Jump to content
IGNORERAD

Thai-invandring


stugan5

Recommended Posts

Herr Chang, tänkte mest ur kvinnors synpunkt, men helt rätt. Hade inte varit rättvist mot de människor som faktiskt sköter sig och är någorlunda normala.

Tror inte vi ska stifta några lagar från detta forum, men det hade varit ett effektivt sätt att bekämpa kvinnomisshandel. Radikalt men ändå effektivt.

Tror inte det var thai-tjejer Odin menade, men det var de som var rubriken.

BaBoo, nog för radikala tankar, men sjuka är vi nog inte. ^^

Att bete sig otrevligt är som att slå en drill i motvind.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 54
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Odin

    10

  • Joints

    7

  • korp

    7

  • Takiab

    6

Mest aktiva i denna tråd

Ja ha då har ni stiftat bekantskap med min andra ohängde son...

Vikken jäkla storm i ett vattenglas.

Jag anser att det spelar ingen roll, kan man "rädda" en enda tjej oberoende av nationalitet från misshandel så ska vi göra det. Å då spelar det ingen roll och om det innebär ett litet obehag för alla, det är värt det.

Men det är min åsikt och det är nåt jag står för, jag inser åxå att det inte inbegriper alla och jag respekterar det. Men ändå jag säger vad JAG tycker

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen tycker jag det vore hogst forolampande gentemot kvinnorna att bli tvingande att anmala sig till nagon lokal forening. Information kan ges via SFI, vilket ar ett forum som nar ut till nasta alla invandrare, ar gratis och frivilligt.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Du inser att "flertalet" betyder, de flesta va? Jag tror inte de flesta som kommer till Sverige rakar illa ut  :na:

Nej dom flesta som kommer till Swe. råkar inte illa ut, inte ens en tiondel.

Men ett väldigt litet antal råkar trots allt ut, varför kan vi andra inte dra bort skygglapparna och visa att vi/ingen accepterar ett sådant beteende.

Ok jag kanske är överkänslig, men jag ska gärna berätta för er som jag (förhoppningsvis) träffar imorgon om en 21 årig tjej från Laos som bor här i Sthlm.just nu(vi håller på att samla in bevis i form av foton på blåmärken, sticksår i ögon mm) och jag lovar att ni kommer att förstå.

Jag kanske överreagerar men jag har aldrig hatat förrut men nu gör jag...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med dig Odin,finns inget försvar att ge sig på en kvinna  :kort: än mindre ett barn.Det är förjävligt att det förekommer svin som med våld försöker styra en partner(oavsett nationalitet)Jag hoppas att civilcuraget är så stort bland oss ickeslående män att vi reagerar med kraft om vi ser sådant,det gör jag iaf,(spöa skiten ur han som slog sin laosdam,min åsikt,) Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Håller med dig Odin,finns inget försvar att ge sig på en kvinna  :kort: än mindre ett barn.Det är förjävligt att det förekommer svin som med våld försöker styra en partner(oavsett nationalitet)Jag hoppas att civilcuraget är så stort bland oss ickeslående män att vi reagerar med kraft om vi ser sådant,det gör jag iaf,(spöa skiten ur han som slog sin laosdam,min åsikt,) Mvh Måne

Lugn Måne det kommer men först så vill jag vara väldigt varm om fötterna. Den här historien har fler bottnar än vad som anses behagligt, förövaren är ganska nära knuten till min egen familj...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hårt hållna tjejer är också ett problem som förbises.

Sitta hemma i en stuga med fasta hålltider när man får äta, titta på tv osv långt ifrån Thailandskä sociala kulturen.

Tider för både barna och tjejen som kanske skulle kunna tänka sig att umgås över en cider med tjejkompisar en fredagskväll.

Inte komma ut och se vad landet har och erbjuda i forn av friluftsliv mm

Där behöver man inte använda fysiskt våld det gör ont i alla fall.

man blir lite sur.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Korp, om man inte gått igenom processen förut tror jag inte man bryr sig.

