Jump to content
Benriach

Fotbolls VM Damer 2019

Ska du följa detta?  

62 members have voted

1. 1. Ska du följa detta?

• Ja! Självklart kommer jag sitta klistrad vid TV:n varenda match. Vilket toppenevenemang...
      7
    • Ja,Sveriges matcher iallafall...
      17
    • Ja, jämställdhet är en ytterst viktig fråga för en präktig PK-människa som mig...
      6
    • Nej...
      32

Recommended Posts

HuaHindinnge
4 minuter sedan, skrev B747:

Fotbolls VM med damer är som V75 med kossor.Totalt ointressant.

Titta på vältränade kvinnor är alltid intressant 😉

Men det är PK förbjudet att tänka så.😣

• Fint 1

Stoneys
28 minuter sedan, skrev Esspe:

Vem har sagt att det skulle handla om vm???

Jag, vet man att det spelas vm i fotboll för damer i år så har man lite kunskap om fotboll utan att behöva läsa  Sydsvenskan. 

• Snurrigt 1

Tommy
59 minuter sedan, skrev Esspe:

Vem har sagt att det skulle handla om vm???

Trådstartaren?

MVH

• Fint 1

B747
47 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Titta på vältränade kvinnor är alltid intressant 😉

Men det är PK förbjudet att tänka så.😣

Förvisso.Men 75 procent av damerna är ju lagd åt andra hållet.

• Ge karma 2
  • Fint 1
  • Haha 1

Soengsang

Damfotboll är helt ok jämfört med damhockey, det är ju komik.

• Ge karma 2

spooncreek
Posted (edited)

Som en tvättäkta sportnörd, så skulle jag säga att jag numera antagligen följer damidrott mer än herridrott. Oftast mer impad av damerna.  Särskilt när det gäller individuell idrott, men även lagidrott såsom handboll och volleyboll. Duktiga som fan, kul att titta på.

Men damfotboll? Provade igen igår, Sverige -Chile. Kass. Så mycket misstag hela tiden. Försökte räkna lyckade moment, typ fem lyckade pass i rad, men var tvungen att ge upp. Jag vet inte vad det är, men just fotboll...damerna har en lång väg att vandra...

Edited by spooncreek

Esspe
3 timmar sedan, skrev Tommy:

Trådstartaren?

MVH

Jo MPR är ju känt för att strikt hålla sig till ämnet. Hälften var iaf rätt, jag skrev om damfotboll i allmänhet.

• Ge karma 1

Esspe
39 minuter sedan, skrev spooncreek:

Som en tvättäkta sportnörd, så skulle jag säga att jag numera antagligen följer damidrott mer än herridrott. Oftast mer impad av damerna.  Särskilt när det gäller individuell idrott, men även lagidrott såsom handboll och volleyboll. Duktiga som fan, kul att titta på.

Men damfotboll? Provade igen igår, Sverige -Chile. Kass. Så mycket misstag hela tiden. Försökte räkna lyckade moment, typ fem lyckade pass i rad, men var tvungen att ge upp. Jag vet inte vad det är, men just fotboll...damerna har en lång väg att vandra...

Håller inte med, hade förväntat mig fler tekniska misstag från Sverige men det kanske kommer mot bättre motstånd.

conservator
4 timmar sedan, skrev B747:

Fotbolls VM med damer är som V75 med kossor.Totalt ointressant.

Ja ungefär samma skillnad som trav och galopp :-)

• Haha 1

Esspe
1 timme sedan, skrev spooncreek:

Får nog hålla med lite ändå. Såg precis Frankrikes självmål :)

• Haha 1

FF
Posted (edited)

Damfotbollen är helt förstörd av alla dessa sportbehåar, tacka vet jag förut när det gubbade på riktigt.

FF

Edited by FF
  • Ge karma 2
  • Fint 2
  • Gilla 1
  • Haha 2

ItaMar
17 timmar sedan, skrev spooncreek:

Är det Caster Semenya du följer 😋

• Haha 1

rolba
15 timmar sedan, skrev FF:

Damfotbollen är helt förstörd av alla dessa sportbehåar, tacka vet jag förut när det gubbade på riktigt.

FF

1989 blev jag erbjuden att vara coach för IK Sätras damlag men tackade nej. Jag ångrar mig än idag när jag tänker på hur tjejerna såg ut.

• Ge karma 2
  • Haha 1

evert 1

Betydligt mer givande att se svensk damfotboll jämfört med svensk herrfotboll.

Säga vad man vill, men damerna är vältränade och spelar förvånansvärt bra, kanske inte lika mycket taktik men mer underhållande - initiativrik fotboll.

Herrarna kan spela en hel match utan knappt en enda skott mot mål, premierar oftast ett starkt försvar = tråkig fotboll

• Ge karma 4
  • Snurrigt 3
  • Haha 1

stefan5300
14 timmar sedan, skrev evert 1:

Betydligt mer givande att se svensk damfotboll jämfört med svensk herrfotboll.

Säga vad man vill, men damerna är vältränade och spelar förvånansvärt bra, kanske inte lika mycket taktik men mer underhållande - initiativrik fotboll.

Herrarna kan spela en hel match utan knappt en enda skott mot mål, premierar oftast ett starkt försvar = tråkig fotboll

Ja i alla fall efter herrlandslagets senaste match mot Spanien, så otroligt utspelade de blev, de var väl max mellan 5 - 10 minuter på Spaniens planhalva och skapade väl några halvschanser, riktigt dåliga var svenskarna.

• Ge karma 6