Jump to content
IGNORERAD

Tips om Obegränsat till Thailand via skype


ernst

Recommended Posts

Här är en jämförelse mellan Betamax olika ip-operatörer. Man ringer som regel mellan vanliga telefoner och de flesta har accessnummer så att man kan ringa direkt från mobilen utan att använda webben.

http://backsla.sh/betamax

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farang

    7

  • Tallviking

    6

  • chiangmaithai

    5

  • Chiefen

    4

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Varför inte tekna abbonemang för obegränsat till Thailand, kostar drygt 300skr för ett år.

Sen kan man få ett Skype To Go nummer i sverige och ringa till Thailand för lokalsamtaltaxa från "valfri" telefon. T.ex. sin jobbnalle...  :victory:

http://www.skype.com...lfeatures/togo/

Kan man göra, Men jag tycker fortfarande att skype har sämre ljud kvalité mot vad jag andvänder nu.  :whistle:

I don't know, I don't care, and it doesn't make any difference! - Albert Einstein

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Man kan göra så Tallviking, eller så gör man som jag skrev i svar#12 , och ringer upp hela sin 10Euro pott när "fridagarna" tatt slut, då blir det ännu billigare, 1 EuroCent/minut blir 1000minuter, eller 16,7 timmar, borde räcka några månader vid normalt pratande ?

Fast det är klart att potten kanske tagit slut pga andra samtal eller sända SMS?

MVH Tommy

Hej Tommy,

16,7 timmars taltid räcker några månader??  :D

Babblar man som min tjej, 2 timmar om dan, så räcker det ju bara 8 dar  :wacko:

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis. Min tjej (som jag skrev) kan lätt prata flera timmar om dan

Men naturligtvis ringer man ju upp potten innan man fyller på

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

44 kronor i månaden för obegränsat. Och har man som sagt om man betalar 3 kronor om dagen för fri surf hos 3 så blir månadskostnaden 90 kronor + 44 kronor för obgränsat i 1 månad.

Har hört talas om nåt Skype2Go eller vad det heter till mobilen.

Måste man ha 3G-telefon för att kunna ringa med Skype?

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Har jag fattat detta rätt. Jag laddar ner skype till lilla damen. Då kan hon tjattra med sina vänner i Thailand. Från både fast och mobil. Hur mycket som helst för ca 100 kr i månaden. Är det rätt uppfattat. Så är det kanon. :great::dance1:

ps självklart måste jag registrera mig först

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har man reggat sig då, får se om det blir att lägga ner Comvic Amigos?

392,78 kr för ett års obegränsat till fast och mobil i Thailand låter nästan för bra för att vara sant. Åkte på 115 kr för att skaffa nån Skype-kredit med så jag kan få Skype To Go i mobilen med. Nu bara vänta 3-7 dagar på att pengarna skall komma fram så man kan prova.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

farang

Kolla hur det fungerar och rappotera hur det är. jag tänker nog göra samma

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

farang

Kolla hur det fungerar och rappotera hur det är. jag tänker nog göra samma

Återkommer med rapport mot slutet av nästa vecka hoppas jag.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Tommy,

16,7 timmars taltid räcker några månader??  :D

Babblar man som min tjej, 2 timmar om dan, så räcker det ju bara 8 dar  :wacko:

// Jobbe

Tja, menade som jag skrev, normalt pratande, jag kommer sällan över 15 minuter om dagen.

Så 2 timmar om dagen låter helt abnormt mycket för mej, men då är jag ju inte en Kvinna i ett främmande land, utan en gift man ute på jobb.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tja, menade som jag skrev, normalt pratande, jag kommer sällan över 15 minuter om dagen.

Så 2 timmar om dagen låter helt abnormt mycket för mej, men då är jag ju inte en Kvinna i ett främmande land, utan en gift man ute på jobb.

MVH Tommy

Hej Tommy,

Ja, två timmar om dan är abnormt mycket för mig också.

Måste erkänna att jag kanske överdrev en smula, det är väl inte varje dag hon babblar två timmar. Och inte varje gång att det är hon som ringer upp heller. Så 16,7 timmar räcker nog LITE längre än 8 dagar... kanske 9  :crazy:

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjejen har har testat via datorn och det fungerar väldigt bra, personligen tycker jag att det fungerar bätte än telefonkorten.

Priser till ett land:

1mån 43,64kr

3mån 124,37kr

12mån 392,78kr

Har beställt gratis skype to go nummer så det blir att testa det sen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Telefonbolagen torde hata internet...

