Jump to content

Tiggare / begpackers

ReKa

Recommended Posts

Wuttan
1 timme sedan, skrev M33:

Att du orkar...

Har man inget liv så orkar man hur mycket som helst... tänk bara....... nej, ingen mening. :)

• Ge karma 8
  • Replies 174
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Batting

55

• Mankan

19

• berlitz

15

• judazzz

12

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det handlar inte om att tycka illa om någon.  Jag hyser inget agg mot tiggarna utanför Lidl däremot hyser jag agg mot dom personer som tvingar dessa stackars människor att sitta 8 timmar i regn och ru

Varför skulle dom? Är väl Rumäniens mf problem, men du kan väl ge en hjälpande hand om det bekymrar dig.

Det nya Sverige 😞 http://hotpot.se/politik/eu-migranter-bilder-du-inte-far-se-i-media/   Väldigt många zigenare har aldrig och vill aldrig bli en del av något samhälle, någonstans. Åker

Posted Images

berlitz
23 minuter sedan, skrev judazzz:

Jaså? 90 % av grisbilarna svänger in vid Buakhao. Tiggarna står inte ute på gatan, dom parkerar sig lite söder om korsningen innan buakhao.

Hur dom kan med får du ta med med dom,

Stolle jädra massa påståenden,jag  har bott här i över 12 år heltid å nu snackar du som vanligt bs om du vet vad det betyder. Rekommenderar att du kollar med Btt innan du talar om realiteter.

• Ge karma 1
  • Fint 1
berlitz

Btt vet ju mer än du..

Å det säger ju en del...

Edited by berlitz
Stavning
  • Haha 1
Wuttan
9 minuter sedan, skrev berlitz:

Stolle jädra massa påståenden,jag  har bott här i över 12 år heltid å nu snackar du som vanligt bs om du vet vad det betyder. Rekommenderar att du kollar med Btt innan du talar om realiteter.

judazzz, var bjuden till vår lilla träff med Stefan... men fegisen kom aldrig. Verkar vara mycket snack och lite verkstad med judazzz! Vem bry sig om halvmesyrer? Inte jag iaf.... Respekt till alla som kom och träffade mig och Stefan på Soi honey! Så kul vi hade! :)

Berlitz, nästa gång dumpar du moppen! ;)

• Ge karma 1
  • Haha 1
berlitz
6 minuter sedan, skrev Kingen:

judazzz, var bjuden till vår lilla träff med Stefan... men fegisen kom aldrig. Verkar vara mycket snack och lite verkstad med judazzz! Vem bry sig om halvmesyrer? Inte jag iaf.... Respekt till alla som kom och träffade mig och Stefan på Soi honey! Så kul vi hade! :)

Ska så göra,gjorde det med Nick med stor eller? Framgång Hehe

Det framemot en drabbning igen.👍

• Ge karma 2
  • Haha 1
judazzz
43 minutes ago, Kingen said:

Bytte jag Nick?

En snubbe som stojjar att Jimmie e Kingen, Kungen e Jimmy. så vart det på Harrys.

Jag klarar mig utan det, att jag var Bjuden  och inte presenterade mig kanske kan ha berott på som man vill bemött möter man

judazzz
54 minutes ago, Kingen said:

Sorry glömde whoop, whoop. Fin volvo Bmw Audi wannabee

• Snurrigt 1
Wuttan
9 timmar sedan, skrev judazzz:

Sorry glömde whoop, whoop. Fin volvo Bmw Audi wannabee

Vi pratar om en träff och inte om bilar? Är du full eller? Behöver inte bli sur... kanske du kommer på träffen nästa gång? :)

judazzz
13 minutes ago, Kingen said:

Vi pratar om en träff och inte om bilar? Är du full eller? Behöver inte bli sur... kanske du kommer på träffen nästa gång? :)

Hallys eller Naklua?

Edited by judazzz
Feil
Batting
18 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

Tja vad ska man säga. Så länge det är Tillåtet att tigga så Får ju vem som helst göra det. Sedan är ju frågan vilka skäl man har till att stå där med hatten i handen.

Och slutligen, vem vill du hjälpa? Som någon nämnde, up to you.....

Själv skulle jag inte ge pengar till en farang som behöver stålar för att resa vidare.

Här i Sverige finns det ju kommuner som förbjuder tiggeri, men jag tycker det känns lite problematiskt.
Orsaken till att man tigger är ju förmodligen att man är fattig och inte ser någon annan utväg.
Fattigdom går ju inte att förbjuda.
Orsaken till att kommunerna förbjuder tiggeri är att de tycker att man ska hjälpa folk till jobb istället så att de slipper tigga.
Det låter ju bra, men är det någon här som tror att de där "Högerkommunerna" kommer att lyfta ett finger för att hjälpa tiggarna till jobb?

Batting
3 minuter sedan, skrev hamnoi:

Varför skulle dom? Är väl Rumäniens mf problem, men du kan väl ge en hjälpande hand om det bekymrar dig.

Det är som sagt var frivilligt.
Jag förstår inte problemet.
Det var de där "Högerkommunerna" som påstod att man skulle hjälpa tiggarna till jobb istället.
Frågan löd: Tror du att de kommer att göra det?

Batting
2 minuter sedan, skrev hamnoi:

Nix, jag hoppas de åker hem igen, hälsningar en hjärtlös jävel:)

Så du litar inte på högerstyrda kommuner?
Även jag kan iofs hoppas att de åker hem igen, men det var inte frågan.

GreenValley
2 timmar sedan, skrev Batting:

Här i Sverige finns det ju kommuner som förbjuder tiggeri, men jag tycker det känns lite problematiskt.
Orsaken till att man tigger är ju förmodligen att man är fattig och inte ser någon annan utväg.
Fattigdom går ju inte att förbjuda.
Orsaken till att kommunerna förbjuder tiggeri är att de tycker att man ska hjälpa folk till jobb istället så att de slipper tigga.
Det låter ju bra, men är det någon här som tror att de där "Högerkommunerna" kommer att lyfta ett finger för att hjälpa tiggarna till jobb?

Hur är det i "Högerkommunen" Katrineholm?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/tiggeriforbud-i-katrineholm

– Jag kan aldrig acceptera tiggeri i Katrineholm eller i Sverige, sade kommunstyrelsens ordförande Göran Dahlström (S) i sitt anförande.

• Haha 1
Batting
4 minuter sedan, skrev GreenValley:

Hur är det i "Högerkommunen" Katrineholm?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/tiggeriforbud-i-katrineholm

– Jag kan aldrig acceptera tiggeri i Katrineholm eller i Sverige, sade kommunstyrelsens ordförande Göran Dahlström (S) i sitt anförande.

Har dom också motiverat det hela med att man ska skaffa jobb åt tiggarna?

GreenValley
2 minuter sedan, skrev Batting:

Har dom också motiverat det hela med att man ska skaffa jobb åt tiggarna?

Det hoppas jag innerligt att de inte prioriterar!

Jag litar på att "Dahla" Dahlström skickar iväg slöddret dit de hör hemma, han är en (om inte den enda) sosse-politiker i Sverige som jag respekterar!

• Ge karma 4
  • Fint 1
Batting
3 minuter sedan, skrev GreenValley:

Det hoppas jag innerligt att de inte prioriterar!

Jag litar på att "Dahla" Dahlström skickar iväg slöddret dit de hör hemma, han är en (om inte den enda) sosse-politiker i Sverige som jag respekterar!

Ja personligen röstade jag nej till EU så jag har absolut inget emot att de Europeiska länderna klarar av sina egna problem.
Det är ju där det krånglat.
Det som du kallar "Slöddret" har ju bara haft otur att bli födda i länder som inte tar sitt ansvar.

• Haha 1
GreenValley
11 minuter sedan, skrev Batting:

Ja personligen röstade jag nej till EU så jag har absolut inget emot att de Europeiska länderna klarar av sina egna problem.
Det är ju där det krånglat.
Det som du kallar "Slöddret" har ju bara haft otur att bli födda i länder som inte tar sitt ansvar.

Tror du att det hade hjälpt att Sverige sagt nej till EU?

Åk till Norge och räkna hur många romer som sitter där och tigger, du får hålla på länge.

Edited by GreenValley
  • Ge karma 3
Batting
1 minut sedan, skrev GreenValley:

Tror du att det hade hjälpt att Sverige sagt nej till EU?

Åk till Norge och räkna hur många romer som sitter där och tigger, jag lovar att du får hålla på länge.

Jo men dom har väl också något sådant påhängt avtal med EU?
Jag jag tror absolut att det skulle vara bättre om vi slapp samarbeta med skitländer typ Ungern.

• Snurrigt 1
GreenValley
11 minuter sedan, skrev Batting:

Jo men dom har väl också något sådant påhängt avtal med EU?
Jag jag tror absolut att det skulle vara bättre om vi slapp samarbeta med skitländer typ Ungern.

Ja det är väl då själva fan att inte Ungern kan vara lika mjäkiga som (nästan) alla andra länder inom EU.

Edited by GreenValley
  • Ge karma 6
Batting

Vad var det som var snurrigt med det GreenVally?
Du inser väl att många av tiggarna kommer just från Ungern och Rumänien?
Du ville ju att länderna själva skulle ta hand om sin befolkning.
Vad är det då för fel på mitt inlägg?
Ungern är ett skitland, och Urban är en pellejöns!
Och det måste bli slut på missbruket av snurriga gubbar!

Batting
3 minuter sedan, skrev GreenValley:

Ja det är väl då själva fan att inte Ungern kan vara lika mjäkiga som (nästan) alla andra länder inom EU.

Du tycker helt plötslig att de inte ska ta tag i sina egna problem?

• Snurrigt 1
GreenValley
29 minuter sedan, skrev Batting:

Vad var det som var snurrigt med det GreenVally?
Du inser väl att många av tiggarna kommer just från Ungern och Rumänien?
Du ville ju att länderna själva skulle ta hand om sin befolkning.
Vad är det då för fel på mitt inlägg?
Ungern är ett skitland, och Urban är en pellejöns!
Och det måste bli slut på missbruket av snurriga gubbar!

Det inser jag inte alls, byt ut Ungern mot Bulgarien så håller jag med.

Edited by GreenValley
  • Ge karma 1