Jump to content
IGNORERAD

Gultröjade PAD Ledaren Skjuten


Svensk Bangkokskola

Recommended Posts

Quote

Pratas mycket om skotten men ingen jag talat med verkar ge uttryck för nån egen åsikt. Typiskt Thai .

Här har du en åsikt av en Thaiare som jag känner:

GOOD!

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    7

  • Svensk Bangkokskola

    6

  • Tallviking

    5

  • noBuzz

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

IL;

Nej det är inte omöjligt att gripna förts bort, däremot mycket osannolikt med hänsyn till de skälen som jag och många andra som faktiskt var på plats i Bangkok under demonstrationerna redovisat.

Quote

Finns det någon OBEROENDE källa till ditt påstående som är fetmarkerat i Texten?

Jag har själv tidigare uttryckt förvåning över att det inte blev fler dödsoffer men även du måste väl inse om armén fraktat bort massor av människor så borde det ha fastnat på film någonstans mer än hos Thaksins kameraman?

Ska bli intressant att se hur många som kan verifieras som saknade efter detta, då alla thai numera har id så är det inte så lätt att trolla bort folk längre.

Verifieras med fakta alltså, inte sånt som man vet eller hört i byskvallret.

Har här markerat en textrad där jag anser att det är förvånande att inte fler dödsoffer krävdes, men jag har inga bevis för det. Man kan inte basera trovärdiga nyhetsartiklar på spekulationer. Varför tror du inte Thaksin fick visa bilderna på alla döda/bortförda av militären i CNN och BBC?

För att de kanalerna kontrolleras av aristokratin, de rika och kungahuset i Thailand?

Nej, för att de inte har fått det hela bekräftat från någon OBEROENDE källa. Hade de haft bilderna från flera pålitliga håll kan du räkna med att de vevats dygnet runt.

Sen talar ju bristen på folk som söker sina anhöriga ett tydligt språk.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Haller faktiskt med att man skall vara forsiktig med att dra for hoga vaxlar om att en del manniskor slapades bort. Men a andra sidan sa ar det mkt viktigt att detta foljs upp mkt noga. Detta eftersom thailandsk militar har ett mkt tveksamt forfluten nar det galler detta. Vi behover inte lamna 2000-talet for att hitta dels massakrar (vad heter det i plural?), flera konstiga forsvinnanden och manga fall av tortyr av gripna som mystiskt avlidit.

Valkommen Sudden - "always good to hit the ground running"  ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sudden vidarebefodrade ett rykte, som nått hans dam.

Det är väl ingen som kastade sig över honom?

Snarare ifrågasatte ryktet, att "80 pers sköts på gatan och kastades upp på lastbilar".

Om ingen reagerat på ryktet eller brytt sig om att kommentera med sina synpunkter, så hade det vart märkligt.

Hur har det gått för Sondhi förresten?

Quote

Här har du en åsikt av en Thaiare som jag känner:

GOOD!

Mvh

Kimmo

Jag känner flera som sa nåt liknande och värre, "kill them all", inte min fru denna gången utan jobbarkompisar, och de menade skotten mot demonstranterna, inte mot Sondhi...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Quote

Demonstranter släpas iväg i Sverige också, senast i Malmö unde Davis cup matchen mot Israel. Betyder det att de också avrättas på en hemlig plats?

Ingen skillnad på Sverige och Thailand, när det gäller det politiska läget och historia!?  :rofl::bag:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vi behover inte lamna 2000-talet for att hitta dels massakrar (vad heter det i plural?), flera konstiga forsvinnanden och manga fall av tortyr av gripna som mystiskt avlidit.

Tyvärr sånt här händer fortfarande i länder där militären styr!

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt olyckligt att någon gruppering på "den röda sidan" valt att övergå till väpnade attentat.

Nu riskerar man att det hela övergår i hämndaktioner från båda sidor vilket kan få det hela att eskalera snabbt och utom kontroll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ingen skillnad på Sverige och Thailand, när det gäller det politiska läget och historia!?  :rofl::bag:

Visst är det skillnad på Sverige och Thailand vad gäller dessa båda saker.

Men när det gäller våldsamma demonstrationer så kan det gå snett i Sverige också. Minns Göteborg 2001. Även då sköts det skarpt.

