Jump to content
HajKaj

Amex Platinum

Recommended Posts

andrejsdenruskige
Om dom har lagt på priset x3 för att kompensera avgiften så drabbar det väl dig.

Jag ska vara lite tydligare.

Det drabbar inte mig mer än det drabbar andra. Mig drabbar det faktiskt mindre då jag använder mig av Amex och Pelle med sitt Visa Electron får betala även för att jag ska kunna använda mitt Amex.

Tack Pelle
  • Ge karma 1

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Esspe
1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag ska vara lite tydligare.

Det drabbar inte mig mer än det drabbar andra. Mig drabbar det faktiskt mindre då jag använder mig av Amex och Pelle med sitt Visa Electron får betala även för att jag ska kunna använda mitt Amex.

Tack Pelle

Men Pelle kanske inte handlar i den affären därför att dom är lite dyrare för att kompensera avgiften.

andrejsdenruskige
Men Pelle kanske inte handlar i den affären därför att dom är lite dyrare för att kompensera avgiften.

Då får Pelle dra till någon obskyr butik som inte jag känner till. Lär bli Muhammeds Halalhörna.

Coop och Ica tar Amex där hemma, så gör även bensinstationerna. H&M, restauranger, Systembolaget, Jula, Elgiganten, Mediamarkt, thaiair.com, sas.se och de flesta butiker.

Så dom andra betalar för att jag använder mitt kort. Jag får något tillbaka.

• Ge karma 2

Tommy
Posted (edited)
1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

Då får Pelle dra till någon obskyr butik som inte jag känner till. Lär bli Muhammeds Halalhörna.

Coop och Ica tar Amex där hemma, så gör även bensinstationerna. H&M, restauranger, Systembolaget, Jula, Elgiganten, Mediamarkt, thaiair.com, sas.se och de flesta butiker.

Så dom andra betalar för att jag använder mitt kort. Jag får något tillbaka.

Pelle kan även handla på tex Restaurang Thaihouse i Partille och slippa betala för Amex eller Diners-packet! ;)

MVH

Edited by Tommy
  • Ge karma 2
  • Fint 1
  • Haha 2

dtbkk

Fick just en höjning till 6 600 sek / år för kortet.

• Tråkigt 2
  • Haha 3

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

andrejsdenruskige
30 minuter sedan, skrev Tommy:

Pelle kan även handla på tex Restaurang Thaihouse i Partille och slippa betala för Amex eller Diners-packet! ;)

MVH

Fast han får betala för visa, mastercard och skatteverkets system.

• Fint 1

Tommy
11 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Fast han får betala för visa, mastercard och skatteverkets system.

Jo men visst!

Och för oss vanliga kunder och småföretagare räcker det...

Alla som frågat om vi tar amex, byter kort till ett som är bättre för oss, utan tjöt.

Varför i hela fridens namn skulle vi sponsra amex eller diners medlemmar, de är väl knappt 5% av våra kunder.

Illa nog med rikskupongkortet, jävla snålrötter som anser att övriga kunder skall betala mer än de gör.

MVH

• Ge karma 5
  • Fint 1

andrejsdenruskige
Jo men visst!
Alla som frågat om vi tar amex, byter kort till ett som är bättre för oss, utan tjöt.
Varför i hela fridens namn skulle vi sponsra amex eller diners medlemmar, de är väl knappt 5% av våra kunder.
Illa nog med rikskupongkortet, jävla snålrötter som anser att övriga kunder skall betala mer än de gör.

MVH

Vi kan ju se det från andra sidan.
Då du tjänar pengar och personalen tjänar pengar, så betyder det ju att ni säljer maten dyrare än den egentligen kostar.
Jag förstår inte att man kan få lov att driva sådant lurendrejeri. Jag betalar ju mycket mer än vad maten borde kosta.
  • Fint 1
  • Haha 1

HuaHindinnge
1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige:

Då du tjänar pengar och personalen tjänar pengar, så betyder det ju att ni säljer maten dyrare än den egentligen kostar.
Jag förstår inte att man kan få lov att driva sådant lurendrejeri. Jag betalar ju mycket mer än vad maten borde kosta.

Speciellt när du köper mat i Norge. Alldeles för dyrt, maten är billigare i Uganda varvid all mat överallt borde kosta så.

• Ge karma 1

samet
1 timme sedan, skrev dtbkk:

Fick just en höjning till 6 600 sek / år för kortet.

Japp, stämmer. De höjer avgiften nu. Men nu får du ett kort i metall istället... :haha:

Tommy
17 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Vem har påstått att vi tjänar pengar?

MVH

• Ge karma 1
  • Haha 2

Nicholas
Jo men visst!

MVH
Vad är läget med rikskupongskortet?

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Soengsang

Gissar att alla som sitter o jämför kort hit för några ören, är riktiga kupongtroll på ICA och COOP också?

Cash is king, vart göda en massa skithögar på olika kreditkortsbolag??

• Fint 1
  • Snurrigt 1
  • Haha 4

Mankan
8 minuter sedan, skrev Soengsang:

Gissar att alla som sitter o jämför kort hit för några ören, är riktiga kupongtroll på ICA och COOP också?

Cash is king, vart göda en massa skithögar på olika kreditkortsbolag??

Nja kuponger använder jag inte men jämför gärna vad jag får för pengarna om jag betalar 6000 kr jämfört med 1500 kr. Har du problem med det?

Soengsang
15 minuter sedan, skrev Mankan:

Nja kuponger använder jag inte men jämför gärna vad jag får för pengarna om jag betalar 6000 kr jämfört med 1500 kr. Har du problem med det?

Inga problem, det är ditt val att göda en massa kreditkortsbolag.

• Ge karma 1