Jump to content
IGNORERAD

Krisen i Thaland. Detta händer just nu


Joints

Recommended Posts

Quote

Hej

Hur många som dödas kommer vi aldrig att få veta, militären har väl inte lämnat tillbaka liken från den förra massakern på nittiotalet än, man tror att några hundra dödades.

Jag har pratat med soldater som var med och sköt studenterna, några sköt över deras huvud och en del blundade och sköt gråtande rakt in i folkmassorna, dom har mardrömmar och dåligt samvetet för detta än.

Alla var tvungna att skjuta annars hotade befälen med avrättning.

Jag känner även en svensk som var med och såg när liken slängdes på lastbilar och kördes ut ur stan.

Hans fru har bröder som är poliser i Bangkok och han var med dom och såg vad som hände.

Mvh Isan Lover

Förlåt en okunnig, men vad snackar du om för händelse på 90 talet?

Quote

Här finns fler bilder på vad högerextremisterna åstakom okt-76

OBS! otäcka

http://thunder.proho...b/October6.html

Kära Ubonborge, som tidigare framgått här så var det Samak, (en av Thaksins och TRT/PPP/PT mesta suppotrar och också PM fram till i höstas för Lag Thaksin) som gav order om denna massaker.

Om man sedan vill kan man goggla på Samak och hitta intervjun med Samak efter att han blev premiärminister 2006 för PPP(lag Thaksin). Där säger han att endast 1 person blev dödad och allt annat är lögn.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 406
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    69

  • Joints

    46

  • Tallviking

    33

  • MaiChai

    33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sam sip sam

Hur som haver hoppas röda ,gula, Bangkok bob 2 , militären och regeringen kan få ett slut på detta utan ngn mera blodspillan

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

titta på bilderna är väl några fler en  död eller ljuger bilderna dom är iofs 33 år gamla

Man kan lätt tro det och med hänsyn till att de officiella dödssiffrorna från 1976 var 48 personer så förvånade det många när Samak Sundaraveij som nyvald premiärminister för Thaksins PPP parti gick ut med de sensationella uppgifterna att endast en dog. Han borde ju veta eftersom han var där.

Sök på Samak Sundaraveij på Youtube och klicka på något som heter AlJazzera interwiev del 2 så får du höra hur det ligger till. Kan tyvärr inte lägga in länken från denna datorn just nu.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Till dom som tror att Samak var med och sköt, det var faktiskt militären som vanligt.

Men Samak var helt riktigt med och beslutade om det.

Och militären ställde lojalt upp och massakrerade studenterna, och det kommer dom att göra igen om ordern kommer.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

 

Kära Ubonborge, som tidigare framgått här så var det Samak, (en av Thaksins och TRT/PPP/PT mesta suppotrar och också PM fram till i höstas för Lag Thaksin) som gav order om denna massaker.

Om man sedan vill kan man goggla på Samak och hitta intervjun med Samak efter att han blev premiärminister 2006 för PPP(lag Thaksin). Där säger han att endast 1 person blev dödad och allt annat är lögn.

Jag skiter väl i vilket lag högerextremistern spelar/spelade i jag vet bara att dina sk.demokrater låg bakom blodbadet 1976 och jag hoppas det inte återupprepas igen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vi gå tillbaks till vad som händer just nu?

vad som hände 73, 76 och 92 är intressant men den här tråden är redan rörig så det räcker, tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Quote

Man kan lätt tro det och med hänsyn till att de officiella dödssiffrorna från 1976 var 48 personer så förvånade det många när Samak Sundaraveij som nyvald premiärminister för Thaksins PPP parti gick ut med de sensationella uppgifterna att endast en dog. Han borde ju veta eftersom han var där.

Sök på Samak Sundaraveij på Youtube och klicka på något som heter AlJazzera interwiev del 2 så får du höra hur det ligger till. Kan tyvärr inte lägga in länken från denna datorn just nu.

Han var nog inget bra på matte (siffror)den gubben var det inte han som var kock också??

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hur som haver hoppas röda ,gula, Bangkok bob 2 , militären och regeringen kan få ett slut på detta utan ngn mera blodspillan

Bra där! Det hoppas jag med.

Uppdatering från TV nu:

Millitären har omringat den sista mötesplatsen för de röda och sitter och skriker i megafoner

att alla röda som vill gå hem är fria att lämna platsen när dom vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan väl hålla med om att det närmast är mirakulöst ifall ingen har dödats av militären idag i Bangkok, men att hundratals lik ska ha smugglats iväg av militären helt ouppmärksammat av OBEROENDE media är än mer ett mirakel.

Så mycket TV kameror och fotografer jag sett de senaste dagarna i Bangkok har jag aldrig sett. Det finns miljoner bilder på dessa upplopp och att alla skulle missat hur militären fraktar bort lik känns spontant helt osannolikt. Hade BBC och CNN fått dessa bilder från andra OBEROENDE källor än Thaksin själv hade de publicerats omgående.

Men är det så att ingen dödats av militären är det mer tur än skiclighet

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Rullande text på nyheterna säger att civilbefolkning överallt ger sig ut i mängd för att se

till att de röda upphör med sina bråk. Inte bara Bangkok alltså utan även i andra provinser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

"Sök på Samak Sundaraveij på Youtube och klicka på något som heter AlJazzera interwiev del 2 så får du höra hur det ligger till. Kan tyvärr inte lägga in länken från denna datorn just nu."