Men det kan dom gott ha med sina rövarpriser. 20 spänn i minuten Thailand till Sverige med svensk mobil? Hallå?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och tjejen som är i Thailand för tillfället pratar minst 1-2h om dagen och det har vi gjort sedan hon åkte ner till Thailand i Januari för att fixa med UT. Har aldrig en telefonräkning under 1000kr/mån och då ringer jag för 69 öre / minut. Förra året visste jag inte att man kunde ringa så billigt så jag pyntade snällt 11kr/minuten i flera månader. Fast då blev det mest MSN och SMS. Fast det hände att jag skickade över 1000sms en månad. Ibland undrar man ju hur man själv är funtad.

Skönt att hon kommer hem om en vecka nu så att man kan lägga pengarna på nåt annat istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har fått det där Skype "obegränsat" aktiverat nu, och det verkar som det är begränsat till högst 6 timmar om dagen eller 10,000 minuter i månaden. Inte för att jag kommer kunna komma ens i närheten av dom siffrorna, men visst är där begränsning. Överskrider man så blir det Skypes normaltaxa.

Har kört ett provsamtal på en kvart ungefär till Thailand nu från datorn, min nummerpresentation funkade inte, skall visa mitt mobilnummer men visade nått 005 eller vad hon sa i början. Annars funkade det bra. Skype To Go till mobilen får jag vänta med, det är normal samtalstaxa först för samtal till det fasta nätet med mitt telefonbolag, så då faller idén.

Kollar lite runt för att hitta en lösning, har hittat bland annat detta http://www.tre.se/te...e.aspx?id=35740 men det står om man klickar runt lite att det bara funkar med fritt Skype på 3:s egna telefoner, åker väl på att köpa en sådan ifall det inte går med exempelvis denna http://www.katshing.d.asp?aid=16589 som är olåst. Eller om nån vet nått abonemang med kontantkort där man kan ringa till fasta nätet gratis eller löjligt billigt?

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kontakta en säljare ring 020-333333

Numret har ingen abonent eller är tillfälligt avstängt, lät ju seriöst ???

*edit*

Har ringt runt bland dom andra numrena nu, snackat med en säljare och förklarat läget med Skype.

Kommer att komma ett startpaket helt gratis i posten som går att stoppa i vilken telefon som helst (med 3G).

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Eller om nån vet nått abonemang med kontantkort där man kan ringa till fasta nätet gratis eller löjligt billigt?

Tele 2 / Comviq Amigos, 85 öre minut till Thailand.  :yes:

De var billigare innan, typ 29 öre eller nått!

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade Skype obegränsat till ett land när jag var i Thailand i vintras och nu när de tagit med till Thailand också så vart det detsamma här i Sverige också. Damen har köpt Asia-kort tidigare, de är också billiga, men ljudkvaliteten är bättre med Skype tycker hon, samt att samtalet bröts då och då med Asia, vilket inte hänt med Skype.

Mvh

BigBossJacken

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tele 2 / Comviq Amigos, 85 öre minut till Thailand.  :yes:

Jo men det är ju vad jag redan kör med, menar typ 0 öre minuten till fasta nätet eller liknande :P

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
andersbangkok

Kör Skype abonnemang från Sverige till Thailand. Funkar utmärkt! Blir ett snack med tjejen varje morgon på väg till jobbet.

har någon en bra lösning på hur att ringa från Thailand till Sverige? Skype funkar väl inte den vägen (alltså abonnemang, inte skype credits)

Någon strålande lösning på detta??

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kör Skype abonnemang från Sverige till Thailand. Funkar utmärkt! Blir ett snack med tjejen varje morgon på väg till jobbet.

har någon en bra lösning på hur att ringa från Thailand till Sverige? Skype funkar väl inte den vägen (alltså abonnemang, inte skype credits)

Någon strålande lösning på detta??

Om man har ett svenskt Skype-abonnemang och Internetuppkoppling så är det ju redan gratis (0,34 kronor i uppkoppling, fria minuter) till både Sverige och en hel radda andra länder (som t.ex. till Thailand). Det går alldeles utmärkt att ringa med Skype till Sverige från Thailand. Skype bryr sig inte om var du har Internetuppkopplingen. Jag har även ett vanligt svenskt nummer kopplat till min Skype vilket gör att alla som ringer till mitt 031-hemnummer (vilket är mitt Skype-nummer) så kommer de till mig där jag är uppkopplad med Skype, t.ex. Thailand och detta kostar inte ett öre extra för den som ringer och är helt gratis för mig (frånsett fasta abonnemangsavgiften för själva telefonnummret).

Har även kört ThaiTel vilket fungerar bra om man vill ringa från sin mobil när man inte är hemma eller nära en internetuppkoppling.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hur mycket kostar det för någon i Thailand (fast/mobil) att ringa till ditt 031-skypenummer då ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...