ReKa Inlagd Juli 5, 2019 Dela Inlagd Juli 5, 2019 (ändrad) Vilka sorgliga figurer. Som tur är har jag aldrig sett nån. https://www.boredpanda.com/begpackers-tourists-travel-begging-locals-money/?fbclid=IwAR0tHTduF3ri3I0nQs9GR7WhtcgkEOb7ZIQc4tL8ZlXUwixI7lV2HcYEyQs&utm_source=lm.facebook&utm_medium=referral&utm_campaign=organic Ändrades Juli 5, 2019 av ReKa Tillägg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Juli 5, 2019 Dela Inlagd Juli 5, 2019 1 timme sedan, skrev ReKa: Vilka sorgliga figurer. Som tur är har jag aldrig sett nån. https://www.boredpanda.com/begpackers-tourists-travel-begging-locals-money/?fbclid=IwAR0tHTduF3ri3I0nQs9GR7WhtcgkEOb7ZIQc4tL8ZlXUwixI7lV2HcYEyQs&utm_source=lm.facebook&utm_medium=referral&utm_campaign=organic Aldrig sett nån? Vardagligt inslag tycker jag, i klass med de som postar länkar med en herrans massa klick att ta sig förbi innan men ser "faktan". Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Juli 5, 2019 Dela Inlagd Juli 5, 2019 Jag var med äldsta dotter in till Bangkok men vet ej vilken del men blev mycket förvånad över att se "falanger" tigga det var 4 år sen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ReKa Inlagd Juli 5, 2019 Trådstartare Dela Inlagd Juli 5, 2019 1 timme sedan, skrev M33: Aldrig sett nån? Vardagligt inslag tycker jag, i klass med de som postar länkar med en herrans massa klick att ta sig förbi innan men ser "faktan". Massa klick? Syftar du på min länk räcker det med ett klick för att komma till artikeln. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Juli 5, 2019 Dela Inlagd Juli 5, 2019 Jag är antagligen dum i huvudet men jag skäms när jag ser dom. Dom är ett hån mot de riktigt fattiga, som har ett helvete att få mat och vatten för dagen. Jag har bara sett begpackers i Bangkok aldrig i Pattaya. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd Juli 5, 2019 Dela Inlagd Juli 5, 2019 9 minutes ago, Abercrombie said: Jag är antagligen dum i huvudet men jag skäms när jag ser dom. Dom är ett hån mot de riktigt fattiga, som har ett helvete att få mat och vatten för dagen. Jag har bara sett begpackers i Bangkok aldrig i Pattaya. Men det är ju uppenbart människor med trasig moralisk kompass, ingen etik. Inte helt rätt i huvet. Berättigade rövhål som säkerligen har alla möjligheter i världen men på något sätt tycker att detta är ett acceptabelt sätt att bete sig på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Juli 5, 2019 Dela Inlagd Juli 5, 2019 I HK men likförbannat lyxtiggare manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Juli 5, 2019 Dela Inlagd Juli 5, 2019 Har sett en hel del trasiga figurer i området kring Khao San Road. Oftast är dom missbrukare med. Flummare utan normal tankeförmåga. Många hamnar i fängelse på immigration efter ett tag. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hakancnx Inlagd Juli 6, 2019 Dela Inlagd Juli 6, 2019 En "trasig typ"....? Antagligen är det nån sorts tävlan bland backpackers om vem som rest billigast... /hakancnx Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ReKa Inlagd Juli 6, 2019 Trådstartare Dela Inlagd Juli 6, 2019 Ok, så det är alltså en rätt vanlig syn. Jag har inte varit i Asien på ca 5 år och då såg jag aldrig nån sån där luffare. Undrar hur lång tid det tar att tigga ihop en reskassa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd Juli 6, 2019 Dela Inlagd Juli 6, 2019 Beror alldeles på vilket kön du är Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juli 6, 2019 Dela Inlagd Juli 6, 2019 Kan inte vara så att bara rumäner har rätt att tigga.Alla eller ingen.Demokrati.Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juli 6, 2019 Dela Inlagd Juli 6, 2019 1 timme sedan, skrev Nicholas: Kan inte vara så att bara rumäner har rätt att tigga. Alla eller ingen. Demokrati. Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Lite så är det dom föds ju med offerkoftan på. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 6, 2019 Dela Inlagd Juli 6, 2019 14 timmar sedan, skrev Bibben: I HK men likförbannat lyxtiggare Fy fan😠 Finns det så korkade människor att de ger pengar till en sådan där? “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Juli 6, 2019 Dela Inlagd Juli 6, 2019 4 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Fy fan😠 Finns det så korkade människor att de ger pengar till en sådan där? Tja det är väl upp till var och en? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Juli 6, 2019 Dela Inlagd Juli 6, 2019 Ja Greenvally skulle det inte vara frivilligt att ge pengar till vem man vill, eller vad menar du med din snurriga gubbe? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 6, 2019 Dela Inlagd Juli 6, 2019 Jaha, tydligen fanns det så korkade människor “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Juli 6, 2019 Dela Inlagd Juli 6, 2019 Precis nyss, skrev Kenneth4618: Jaha, tydligen fanns det så korkade människor Ja den där Illbattingen slår alla rekord i dumhet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Juli 6, 2019 Dela Inlagd Juli 6, 2019 26 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Jaha, tydligen fanns det så korkade människor Att du orkar... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
judazzz Inlagd Juli 6, 2019 Dela Inlagd Juli 6, 2019 52 minutes ago, Batting said: Tja det är väl upp till var och en? Givetvis, som alltid i Pattaya Up to you. vid krysset klang road/soi buakhao alltså söder om infarten till buakho så dräller det en hel del indier i kvarteren och dom frågar inte efter naan bread En del Britter ibland också, Nordbor har jag inte sett hittills Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Juli 6, 2019 Dela Inlagd Juli 6, 2019 8 minuter sedan, skrev judazzz: Givetvis, som alltid i Pattaya Up to you. vid krysset klang road/soi buakhao alltså söder om infarten till buakho så dräller det en hel del indier i kvarteren och dom frågar inte efter naan bread En del Britter ibland också, Nordbor har jag inte sett hittills Hur f.n ska dom kunna med att sitta där? Klangen å buakao är väl en väldigt hög trafikerad korsning. Inga stannar väl till där iaf. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juli 6, 2019 Dela Inlagd Juli 6, 2019 Tja vad ska man säga. Så länge det är Tillåtet att tigga så Får ju vem som helst göra det. Sedan är ju frågan vilka skäl man har till att stå där med hatten i handen. Och slutligen, vem vill du hjälpa? Som någon nämnde, up to you..... Själv skulle jag inte ge pengar till en farang som behöver stålar för att resa vidare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
judazzz Inlagd Juli 6, 2019 Dela Inlagd Juli 6, 2019 14 minutes ago, berlitz said: Hur f.n ska dom kunna med att sitta där? Klangen å buakao är väl en väldigt hög trafikerad korsning. Inga stannar väl till där iaf. Jaså? 90 % av grisbilarna svänger in vid Buakhao. Tiggarna står inte ute på gatan, dom parkerar sig lite söder om korsningen innan buakhao. Hur dom kan med får du ta med med dom, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Juli 6, 2019 Dela Inlagd Juli 6, 2019 11 minuter sedan, skrev judazzz: Jaså? 90 % av grisbilarna svänger in vid Buakhao. Tiggarna står inte ute på gatan, dom parkerar sig lite söder om korsningen innan buakhao. Hur dom kan med får du ta med med dom, 90% av bath taxin passerar där? jag måste ha missat detta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wuttan Inlagd Juli 6, 2019 Dela Inlagd Juli 6, 2019 (ändrad) . Ändrades Juli 6, 2019 av Kingen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu