Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Naam jai

Condo Pattaya?

Recommended Posts

j43

Du får byta baht buss vid rondellen.

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

broder tuk tuk
4 timmar sedan, skrev Fritz:

Nog för att jag är glömsk men det lilla minne jag har kvar säger mig att dom flesta svänger ner mot Beach Road vid rondellen.

Som gammal pattayavereran vet man vilka bahtbussar som fortsätter mot Naklua.

BTT

Joe

Jag bor i Center Condo just nu och jag håller med både BTT och Fritz. Det tar kanske 15 minuter att promenera till soi Diana och är väl kanske ca 1 km, det går ju inte att promenera speciellt fort eftersom det saknas trottoarer på hela soi Buakow.

Jag trivs mycket bra här och det stämmer att man kan hyra för ca 8-10000/månad, oftast lite slitna condos för det priset iofs. Jag betalar 14000/mån för en riktigt fin tvåa med separat sovrum vilket är väldigt smart. Sovrummet är bara 14kvm och kan stängas till hermetiskt så det blir minimal AC kostnad på natten. Elen kostar dessutom bara 3.70/unit.

Jag skulle nog säga att Center Condo har ett av de absolut bästa lägena i hela Pattaya...

/ Joe

rolba
20 timmar sedan, skrev Fritz:

Nog för att jag är glömsk men det lilla minne jag har kvar säger mig att dom flesta svänger ner mot Beach Road vid rondellen.

Går de tomma svänger de ofta redan på soi song.

Fritz
3 timmar sedan, skrev Joe:

Jag bor i Center Condo just nu och jag håller med både BTT och Fritz. Det tar kanske 15 minuter att promenera till soi Diana och är väl kanske ca 1 km, det går ju inte att promenera speciellt fort eftersom det saknas trottoarer på hela soi Buakow.

Jag trivs mycket bra här och det stämmer att man kan hyra för ca 8-10000/månad, oftast lite slitna condos för det priset iofs. Jag betalar 14000/mån för en riktigt fin tvåa med separat sovrum vilket är väldigt smart. Sovrummet är bara 14kvm och kan stängas till hermetiskt så det blir minimal AC kostnad på natten. Elen kostar dessutom bara 3.70/unit.

Jag skulle nog säga att Center Condo har ett av de absolut bästa lägena i hela Pattaya...

/ Joe

Hear hear! :av-109998:

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

ArneMorales
5 timmar sedan, skrev Joe:

/ Joe

Bidrar med ett foto från min balkong på 15 våningen i Center Condo 2005. Jag hyrde där ett halvår för 11.000 baht per månad, men då fick man över  5 baht för en krona, så det var bara ca 2000 kr per månad.

2005-02-18 003.jpg

ArneMorales
On 2019-03-18 at 21:02, skrev Naam jai:

Hej..tappat lite kontrollen på utbudet av condos runt soi  Diana/buakhaow...tips på nått vettigt som funkar?...snart 3 månader i Isan får räcka...pust 😁

Det finns även ett litet  condo på Beachroad Soi 13 som ligger väldigt bra till, halvvägs mellan Beachroad och Secondroad. På vänster sida om du kommer från Secondroad.

Huset heter Pattaya Beach Condo- PBC

Nu under lågsäsong kan du hyra där för 8-10 000 baht per månad.

clion
On Tuesday, March 19, 2019 at 18:54, skrev Fritz:

Nja de som kommer på sekend road (är lite osäker på namnet med vägen ovanför beach road) har jag för mig kör mot Naklua i rondellen 

clion
On Tuesday, March 19, 2019 at 22:47, skrev j43:

Du får byta baht buss vid rondellen.

Jo men går inte de upp till buss terminalen 

Fritz
10 minuter sedan, skrev clion:

Nja de som kommer på sekend road (är lite osäker på namnet med vägen ovanför beach road) har jag för mig kör mot Naklua i rondellen 

En del gör det men dom flesta svänger ner mot Beach Road, det är min erfarenhet i alla fall.

9 minuter sedan, skrev clion:

Jo men går inte de upp till buss terminalen 

Vill man till Naklua rekommenderar jag att man knallar in en bit på Naklua road och hoppar på en bathbuss där så slipper man hamna uppe vid bussterminalen.

Mankan
3 timmar sedan, skrev clion:

Nej dom svänger normalt ner mot beachroad och man får byta där.

http://pattaya123.com/travel-in-baht-bus/

Mankan

@L200 nått fel med mitt inlägg?

Mankan
1 timme sedan, skrev Mankan:

Nu fattar jag, det var hämnd för att du fick en snurrigt från mig när du skrev ett obegripligt inlägg igår.

Lite som det började med minuskarman.

Soengsang
7 minuter sedan, skrev Mankan:

Nu fattar jag, det var hämnd för att du fick en snurrigt från mig när du skrev ett obegripligt inlägg igår.

Lite som det började med minuskarman.

Skolgården du vet.......

L200
1 timme sedan, skrev Mankan:

Gav igen lite,det tål du nog din pappersvändare.För cirka 1 månad sen gav du mig minst 100 minus karma som hämnd.

På allt jag har lagt in på forumet ( bilder ),din lilla skit....

NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy