Jump to content
IGNORERAD

Fotbolls VM Damer 2019


Benriach

Ska du följa detta?  

68 röster

  1. 1. Ska du följa detta?

    • Ja! Självklart kommer jag sitta klistrad vid TV:n varenda match. Vilket toppenevenemang...
      7
    • Ja,Sveriges matcher iallafall...
      21
    • Ja, jämställdhet är en ytterst viktig fråga för en präktig PK-människa som mig...
      6
    • Nej...
      34


Recommended Posts

broder tuk tuk
9 timmar sedan, skrev Fredman:

Han är ju helt ute och cyklar. Det är Arsenal som gäller! 

 

Minns att jag höll på West Bromwich Albions på 70 talet tack vare två svarta spelare som hette Laurie Cunningham och Cyril Regis. För övrigt några av dom första svarta fotbollspelarna i England.

 

Glömmer aldrig tipsextramatchen när West Bromwich och Laurie och Cyril bombade sönder mäktiga Manchester United.

 

 

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 178
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    17

  • Esspe

    17

  • HuaHindinnge

    12

  • Tommy

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Minns att jag höll på West Bromwich Albions på 70 talet tack vare två svarta spelare som hette Laurie Cunningham och Cyril Regis. För övrigt några av dom första svarta fotbollspelarna i England.

 

Glömmer aldrig tipsextramatchen när West Bromwich och Laurie och Cyril bombade sönder mäktiga Manchester United.

 

 

 

Klassiker! Regis och Cunningham var grymma i den matchen. Minns att Tipsextra hade ngt jubileum för en tio år sedan då den visades i sin helhet.

 

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
38 minuter sedan, skrev edvardpop:

 

Klassiker! Regis och Cunningham var grymma i den matchen. Minns att Tipsextra hade ngt jubileum för en tio år sedan då den visades i sin helhet.

 

 

Inte utan att man saknar gamla tipsextra ibland.

 

Numera drabbas man ju av valfrihhetens helvete när man kan välja matcher varje helg från Bundesliga, Premier leauge, Serie A och spanska ligan med mera.

 

Jag brukar hålla mig till Bayern Munchen, Manchester United och Romas matcher annars blir det för mycket av det goda.

 

Och framförallt stänger jag av den märklige papegojan Erik Niva som ska in och förstöra varenda sändning med sin konstiga dialekt.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Erik Nivas sommarprat är ett av de få jag ser fram emot att lyssna på i år. Ska visst ha varit bra av vad jag läst. Lyssnar fan så mycket

hellre på han än tex Caroline Seger om man nu ska jämföra dialekter. Angående fotbollstittandet på 70 och 80-talet kan även jag sakna när

man satt där med tipskupongen och väntade på att matcherna skulle dra igång. Ofta med Arne Hegerfors och Bosse Hansson inblandade.

Då var ju dessutom de flesta spelarna på plan av storbritansk härkomst. Nu är ju nästan ingen det.

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
51 minuter sedan, skrev edvardpop:

Erik Nivas sommarprat är ett av de få jag ser fram emot att lyssna på i år. Ska visst ha varit bra av vad jag läst. Lyssnar fan så mycket

hellre på han än tex Caroline Seger om man nu ska jämföra dialekter. Angående fotbollstittandet på 70 och 80-talet kan även jag sakna när

man satt där med tipskupongen och väntade på att matcherna skulle dra igång. Ofta med Arne Hegerfors och Bosse Hansson inblandade.

Då var ju dessutom de flesta spelarna på plan av storbritansk härkomst. Nu är ju nästan ingen det.

 

 

 

Numera styrs ju mycket av fotbollen i England av rika shjeker och araber.

 

Kollade runt lite på biljettpriser och upptäckte av den billigaste biljetten till Tottenhamns matcher kostar 2500 kr.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
16 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Numera styrs ju mycket av fotbollen i England av rika shjeker och araber.

 

Kollade runt lite på biljettpriser och upptäckte av den billigaste biljetten till Tottenhamns matcher kostar 2500 kr.

 

BTT

Då har du kollat fel eller på svarta börsen!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-07-04 at 13:08, skrev conservator:

Precis därför är det två olika sporter som inte behöver jämföras !

Det är ju mest tjejerna själva plus en feministstyrd journalistkår som håller på med det.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en sak så klart, men i de flesta idrotter så tävlar män emot män och kvinnor emot kvinnor av förklarliga skäl och då behöver man ju inte jämmföra hur de skulle stå sig om de mötte män i just den sporten. Den sport som jag kommer på där män tävlar emot kvinnor på lika villkor är olika grenar inom hästsport så där kan man göra jämförelsen men inte annars.
Ibland är skattemedel inblandade i idrott och inte sponsor pengar.

Och då blir jag bindgalen om inte pengarna fördelas lika mellan könen.

Arenor, arena tid etc.
Så fort kommunala skattemedel är på bordet, och det är dom alldeles för ofta när det ska sponsras nåt herr-fotbollslag i division 5 med alla möjliga ekonomiska oegentligheter.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Dagens kvinnliga domare 😉

Screenshot_2019-07-06-15-50-49-635.jpeg.32df063c98fa54515e75270963b73572.jpeg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Grymt bra 1:a halvlek, vårdat och smart spel har nog inte sett dem spela så bra förut !

Link to comment
Dela på andra sajter

I denna match hade otvivelaktigt de svenska damerna turen på sin sida, orättvist eller inte men sådant är livet.

Självklart glad över Sveriges brons men med samma tur mot Nederländerna hade Sverige spelat finalmatch mot USA, kanske varit mer rättvist.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-07-04 at 11:03, skrev Fredman:

Lite skönt att de inte gick till final. Då hade tjatet börjat om varför herrarna tjänar mer tagit ny fart men vi lär väl inte slippa det helt.

Det är lika enkelt som att t.ex. Eldkvarn inte får mer betalt än Metallica för ett uppträdande. Utan att lägga aspekter på om det
ena eller andra är bättre så är det marknadskrafterna som styr.

 

Om man tror att damerna spelar bättre fotboll och att ett Stockholmsderby har 14 gånger sämre spel så vet jag inte riktigt
hur man kommer fram till den analysen. Vilket svenskt div 5 lag som helst sopar mattan med damlandslaget, det har ju 
t.o.m. pojklag med en mindre på plan gjort.

 

Sedan tycker jag att det självklart att unga tjejer ska ha samma möjlighet till att spela fotboll som pojkar.

 

 

Damfotboll extremt frustrerande och kolla på! Som grabben sa, dom sparka iväg bollen och hoppas på det bästa! Så jävla sant! Damhockey, nån som sett nåt mer bedrövlig än damhockey? Det är som och kolla på.... 

 

Att damer är helt odugliga på sport rent allmänt tycker jag definitivt inte! Tennis, MMA, Bordtennis, simning och många andra sporter är riktigt underhållande att titta på. Men fotboll och hockey är rena katastrofen, så dåligt det är!

 

/kingen, är inte feminist. 

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley, som den miljöpartist han är så får man ju ha lite förstående att han tycker mitt inlägg är lite snurrigt. Miljöpartister vet vi ju alla hur dom resonerar. Var inte min mening och kränka dig GreenValley, att du är en feminist är ju bara otur. :mdr:  

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley, är det nån som har kapat hans konto? Han verkar på riktigt lite eftersatt!? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahahaha! Som den Hen du är Grönis , så är det ok om du ändra från snurrig gubbe till ett minus karma. Jag lovar dig, jag känner mig inte kränkt.:) Vilket keso! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
1 timme sedan, skrev Kingen:

Damfotboll extremt frustrerande och kolla på! Som grabben sa, dom sparka iväg bollen och hoppas på det bästa! Så jävla sant! Damhockey, nån som sett nåt mer bedrövlig än damhockey? Det är som och kolla på.... 

 

Att damer är helt odugliga på sport rent allmänt tycker jag definitivt inte! Tennis, MMA, Bordtennis, simning och många andra sporter är riktigt underhållande att titta på. Men fotboll och hockey är rena katastrofen, så dåligt det är!

 

/kingen, är inte feminist. 

Varken du eller grabben kollade på matchen idag eller hur :-)

Riktigt bra spel med en tanke bakom varje pass, vilket lag spelar grabben i :-) ?

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie

Jag hade underskattat hur stort ett brons i VM i fotboll för damer tycks vara. Trodde först att det var en måstematch som ingen ville spela, typ bronsmatchen i herrarnas hockey VM. Men detta tycks vara stort, så då sällar jag mig givetvis till gratulationskören. Och konstaterar att damfotbollen tagit sjumilakliv i utvecklingen på senare tid. Riktigt underhållande matcher stundtals.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var köper man fotbolls-tröjor med tjejernas namn på?


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie
12 minuter sedan, skrev Nicholas:

Var köper man fotbolls-tröjor med tjejernas namn på?


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Intersport.se. 749 kr + 200 för tryck. Tvivlar på att tröjorna finns på Soi Buakhao market...

Ändrades av Abercrombie
Link to comment
Dela på andra sajter

Intersport.se. 749 kr + 200 för tryck. Tvivlar på att tröjorna finns på Soi Buakhao market...
Månglar inte svenska fotbollsförbundet ut tröjor?


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie

USA är ett av mina favoritländer, så normalt sett skulle jag hoppas på ett amerikanskt guld ikväll. Men några av deras spelare har gett ett så osympatiskt intryck så att jag känner avsmak för attityden och flyttar mina sympatier till Nederländerna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

En bra match, kanske inte för Nederländerna och första målet (straffen) i mitt tycke något tveksam.

USA bäst, inte något överraskande, men matchen var i övrigt sevärd.

Till skillnad från tråkig herrfotboll är damfotboll verkligen uppfriskande.

Många gånger mer teknisk än herrarnas och inte sällan ett böljande spel när lagen oftast satsar framåt och för vinst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fira i Göteborg?

Göteborg och fotboll?



Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-07-06 at 22:50, skrev conservator:

Varken du eller grabben kollade på matchen idag eller hur :-)

Riktigt bra spel med en tanke bakom varje pass, vilket lag spelar grabben i :-) ?

Jodå, vi kollade på eländet. Ett lag som inte brydde sig och ett lag som ville vinna till varje pris. Kan säga att Jacobsson var den spelare som stack ut och faktiskt är duktig. Carolina Seger, ja, hon håller väl samma nivå som grabben gjorde när han var 10 år. Tyvärr slutade grabben med fotboll, han hade potential till och bli riktigt bra, både jag och tränaren försökte att få grabben att fortsätta. Fick faktiskt gåshud när jag hörde Mattias Asper prata med hans grabbs tränare och säger till tränaren att min grabb är riktigt bra. Inte utan att man blev stolt som en tupp. 😀

 

Som jag sa innan, finns massa damsport som håller mycket hög klass. Fotboll o hockey är ingen av dom sporterna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
12 minuter sedan, skrev Kingen:

Jodå, vi kollade på eländet. Ett lag som inte brydde sig och ett lag som ville vinna till varje pris. Kan säga att Jacobsson var den spelare som stack ut och faktiskt är duktig. Carolina Seger, ja, hon håller väl samma nivå som grabben gjorde när han var 10 år. Tyvärr slutade grabben med fotboll, han hade potential till och bli riktigt bra, både jag och tränaren försökte att få grabben att fortsätta. Fick faktiskt gåshud när jag hörde Mattias Asper prata med hans grabbs tränare och säger till tränaren att min grabb är riktigt bra. Inte utan att man blev stolt som en tupp. 😀

 

Som jag sa innan, finns massa damsport som håller mycket hög klass. Fotboll o hockey är ingen av dom sporterna. 

Jag såg också matchen och att kalla det för elände känns inte rätt, spelade faktiskt riktigt bra speciellt i första, klart att du ska vara stolt över grabben, synd att han slutade som allt för många av alla talanger gör i förtid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...