Om det nu stämmer (??) att 2 människor dog under förra veckans demonstrationer så måste det ses som ganska återhållssamt med tanke på hur ung demokratin är i Thailand, samt just den skillnad du själv pekar på när det gäller Sverige och Thailand: Främst politik och rådande samhällsordning.

OBS! Jag hatar våld i alla dess former och jag är ingen anhängare av vare sig "rött eller gult". 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har arméchefen Gen Anupong Paochinda uttalat sig.

Han sätter sitt liv på att armén inte skjutit nån till döds.

"Army Commander in Chief Gen Anupong Paochinda said Friday he gambled with his life if any red shirted protesters were killed during the army's crackdowns.

He dismissed as groundless the red shirts' claims that dozens of the protesters were killed the suppression and the army uploaded the bodies onto trucks and dumped them outside Bangkok.

"The claims are totally unfounded. I could gamble with my life if there is any red shirted protesters killed during the army's crackdowns," he said.

After Prime Minister Abhisit Vejjajiva imposed state of emergency in Bangkok on April 12 following violent protests of the red shirts, the army launched crackdowns on the protesters. The army insisted that the suppression was transparent and no one was killed.

Anupong added that the soldiers are still deployed in 102 spots in Bangkok to provide security for people and to prevent any attempt to instigate unrest again."

http://www.nationmul...cs_30100714.php

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Att demonstranter släpas iväg betyder automatsikt att de avrättas i Thailand?

Bäste Bangkok Bob, naturligtvis inte men att di skulle köra iväg med dem till Laos i detta syfte tror jag inte på.

[move]

Halvautomatiske Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Att demonstranter släpas iväg betyder automatsikt att de avrättas i Thailand?

Bäste Bangkok Bob, naturligtvis inte men att di skulle köra iväg med dem till Laos i detta syfte tror jag inte på.

[move]

Halvautomatiske Arne

[/move]

Eller lösa problemet genom att sjösätta burmeser. bara att googla på "thai army burmese sea"

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut sa har den thailandska militaren ett ytterst skamfilat track record och man behover inte ga sa manga manader tillbaka for att paminna sig om hur de behandlade Rohingya batflyktingarna. Pastaendet om 80 doda i centrala Bkk ar dock absurt av flera skal.

1) En stor del av varldens press var pa plats, dels darfor att de alltid ar det men ocksa pga Asean+6 motet, och ingen har sett nagot trots att de hade fritt tilltrade overallt.

2) Till och med de rodas radio, som tex min rode svarfar lyssnar pa 24 timmar om dygnet, har tagit tillbaka alla pastaenden om doda.

3) Det var 10,000-tals civila thailandare och utlanningar ute och fotade och filmade overallt utan att nagon sett nagot.

4) Tvartemot vad IL och nagra andra pastar ar militaren nog ganska jamnt delade mellan pro- och anti-Thaksin.

Pastaendet ar ocksa olyckligt for de roda da det visar pa hur desperat och rent av korkad den roda propagandaapparaten ar. Det forstarker intrycket som manga icke-roda har av att vilka markliga ideer som helst kan saljas ute i byarna i Thaksin's namn. Varfor sade de inte 5 doda eller 100-tals utsatta for tortyr, det hade ju varit sa mycket svara att motbevisa?

Om det inte vore for fixeringen vid Thaksin och de senare markliga valen av eftertradare sa kunde jag lika garna varit rod, jag ger inte sarskilt mycket for Demokraterna och inget alls for PAD. Om det hade varit sa hade jag blivit galen pa den har typen av rykten och IL's pastaenden. Det maste kannas som att ha varit Republikan i USA och kanna hur varje uttalande fran Sandra Palin kostade 1,000-tals roster  ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tydligen 2 saknade och 11 skadade enligt Pheu Thai, som ju är Thaksins eget lilla parti. De där 80 personerna som skulle ha skjutits och matats till krokodilerna var tydligen en grov överdrift?

http://www.nationmul...-in-army-crackd

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Svensk Bangkokskola

Sondhi har själv beslutat att byta till ett nytt anonymt sjukhus där han nu gömmer sig p.g.a...bl.a säkerhetsskäl.

Han verkar känna på sig att det nu väntar en ny kula därute med hans namn och adress på.

http://nationmultime...closed-hospital

Sondhi moves to undisclosed hospital

Yellow shirted leader, Sondhi Limthongkul, who was injured in an attack Friday morning, has sneaked out of Vajira Hospital after receiving medical operation and be in a safe condition, a hospital source said.

Sondhi decided to be transferred to new hospital for safety and privacy reasons, the source said.

Vajira Hospital then facilitated the transfer, the source said, and declined to reveal the name of the new hospital.[/]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Om det inte vore for fixeringen vid Thaksin och de senare markliga valen av eftertradare sa kunde jag lika garna varit rod, jag ger inte sarskilt mycket for Demokraterna och inget alls for PAD.

Samma här.

Någon väljer ju dessa företrädare som sin representant antar jag. Eller så bufflar sig kanske de med

aggressivast armbågar fram. Hursomhelst så är det svårt när man inte känner till så mycket mer om

de olika konstellationerna än de namn som figurerar i toppen.

Och om man då bara har det att gå på så är det inte bara Thaksin som är problemet hos de röda.

Chalerm, Samak och nu senast Somchai är lika dåliga namn. Historiskt bevisligen respektlösa för lag

och ordning eller tillhörande Thaksins familj. Därför går de bort för min del.

Bara det att man väljer/tillåter dessa agera företrädare räcker för mig för att jag inte ska ha något

som helst förtroende för falangen TRT/PPP/PT.

Tror inte alls att det är en"gräsrotsorganisation" på något sätt.

Däremot så tror jag att det finns en hel del sympatisörer hos dem som förtjänar bättre representation.

Varför ger du inte så mycket för demokraterna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Egentligen är det konstigt att Sondhi inte blivit skjuten förr, eller andra gaphalsar på bägge sidor. Undrar vem som står på tur nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaksin ligger nog rätt illa till efter den senaste tidens händelser som så otroligt förstört för Thailand och dess folk både vad avser inrikes och utrikes förutsättningar att utvecklas och förbättra ekonomi och handel

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Swedenfarang.

Om vi menar samma kvinna som släpades i håret av en civilklädd man mot soldaterna, så stod jag 3-4 meter ifrån. Jag är rätt säker på att han jobbade åt säkerhetsstyrkorna på något sätt. Han diskuterade med befälsoldat, han hade öronsnäcka etc och han släpade henne mot soldaterna.Hon var jäklikt kaxig innan han tog tag i henne och i håret osv. sen var hon inte så kaxig. Dessutom fanns det en hel del civila säkerhetskillar och dito tjejej på plats som rapporterade hela tiden, tog bilder etc. Dessa specialkillar har väldigt gott rykte om att vara duktiga på det dom gör..

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Egentligen är det konstigt att Sondhi inte blivit skjuten förr, eller andra gaphalsar på bägge sidor. Undrar vem som står på tur nu?

Har vi riktig jävla otur kommer någon av de gula dårarna att ta ut hämnd för attacken på Sondhi, kanske tur att tre av de rödas ledare redan sitter häktade? Fast hade jag varit snubben som ledde upploppet i Pattaya och numera är frisläppt mot borgen hade jag bett om att få kliva in i häktet för säkerhetsskull.

Skulle man skjuta alla gaphalsar i Thailändsk politik så är det inte så många kvar.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Aha, torde ju vara samma kvinna. Antar att han inte kunde tala henne tillrätta först. Intresant observation av dig där.

Quote

Swedenfarang.

Om vi menar samma kvinna som släpades i håret av en civilklädd man mot soldaterna, så stod jag 3-4 meter ifrån. Jag är rätt säker på att han jobbade åt säkerhetsstyrkorna på något sätt. Han diskuterade med befälsoldat, han hade öronsnäcka etc och han släpade henne mot soldaterna.Hon var jäklikt kaxig innan han tog tag i henne och i håret osv. sen var hon inte så kaxig. Dessutom fanns det en hel del civila säkerhetskillar och dito tjejej på plats som rapporterade hela tiden, tog bilder etc. Dessa specialkillar har väldigt gott rykte om att vara duktiga på det dom gör..

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant läsning i den här tråden, flera känner tydligen precis som jag, att varken de gula eller röda är något man direkt gillar. De röda är dock lag Thaksin och dem ogillar man p.g.a. just Thaksin.

