Jump to content
IGNORERAD

Tror jag möjligen hittat fru rätt.


honken

Recommended Posts

Quote

Någon skrev i dennna tråd" Om hon är ute efter deg, så lär du nog snart märka det"

Alla som har någon erfarenhet vet att den Thaikvinna som inte är ute efter deg knappast är född !

Sen beror det ju naturligtvis på hur hon till ex.hanterar kraven från sin familj. Att en Thaikvinna vill träffa en farang för att om möjligt få ett bättre liv , det ser jag inte på något sätt  som något fult eller negativt. jag är gift med en Isaan kvinna i mogen ålder. Hon har redan tidigt förklarat för sin familj hemma i Thailand att varken jag eller hon är att betrakta som en mjölkkossa.

Aldrig något tjafs om pengar när vi är nere på semester, hon har i och för sig bott i Sverige i snart 8 år och blivit medveten om att även vi faranger måste jobba för våra surt förvärvade slantar. Är man väl medveten om att dessa människor är jäkligt fattiga och därmed jäkligt "sugna " på stålar så kanske man klarar sig bättre. Ha inte för bråttom, lugna ner känslorna, tänk efter flera gånger , känns det Ok i alla fall ?Så kör på då, även förhållanden med farangkvinnor kan "skita sig"

:bag:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    3

  • Baa

    2

  • Buttan

    2

  • honken

    2

Mest aktiva i denna tråd

Guest wille

Quote

Alla som har någon erfarenhet vet att den Thaikvinna som inte är ute efter deg knappast är född !

Det ar tydligt att du har EN erfarenhet iaf. Dels ar jag overlag skeptisk nar folk generaliserar pga "erfarenhet" och dels star det klart att du onekligen inte har en sarskilt nyanserad eller rattvisande bild over hur olika situationer och hur olika individer kan tankas vara.

Din "isaankvinna" verkar onekligen ha satt spar hos dig vilket ar fullt naturligt. Vad som gor mig fundersam ar pa vilka grunder du sedan bestammer dig for att dina erfarenheter ar representativa for alla thailandska kvinnor? Har du last for manga av BTT's inlagg eller ar varlden lattare att hantera nar allt ar svart eller vitt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Quote

Någon skrev i dennna tråd" Om hon är ute efter deg, så lär du nog snart märka det"

Alla som har någon erfarenhet vet att den Thaikvinna som inte är ute efter deg knappast är född !

Sen beror det ju naturligtvis på hur hon till ex.hanterar kraven från sin familj. Att en Thaikvinna vill träffa en farang för att om möjligt få ett bättre liv , det ser jag inte på något sätt  som något fult eller negativt. jag är gift med en Isaan kvinna i mogen ålder. Hon har redan tidigt förklarat för sin familj hemma i Thailand att varken jag eller hon är att betrakta som en mjölkkossa.

Aldrig något tjafs om pengar när vi är nere på semester, hon har i och för sig bott i Sverige i snart 8 år och blivit medveten om att även vi faranger måste jobba för våra surt förvärvade slantar. Är man väl medveten om att dessa människor är jäkligt fattiga och därmed jäkligt "sugna " på stålar så kanske man klarar sig bättre. Ha inte för bråttom, lugna ner känslorna, tänk efter flera gånger , känns det Ok i alla fall ?Så kör på då, även förhållanden med farangkvinnor kan "skita sig"

Din erfarenhet låter ingen vidare. Bara för att du har den erfarenheten så innebär inte det per automatik att alla Thaikvinnor är golddiggers.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har Ni inte läst "Money is number one!" Där står ju alla sanningar.  :whistle:

En liten fråga till Wille o WUThai, vad var det negativt med Nin:s Issankvinna? Tycker han lyckats få en fin hustru som förstår och lever efter våra värderingar, eller va det för hon var från Issan som inte va bra?  :whistle:

Baa

PS Ni behöver inte svara, jag bara retas lite DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Honken.

Som förstagångare är det ju starkt jobbat att slå på stort med en gång.

Har själv sett många förstagångare gått på pumpen, låt febern gå ner lite och stick ner igen.

Om det är så viktigt för dig att träffa henne igen gör det på hemmaplan hos henne och reka läget lite. Vad gör hon, träffa hennes vänner m.m.

Sjukskriv dig och dra ner...du har ju feber vännen...

Lycka till...vad du än beslutar att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hongkong influensa... Thaifeber hmm ja det kanske funkar - prova

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...