Jump to content
IGNORERAD

Höger extremisterna vill registrera eget parti.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Quote

Hej

Man kan aldrig sluta förvånas över hur mycket känslor en människa kan väcka genom att förbättra situationen för dom fattiga på landet.

Mvh Isan Lover

Nä jag håller med dig!

Hur kan vissa påstå att Thaksin inte är och alltid varit alltigenom god. Och vet du IL, jag hörde att någon påstod att han dessutom använt sin position till att berika sig själv och sina närmaste, snacka om att dessa ryktesspridare inte fattat läget.

Men du och jag IL vet ju hur det ligger till och likt andra frihetskämpar som t.ex. Fidel Castro och Robert Mugabe så råkar Thaksin också ut för illvilliga rykten.

Nåväl vi vet ju att han gav så mycket han kunde till de fattiga att han numera är nästan utblottad. Det vore inte mer än rätt om vi startade en insamling till honom så att han snart återigen kan köpa sig ett fotbollslag eller ja, varför inte ett land/nation, för det vet jag han gillar.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Joints

    8

  • Vaxet

    5

  • Tallviking

    5

  • noBuzz

    3

Mest aktiva i denna tråd

Vaxet,

Det är totalt lönlöst. Jag vet att du vet det också men det är svårt att låta bli när man indirekt blir kallad för en det ena eller andra.

Det finns nog en psykologisk term för de personer som vägrar att ge upp sin tro hur motbevisade de än blir. Det som ligger närmast är väl indoktrinerade medlemmar i någon mystisk sekt som tror att jorden ska gå under vid ett visst datum och tidpunkt. När det så inte sker kommer de fram till nya teorier som otroligt nog bara stärker deras tro och uppfattning om hur rätt de har.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att förtydliga mig lite så är det inte tron på Thaksins förträfflighet som stör mig utan tron att alla som är emot honom samtidigt har något emot fattig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vaxet,

Det är totalt lönlöst. Jag vet att du vet det också men det är svårt att låta bli när man indirekt blir kallad för en det ena eller andra.

Det finns nog en psykologisk term för de personer som vägrar att ge upp sin tro hur motbevisade de än blir. Det som ligger närmast är väl indoktrinerade medlemmar i någon mystisk sekt som tror att jorden ska gå under vid ett visst datum och tidpunkt. När det så inte sker kommer de fram till nya teorier som otroligt nog bara stärker deras tro och uppfattning om hur rätt de har.

Har tidgare funderat på om inte Thaksin är Thailands svar på Jim Jones http://en.wikipedia.org/wiki/Jim_Jones

Mycket av retoriken stämmer in med en dåraktig religiös sekt men jag tror inte att Thaksintowns andlige ledare kommer att begå kollektivt självmord med sina undersåtar http://en.wikipedia.org/wiki/Jonestown

IL´s konstanta stöd för Dr T får mig att tänka på Jan Myrdal obändliga tro på att Pol Pot egentligen var en hygglig kille som bara ville alla väl, 2 miljoner dödade under hans regim, massgravar tortyrcenter samt alla vittnesuppgifter är bara propaganda från militären, de rika och makteliten i Kampuchea...

Är IL egentligen Jan Myrdal?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Beakta att han är fackligt aktiv också.  :kort:

Förklarar kanske det kraftigt minskade förtroendet för fackförbund nuförtiden ! :D

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vaxet,

Det är totalt lönlöst. Jag vet att du vet det också men det är svårt att låta bli när man indirekt blir kallad för en det ena eller andra.

Det finns nog en psykologisk term för de personer som vägrar att ge upp sin tro hur motbevisade de än blir. Det som ligger närmast är väl indoktrinerade medlemmar i någon mystisk sekt som tror att jorden ska gå under vid ett visst datum och tidpunkt. När det så inte sker kommer de fram till nya teorier som otroligt nog bara stärker deras tro och uppfattning om hur rätt de har.

Nja Joints, kände som dig innan jag såg ljuset.

IL är nämligen Thaksins Svenska enfödde son och han har givits till oss andra för att rädda oss.

Han finns bland oss för att leda oss tillbaka på den rätta vägen och hjälpa oss att inse att Thaksin precis som IL aldrig har fel, det är nämligen så att de har lösningen, är vägen och ger oss sanningen.

Har du trott att något annat än det IL skriver är rätt så beror det på att du är missledd Joints, men jag vet att du alltid är välkommen till oss med den rätta tron.

Och här har vi också huvudpunkten, det är just tro som är det viktiga, vi vet nämligen att fakta från böcker, skolor och andra källor är både tungt att bära på och egentligen bara är propaganda från makteliten.

Så Joints och ni andra tvivlare, bli omvända, i vår tro så tror vi på att tro och det känns så skönt att slippa veta. :wai:

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Bor han månne i Knutby också eller ?  :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte om jag vill gå med. Är det fortfarande ok att ha slavar hemma och slå de fattiga när man känner för det? För du vet, jag tycker ju inte om fattiga. De är dumma och förstår inte sitt eget bästa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...