Jump to content
IGNORERAD

Billigt boende Pattaya och Jomtien


broder tuk tuk

Recommended Posts

7 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Tror drevet skulle tycka det vore hemskt om dom inte hade något offer att mobba.

 

Troligen skulle nån annan stackare trakasseras. Så fungerar nämligen drev.

 

BTT

Det där jaga-mankan-drevet behöver nog någon att hacka på så dom mår bra och jag ställer naturligtvis upp. Men dom är allt ett patetiskt gäng 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 264
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    55

  • Soengsang

    28

  • Alarik

    27

  • Mankan

    19

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

15 timmar sedan, skrev kenneth073:

Göteborgsmaffian (L64,Herr chang ,bibben mm )är ju för goa ,åker  bussiness class  flyg utan problem men på hemmaplan är det typ sofiero eller jeltsin vodka 3l  box som gäller .men det är ju ändå klassen över byfånen mankan som kör hembränt all the time

Inget fel med hembränt, är det bara rätt tillverkat så är det bra mycket bättre än tex Jeltsin, och klart jämförbart med tex absolut vodka.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Bananen:

Inget fel med hembränt, är det bara rätt tillverkat så är det bra mycket bättre än tex Jeltsin, och klart jämförbart med tex absolut vodka.

Det är nog tyvärr en glömd konst att göra bra hembränt, vill nog påstå att produkten var bättre än Absolut!

Men det tog både tid, tålamod och kunskap!   

//S 

 

Ändrades av Stefan
stavning!

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎3‎/‎4‎/‎2019 at 6:27 PM, broder tuk tuk said:

Jag och Berit ska ju snart åka ner igen några månader till bland annat Pattaya och Jomtien.

 

Är det någon som har något bra tips på var man kan hyra billliga condos eller Stadshus för mellan 2000-5000 baht i månaden?

 

BTT

Stadshus? City Hall? Det låter väldigt dyrt att hyra; 2 miljoner om dagen kanske? Antar att du menar shophouse.

 

Varför skulle du och Berit vilja bo för 2,000 Baht/månad? Berit var ju psykolog och du förtidspensionerad lärare, ni borde ju få ut 30,000 SEK i månaden i pension/ersättning och med över 100,000 THB i månaden känns 2,000 för en månads boende väl snålt.

 

Måste erkänna att jag har dålig koll på hyreskostnaderna i Pattaya men hos oss ute i Bangna är det nog svårt att hitta något anständigt och möblerat för under 8,000 i månaden. 2,000 i Pattaya? En skrubb på 10 kvadrat med handfat, kanske. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Bananen:

Inget fel med hembränt, är det bara rätt tillverkat så är det bra mycket bättre än tex Jeltsin, och klart jämförbart med tex absolut vodka.

Hahaha Jeltzin alla dagar i veckan istället för WT:s wannabe lyxWT skiten Absolut, det mest överskattade brännvinet som finns.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood

2,000 Bath/månad känns mer som ett delat lägenhetsboende med ett par bartjejer.

 

Kan nog bli lite ansträngt med Berit med tiden😀

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Tror drevet skulle tycka det vore hemskt om dom inte hade något offer att mobba.

 

Troligen skulle nån annan stackare trakasseras. Så fungerar nämligen drev.

 

BTT

Jag tycker att du skall skapa en BTT Fan Club - tråd  för adoratörer där det gavs möjlighet att ge dina grymma belackare ordentligt på tafsen !

 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev Atom:

Stadshus? City Hall? Det låter väldigt dyrt att hyra; 2 miljoner om dagen kanske? Antar att du menar shophouse.

 

Varför skulle du och Berit vilja bo för 2,000 Baht/månad? Berit var ju psykolog och du förtidspensionerad lärare, ni borde ju få ut 30,000 SEK i månaden i pension/ersättning och med över 100,000 THB i månaden känns 2,000 för en månads boende väl snålt.