Det är just Thaksin som är nyckeln till att jag på intet sätt kan se TRT/PPP/PT o.s.v. som ett bra alternativ i Thailändsk politik. När sedan Thaksin omger sig med rena maffiagubbar typ Chalerm och Samak så blir det ju ännu värre. Thaksin är enligt mig en skurk och skurkar skall inte styra länder.

På detta forum har ju detta med att man inte gillar Thaksin av en viss skribent förvandlats till att man är demokrat eller i allafall gillar "aristokratin" och ogillar de fattiga. Nu är det ju inte så utan de flesta här vill nog se en demokratiskt vald regering som kan se skillnad på sina egna och Thailands pengar samt inte vinner val för att de köpte folkets röster.

Man får ju verkligen hoppas att de gula nu inte får för sig att börja skjuta av röda ledare för då kan det ta en ände med förskräckelse

Men om detta inte händer och de röda slutar upp med våldsamheterna samt lugnet återvänder i Thailand, så tror jag nog att folk inte kommer sälja sina röster så lätt i nästa val.

Kanske vi då kan få se en ledare som bryr sig om Thailand och dess befolkning, inte bara den egna plånboken.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Intressant läsning i den här tråden, flera känner tydligen precis som jag, att varken de gula eller röda är något man direkt gillar. De röda är dock lag Thaksin och dem ogillar man p.g.a. Thaksin.

Det är just Thaksin som är nyckeln till att jag på intet sätt kan se TRT/PPP/PT o.s.v. som ett bra alternativ i Thailändsk politik. När sedan Thaksin omger sig med rena maffiagubbar typ Chalerm och Samak så blir det ju ännu värre. Thaksin är enligt mig en skurk och skurkar skall inte styra länder.

På detta forum har ju detta med att man inte gillar Thaksin av en viss skribent förvandlats till att man är demokrat eller i allafall gillar aristokratin och ogillar de fattiga. Nu är det ju inte så utan de flesta här vill nog se en demokratiskt vald regering som kan se skillnad på sina egna och Thailands pengar samt inte vinner val för att de köpte folkets röster.

Man får ju verkligen hoppas att de gula nu inte får för sig att börja skjuta av röda ledare för då kan det ta en ände med förskräckelse

Men om detta inte händer och de röda slutar upp med våldsamheterna samt lugnet återvänder i Thailand, så tror jag nog att folk inte kommer sälja sina röster så lätt i nästa val.

Kanske vi då kan få se en ledare som bryr sig om Thailand och dess befolkning, inte bara den egna plånboken.

Hej Vaxet!

Tack för intressant inlägg! Frågan är dock vilket parti som väljarna i norra och nordöstra Thailand ska rösta på i stället. De flesta av de som har röstat (förrutom de som röstat enbart för att få pengar) på TRT/PPP/Peua Thai upplever att inget annat parti har gjort annat än att låta utvecklingen stanna stilla i jde nordliga regionerna.

Jag tror på en framtid med Peua Thai eller något liknande parti. Jag är ganska övertygad att Thaksin trängs allt längre bort då alla alltmer vet att han sabbar för partiets 10-tals miljoner väljare!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Vaxet!

Tack för intressant inlägg! Frågan är dock vilket parti som väljarna i norra och nordöstra Thailand ska rösta på i stället. De flesta av de som har röstat (förrutom de som röstat enbart för att få pengar) på TRT/PPP/Peua Thai upplever att inget annat parti har gjort annat än att låta utvecklingen stanna stilla i jde nordliga regionerna.

Jag tror på en framtid med Peua Thai eller något liknande parti. Jag är ganska övertygad att Thaksin trängs allt längre bort då alla alltmer vet att han sabbar för partiets 10-tals miljoner väljare!

Hälsning

Svarten

Är helt övertygad om att det dyker upp nya och bra politiska alternativ för de fattiga, oavsett om de bor i norr eller söder.

Övriga politiker kan ju knappast ha missat att de brödsmulor Thaksin spred uppe i norr gav honom en enorm makt. Inget politiskt parti i Thailand kan längre bortse från de fattiga, och de finns dessutom på fler ställe än i Isaan.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...