Jump to content
IGNORERAD

Krisen i Thaland. Detta händer just nu


Joints

Recommended Posts

Quote

Dom gula begärde regeringens avgång för att dom bl.a fuskat sig till sin makt. Domstolen dömde dom för fusk och avsatte dom

De gula avbröt sin ockupation av flygplatsen dagen innan  domstolens beslut och regeringen avsattes efter domstolens beslut

De gula satt INTE i domstolen och styrde inte hur domstolen dömde

Nej, de gjorde inte direkt i alla fall.

Men att regera ett land lamslaget av okupationer av diverse viktiga institutioner och infrastrukturer och samtidigt få uppmaningar av de som har den fysiska makten att avgå innebär i praktiken att man inte ha någon möjlighet att regera. Hade inte domstolutslaget kommit så hade ändå möjligheterna att regera varit borta.

Hade domstolsutslaget blivit likadant om militär ledningen slutit upp bakom regeringen och stoppat ockupationerna lånt innan flygplatsen blev besatt, ja det kan man ju fundera på.

Varför fälls bara "röda" i domstolar angående oegentligheter map valfusk, är det bara de som har fingrarna i syltburken? Jag betvivlar inte att tex Dr T haft fingrarna i burken då det gäller ekonomiska oegentligheter men med tanke på hur utbredd svågerpolitiken i det thailändska samhället är så tycker jag det är förvånande att man endast lyckas sätta dit den ena sidan. De röda har lite väl mycket "otur" för att jag skall tro att det bara är "otur" eller att de är mer korkade än sina motståndare ...

BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 406
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    69

  • Joints

    46

  • Tallviking

    33

  • MaiChai

    33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Här kan du följa nyheterna på thai "live"

http://portal.tv5.co...US/Default.aspx

Mvh Maakaao  :wai:

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om jag missat det men jag har bara hört om valfusk och mutade röstande från ena sidan (Thoxin-trogna sidan)

Någon som har hört om motsvarande för Thaksins motparter ?

Är mutor och röstfusk utbrett i alla partier ??.

Känner inte igen det personligen i alla fall och alla släktingar jag hört från har alla pratat om vad Thaksin gett den och den för att rösta på honom eller av honom stött parti

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att du missat det, tror du oxå att alla röda demonstranter är köpta medans alla de gula är ideela kämpar.

MVH/BanArne

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag försöker att inte tro någonting utan först ta reda på hur det ligger till

Är det någon som baserat på fakta VET vilka som "mutade" de gula att demonstrera isåfall ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här gången hjälpte det inte att vara stenrik.

Det gick inte att köpa tillbaka makten.

Ett litet steg åt rätt håll, som väl t o m IL måste gilla.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sura bankokbor som är trötta på de röda är på väg ut med käppar och tillhyggen enligt nyheterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

"släktingar jag hört från har alla pratat om vad Thaksin gett den och den för att rösta på honom eller av honom stött parti".

Du VET alltså att du hört från släktingar som har hört vad Thaksin gett den och den.

Alltid skönt med någon som VET.

[move]Ovetandes Arne[/move]

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett flertal släktingar har öppet erkänt för mig att de röstat på Thaksin eller främst lämnat fullmakter till byäldsten att rösta i deras namn på Thaksin och hans parti(er)

Det är ingen jag bara hört och flera av barnen i familjen är skitsura för att föräldrar och den äldre generationen i familjen låtit sig mutas så enkelt

Men när man ser hur de har det har jag förståelse för hur de tänker och reagerar på en som lovar guld och gröna skogar för dom samt ger dom några hundra bath eller lånar dom pengar till noll-ränta

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det ju så att Thaksin inte är/var den enda rike mannen i Thailand. Ledarna för PAD är alla rika så det fanns nog pengar att ta av där också.

Jag förstår att många är irriterade på Thaksin och vad han gjort men kom inte och tro att de gula är några schyssta killar som bara vill få ordning på landet. De må se trevliga ut men det är bara att läsa vad de har sagt så förstår man att de inte är så oskyldiga.

"The Asian Human Rights Commission has noted of the PAD and their agenda that, "although they may not describe themselves as fascist, have fascist qualities."[31] Citing the claimed failure of popular democracy in Thailand, the PAD has suggested constitutional amendments that would make Parliament a largely royally-appointed body." (wikipedia)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag försöker att inte tro någonting utan först ta reda på hur det ligger till

Är det någon som baserat på fakta VET vilka som "mutade" de gula att demonstrera isåfall ?

Det är ju ingen hemlighet att DTAC betalade de gulas demonstration,läs på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det är ju ingen hemlighet att DTAC betalade de gulas demonstration,läs på!

Vad vann Telenor som äger DTAC på det, vad finns det för någon källa på att denna norska telekoncern styr politiken i Thailand. Du är ett värlsscoop på spåren.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu bränner de ner utbildningsministeriet, kanske lika bra med tanke på den usla utbildningsnivån i Thailand?

http://www.nationmul...cation-Ministry

Thaksin blev precis interjuvad av BBC, han beklagade att BBC inte lät honom visa bilderna på alla döda människor som Thaksin hävdar att militären skjutit under dagen.

Sen sade han att han inte betalade något för demonstarnterna, han verkade dock lite besvärad av de raka och kritiska frågorna riktade mot honom. Trodde ett tag att han skulle göra en "Samak" och idi*tförklara programledaren men han sansade sig.

Tryck upp flygblad på Thai med Thaksins citat att han inte betalar demonstranterna något så bör det skingra majoriteten av folkmassan ganska kvickt!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Kan ingen ta bort MyNoBuzzs leende figur.

Den känns så fel när han lägger in sina kommentarer om våldsamheterna på Bangkoks gator.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

De röda har barrikaderat sig på en av sina mötesplatser och är omringade av millitär enligt bilderna på tv.

De har ställt alla tjejer längs fram vid barrikaderna eftersom de inte tror millitären vågar skjuta dem.

Killarna håller sig bakom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tryck upp flygblad på Thai med Thaksins citat att han inte betalar demonstranterna något så bör det skingra majoriteten av folkmassan ganska kvickt!

Du är nog lite väl naiv när det gäller supporarna till de röda men du har iofsig tidigare förklarat att det folkliga stödet för Thaksin var försvunnit, så nu för du väl försöka övertyga dig själv med att alla demonstranter är betalda för dagveket.

Jobbar du på PADs propagandaavdelning månne, för objektiv nyhetsbevakning verkar det ju inet handla om?

Tror du på fullt allvar att en köpedemonstrant lägger sig framför en stridsvagn för 100 bath ..

BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

Bilder på röda som slänger molotovs på bostadshus. Sen intervjuer med de boende i husen.

Inga snälla saker som sägs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kan ingen ta bort MyNoBuzzs leende figur.

Den känns så fel när han lägger in sina kommentarer om våldsamheterna på Bangkoks gator.

BTT

fixat

11897_nobuzz4_png2816843bd8d4f127b1bba82

11897_nobuzz4_png2816843bd8d4f127b1bba82

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej ban99arne

Ja dom verkar tro på vad som helst, maken till enögda och tunnelseende människor får man leta efter.

T.o.m när alla nyhets stationer i världen pratar om kamp mellan fattiga på landet och rika med militärens stöd,

men dom har säkert inga så smarta och duktiga reportrar som vi har på vårat forum.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kan ingen ta bort MyNoBuzzs leende figur.

Den känns så fel när han lägger in sina kommentarer om våldsamheterna på Bangkoks gator.

BTT

Vänd upp-o-ner på skärmen så blir han ledsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Hej ban99arne

Ja dom verkar tro på vad som helst, maken till enögda och tunnelseende människor får man leta efter.

T.o.m när alla nyhets stationer i världen pratar om kamp mellan fattiga på landet och rika med militärens stöd,

men dom har säkert inga så smarta och duktiga reportrar som vi har på vårat forum.

Mvh Isan Lover

Snalla, for en gangs skull gor ett undantag och las vad jag, Atom m.fl har skrivit upprepade ganger. Att PAD hade militarens stod och att Demokraterna indirekt har det likasa ar ingen hemlighet. Dock sa gor du det pa tok for enkelt for dig nar du sager att det handlar om ENDAST en konflikt mellan fattiga och rika och det blir "se och hor" niva pa analysen.

Sen kan du val passa pa och reflektera over din analys over de roda som fredliga pacifister som absolut aldrig skulle anvanda vald eller ge sig pa byggnader etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om en person är på plats och själv ser vad som händer samt skriver en kommentar om det på MPR väljer jag hellre att tro på vad denna säger gentemot någon utländsk press som antingen använder andrahandsinformation via TT/Reuter eller sitter och gissar hej vilt på egen hand 1000 mil bort

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Tallviking

Ja du har säkert rätt hela världspressen är felinformerad, och det är bara 5-10 människor på MPR som sitter inne med sanningen, vilken tur för oss.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Du lider av selektivt troende, Herr Viking.

Personligen tror jag inte att majoriteten av vare sig de gula eller de röda är demonstrarande daglönare.

Däremot så tycker jag att en lynchmobb är en lynchmobb oavsett om den är gul eller röd.

BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...