samet Inlagd Februari 22, 2019 Dela Inlagd Februari 22, 2019 13 minuter sedan, skrev hamnoi: För oss utan hängbröst är det ett problem. Men en bögslunga funkar fortfarande. Ja i dina slimfit ståskjortor kan man ju inte få ner ett kreditkort i bröstfickan ens om man hade vaselin och skohorn... Men du har ju nått den aktningsvärda åldern att du kan bära en neonfärgad midjeväska utan att behöva skämmas... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Februari 22, 2019 Dela Inlagd Februari 22, 2019 Prioboarding kan ju vara trevligt om man väl står i gaten och väntar. Men det är även ganska trevligt att att sitta i loungen och sippa på ett glas vin medans resten av skocken boadar. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Februari 22, 2019 Dela Inlagd Februari 22, 2019 10 timmar sedan, skrev M33: Haha, jo så kan man ju tro att det funkar i verkligheten. Jodå, det fungerar i verkligheten. Men jag åker inte med Norwegian och Ryanair. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 22, 2019 Dela Inlagd Februari 22, 2019 12 timmar sedan, skrev Broskan: Testa då att flyga mellan STO-OSL eller BGO när alla jävlar har varit på shoppingtur i Sverige då är det svårt att hitta en lucka där uppe. "Idag har vi fullt flyg så vi önskar att ni placerar ert handbaggage under stolen framför er", det hör man väldigt ofta. Bättre koll vid gaten som någon skrev hade löst mycket. //Broskan Ja Hells Angels verkar ju egen personal på Arlanda så dom kan väl brumma in med sina Hd vid incheckningen och sålla bort lite väskor? Källa:Expressen! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Februari 22, 2019 Dela Inlagd Februari 22, 2019 54 minuter sedan, skrev Alarik: Jodå, det fungerar i verkligheten. Men jag åker inte med Norwegian och Ryanair. Hmm Problemet är väl oftast att man har ABC/DEF. Kör alla med kabinväska där uppe så får det inte plats. Så är det bara. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Februari 22, 2019 Dela Inlagd Februari 22, 2019 3 timmar sedan, skrev Mankan: Prioboarding kan ju vara trevligt om man väl står i gaten och väntar. Men det är även ganska trevligt att att sitta i loungen och sippa på ett glas vin medans resten av skocken boadar. Probelemt med guldkort är ju att man gärna sitter i loungen lite för länge och när man väl traskat iväg till gaten är där en rejäl hord med apklassresenärer som blockerar vägen fram till gaten där tjejen står och viftar med star alliance gold card skylten. Borde fan haft en separat entre till gaten så man kan undvika att beblandas med allmogen... Det kommer att bli mitt förslag nästa gång jag får en member survey från Thai! "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Februari 22, 2019 Dela Inlagd Februari 22, 2019 3 minuter sedan, skrev MaiChai: Probelemt med guldkort är ju att man gärna sitter i loungen lite för länge och när man väl traskat iväg till gaten är där en rejäl hord med apklassresenärer som blockerar vägen fram till gaten där tjejen står och viftar med star alliance gold card skylten. Borde fan haft en separat entre till gaten så man kan undvika att beblandas med allmogen... Det kommer att bli mitt förslag nästa gång jag får en member survey från Thai! Boarding at your convenience..... Separat fålla behövs för detta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Februari 22, 2019 Dela Inlagd Februari 22, 2019 Vad flygbolagen behöver göra är att utbilda idi*terna till passagerare... Lägg väskan på rätt håll... pucko! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Februari 22, 2019 Dela Inlagd Februari 22, 2019 29 minuter sedan, skrev samet: Vad flygbolagen behöver göra är att utbilda idi*terna till passagerare... Lägg väskan på rätt håll... pucko! Det finns betald personal som fixar sånt. När vi åker till Thailand för en mån har vi med oss allt vi kan ha i kilo. Min dator väska har nog vägt 20 kilo ibland så klart det blir fullt men har inte sett nån gång på dom åren vi rest att det blivit nåt problem, ok gnäll gubbar ibland men det bryr jag mej inte om Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Februari 22, 2019 Dela Inlagd Februari 22, 2019 3 timmar sedan, skrev Alarik: Jodå, det fungerar i verkligheten. Men jag åker inte med Norwegian och Ryanair. Testa detta på en full SAS-kärra på t.ex. GOT - ARN. Kommer sluta med att ditt bagage inte ligger ovanför din plats. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Februari 22, 2019 Dela Inlagd Februari 22, 2019 1 minut sedan, skrev M33: Testa detta på en full SAS-kärra på t.ex. GOT - ARN. Kommer sluta med att ditt bagage inte ligger ovanför din plats. Och vad gör det om det inte ligger ovanför min plats Ok om jag ska med nåt anslutningsflyg och har lite tid kan det bli lite problem men brukar lösa sej Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Februari 22, 2019 Dela Inlagd Februari 22, 2019 Precis nyss, skrev Boa52: Och vad gör det om det inte ligger ovanför min plats Ok om jag ska med nåt anslutningsflyg och har lite tid kan det bli lite problem men brukar lösa sej Nu missade du sammanhanget igen. Tänker inte ens försöka förklara, det är inte värt tiden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Februari 22, 2019 Dela Inlagd Februari 22, 2019 7 minuter sedan, skrev M33: Nu missade du sammanhanget igen. Tänker inte ens försöka förklara, det är inte värt tiden. Svarade på ditt inlägg, ok. Läs ditt inlägg och mitt svar om du tänkte på nåt annat måste du skriva det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Februari 22, 2019 Dela Inlagd Februari 22, 2019 3 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: Hmm Problemet är väl oftast att man har ABC/DEF. Kör alla med kabinväska där uppe så får det inte plats. Så är det bara. Hej. Har alltid fått plats där uppe med vårt handbagage och det i anslutning till våra sittplatser på de plan jag färdats med till Thailand. Finns på de plan du nämner två rader med förvaringsboxar där uppe. Vid något enstaka tillfälle har någon, med stol långt borta och med mycket handbagage ibland skrymmande, försökt utnyttja det utrymme som jag ser som vårt. Det har jag, som jag ser det, inte ansett acceptabelt. Så är det bara. Men accepterar du att knyckla in ditt tillåtna handbagage under stolen, om så för din del är möjligt, så är det naturligtvis upp till dig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Februari 22, 2019 Dela Inlagd Februari 22, 2019 Hej. Har alltid fått plats där uppe med vårt handbagage och det i anslutning till våra sittplatser på de plan jag färdats med till Thailand. Finns på de plan du nämner två rader med förvaringsboxar där uppe. Vid något enstaka tillfälle har någon, med stol långt borta och med mycket handbagage ibland skrymmande, försökt utnyttja det utrymme som jag ser som vårt. Det har jag, som jag ser det, inte ansett acceptabelt. Så är det bara. Men accepterar du att knyckla in ditt tillåtna handbagage under stolen, om så för din del är möjligt, så är det naturligtvis upp till dig. Ja, vid flyg till Thailand (om det nu är det enda man flyger) så brukar det finnas alldeles tillräckligt med plats för handbagage. Vid sådana tillfällen går det nog bra att säga till kabinpersonalen. Det är lite annat om du flyger Airbus 320, B737, CRJ 900 eller t.o.m ATR-72. Vid flyg till Thailand så känns det som oftast dumt att knöla väskan under sätet framför. Edit: Vilka ”plan som jag nämner” syftar du på? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Februari 22, 2019 Dela Inlagd Februari 22, 2019 1 timme sedan, skrev M33: Testa detta på en full SAS-kärra på t.ex. GOT - ARN. Kommer sluta med att ditt bagage inte ligger ovanför din plats. Nej, det tänker jag absolut inte testa, och inte alls för att jag med dig vill bråka. Av miljömässiga skäl använder jag Tesla, om jag denna sträcka skulle behöva åka. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Februari 22, 2019 Dela Inlagd Februari 22, 2019 8 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Ja, vid flyg till Thailand (om det nu är det enda man flyger) så brukar det finnas alldeles tillräckligt med plats för handbagage. Vid sådana tillfällen går det nog bra att säga till kabinpersonalen. Det är lite annat om du flyger Airbus 320, B737, CRJ 900 eller t.o.m ATR-72. Vid flyg till Thailand så känns det som oftast dumt att knöla väskan under sätet framför. Edit: Vilka ”plan som jag nämner” syftar du på? Uppfattade det som att du menade plan med många platser i bredd. Men det var kanske fel. Dock ingen skada skedd. Vi blev ju överens till sist. 🙂 Angående typ inrikesflyg se mitt svar till M33. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Februari 22, 2019 Dela Inlagd Februari 22, 2019 Uppfattade det som att du menade plan med många platser i bredd. Men det var kanske fel. Dock ingen skada skedd. Vi blev ju överens till sist. [emoji846] Angående typ inrikesflyg se mitt svar till M33.Inrikes eller inom Europa är typ samma grej. Så länge du inte flyger till Thailand eller liknande så kommer du nog att uppleva problem de gånger det inte får plats med bagaget i hyllorna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Februari 22, 2019 Dela Inlagd Februari 22, 2019 1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige: Inrikes eller inom Europa är typ samma grej. Så länge du inte flyger till Thailand eller liknande så kommer du nog att uppleva problem de gånger det inte får plats med bagaget i hyllorna. Kan det vara så jävligt...? Har du protesterat? Ska det vara på det viset så blir det bilen även fortsättningsvis. Fina motorvägar i Tyskland. Det var det också i DDR på sin tid. De andra vägarna var kass, ja, en helt annan klass.... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Februari 22, 2019 Dela Inlagd Februari 22, 2019 15 minuter sedan, skrev Alarik: Kan det vara så jävligt...? Har du protesterat? Ska det vara på det viset så blir det bilen även fortsättningsvis. Fina motorvägar i Tyskland. Det var det också i DDR på sin tid. De andra vägarna var kass, ja, en helt annan klass.... 🙂 Man kan alltid ta bilen. problemet är att det tar längre tid Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Februari 22, 2019 Dela Inlagd Februari 22, 2019 2 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Man kan alltid ta bilen. problemet är att det tar längre tid Man ser mer dagtid än bara vitt och blått, kan göra uppehåll en stund och äta gott Sträcka på benen av och till, om nödvändigt gå ut och slå en drill. Men för fan, gör det ej på autobahn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Februari 22, 2019 Dela Inlagd Februari 22, 2019 Frugans kabinväska vägde ca: 2 kg för mycket när vi åkte med Qatar till Sverige i somras. Alla andra väskor låg på gränsen så att flytta över saker gick inte men däremot fick vi veta att det gick det bra att gå till butiken intill incheckningen och inhandla en axelväska i tyg och flytta över ett par kilo dit. Logiken med det övergår min fattningsförmåga. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Februari 22, 2019 Dela Inlagd Februari 22, 2019 3 timmar sedan, skrev MaiChai: Probelemt med guldkort är ju att man gärna sitter i loungen lite för länge och när man väl traskat iväg till gaten är där en rejäl hord med apklassresenärer som blockerar vägen fram till gaten där tjejen står och viftar med star alliance gold card skylten. Borde fan haft en separat entre till gaten så man kan undvika att beblandas med allmogen... Det kommer att bli mitt förslag nästa gång jag får en member survey från Thai! Och hur ska jag titulera herrn om vi skulle råka träffas nån gång. Jag som tillhör den förfärliga allmogen och alltid åker apklass får väl knappast säga du eller? Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 22, 2019 Dela Inlagd Februari 22, 2019 9 minuter sedan, skrev Fritz: Och hur ska jag titulera herrn om vi skulle råka träffas nån gång. Jag som tillhör den förfärliga allmogen och alltid åker apklass får väl knappast säga du eller? Du får väl ge han syndernas förlåtelse. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KaiserBlood Inlagd Februari 22, 2019 Dela Inlagd Februari 22, 2019 Det är väl bara tacka och ta emot att flygbolagen är så generösa med handbagagen. Jag flyger alltid lätt, bara med en karbinväska, en datorväska och några taxfree påsar😎. 15 kg som dom oftast tillåter kommer man väldigt långt med. Vilket fack dom sen hamnar i när jag satt mig ner på flygstolen bryr jag mig föga om. Det är i alla fall jäkligt skönt att slippa stå vid ett rullband och behöva vänta på sin väska, utan bara kunna passera IM direkt och ta en taxi. Jag förstår att det är skillnad när man flyger med dam sällskap. Har själv gjort det i över 15 års tid, därför uppskattar jag enkelheten med att resa lätt när jag åker själv. Jag tycker flygbolagen borde börja att reducera priset när man checkar in med -20-30kg i bagage. Det borde finnas en app där man kan sälja/ge bort överflödiga kg till behövande medpassagerare på samma flight. We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu