliga stunder hos Anders och Lasse på Wiking.:dance:

Fan man börjar bli gammal.:kort:

Har inte sett Kaj och Lasse på många år är dom kvar i Pattis?

Någon måste ju sitta på en djävla massa roliga kort från den här tiden,häng ut oss.:clapping:

Ja,som ni kanske märkt redan lider jag av DYSLEXI :respect:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att dom fick en stämpel i passet som du skrev.

Bilen hade ju svenska plåtar.

Och ska då ut ur landet efter en viss tid,annars kraftig import skatt.:rtfm:

Men tur i oturen så tror jag den vart stulen.:whistle:(Thai maffian kanske?)

Fan det var tider det.

Hasses soft rock,Chess beer bar och alla roliga stunder hos Anders och Lasse på Wiking.:dance:

Fan man börjar bli gammal.:kort:

Har inte sett Kaj och Lasse på många år är dom kvar i Pattis?

Någon måste ju sitta på en djävla massa roliga kort från den här tiden,häng ut oss.:clapping:

Oss ? Vem vill se gamla bilder på dig ? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oss ? Vem vill se gamla bilder på dig ? :)

Jag vill se ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att dom fick en stämpel i passet som du skrev.

Bilen hade ju svenska plåtar.

Och ska då ut ur landet efter en viss tid,annars kraftig import skatt.:rtfm:

Men tur i oturen så tror jag den vart stulen.:whistle:(Thai maffian kanske?)

Fan det var tider det.

Hasses soft rock,Chess beer bar och alla roliga stunder hos Anders och Lasse på Wiking.:dance:

Fan man börjar bli gammal.:kort:

Har inte sett Kaj och Lasse på många år är dom kvar i Pattis?

Någon måste ju sitta på en djävla massa roliga kort från den här tiden,häng ut oss.:clapping:

Hejsan Isan Rider.

Jag tror att Kaj håller på som vanligt, jobbar mycket i Sverige i några månader för att sen tillbringa det mesta av året i Thailand.

Lasse har väl bott i Pattaya i minst 10 år, han och Thong (har jag för mig att hon heter) har fått 3 barn. När jag pratade med Lasse för knappt ett år sedan så jobbade han som arbetsledare på något bygge i eller i närheten av Rayong.

Det finns en tråd här på forumet som heter Nyhavn i Pattaya som du får leta efter, där finns det mycket gamla foton

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Eller så kan man stoppa bilen i en container och skeppa den hit, och sedan säga till oss faranger att man kört hela vägen :)

(((F ö gäller väl införselfria reglerna då man flyttar hit även för bilar, antar jag. Har inte kollat innermåtten än på en container, men eventuellt skeppar jag ner en bil då jag flyttar ner permanent, eftersom begagnade bilpriserna i Thailand är ju så höga, så det kanske lönar sig. Man får ju plats med mer saker i containern än en bil. Struligt dock att införselregeln bara gäller inom 6 månader ifrån att man fått första 12-månadersvisat, för jag hade inte tänkt vara i Sverige då containern behöver gå iväg.)))

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Brukar se några EU-registrerade bilar och mc varje år i Thailand,

så helt ovanligt är det inte.

-Körde för ett tag sen från Udon till Ko Chang, blev då nära

Kambodjas gräns omkörd av en tysk registrerad, gammal folka buss,

han körde fort som fan! han ville väl komma fram, kanske han

var trött på att köra. :)

U-C

Ändrades av UDON-CHARLIE
Link to comment
Dela på andra sajter

GPS-mannen här på forumet brummade om kring med en svenskreggad V70 förut..hur han gör nu med XC90:an vet jag ej.

/ENis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

En kompis till mig har en Range Rover som är engelsk-reggad.

Den kördes hit genom Kambodja (båt till Kambodja, där han inte betalade nån importskatt överhuvudtaget) och han gör numera "visa-runs" med bilen varje månad som tar härifrån Surin ca 2 timmar totalt.

Dessa visa-runs är gratis och han behöver heller inte betala nån skatt för bilen. Vare sig vid införseln eller nu i efterhand.

Det som är bökigt är att försäkra bilen (det är dyrt), samt att han inte kan sälja bilen på ett enkelt sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hasses soft rock,Chess beer bar och alla roliga stunder hos Anders och Lasse på Wiking.:dance:

lite mer OT :bag:

Första gången tror jag som nån annan än undertecknad nämner Chess beer bar på ett forum som jag har sett... de va folk från de stället som på min första resa ledde in mig i syndens Pattaya :crazy:

Får nog scanna in nägra bilder från den tiden igen...

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

lite mer OT :bag:

Första gången tror jag som nån annan än undertecknad nämner Chess beer bar på ett forum som jag har sett... de va folk från de stället som på min första resa ledde in mig i syndens Pattaya :crazy:

Får nog scanna in nägra bilder från den tiden igen...

Vadå hade Du magnet i fickan :ironi:

Träffade 2 norrmän i en 142 volvo som bilat ner på Beachroad "Goa killar frågade Efter apotek"! :whistle::crazy:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller så kan man stoppa bilen i en container och skeppa den hit, och sedan säga till oss faranger att man kört hela vägen :)

(((F ö gäller väl införselfria reglerna då man flyttar hit även för bilar, antar jag. Har inte kollat innermåtten än på en container, men eventuellt skeppar jag ner en bil då jag flyttar ner permanent, eftersom begagnade bilpriserna i Thailand är ju så höga, så det kanske lönar sig. Man får ju plats med mer saker i containern än en bil. Struligt dock att införselregeln bara gäller inom 6 månader ifrån att man fått första 12-månadersvisat, för jag hade inte tänkt vara i Sverige då containern behöver gå iväg.)))

Det lönar sig inte att ta in en bil / Mc som flyttgods till Thailand (förutom från Malaysia), köp i Thailand istället.

Har just erfarenheten av att försöka to in en El-moppe från China som flyttgods. Plus 280% i skatter och ett pappersarbete utan dess like, tom så mycket byråkrati så att flyttfirman vägrade att ha med det att göra trots att dom fick betalt, så gav bort MC:n istället.

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

GPS-mannen här på forumet brummade om kring med en svenskreggad V70 förut..hur han gör nu med XC90:an vet jag ej.

/ENis

Nu när man bor här så blev det till att skaffa en XC90 "Made in Thailand" billigare och mindre jobb..

Så här gjorde jag nu i veckan när jag skulle ut och sätta ris uppe i Sakhon Nakhon..

Notera: Avstängd väg på frugans domäner för att ej utsätta allmänheten för fara ;)

Ha en bra dag!

:wai:

post-4239-064603600 1279797738_thumb.jpg

post-4239-065733400 1279797760_thumb.jpg

post-4239-053232100 1279797850_thumb.jpg

post-4239-072026500 1279797869_thumb.jpg

post-4239-008098600 1279798019_thumb.jpg

post-4239-064603600 1279797738_thumb.jpg

post-4239-065733400 1279797760_thumb.jpg

post-4239-053232100 1279797850_thumb.jpg

post-4239-072026500 1279797869_thumb.jpg

post-4239-008098600 1279798019_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Wroom - det ser roligt ut!

Det är spännande att läsa om de figurerna som gjort, eller har försökt göra, bilresa mellan våra länder.

Det är definitivt krångligare, mer byråkratiskt, och fler fallgropar än man kan tro! (Exempelvis detta med att man skall deponera pengar för att övertyga ett visst land om att man skall ta bilen ut ur landet efter vistelsen...)

Sedan bör man väl kanske fundera över varför man gör resan. Är det för att spara pengar, så bör man nog räkna igen och lite mer verklighetsbaserat den gången.

Det är säkert 850 mil till Thailand, kanske det dubbla bilvägen och man skall passera en 15 länder.med knepigt eller ännu knepigare regelverk.

Beundrar de äventyrare som ändå vågar sätta sig bakom ratten!

post-6637-051495700 1279801085_thumb.jpg

post-6637-051495700 1279801085_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja det e en av mina favorittrådar jäklar va roligt det va förr :dance::drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Isan Rider.

Det finns en tråd här på forumet som heter Nyhavn i Pattaya som du får leta efter, där finns det mycket gamla foton

lite mer OT :bag:

Första gången tror jag som nån annan än undertecknad nämner Chess beer bar på ett forum som jag har sett... de va folk från de stället som på min första resa ledde in mig i syndens Pattaya :crazy:

Får nog scanna in nägra bilder från den tiden igen...

Ännu mer OT (Sorry)

lamai64 Ut med bilderna,vore super kul.Skall rota lite själv,men vart av med mycket efter en brand.

stefan5300 Letat som en tok men hittar inte tråden.Är lite förvirrad här ute ännu,så jag kanske kan få lite hjälp i sökandet?

Ha en bra dag

Ja,som ni kanske märkt redan lider jag av DYSLEXI :respect:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu mer OT (Sorry)

lamai64 Ut med bilderna,vore super kul.Skall rota lite själv,men vart av med mycket efter en brand.

stefan5300 Letat som en tok men hittar inte tråden.Är lite förvirrad här ute ännu,så jag kanske kan få lite hjälp i sökandet?

Ha en bra dag

Clirre hittade den:

Nu e de nog slut på OT här... :bag:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu mer OT (Sorry)

lamai64 Ut med bilderna,vore super kul.Skall rota lite själv,men vart av med mycket efter en brand.

stefan5300 Letat som en tok men hittar inte tråden.Är lite förvirrad här ute ännu,så jag kanske kan få lite hjälp i sökandet?

Ha en bra dag

Hejsan Isan Rider.

Skriv Nyhavn i Pattaya i googles sökruta så hittar du det.

Du har ju hittat tråden

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...