Jump to content
IGNORERAD

Snus i Thailand


Pontus

Recommended Posts

  • Svar 37
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Pontus

    7

  • soiwalker

    6

  • ban99arne

    2

  • Bulken

    2

Mest aktiva i denna tråd

Löjtnant LOS, en får bocke o tacke men det sprack på att jag inte har någon lime hemma just nu.

[move]Onykteristen Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte hunnit posta detta tidigare men jag beställde ett provpaket ifrån Viking Snus. Göran som bedriver verksamheten är en riktigt trevlig prick och vi har haft en hel del samtal sedan min beställning.

Väl packeterat och kom inom ett par dagar. Färskt som snus :P

Schyssta förpackningar som håller luft o annat borta.

IMG_6891.jpg

IMG_6893.jpg

IMG_6894.jpg

IMG_6890.jpg

IMG_6891.jpg

IMG_6893.jpg

IMG_6894.jpg

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Glömde skriva att det enda jag saknar är en "pris master" då jag på senare år har bara kört med mustamponger. Krävdes ett par snusar innan jag kom in i matchen med lössnuset igen.

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Pontus,

Så ska det se ut i ett kylskåp!

Jag blir riktigt avundsjuk...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Pontus,

Så ska det se ut i ett kylskåp!

Jag blir riktigt avundsjuk...

Herr Chang har talat.

Det var förstås meningen att frestas lite. Jag vet jag är en elak jävel  :crazy:

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kopte snus fran Goran for en sadar 3 manader sedan och servicen var verkligen topp. Snuset var OK men fortfarande en bit fran Swedish Match men det ar sakert under utveckling. Tanker gora en ny bestallning nar mitt lager fran Sverigeresan ar uppsnusat. Gora eget ar nog inget alternativ for mig, har blivit sa bekvam har i Thailand att mina hushallsinsatser begransas till att se till att det alltid finns ol i kylen. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bulken!

Angående sötning så har jag läst att vissa av snussatserna i Sverige innehåller en flaske "Propylenglykol" och det är ju sött, men används som fuktbevarande medel.

Ulrika, det duger fint, jag är nöjd! Men det finns alltid utrymme för förbättring!

Har förresten uppdaterat tråden om snustillverkning på Nonkis Thailandshörna: http://groups.msn.co...685683556425445

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Faktum är att jag kopierade hela snustråden från TT och sparade den på ett mailkonto. Tänkte att det kan vara bra att ha någon gång i framtiden.

Finns det intresse kan jag lägga upp det som en ny tråd, eller om det tar för mycket plats, kanske någon moderator har en annan idé.

Jag håller mej lite och ser om något alternativ dyker upp innan jag lägger ut något.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

det finns även indiskt snus i Thailand nu. i alla fall finns det i phuket

säljes i gröna påsar innehållande 10 st miniportion som heter chaini khaini,

fick tips av en svensk där nere som handlar av skräddarna. köpte ett 50pack för 500bht (500st snusar) i shoppinggången mellan soi eric och soi seadragon. och smaken var stark och väldigt frän mint och de var små.. man får ta 2 varje gång (3 ibland på fyllan)

men gick bra att snusa i brist på vanlig snus och billigt var det (500st för 90kr)

vande mig vid dem men kompisar här hemma tyckte minsann att det luktade som i en festivaltoalett i dosan :)

// Tim

Link to comment
Dela på andra sajter

Tok, spara gärna tråden från Nonkis oxå, den är bättre uppdaterad och saknar 1 fel i start tråden.

Tim, jag har "snusat" Amerikansk Tuggtobak "Chew" och där var pepparmint populärt.

Var och köpte lite olika smaktillsatser idag, bland annat pepparmint, som jag tänker smaksätta mitt snus med, återkommer med rapport!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej ToK,

Utrymmet på detta forum är inget att bekymra sig om, vi har mycket gott om plats!

Tommys tips om snustillverkning förtjänar definitivt en egen tråd här också.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...