Jump to content
IGNORERAD

Cirkus MPR.

Mr Ning Ning

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev M33:

Gissar att dina högskolepoäng inte togs i något språkligt program?

Nä det är helt rätt det var tekniskt. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

• Svar 119
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Mankan

26

• stefan5300

11

• Bibben

10

• Boa52

10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 minuter sedan, skrev Mankan:

Nä det är helt rätt det var tekniskt. 

Japp, låt akademikerna och humanisterna sköta skitsaker som rättstavning och meningsbyggnad mm, låt oss ingenting-görer rädda världen!

//S

There can be only one (Stefan)

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev M33:

Gissar att dina högskolepoäng inte togs i något språkligt program?

Vad ska i prata då? hur vi ska koppla in spisen? 

Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Bibben:

Har du blivit det nu då? I obygden?

Utveckla gärna.

Vilket, hur jag öppnar en vattenkran och löddrar en tvål.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Stefan:

Japp, låt akademikerna och humanisterna sköta skitsaker som rättstavning och meningsbyggnad mm, låt oss ingenting-görer rädda världen!

//S

Ja jag skäms visserligen men det känns inte viktigast  

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev stefan5300:

Vilket, hur jag öppnar en vattenkran och löddrar en tvål.

Ja man ska nog akta sig från dig

Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 minut sedan, skrev Mankan:

Framförallt böj dig inte ner efter tvålen 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Framförallt böj dig inte ner efter tvålen 

Ja jag ville inte egentligen  

Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja vad ska jag göra då. 

Twerka 🤣

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Enis:

Twerka 🤣

Enis

skit på er

Dela på andra sajter

Högskolepoäng, är ju trevligt men de betyder inte automatiskt att man tjänar en massa slantar...

Man måste jobba själv också, trist...

Och de flesta drar dessutom på sej en hög med studieskulder, som förväntas bli betalda, supertrist... (Jag hade en skuld på 4000kr, för jag ville ta en skidresa när jag gick i gymnasiet, men det var allt).

Har haft en hel del 8-9 klassare som praktikanter de senaste åren, och en fråga jag brukar ställa är "Hur mycket pengar hinner en person som börjar jobba direkt efter nionde klass tjäna innan en som pluggar vidare till examen i högskolan ens hinner börja jobba???"

Svaret är, ca 2 miljoner, efter skatt och det är helt utan studieskuld (räknat på minimilön enl de flesta avtal, många kan tjäna mer...)

Beräkning: 20000/månad i 12 månader per år i 8 år

Tror inte det fått nån av dem att hoppa av plugget, ännu...

Så ingen vill jobba för minilön, därför behöver vi importera raketforskare från andra länder, för vi behöver taxichaffisar och diskare osv.

Vet inte hur många högskolepoäng jag har, men en Sjöingenjörsexamen och en del annat blir väl en del (vem bryr sej)?

Tackar, som Enis, skattebetalarna för detta !

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

conservator
44 minuter sedan, skrev Bibben:

Har du blivit det nu då? I obygden?

Utveckla gärna.

Ganska tydligt att du och BTT är klippta och skurna för varandra, samma syndrom !

Bibben, Btt, Berit och Stein vilken kvartett :-)

Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Mankan:

Vad ska i prata då? hur vi ska koppla in spisen? 

I rest my case....

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Mankan:

skit på er

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev M33:

I rest my case....

ja ok kör på

Dela på andra sajter

Cirkusen är nog relativt lågfrekvent när en "pensionär" ligger i topp på inläggen. Mpr är är inte circus, det det tröttus maximus 

1135444483_Skrmavbild2019-03-29kl_21_38_37.png.d58d309330013887d0b26ef7790e3892.png

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mankan:

Ja jag skäms visserligen men det känns inte viktigast  

Nu är väl, och borde inte vara, MPR,s huvudsyfte att jaga medlemmar som inte lyckas så väl med vare sig stavning eller meningsbyggnad mm. Att anmärka och göra sig rolig över andras tillkortakommanden är direkt kontraproduktivt.