Det vore ju trots allt något som man infört för att hjälpa personen i fråga, inte störa.

Jag tycker dock inte att det ska vara ett tvång, men det borde vara mer upplyst var man vänder

sig om man har problem hemma.

SFI är något flesta invandrare tar del av, men som sagt inte alla. Tror inte att en man som har

för avsikt att misshandla sin fru (fysiskt som psykiskt) låter henne ta del av en kurs som inkluderar

information som berättar om hur man går till väga när man blir felbehandlad.

Kollektiv behandling lär inte vara rätt väg att vandra, men jag tycker att det borde finnas

någon tydligare information om hur man går till väga när man blir misshandlad, och att den borde

synas för alla, och inte bara för dom som går på SFI eller förstår svenska/engelska.

Att bete sig otrevligt är som att slå en drill i motvind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Håller med dig Odin,finns inget försvar att ge sig på en kvinna  :kort: än mindre ett barn.Det är förjävligt att det förekommer svin som med våld försöker styra en partner(oavsett nationalitet)Jag hoppas att civilcuraget är så stort bland oss ickeslående män att vi reagerar med kraft om vi ser sådant,det gör jag iaf,(spöa skiten ur han som slog sin laosdam,min åsikt,) Mvh Måne

Det där med att ta till knytnävarna verkar vara din melodi när det gäller det mesta. Tror du verkligen det blir bättre då eller gör du det för att det känns skönt för dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det där med att ta till knytnävarna verkar vara din melodi när det gäller det mesta. Tror du verkligen det blir bättre då eller gör du det för att det känns skönt för dig?

Alla har vi olika sätt att reagera. Ingen idé att haka upp sig på..

Att bete sig otrevligt är som att slå en drill i motvind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, hela debatten handlar ju om de som reagerar med våld. Själv så tror jag att våld föder våld och då spelar det ingen roll hur gott syftet är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Quote

Hårt hållna tjejer är också ett problem som förbises.

Sitta hemma i en stuga med fasta hålltider när man får äta, titta på tv osv långt ifrån Thailandskä sociala kulturen.

Tider för både barna och tjejen som kanske skulle kunna tänka sig att umgås över en cider med tjejkompisar en fredagskväll.

Inte komma ut och se vad landet har och erbjuda i forn av friluftsliv mm

Där behöver man inte använda fysiskt våld det gör ont i alla fall.

man blir lite sur.

Ja Galten,

Det är onekligen trist att se att en del svenska män med uppenbart bristande självförtroende känner sig tvingade att införa restriktioner om vad thaidamen får göra. Är man så rädd att thaidamen ska hitta en annan bättre man? Vad är då detta förhållande egentligen värt?

Det skulle aldrig falla mig in att befalla fru Chang om vad hon får eller inte får göra. Det är ju trots allt en vuxen människa. Jag har ingen rätt att bestämma över henne, och jag litar på hennes omdöme.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, helt sant, Joints. Jag drar mig tillbaka där.

Gospel of pope, Herr Chang.

Kan man inte hålla sin tjejs känslor med sina känslor så lär inte nävarna hjälpa.

Att bete sig otrevligt är som att slå en drill i motvind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nja, hela debatten handlar ju om de som reagerar med våld. Själv så tror jag att våld föder våld och då spelar det ingen roll hur gott syftet är.

Ja ok Joints..

Jag vet att det är fel att använda våld det är omoraliskt, oetiskt, olagligt och alla jäkla o:n du kan hitta. Men

när (obs inte om) jag ställer aset med Laotjejen mot väggen. Så skiter jag i att våld föder våld, han kommer inte att vara förmögen att utföra våld mot sej själv en gång efter vårt möte.

Jag vet att det är fel men han fattar inget annat språk.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mweh. Tror inte det skall rotas mer om den saken här.

Lika bra att hålla sig till en laglig nivå på den biten då det har en mer långvarig och förnedrande effekt.

Ett slagsmål glömmer man över en alvedon. Ett fängelse straff följer en livet ut.

Att bete sig otrevligt är som att slå en drill i motvind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Highlander

Oden eller Odin har rätt 000202F7.gif

Fast det kan ju bli dyrt

med öga för öga å tand för tand. 000202C2.gif

sig.asp?img=ad1

Fd agronomklepptoman

Link to comment
Dela på andra sajter

Odin var namnet, delvis beroende på att jag helt frankt snodde namnet av min älsklingshund... Så jäkla låg är jag.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

å ja döpte hunden till Grym

Jag har en hund som heter Candy, men inte fan e jag söt för det

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm nu hänger jag inte riktigt med, eller mao. VA?

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja ok Joints..

Jag vet att det är fel att använda våld det är omoraliskt, oetiskt, olagligt och alla jäkla o:n du kan hitta. Men

när (obs inte om) jag ställer aset med Laotjejen mot väggen. Så skiter jag i att våld föder våld, han kommer inte att vara förmögen att utföra våld mot sej själv en gång efter vårt möte.

Jag vet att det är fel men han fattar inget annat språk.

Men det är ju just det som är felet - att han inte fattar något annat språk. Så du kommer inte att lära honom något nytt, däremot riskerar du att själv hamna i finkan. Är det värt det? Måste kännas dumt att hamna i finkan pga av ett elakt misshandelsvin.

Kommer det att hjälpa laotjejen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Joints,jag köper vad du säger men ibland(hos vissa)fungerar inte undervisning(teoretisk)och personligen så tål jag inte att folk sätter sig över andra(även om jag själv har använt våld i många fall dock inte mot barn,kvinnor och djur)men jag klarar inte att se nån spöa en försvarslös,sån är jag,Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Mina vänner, Durian är här för att förgylla er vardag!

Tanken med anmälningsplikt är inte alls något dum, och som vanligt så kan ni som är snabba som attan att se hur det skulle drabba er själva tänka till en gång extra.

Vore det inte helt underbart om det fanns skattemedel så att alla Sveriges invandrare fick någon form utav integreringsagent det första året utav sin vistelse i Sverige? De skulle få hjälp med språk, arbete, körkort, lagar och kultur - dessutom så skulle dessa agenter kunna ha ett tränat öga för misshandelsfall som en ren bonus.

Se inte på förslaget med skepticism, se möjligheterna istället. Det är på intet sätt förnedrande att behöva gå på rådgivning.

Vidare så är det självklart att våld inte skall bekämpas med våld, men eftersom jag känner till det specifika fallet med Laostjejen, så kan jag säga att det enda vettiga vore att få bort henne därifrån. Detta skall dock visa sig svårt, eftersom hon är utav arten som är beroende utav pengarna och uppehållstillståndet herrn har att erbjuda - och kom nu inte och säg att hon får skylla sig själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Mina vänner, Durian är här för att förgylla er vardag!

Tanken med anmälningsplikt är inte alls något dum, och som vanligt så kan ni som är snabba som attan att se hur det skulle drabba er själva tänka till en gång extra.

Vore det inte helt underbart om det fanns skattemedel så att alla Sveriges invandrare fick någon form utav integreringsagent det första året utav sin vistelse i Sverige? De skulle få hjälp med språk, arbete, körkort, lagar och kultur - dessutom så skulle dessa agenter kunna ha ett tränat öga för misshandelsfall som en ren bonus.

Se inte på förslaget med skepticism, se möjligheterna istället. Det är på intet sätt förnedrande att behöva gå på rådgivning.

Vidare så är det självklart att våld inte skall bekämpas med våld, men eftersom jag känner till det specifika fallet med Laostjejen, så kan jag säga att det enda vettiga vore att få bort henne därifrån. Detta skall dock visa sig svårt, eftersom hon är utav arten som är beroende utav pengarna och uppehållstillståndet herrn har att erbjuda - och kom nu inte och säg att hon får skylla sig själv.

Visst är det synd om Laostjejen och andra i liknande sits!

Men anmälningsplikt låter inget vidare och kommer nog aldrig komma på fråga (så länge inte SD sitter i regeringen)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...