 

Måste erkänna att jag har dålig koll på hyreskostnaderna i Pattaya men hos oss ute i Bangna är det nog svårt att hitta något anständigt och möblerat för under 8,000 i månaden. 2,000 i Pattaya? En skrubb på 10 kvadrat med handfat, kanske. 

 

Berit forskar kring det primitiva boendets inverkan på det mänskliga psyket.  Därför vi tänkt pröva att bo lite billigare en tidsperiod.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
3 timmar sedan, skrev Mankan:

Det där jaga-mankan-drevet behöver nog någon att hacka på så dom mår bra och jag ställer naturligtvis upp. Men dom är allt ett patetiskt gäng 

 

Skillnaden mellan jaga mankan drevet och jaga BTT drevet är att mankan drevet enbart försvarar sig mot mankans gnäll och påhopp medan BTT drevet satt i system att håna och häckla vartenda inlägg som brodern skriver.  Sen har det ingen betydelse om inläggen är vettiga eller inte.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Skillnaden mellan jaga mankan drevet och jaga BTT drevet är att mankan drevet enbart försvarar sig mot mankans gnäll och påhopp medan BTT drevet satt i system att håna och häckla vartenda inlägg som brodern skriver.  Sen har det ingen betydelse om inläggen är vettiga eller inte.

 

BTT

Ljuger man i varannan mening så får man nog räkna med lite mothugg oavsätt om man ljuger om vettiga saker eller inte.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
On 2019-03-08 at 02:13, skrev clion:

Jag och Exet åkte runt i Naklua och träffade både mamma sang med sten borden och en lärare  som kände Peter som han heter det finns en gammal tråd 

om det äventyret 

 

Japp och Pla som hon kallas för berättade att du är en mycket trevlig och generös man.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Skillnaden mellan jaga mankan drevet och jaga BTT drevet är att mankan drevet enbart försvarar sig mot mankans gnäll och påhopp medan BTT drevet satt i system att håna och häckla vartenda inlägg som brodern skriver.  Sen har det ingen betydelse om inläggen är vettiga eller inte.
 
BTT
Jag gillar det mesta du skriver brodern, du behövs här på forumet!

Sen att du är en svikare av stora mått som inte kom på vår minsta forumträff på Lucky beer på Khao Sarn Road fast att du låg och tryckte i ett Guesthouse på granngatan det är en annan femma.

Blåsa mig på jordens scoop så där, jag hade fan fått stora MPR Pulitzer priset av en selfie på oss två på Lucky Beer. Svikare!

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
7 minuter sedan, skrev Mankan:

Ljuger man i varannan mening så får man nog räkna med lite mothugg oavsätt om man ljuger om vettiga saker eller inte.

 

Och du är ett allvetande orakel som kan genomskåda varenda lögn på jordklotet?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
3 minuter sedan, skrev apknug:

Jag gillar det mesta du skriver brodern, du behövs här på forumet!

Sen att du är en svikare av stora mått som inte kom på vår minsta forumträff på Lucky beer på Khao Sarn Road fast att du låg och tryckte i ett Guesthouse på granngatan det är en annan femma.

Blåsa mig på jordens scoop så där, jag hade fan fått stora MPR Pulitzer priset av en selfie på oss två på Lucky Beer. Svikare!

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

 

Finns fortfarande tid och möjlighet att träffas på tu man hand.

 

Jag kommer ju att vistas lite mer frekvent i Thailand från och med februari 2021.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Och du är ett allvetande orakel som kan genomskåda varenda lögn på jordklotet?

 

BTT

Ja nu är det är ju ingen jätte bedrift att genomskåda dina i alla fall.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 timmar sedan, skrev Atom:

Stadshus? City Hall? Det låter väldigt dyrt att hyra; 2 miljoner om dagen kanske? Antar att du menar shophouse.

