Jump to content
IGNORERAD

Fotbolls VM Damer 2019


Benriach

Ska du följa detta?  

68 röster

  1. 1. Ska du följa detta?

    • Ja! Självklart kommer jag sitta klistrad vid TV:n varenda match. Vilket toppenevenemang...
      7
    • Ja,Sveriges matcher iallafall...
      21
    • Ja, jämställdhet är en ytterst viktig fråga för en präktig PK-människa som mig...
      6
    • Nej...
      34


Recommended Posts

13 timmar sedan, skrev Soengsang:

Positiv kille som alltid👍👍👍

Ja visst är jag och visst var Sveriges prestation mot Spanien kanonbra5555555555555555555555555.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 178
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    17

  • Esspe

    17

  • HuaHindinnge

    12

  • Tommy

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

broder tuk tuk

Även om klassen på lagen blivit bättre under senare år så är det tyvärr fortfarande så att man i stort sett kan skita i att titta på gruppspelet för det händer nästan inga knallar utan dom förväntade lagen går vidare med god marginal.

 

Ungefär som man väntar på kvartsfinalerna i hockey vm där alltid samma lag återfinns år efter år.

 

Vad jag sett så här långt av dam vm så vill jag nog tippa  en final mellan USA och Japanskorna även om jag inte sett Holland spela ännu.

 

Den thailändska damidrotten är tyvärr ganska medioker.  Och inte en enda spelare som är snygg.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailändska damidrotten medioker? 

I sporter som volleyboll, badminton, golf, taekwondo etc.  så håller dom thailändska damerna världsklass

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
30 minuter sedan, skrev Muimatt:

Thailändska damidrotten medioker? 

I sporter som volleyboll, badminton, golf, taekwondo etc.  så håller dom thailändska damerna världsklass

 

Har svårt att tro att dom thailändska damerna kan hålla världsklass i volleyboll där det mer eller mindre krävs att tjejerna är över 180 cm.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Thailand kom för övrigt på 13e plats vid dam vm i volleyboll 2018 vilket jag väl inte vill betrakta som direkt världsklass då.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
51 minuter sedan, skrev Muimatt:

Thailändska damidrotten medioker? 

I sporter som volleyboll, badminton, golf, taekwondo etc.  så håller dom thailändska damerna världsklass

Thailand har också världsmästare i Tyngdlyftning for damer

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

Även om klassen på lagen blivit bättre under senare år så är det tyvärr fortfarande så att man i stort sett kan skita i att titta på gruppspelet för det händer nästan inga knallar utan dom förväntade lagen går vidare med god marginal.

 

Ungefär som man väntar på kvartsfinalerna i hockey vm där alltid samma lag återfinns år efter år.

 

Vad jag sett så här långt av dam vm så vill jag nog tippa  en final mellan USA och Japanskorna även om jag inte sett Holland spela ännu.

 

Den thailändska damidrotten är tyvärr ganska medioker.  Och inte en enda spelare som är snygg.

 

BTT

Nja, en riktigt söt thailändsk världsmästare i tyngdlyftning.

 

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev swedenfarang:

 

Irriterad för att den "ser ut som" en krigselefant? Jag gillar designen och tanken. Men andemeningen kanske inte tilltalar alla.

Nej jag tror inte varken hon eller jag uppfattade att det är en elefant i logotypen
Hon sa att det borde vara den Thailändska flaggan på samma sätt som Sverige har den Svenska 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg lite på Sverige -Thailand matchen och blev förvånad.

Inte ens dom Thailänske tjejerna såg ut som tjejer.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev scorpio63:

Jag såg lite på Sverige -Thailand matchen och blev förvånad.

Inte ens dom Thailänske tjejerna såg ut som tjejer.

Ja nästan hela laget var ju Tomboys. Likadant i alla damlandslag antar jag, iaf det svenska. Varför dras dom med avvikande sexuell läggning till just damfotbollen? Tradition? Det är ju inte så med andra sporter. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kvalitén är ju väldigt växlande men nånting som håller samma usla klass alltid verkar vara domarna. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
9 minuter sedan, skrev Esspe:

Ja nästan hela laget var ju Tomboys. Likadant i alla damlandslag antar jag, iaf det svenska. Varför dras dom med avvikande sexuell läggning till just damfotbollen? Tradition? Det är ju inte så med andra sporter. 

En anledning är att när de byter lag, andra städer och länder, så tjänar de inte tillräckligt mycket för att pojkvännen ska kunna flytta med och leva gott. Så de tar partner inom lagen istället. 

 

Jämför med herr fotbollen. 

 

Finns säkert flera andra anledningar men detta är den enda jag vet.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
22 timmar sedan, skrev Soengsang:

Du kan väl inte i alla sinnens behåll påstå att damfotboll är bra fotboll särskilt en match som Sverige-Thailand?

Det är PK att skriva så, men bra fotboll?

 

IK Sätas juniorlag skulle troligen kunna slå Thailands damlandslag med 5-1

 

Skulle tippa att Thailands landslag skulle klara sig ganska bra i fyran i Sverige.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jämförelsen med herrfotboll är rätt ointressant, precis som de flesta jämförelser mellan dam- och herridrott.  Däremot jämförelsen med annan damidrott, tex andra lagidrotter som volleyboll, handboll, basket. Jämfört med dem tycker jag damfotbollen håller rätt låg kvalitet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nästan hela laget var ju Tomboys. Likadant i alla damlandslag antar jag, iaf det svenska. Varför dras dom med avvikande sexuell läggning till just damfotbollen? Tradition? Det är ju inte så med andra sporter. 
1500 meter?


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Esspe:

Ja nästan hela laget var ju Tomboys. Likadant i alla damlandslag antar jag, iaf det svenska. Varför dras dom med avvikande sexuell läggning till just damfotbollen? Tradition? Det är ju inte så med andra sporter. 

Anja Pärsson måste vara överjävlig på fotboll...

 

Jag tror att bland kvinnliga sportstjärnor så är Kvinnor som föredrar kvinnor klart överrepresenterade.

https://www.pinterest.se/njgreenway/sporting-lesbians/

 

Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tommy:

Anja Pärsson måste vara överjävlig på fotboll...

 

Jag tror att bland kvinnliga sportstjärnor så är Kvinnor som föredrar kvinnor klart överrepresenterade.

https://www.pinterest.se/njgreenway/sporting-lesbians/

 

Tommy

Väntade bara på den, det är EN person. Hur många är det i damfotbolls landslaget?

 

Kanske är så att dom som har lite mera manliga könshormon också blir bättre?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv är jag bara intresserad av bra prestationer när jag ser på idrott, andra verkar mer intresserade av vilka utövarna kryper under täcket med när tävlingarna är över.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
13 minuter sedan, skrev Esspe:

Väntade bara på den, det är EN person. Hur många är det i damfotbolls landslaget?

 

Kanske är så att dom som har lite mera manliga könshormon också blir bättre?

Höjdhopperskan Kajsa tycker om åtminstone 2 av de 3 varianterna. 

😁

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
3 timmar sedan, skrev conny.j:

Tror jag knappast pojkar 15 spöar ju skiten av damlandslaget

 

Skulle tro att dom flesta lag i VM ganska lätt spöar vilket manligt division två lag som helst vad gäller tempo och teknik däremot kan dom ju inte matcha killarnas fysik.

 

Men ex tyskorna hade nog spöat  exÅtvidabergs herrar ganska lätt.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur som helst ser jag fram mot matchen Sve - USA. 

Slår dom USA har de gjort en riktigt bra prestation.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
29 minuter sedan, skrev Wangthong:

Hur som helst ser jag fram mot matchen Sve - USA. 

Slår dom USA har de gjort en riktigt bra prestation.

Tyvärr så blir det stryk med 4-1

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...