Det är väl bättre att se till innehållet och substansen i inlägget, snarare än till stavningen mm. Vi kan ta ett exempel: @Boa52han skriver gärna, bjuder upp till dans (fight) men blir oftast påhoppad för hans, något snällt uttryckt, halvbra stavning och meningsbyggnad. Att han må ha andra åsikter än vad du och jag tycker tar vi i en lite mognare diskussionston. Det är förbaskat tragiskt att det blivit kutym på forumet att hugga på skitsaker som detta, ska forumet fortsätta att leva måste vi väl bortse från detta?

Förövrigt tycker jag att "mobbad" på ett forum som MPR är svårt patetiskt, hade ni blåa brandbilar i sandlådan medans alla andra hade röda, gör något åt det då!

//S 

There can be only one (Stefan)

Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev Mankan:

Fattar inte varför man ska akta sig från mig.

Dela på andra sajter

KaiserBlood
2 timmar sedan, skrev Mankan:

Jo då det har jag. Annars hade jag kanske vare bidragstagare. Eller nej det hade jag naturligtvis inte varigt. Bara att vrida på huvudet så finn jobben där.

Många jobb där ute hade du inte kunnat tittat efter, Det krävs nog mer än så för att få dom än dina högskolepoäng.

Är självupplärd i mitt yrke. Finns ingen högskola som kan lära ut det.. Hårt jobb och lojalitet räcker långt. Kan nog snika till mig ett par fria lounger och uppgraderingar per år om jag vill , men har inget behov av det, så sexigt är det inte......

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev M33:

Cirkusen är nog relativt lågfrekvent när en "pensionär" ligger i topp på inläggen. Mpr är är inte circus, det det tröttus maximus 

1135444483_Skrmavbild2019-03-29kl_21_38_37.png.d58d309330013887d0b26ef7790e3892.png

Är pensionär bara på fredagar därav frekvensen serrö 😀

Övriga dagar jobbar jag ihop bidragen till till vissa medlemmar här på forumet

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev Stein:

Mankan har rätt. Du vet själv hur hatisk du kan bli och försöka förstöra. Minns du ett ägg? Din mobbing är över alla gränser.

Tror till och med att det var 2 ägg.

Dela på andra sajter

Det fanns en tid då jag startade några dylika trådar. Det var några år sedan och det kommer aldrig hända igen. Dels hjälper det inte men framförallt känns helt enkelt inte MPR lika angeläget längre. Jag hoppas att MPR överlever och blir bättre men dör det imorgon så får det vara så.

MPR har alltid gått upp och ner och jag tror nog att det varit värre, angående otrevligheter, än vad det är nu. Det har nog också varit värre angående mängden rena blajinlägg. Området MPR förmodligen aldrig varit sämre på är antalet inlägg som jag faktiskt tycker är roliga, intressanta eller allmänt bra. Det får skrivas hur mycket skit som helst, men när det bara finns 3-4 inlägg om dagen som jag faktiskt vill läsa så börjar tiden det tar att leta fram dem bli en alltmer tveksam sysselsättning. Missförstå mig inte; jag älskar tjafs, trådar med lite tjafs är inte sällan de bästa. Gubbar som sitter och skriver 10 inlägg om dagen, 7 dagar i veckan och 350 dagar om året med ständiga upprepningar på samma tema; helt utan glimten i ögat och med all avsaknad av humor och finess kan väl ändå inte särskilt många uppskatta? 

Det är givetvis vi medlemmar själva som är skyldiga till att det blivit som det är men nog skulle jag vilja se att P3 uttalade sig om någon form av inriktning. Om P3 och moderatorerna är nöjda med hur det ser ut så är det ju bara att acceptera det, eller lämna, men förhoppningsvis har de bara varit upptagna med något viktigare och det finns det givetvis hundratals saker som är.

Kom hem från Kina i natt och frugan har laddat upp kylen med IPAs så när jag hjälpt dottern med lite matte och fysik samt käkat något gott så loggar jag in igen och försöker bidra med något positivt. Efter det blir det dock några veckors uppehåll för att se hur MPR utvecklar sig.  

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Atom:

Det fanns en tid då jag startade några dylika trådar. Det var några år sedan och det kommer aldrig hända igen. Dels hjälper det inte men framförallt känns helt enkelt inte MPR lika angeläget längre. Jag hoppas att MPR överlever och blir bättre men dör det imorgon så får det vara så.

MPR har alltid gått upp och ner och jag tror nog att det varit värre, angående otrevligheter, än vad det är nu. Det har nog också varit värre angående mängden rena blajinlägg. Området MPR förmodligen aldrig varit sämre på är antalet inlägg som jag faktiskt tycker är roliga, intressanta eller allmänt bra. Det får skrivas hur mycket skit som helst, men när det bara finns 3-4 inlägg om dagen som jag faktiskt vill läsa så börjar tiden det tar att leta fram dem bli en alltmer tveksam sysselsättning. Missförstå mig inte; jag älskar tjafs, trådar med lite tjafs är inte sällan de bästa. Gubbar som sitter och skriver 10 inlägg om dagen, 7 dagar i veckan och 350 dagar om året med ständiga upprepningar på samma tema; helt utan glimten i ögat och med all avsaknad av humor och finess kan väl ändå inte särskilt många uppskatta? 

Det är givetvis vi medlemmar själva som är skyldiga till att det blivit som det är men nog skulle jag vilja se att P3 uttalade sig om någon form av inriktning. Om P3 och moderatorerna är nöjda med hur det ser ut så är det ju bara att acceptera det, eller lämna, men förhoppningsvis har de bara varit upptagna med något viktigare och det finns det givetvis hundratals saker som är.

Kom hem från Kina i natt och frugan har laddat upp kylen med IPAs så när jag hjälpt dottern med lite matte och fysik samt käkat något gott så loggar jag in igen och försöker bidra med något positivt. Efter det blir det dock några veckors uppehåll för att se hur MPR utvecklar sig.  

2 timmar sedan, skrev Atom:

Bra där. Det finns ju ingen anledning att logga in och skriva massa milslånga inlägg när du egentligen inte vill det. Så ta ett steg tillbaka. Kanske om 2 veckor har P3 tillsammans med sina moderatorer rätat upp oss så det passat den kloke mannens agenda. Om inte kanske du förverkligar ditt ultimatum.

Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Stefan:

Nu är väl, och borde inte vara, MPR,s huvudsyfte att jaga medlemmar som inte lyckas så väl med vare sig stavning eller meningsbyggnad mm. Att anmärka och göra sig rolig över andras tillkortakommanden är direkt kontraproduktivt.

Det är väl bättre att se till innehållet och substansen i inlägget, snarare än till stavningen mm. Vi kan ta ett exempel: @Boa52han skriver gärna, bjuder upp till dans (fight) men blir oftast påhoppad för hans, något snällt uttryckt, halvbra stavning och meningsbyggnad. Att han må ha andra åsikter än vad du och jag tycker tar vi i en lite mognare diskussionston. Det är förbaskat tragiskt att det blivit kutym på forumet att hugga på skitsaker som detta, ska forumet fortsätta att leva måste vi väl bortse från detta?

Förövrigt tycker jag att "mobbad" på ett forum som MPR är svårt patetiskt, hade ni blåa brandbilar i sandlådan medans alla andra hade röda, gör något åt det då!

//S 

Vad det gäller boa så handlar det nog mer om hans otrevliga sätt att hugga på allt och alla om precis vad som helst som han inte vet något om. Hans oförmåga att stava är nog egentligen ett mindre problem. Att hugga på skitsakerna blir då tyvärr en följd. Om du anser att boa är mobbad så borde du väl ändå rannsaka hans egna del i det hela.

Ändrades av Mankan

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Mankan:

Vad det gäller boa så handlar det nog mer om hans otrevliga sätt att hugga på allt och alla om precis vad som helst som han inte vet något om. Han oförmåga att stava ät nog egentligen ett mindre problem. Att hugga på skitsakerna blir då tyvärr en följd. Om du anser att boa är mobbad så måste du väl ändå rannsaka han egen del i det hela.

Boa gillar mothugg....

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...