Hittade inte den med Al jazeera, men liknande uttalande i denna:

http://www.youtube.c...lhPxyxbJo#lq-hq

Link to comment
Dela på andra sajter

Enl. vänner i Thailand så får de "som spelar röda" och hjälper till med oreda och demonstration 2000 baht/dag av Taksinanhängare. Om nu detta är sant så är det rent ut sagt för j..t.

Varför ställer då upp på detta?

Ja allt handlar om pengar! Är man arbetslös eller tjänar några hundra baht om dan så är det snabba pengar. - Vi har ändå inte har något att göra! 

Mvh Maakaao  :wai:

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Rullande text på nyheterna säger att civilbefolkning överallt ger sig ut i mängd för att se

till att de röda upphör med sina bråk. Inte bara Bangkok alltså utan även i andra provinser.

Hej!

Är det några som vet omfattningen av demonstrationerna utanför Bangkok. Det finns ingen information om detta i europeisk media. Vi har i alla fall hört att de demonstrerar i lilla Roi Et. Magrood tror dock inte att någon släkting är med (om de inte har fått betalt, skratt, skratt). Militären ska tydligen vara på väg för att hålla uppsikt över dem.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Svarten,

jag vet inte hur mycket du litar på mig som ju är "maktelitens" verktyg :neutral:

Men vad jag vet så är det demonstrationer i Chaing Mai, Lamphun, Phrae, Khon Kaen, Nong Khai, Roi et, Savannakhet och Udon Thani. Omfattningen varierar från de olika städerna alltfrån 100 upp till ett tusental. Motorvägen ska också vara spärrad söder om Khon Kaen. Det ska gå lugnt till vad jag vet.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nyheter i vilket land? Kontollerat och godkänt av vem?

Nyheterna här, i Thailand, på kanal TTV. Kontrollerat och godkänt av vem vet jag inte.

Skriver bara vad jag ser på TV så medlemmarna här får lite snabb info.

Vad ni vill göra med den infon är upp till er.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om inte Mikael Tölpffer, svensk journalist i Bangkok, ljuger rakt av i TV 4 så har följande hänt under kvällen.

Lokalbefolkningen i Bangkok har själva varit ute och kört iväg de röda från delar av Bangkok.

I vissa kvarter har detta gått väldigt våldsamt till då de röda placerat ut fullastade tankbilar i vissa kvarter och hotat spränga dessa. De som bott i just dessa kvarter har blivet lite "småförbannade" eller rättare sagt ursinniga och t.o.m. skjutit mot de röda.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Enl. vänner i Thailand så får de "som spelar röda" och hjälper till med oreda och demonstration 2000 baht/dag av Taksinanhängare. Om nu detta är sant så är det rent ut sagt för j..t.

Varför ställer då upp på detta?

Ja allt handlar om pengar! Är man arbetslös eller tjänar några hundra baht om dan så är det snabba pengar. - Vi har ändå inte har något att göra! 

Mvh Maakaao  :wai:

ca 100 000 demonstranter a 2000 blir 200 000 000 om dagen, ja det verkar ju vettigt.

Har även hört att di även skall få en fin villa och en ny pickup, fast det har man ju hört förr .

[move]Hörsägnaren Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

LungAlahato

Quote

Nyheterna här, i Thailand, på kanal TTV. Kontrollerat och godkänt av vem vet jag inte.

Skriver bara vad jag ser på TV så medlemmarna här får lite snabb info.

Vad ni vill göra med den infon är upp till er.

En bekant som ringde till sina släktingar berättade att thailändsk tv visar inga nyheter alls om demonstrationerna.

Arto

Link to comment
Dela på andra sajter

Med risk för ev. alkoholspärr så verkar det här tjafset åxå har gått allmänhetens bann förbi...

Dig and shut the fuck up. Verkar ju även råda här :taunt: , so dig...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

... blir 200 000 000 om dagen, ja det verkar ju vettigt...

[move]Hörsägnaren Arne[/move]

Våldsamt stora belopp det där! År 2006 uppskattades Taksins förmögenhet till 88 miljarder THB av Forbes.

  Om man leker med tanken, att han kan få 3% ränta så skulle årsavkastningen räcka till 13 dagars demonstrationer. Om det handlar om 200 THB/dag så kan de bråka i hela 130 dagar.

Undrar hur man hanterar "löneutbetalningarna" rent praktiskt?  :heat:

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

UT 006

En flaska song sam till alla som går in på 7.11 och uppger Reinfeldt...

Skämt åt sido så va jag jäkligt glad åt Thaksin i dag, min svärfar- 87 år gammal ramlade ihop på en marknad i Trat jgår, vi skickade ner stålar för ev. längre sjukhusvistelse - men det kostade bara 30 bath

Jag ber om ursäkt för alla ev. alkoholrelaterade felskrivningar eller annat vokabulärt tjafs... Skål i fel tråd...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

ca 100 000 demonstranter a 2000 blir 200 000 000 om dagen, ja det verkar ju vettigt.

Har även hört att di även skall få en fin villa och en ny pickup, fast det har man ju hört förr .

[move]Hörsägnaren Arne[/move]

Ja du Hönsägare Arne de siffror du nämner i ditt inlägg har du troligen hämtat i hönsgården, det finns många röda anhängare som gör det frivilligt men de behöver någon som vågar gå i frontlinjen och det är dessa som får betalt. Om du sedan hört att dom får di  så kan du ta med dig nappflaskan och ställa upp som lamm amma!

:wai:

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...