Jump to content
Sign in to follow this  
ReKa

Tiggare / begpackers

Recommended Posts

Batting
19 timmar sedan, skrev berlitz:

Självklart är det humant att ge pantkvitton till de mera behövande,men att hävda att dessa hitresta parasiter ska ha mer empati än alla inhemska är grundlöst, våra egna gamla  grund -svenska pensionärer som inte har nåt för dagen å inte ens har boende,gör iaf mig förb... av såna som dig jäv..la pk vänster stollar ..alla ska ha det bra men vem ska betala då?

Ska hitresta tiggare ha empati...för vem menar du?
Nä jag förstår vad du menar, men det var oklart.
Ett problem som man kan avhjälpa genom att avbeställa några JAS-plan bör man inte lasta någon enskild för.
Men hela eran ide' går ju ut på att skuldbelägga och ställa utsatta grupper mot varandra så någon slags fördelningspolitik går väl inte hem.

Batting
19 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Det handlar inte om att tycka illa om någon.  Jag hyser inget agg mot tiggarna utanför Lidl däremot hyser jag agg mot dom personer som tvingar dessa stackars människor att sitta 8 timmar i regn och rusk och kyla för att sedan ta ifrån dom dessa futtiga slantar dom får i tiggarmuggen.

Tiggare och tiggeri är ingen del av vårt sätt att leva eller någon del av den svenska kulturen och därför blir detta något som känns skrämmande och pinsamt och svårt att leva med.

Jag känner obehag varje gång jag tvingas gå förbi tiggaren på gatan. Inte för att jag ogillar honom eller henne personligen utan för att jag ogillar förnedringen i tiggeriet och att jag inte vet hur jag ska handskas med detta.

BTT

Jo men så är det ju givetvis.
Du tror väl inte att de som ogillar ett tiggeriförbud är emot det p.g.a. att de gillar att se fattiga människor tigga!

berlitz
3 minuter sedan, skrev Batting:

Ska hitresta tiggare ha empati...för vem menar du?
Nä jag förstår vad du menar, men det var oklart.
Ett problem som man kan avhjälpa genom att avbeställa några JAS-plan bör man inte lasta någon enskild för.
Men hela eran ide' går ju ut på att skuldbelägga och ställa utsatta grupper mot varandra så någon slags fördelningspolitik går väl inte hem.

Är det inte bättre att deras hemländer gör något åt saken istället?

Batting
14 timmar sedan, skrev ReKa:

Ger du dom kvittot? Jag hade iså fall gett tiggaren burkarna och låtit h*n själv panta. 

Fast ville jag ge panten till välgörande hade jag hellre tryckt den gula knappen, trots att färre ser min stora godhet. 

Ja jag vet att ni ser godhet som något fel, om det nu ens är någon godhet. 
Skulle du vilja ha ett pantkvitto från mig?
Skulle du se det som en god handling?

Batting
4 timmar sedan, skrev Mankan:

Vilka högerkommuner har sagt att dom ska hjälpa tiggarna att får jobb. Hur skulle det gå till menar du?

Ska jag svara på det?
Jag tror ju inte ett ögonblick på ett sådant uttalande.

Batting

Visst är det frivilligt men de som ger pengar kan ju gemensamt dela på samhällets konstanter de också medför att ha dessa tiggare här.

Öhhh...va?
Du menar att jag ska gå upp med mina pantkvitton till kommunkontoret  :35:
Kan jag hjälpa dig på något vis?

Batting

Vem är det som inte tycker om "invandrare"? Jag kan bara svara för mig själv och jag har inget emot invandrare. Jag tycker dock inte vi ska vurma för parasiter och lycksökare. Och med tanke på att politiker med din åskådning har haft för mycket att säga till om för länge har vi i Sverige satt oss i en situation som är ohållbar. Nu har man öppnat upp för anhöriginvandringen utan krav. Så snart sitter vi i skiten ännu mer.

Att sitta på knä utanför Lidl i rykande snöstorm för slantar känns inte så kravlöst...:37:

• Snurrigt 2

Batting
3 timmar sedan, skrev Mankan:

5555 "Tycka illa om alla som vill väl eller är hyggliga". 

Just naiva godhetsknarkare har jag själv lite svårt för men dom som vill väl eller är hyggliga har jag inga problem med.

Bra då är det inget fel att vara PK då?

Batting
22 timmar sedan, skrev judazzz:

Har du själv sett Ungerska begpackers vid dongtan Beach? Hade dom järnrör?

Det där känns liiite passerat.

Batting
23 minuter sedan, skrev berlitz:

Är det inte bättre att deras hemländer gör något åt saken istället?

Jo, kan du fixa det?

Tommy
21 timmar sedan, skrev Batting:

Där jag bor var det en kille som fick jobb i affären han satt utanför.
Han städade utanför flera Lidl och höll ordning. Nu hade han fått ihop så mycket så att han hade råd att åka hem och ge sin son en operation, en benoperation.
Nu inser jag att detta är ett undantagsfall, men ändå, alla är inte inriktade på att bara tigga.
Ja vem fan skulle vilja sitta så där förresten?
Finns det någon här som inte hellre går till ett riktigt arbete? 
Varför är ni så in i bomben hatiska?

Jag undrar hur fan det blev så här.
Man ska vara Politiskt Inkorrekt och tycka illa om alla som är svaga, vill väl, eller helt enkelt är hyggliga.
Hur blev det så?
Tycker ni det är bra?

Nu inser jag att skrivandet och funderingarna flyger iväg här, men jag söker faktiskt ett svar.
Jag tycker ju om att skriva och försöka formulera mig.
Jag har ju levt ett tag nu och precis som alla andra varit med om en del.
Saker jag skulle vilja förmedla, men det vågar fan göra. 

Jag har ju inte bara varit med om trevliga saker så då skulle man ju kunna råka nämna något som kan användas mot en om ett år eller så.
Och allt det p.g.a. att jag har en annan politisk åskådning än er andra.
Ska det vara så?
Tycker ni det är bra?
Ni vill bara höra berättelser av folk som tycker illa om invandrare.
Ni vill bara bli klappade på ryggen?

Jag brukar ge mina pantkvitton till tiggarna utanför MAXI Stormarknad.
Är det tillåtet?
Får jag vara med i vilket lotteri jag vill, eller ska det också styras av någon slags mobb?

Nä godnatt, Govänner!

En liten klapp på ryggen skall du ha för att du ger dina pantkvitton till tiggarna utanför MAXI!

Jag har några gånger gett pantkassen till kvinnorna utanför WILLYS, så de får panta själva, och känna att de jobbat för pengarna!

MVH

GreenValley
15 timmar sedan, skrev ReKa:

Ger du dom kvittot? Jag hade iså fall gett tiggaren burkarna och låtit h*n själv panta. 

Fast ville jag ge panten till välgörande hade jag hellre tryckt den gula knappen, trots att färre ser min stora godhet. 

Jag hade pantat själv och tryckt på välgörenhetsknappen, då går pengarna till något bra.

• Ge karma 3
  • Fint 1

Mankan
28 minuter sedan, skrev Batting:

Ska jag svara på det?
Jag tror ju inte ett ögonblick på ett sådant uttalande.

Ja eftersom det är ditt påstående att högerkommuner uttalat att det ska skaffa jobb till tiggarna så är det väl inte mer än rätt att du preciserar dig om vem som sagt det? 

Mankan

Öhhh...va?
Du menar att jag ska gå upp med mina pantkvitton till kommunkontoret  :35:
Kan jag hjälpa dig på något vis?

Ja pantkvittona räcker nog inte till. Du får nog lätta på plånboken om det ska motsvara kostnaderna.

Mankan

Att sitta på knä utanför Lidl i rykande snöstorm för slantar känns inte så kravlöst...:37:

Ja nu är det ju inte dessa anhörighetsinvandrare som kommer sitta utanför Lidl. Dom ska vi alla skattebetalare försörja med bidrag.

• Ge karma 4
  • Fint 1