Jump to content
Benriach

Fotbolls VM Damer 2019

Ska du följa detta?  

68 members have voted

1. 1. Ska du följa detta?

• Ja! Självklart kommer jag sitta klistrad vid TV:n varenda match. Vilket toppenevenemang...
      7
    • Ja,Sveriges matcher iallafall...
      21
    • Ja, jämställdhet är en ytterst viktig fråga för en präktig PK-människa som mig...
      6
    • Nej...
      34

Recommended Posts

Benriach
4 minuter sedan, skrev Tommy:

Hopplös att snacka med, Lelle gillar att höra om Lelle...

Han är dock fantastiskt duktig på att grilla, det kan ingen ta i från honom.

Jag skojar inte, han är otroligt skicklig, vet inte hur han gör men gott blir det!

De har väl 5-6 olika grillar/rökar i trädgården.

MVH

Kan inte vara samma Lelle då P-Lelle inte ens tålde cigarettrök...

• Fint 1
  • Haha 2

Tommy
2 timmar sedan, skrev Benriach:

Kan inte vara samma Lelle då P-Lelle inte ens tålde cigarettrök...

Gott att läsa, sov väl..

MVH

Fritz
4 timmar sedan, skrev Benriach:

@Fritz brukar väl ha koll på när transorna håller på i Jomtien i alla fall...

Varför skulle jag ha koll på det?

• Haha 1

broder tuk tuk

För att återgå till trådens ämne så blir ju den stora matchen forumderbyt mellan Sverige och Thailand.

Jag tror ju inte thailändskorna har någon större chans att knipa poäng men ska bli kul i alla fall.

Sist jag såg en match mellan Sverige och Thailand var på national stadium i Bangkok på 90 talet då Lasse Lagerbäck var förbundskapten.

Minns att det var en härlig stämning på arenan när Thailand mer eller mindre spelade ut Sverige i andra halvlek.

Var ca 30.000 på läktaren den där minnesrika kvällen.

BTT

• Ge karma 4

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev Fritz:

Varför skulle jag ha koll på det?

Beror ju lite på när du är ute och morgonpromenerar?

Promenerar man på Beach Road vid fyra tiden på morgonen finns där ju en och annan ladyman i omlopp.

BTT

• Ge karma 2
  • Snurrigt 2

Fritz
On ‎2019‎-‎06‎-‎02 at 04:48, skrev Benriach:

@Fritz brukar väl ha koll på när transorna håller på i Jomtien i alla fall...

Nu har fotbollen dragit igång. Sverige-Chile 2-0 och USA-Thailand hela 13-0. Sen väntar jag fortfarande på ett svar från Benriach hur han kommit fram till att jag skulle ha koll på transorna i Jomtien?

• Ge karma 1
  • Haha 1

Stoneys

Thailand kom ju med på ett världsrekord, torsk med 13 mål.

• Ge karma 2
  • Fint 1
  • Haha 4

Benriach
Posted (edited)
5 timmar sedan, skrev Fritz:

Nu har fotbollen dragit igång. Sverige-Chile 2-0 och USA-Thailand hela 13-0. Sen väntar jag fortfarande på ett svar från Benriach hur han kommit fram till att jag skulle ha koll på transorna i Jomtien?

Jag ber ödmjukast om ursäkt för detta fruktansvärda påstående. Dels handlade det inte om Jomtien, dels var det ju faktiskt inte du som hade koll på det hela men du blev allt så exalterad att du ville ha en forumträff där. Visserligen en BTT-träff dvs bara i fantasin, så att du får ha alla skönheterna för dig själv...

Saxat från: https://www.maipenrai.se/forum/topic/38783-btt´s-stora-mpr-träff-14-dec-2017/?page=10

"Helt rätt, men det är viktigt att inte göra samma misstag som BTT gjorde sist, annonsera ut en träff utanför ett 7/11 som inte existerar.

Denna tillställning tycker jag däremot borde vara lämplig att ha en MPR-träff på. Jag kopierar in en del från ett inlägg av Spooncreek i en annan tråd.

Det som är bra med att Pattaya försöker positionera sig mot kvalitetsturister, är bland annat alla de högkvalitativa event som kommer hit.

Nu närmast The “world championship” Ladyboy Water Volleyball Competition. 

Save the date:  11 nov, på Areca lodge Soi Diana.

Fritz.."

Edited by Benriach
  • Haha 3

evert 1

USA visade verkligen vad skåpet ska stå. INGET lag som idag slår USA om de fortsätter spela lika bra. Djävligt duktigt gjort av 11 individualister, bara att tacka och buga.

Esspe

Tittar lite vart fjärde år ungefär och tyckte nog att svenskorna gått fram lite, ffa tekniskt. Inte så mycket obegripliga misstag och säkra med bollen.

Vad jag inte förstår är att man inte anpassar damfotbollen efter dom fysiska förutsättningar som dom har. Krymp planen lite, lite mindre mål osv. Har för mig att dom förr spelade med fyror men numera spelar väl även dom med femmor? Dom har ju inte samma fysiska förutsättningar så dom skulle nog tjäna på att anpassa damfotbollen därefter.

Något som retar mig mycket är medias försök att tvinga på oss damfotboll. Man har slutat att skriva damfotboll i rubriker så nu hinner man läsa halva artikeln innan man fattar att det inte var herrarna det handlade om. Om det nu är så noga med det så skriv herrfotboll resp. damfotboll. Även nyhetsutrymmet i Sydsvenskan är oproportionerligt stort i förhållande till intresset.

• Ge karma 6

Stoneys
Posted (edited)
1 timme sedan, skrev Esspe:

Tittar lite vart fjärde år ungefär och tyckte nog att svenskorna gått fram lite, ffa tekniskt. Inte så mycket obegripliga misstag och säkra med bollen.

Vad jag inte förstår är att man inte anpassar damfotbollen efter dom fysiska förutsättningar som dom har. Krymp planen lite, lite mindre mål osv. Har för mig att dom förr spelade med fyror men numera spelar väl även dom med femmor? Dom har ju inte samma fysiska förutsättningar så dom skulle nog tjäna på att anpassa damfotbollen därefter.

Något som retar mig mycket är medias försök att tvinga på oss damfotboll. Man har slutat att skriva damfotboll i rubriker så nu hinner man läsa halva artikeln innan man fattar att det inte var herrarna det handlade om. Om det nu är så noga med det så skriv herrfotboll resp. damfotboll. Även nyhetsutrymmet i Sydsvenskan är oproportionerligt stort i förhållande till intresset.

Om man inte vet att det är damer som spelar vm i år och inte herrar, så är man nog inte så speciellt intresse av fotboll. Då kanske man inte bryr sig om tidnings nyheter om vm i fotboll.

Edited by Stoneys
  • Ge karma 1
  • Haha 2

acarls
On ‎2019‎-‎06‎-‎02 at 05:30, skrev broder tuk tuk:

För att återgå till trådens ämne så blir ju den stora matchen forumderbyt mellan Sverige och Thailand.

Jag tror ju inte thailändskorna har någon större chans att knipa poäng men ska bli kul i alla fall.

Sist jag såg en match mellan Sverige och Thailand var på national stadium i Bangkok på 90 talet då Lasse Lagerbäck var förbundskapten.

Minns att det var en härlig stämning på arenan när Thailand mer eller mindre spelade ut Sverige i andra halvlek.

Var ca 30.000 på läktaren den där minnesrika kvällen.

BTT

Nu återgick du ju inte riktigt till ämnet då du blandar in herrlandslaget i diskussionen
Den match du talar om är troligtvis finalen i Kings Cup 1997 då Sverige (B-landslaget) vann med 3-1 över Thailand
Måste ha varit B-landslaget om Lasse Lagerbäck coachade
Lasse L blev förbundskapten för landslaget först år 2000 då tillsammans med Tommy Söderberg

Esspe
36 minuter sedan, skrev Stoneys:

Om man inte vet att det är damer som spelar vm i år och inte herrar, så är man nog inte så speciellt intresse av fotboll. Då kanske man inte bryr sig om tidnings nyheter om vm i fotboll.

Vem har sagt att det skulle handla om vm???

• Ge karma 1

B747

Fotbolls VM med damer är som V75 med kossor.Totalt ointressant.

• Ge karma 3
  • Gilla 2
  • Haha 2

Stoneys
26 minuter sedan, skrev Esspe:

Vem har sagt att det skulle handla om vm???

Sydsvenskan.

• Snurrigt 1