Jump to content
IGNORERAD

Somtam


Kim

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej Sixten Dussin

Det var en härlig måltid på det bordet, det vattnas i munnen.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Skibi

    5

  • Herr Chang

    3

  • Sixten_Dussin

    3

  • crazyswede

    2

Mest aktiva i denna tråd

Som Tam  :rofl:

Mvh

Kimmo

IMG_0115.JPG

IMG_0115.JPG

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon gör det bästa jag har käkat!  :great:

Koh Chang / White Sandy Beach

Mvh

Kimmo

IMG_0247.JPG

IMG_0247.JPG

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Quote

Frågan är hur ofta thailändare medger att dom får dålig mage... och allt vad det medför med täta toalettbesök osv?

Ofta får jag intrycket att de har stålmagar och kan äta vad som helst utan problem? Till skillnad från oss faranger, åtminstone i Thailand.

Visst, det är en annan bakterieflora, men ändå...

Herr Chang har talat.

Det har nog inte så mycket med bakteriefloran att göra efter ett tag.

Min mage tål inte stark chili längre helt enkelt.

Provade idag och ta med lite hemlagat Thaimat till jobbet och mycket springande till toaletten blev det.

Det har blivit så sista tiden när de små bitarna av chilifrukterna infinner sig på tallriken :cry:

Synd för det är ju så gott :diablo:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Galten,

Du har nog rätt i att det inte har så mycket med bakterier att göra. Vissa klarar kryddstark mat, andra inte. Jag klarar inte fru Changs normala kost...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

<object width="400" height="300"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=zau_jVfeCo8&hl=en&fs=1"></param><param'>http://www.youtube.com/watch?v=zau_jVfeCo8&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=zau_jVfeCo8&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="400" height="300"></embed></object>

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag älskar också Som Tam (eller "påg påg" som kommer från ljudet när man gör det i morteln) men då utan krabba och pla ra men med extra mycket chilli. Frugan brukar få hejda mig när jag lägger i chillin... Hon vill inte ha den lika "ped" som jag.

Thailändarna får också problem med magen. Äter de för mycket chilli tex blir det "säb dag" :D . Numera har nog frun det oftare än vad jag har det... 

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var och åt på nya Tjabba Thai häromdagen. Som tam thai till förrätt. Fortfarande suverän mat på Tjabba, men nu i en trevligare miljö. Dessutom kan man dricka Chang eller annat till maten.

Alea Jacta Est

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...