Jump to content

Många bärplockare väntas i sommar

Leni

Recommended Posts

Soengsang
27 minuter sedan, skrev Wangthong:

Tycker nog att det stora problemet är de som tar hit folk för att utnyttja dom och låter dom bo under urusla förhållanden. 

Kan inte tro att du heller tycker det är just!

Sant, men kontrollen blir ju minimal då inget arbetstillstånd eller visum erfodras, det största felet är väl kanske att dessa länder låtits få eu-medlemskap?

27 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Frågan lyder: Av de som röstade -94 I Vidsel, hur många av dom bor i Vidsel idag?

Tyvärr fungerar "demokratiska" beslut så, jag hade gärna viljat haft vänstertrafik men får nog acceptera vad som beslutades -55

• Ge karma 1

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

• Replies 172
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• broder tuk tuk

18

• Kenneth4618

18

• Enis

16

• Wangthong

11

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hur kan det vara möjligt att 6,000 Thailändare åker till Sverige för att plocka bär och svamp när vi har 100,000-tals arbetslösa i Sverige, samt ett par miljoner till inom EU? Om det finns minimilön s

Ser det framför mig när du packar upp de här ur matkassen från Lidl och ropar till frugan:   Berit idag är det fest!  

Hoppas bara att de först och främst plockar de ekologiska bären och hoppar över de där vildvuxna svenska blåbåren...

Posted Images

Fritz
1 timme sedan, skrev Soengsang:

Mer fläckar i massagebranchen gissar jag.....

För övrigt röstade de flesta i Vidsel för eu -94, så de borde välkomna Ungrare o Rumäner lite bättre istället för att gnälla..

Det var tydligen märkligt folk i Vidsel på nittiotalet eftersom i kommunen,Älvsbyn, som helhet röstade 75% nej till EU

• Ge karma 1

Det är aldrig försent att ge upp.

Soengsang
17 minuter sedan, skrev Fritz:

Det var tydligen märkligt folk i Vidsel på nittiotalet eftersom i kommunen,Älvsbyn, som helhet röstade 75% nej till EU

Det har du nog rätt i(76,2% till och med), men eftersom de lever i Sverige så får de snällt acceptera det.......

De kan gott ha lite av sidoeffekterna av svensk politik också, än bättre vore det att zigenarna kom till Tavelsjö.

Edited by Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Fritz
7 minuter sedan, skrev Soengsang:

Det har du nog rätt i(76,2% till och med), men eftersom de lever i Sverige så får de snällt acceptera det.......

Är bara lite nyfiken på var du fick uppgiften om att Vidselborna röstade för EU 1994.

• Snurrigt 1

Soengsang
8 minuter sedan, skrev Fritz:

Är bara lite nyfiken på var du fick uppgiften om att Vidselborna röstade för EU 1994.

Se det som en tankevurpa, men de bor i demokratin Sverige, så gott de får smaka på hur det kan vara i getton lite......

• Ojojoj 1
  • Snurrigt 1

Wangthong
3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Sant, men kontrollen blir ju minimal då inget arbetstillstånd eller visum erfodras, det största felet är väl kanske att dessa länder låtits få eu-medlemskap?

Tyvärr fungerar "demokratiska" beslut så, jag hade gärna viljat haft vänstertrafik men får nog acceptera vad som beslutades -55

Så kan man också se det. Men det mesta anser jag nog bero på flathet hos myndigheter. Kommunen helt maktlös trots att de delat ut vite och att husen är utdömda. Mannen har näringsförbud men det går inte göra något. 

Visst är det flatheten personifierad. Inte konstigt att Sverige blir sämre och sämre!

Enklare att skylla på EU tydligen.

• Ge karma 3
  • Fint 1
Wangthong
3 timmar sedan, skrev Fritz:

De som röstade för bodde kanske i Vidsel!

• Ojojoj 1
  • Haha 1
Boa52
4 minuter sedan, skrev Wangthong:

Var bor du, sörlänning eller vad

Wangthong
5 minuter sedan, skrev Boa52:

Enligt ditt sätt att se så räknas jag väl som sörlänning!

Söder om Skravelsjö.

• Ge karma 1
  • Haha 1
Fritz
43 minuter sedan, skrev Wangthong:

Nu tror jag nog att du fick en tankevurpa, men det är ju lördag så nemas problemas :)

Sakhon
4 timmar sedan, skrev Fritz:

Jag blev också överraskad, jag var väl också lite fördomsfull, eftersom norrlänningar i gemen sedan lång tid tillbaka antingen röstat på kommunisterna eller sossarna.

Nu har jag inte kollat din information heller, men jag väljer att lita på dig.

Rillex

I

1 timme sedan, skrev Boa52:

Ok jag är stolt sörlänning sen jag föddes och får betala för alla norr om Dalälven som inte tänkt på att ta tag i sig själva förutom att sitta och klaga på massa forum högt och lågt..

• Haha 3
Rillex

I

.

Edited by Rillex
oskarnord
3 timmar sedan, skrev Rillex:

I

Ok jag är stolt sörlänning sen jag föddes och får betala för alla norr om Dalälven som inte tänkt på att ta tag i sig själva förutom att sitta och klaga på massa forum högt och lågt..

Och vad fan har du betalat norr om Dalälven!

• Ge karma 1
Kenneth4618
40 minuter sedan, skrev Rillex:

Verkar som en del som bor norr om Dalälven har noll koll på hur det fungerar i samhället.  (åtminstone två) 😀

Men har man blivit vaggad sedan födseln så kanske det blir så. 😉

• Ge karma 3

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

andrejsdenruskige
6 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Verkar som en del som bor norr om Dalälven har noll koll på hur det fungerar i samhället.  (åtminstone två) 😀

Men har man blivit vaggad sedan födseln så kanske det blir så. 😉

För att vara helt ärlig så har jag inte kastat in många kronor i varken kommun- eller statskassan. Och ja, du har fullständigt rätt. Umeå är ett riktigt bra exempel. Ska man få något gjort här så får man hämta folk från andra platser i Sverige. 

• Haha 3
Soengsang
17 timmar sedan, skrev Fritz:

Nu tror jag nog att du fick en tankevurpa, men det är ju lördag så nemas problemas :)

Kul att du har lärt dig ett nytt ord 👍

• Haha 1

Boa52
1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

För att vara helt ärlig så har jag inte kastat in många kronor i varken kommun- eller statskassan. Och ja, du har fullständigt rätt. Umeå är ett riktigt bra exempel. Ska man få något gjort här så får man hämta folk från andra platser i Sverige. 

Har man inte "kastat" in några pengar kan man inte begära nåt hellre. Trivs du inte i Umeå, flytta

• Ge karma 1
FF
58 minuter sedan, skrev Boa52:

Har man inte "kastat" in några pengar kan man inte begära nåt hellre. Trivs du inte i Umeå, flytta

Håller med dig!! Ut med alla bidragsturister o annat pack.

FF

• Fint 1
  • Haha 5

www.easi.nu

Kenneth4618

Hur tänkte du nu 🤔

Vad begär andrejs hellre?   😀

Edited by Kenneth4618
  • Ge karma 1
  • Haha 1

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

andrejsdenruskige
2 timmar sedan, skrev Boa52:

Jag begär inte så mycket och trivs i Umeå. Det är fint med handlingsförlamat folk runt omkring sig. 
Sedan är ju fördelen att det finns en flygplats här. Jag slipper faktiskt Umeå rätt ofta. 
Sedan så betalar ju du min TV-licens och dagis och skola för mina barn. 
Kan det bli bättre?

Edited by andrejsdenruskige
  • Haha 8
Fritz
13 timmar sedan, skrev Soengsang:

Kul att du har lärt dig ett nytt ord 👍

Tack tack, ordet tankevurpa låter ju onekligen bättre än hittepåfakta ! :great:

• Haha 3