 

Varför skulle du och Berit vilja bo för 2,000 Baht/månad? Berit var ju psykolog och du förtidspensionerad lärare, ni borde ju få ut 30,000 SEK i månaden i pension/ersättning och med över 100,000 THB i månaden känns 2,000 för en månads boende väl snålt.

 

Måste erkänna att jag har dålig koll på hyreskostnaderna i Pattaya men hos oss ute i Bangna är det nog svårt att hitta något anständigt och möblerat för under 8,000 i månaden. 2,000 i Pattaya? En skrubb på 10 kvadrat med handfat, kanske. 

 

Astronom/Astrolog

Psykolog/Psykopat

 

Det kan vara svårt att hålla reda på vilket ord som är det korrekta

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Berit forskar kring det primitiva boendets inverkan på det mänskliga psyket.  Därför vi tänkt pröva att bo lite billigare en tidsperiod.

 

BTT

Men varför Pattaya och Jomtien?

Borde du inte ta med Berit till platser där du inte är så välkänd.

Inte bara av 7-eleven-personal utan i synnerhet, och det är ju problematiken, av det lätta gardet.

När du nu tar med dig bröd till bagaren borde väl annan destination vara lämpligare både för dig och Berit.

Ändrades av Alarik

 

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
On 2019-03-08 at 23:52, skrev kenneth073:

Göteborgsmaffian (L64,Herr chang ,bibben mm )är ju för goa ,åker  bussiness class  flyg utan problem men på hemmaplan är det typ sofiero eller jeltsin vodka 3l  box som gäller .men det är ju ändå klassen över byfånen mankan som kör hembränt all the time

Inte fan dricker väl Mankan hembränt och lurar svenska staten på  skatteinkomster samtidigt som han gnäller på sjuka och skadade som har sjuk/förtidspensioner, det kan ju fan inte vara möjligt:fie:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev stefan5300:

Inte fan dricker väl Mankan hembränt och lurar svenska staten på  skatteinkomster samtidigt som han gnäller på sjuka och skadade som har sjuk/förtidspensioner, det kan ju fan inte vara möjligt:fie:

Det gnälls väl inte på sjuka, däremot dom som är fullt kapabla att utföra ett arbete men låter skattebetalarna stå för fiolerna:)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

CM apartments Kho Talo 4500Baht/mån fullt möblerat med tv och ac och balkong.

Jomtien soi 15 eller 16 4000baht/mån vid ett 12 månaders kontrakt

 

Finns ju massor att bo i om man har varit i området förut.

Jag förstår inte varför någon som ska kunna Pattaya måste ställa en sån fråga.

 

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev stefan5300:

Inte fan dricker väl Mankan hembränt och lurar svenska staten på  skatteinkomster samtidigt som han gnäller på sjuka och skadade som har sjuk/förtidspensioner, det kan ju fan inte vara möjligt:fie:

Nä hembränt dricker jag inte jag har råd att köpa min sprit. Nä jag gnäller inte på sjuka så slut hitta på.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood
31 minuter sedan, skrev hamnoi:

Det gnälls väl inte på sjuka, däremot dom som är fullt kapabla att utföra ett arbete men låter skattebetalarna stå för fiolerna:)

Nä, det gnälls inte på de sjuka bara, det gnälls fan på allt som går att gnällas på.

I lumpen hade "hen"varit den vi skjutit på, i stället för på måltavlorna.

 

Sad but true!

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
46 minuter sedan, skrev Mankan:

Nä hembränt dricker jag inte jag har råd att köpa min sprit. Nä jag gnäller inte på sjuka så slut hitta på.

Jo du har ifrågasatt mig.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev stefan5300:

Jo du har ifrågasatt mig.

Du är väl inte sjuk?

Arbetsskadad är inte direkt samma, enligt mej.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
19 minuter sedan, skrev Tommy:

Du är väl inte sjuk?

Arbetsskadad är inte direkt samma, enligt mej.

 

 

MVH

Ja det blev väl lite i melloyran:great:.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...