Jump to content
IGNORERAD

Handbagage, vad fan sysslar flygbolagen med?

Benriach

Recommended Posts

Nå, vad anser ni om flygbolagens policy vad gäller handbagage? Personligen så tycker jag att det är åt helvete för mycket som bärs ombord. Förmodligen så är det flygbolagen själva som skapat detta elände genom att sälja biljetter billigare utan incheckade väskor vilket leder till att det tas med inte bara stora kabinväskor utan även extraväskor i förbannelse. Hur fan kan de vid ombordstigning tillåta att folk embarkerar med 3, ibland 4 väskor av olika slag? Och det värsta av allt är när de uppmanar folk med små väskor(alltså de som checkat in sin stora väska) att förvara handbagaget under stolen framför så att de som har stora bagage(alltså snikjävlarna) ska kunna få plats med sina jävla schabrak till väskor på hyllan...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

• Svar 155
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• andrejsdenruskige

32

• KaiserBlood

28

• Mankan

11

• samet

9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Fredman

Mest kärringar som shoppat loss och har förutom 2 handväskor en kabinväska och ett antal shoppingkassar.

Jävligt irriterande om du frågar mig.

Dela på andra sajter

Gäller ju att vara jävligt snabb ombord när åker på plan utan separat C-kabin. Kul om man sitter på rad 1-3 och tvingas stoppa in handbagaget på rad 9.

Ingen risk att man får tag i sin väska smidigt då.

Flygbolagen borde vara hårdare på storleken av bagaget istället för vikten, gällande kabinväskor.

Dela på andra sajter

Är väl inget större fel på policyn, det är väl värre med hur den efterlevs.

Håller med om att det är galet att en del har hela sitt bohag med sig ombord. Skulle vara kul att se en "Ryan Air-kontrollant" framme vid gaten, snacka om östrogenhysteri:big_smile:

Dela på andra sajter

Jag personligen har sällan störts av andras handbagage förutom en gång då jag hade mjuk ryggsäck med laptop i som en turk försökte pressa till en frimärke med sin överstora kabinväska. Numera har jag alltid hård kabinväska och en mindre laptopväska som jag kan ha under stolen. Har sällan eller aldrig problem med att få plats så för mig känns det inte som något jätte problem.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mankan:

Jag personligen har sällan störts av andras handbagage förutom en gång då jag hade mjuk ryggsäck med laptop i som en turk försökte pressa till en frimärke med sin överstora kabinväska. Numera har jag alltid hård kabinväska och en mindre laptopväska som jag kan ha under stolen. Har sällan eller aldrig problem med att få plats så för mig känns det inte som något jätte problem.

Testa då att flyga mellan STO-OSL eller BGO när alla jävlar har varit på shoppingtur i Sverige då är det svårt att hitta en lucka där uppe.

"Idag har vi fullt flyg så vi önskar att ni placerar ert handbaggage under stolen framför er", det hör man väldigt ofta.

Bättre koll vid gaten som någon skrev hade löst mycket.

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

Dela på andra sajter

Vi brukar försöka få 77 A B eller J K,  bra att ha med lite extra handbagage mellan stolen och väggen när man vill sova:big_smile:

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
20 minuter sedan, skrev M33:

Gäller ju att vara jävligt snabb ombord när åker på plan utan separat C-kabin. Kul om man sitter på rad 1-3 och tvingas stoppa in handbagaget på rad 9.

Ingen risk att man får tag i sin väska smidigt då.

Flygbolagen borde vara hårdare på storleken av bagaget istället för vikten, gällande kabinväskor.

En av orsakerna till att jag gillar prioboarding

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev evert 1:

Vi brukar försöka få 77 A B eller J K,  bra att ha med lite extra handbagage mellan stolen och väggen när man vill sova:big_smile:

Aldrig lyckats boka den platsen på ATR-72 till Vilnius...

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
18 minuter sedan, skrev Mankan:

Får som oftast plats med bagaget under stolen, så jag har det där till 99%. Men blir trött av att se idi*terna ändå

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige:

En av orsakerna till att jag gillar prioboarding

Jo men som du vet är väl 50% av på en SAS-flight statuspax med prio.... 

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Jo men som du vet är väl 50% av på en SAS-flight statuspax med prio.... 

Nja, kanske förr. Men nu när det piper vid scanningen av boardingkortet så är vi nere på 25%
Dela på andra sajter

En lösning skulle kunna vara att personer med incheckat bagage får gå på först, sen får snikbagageterroristerna fylla hyllorna tills det är fullt...

Ja, efter statusfolket då givetvis...

Ändrades av Benriach

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Benriach:

En lösning skulle kunna vara att personer med incheckat bagage får gå på först, sen får snikbagageterroristerna fylla hyllorna tills det är fullt...

Nä, prioboardning måste fortsatt gälla. Sedan kan statuslöst patrask / apklass få kriga om vem som skall på först.....

Vägrar fortsatt checka in bagage när man åker via CPH med 40min connection.

Edit: jag såg nu att du tänkte till...

Ändrades av M33
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Får som oftast plats med bagaget under stolen, så jag har det där till 99%. Men blir trött av att se idi*terna ändå

Jag får plats med kabinväskan där uppe och min lilla laptopväska under stolen om det var otydligt.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Jag får plats med kabinväskan där uppe och min lilla laptopväska under stolen om det var otydligt.

Nej, det var inte otydligt.
Jag får plats med hela handbagaget för det mesta vid fötterna, om nu det var otydligt.
Jag föredrar att inte ha så mycket bagage med mig på mina resor till Norge.
Allt är egentligen beroende på vart jag flyger och under vilka förutsättningar.
Har jag kortare svängar hemma, så lämnar jag de flesta kläderna i Norge.
Har jag längre vistelse i Sverige så tar jag med mig mer bagage.
Helst flyger jag utan bagage över huvudtaget.
Hatar både handbagage och incheckat bagage, då jag antingen vill hem eller till jobbet utan att stå och vänta på några väskor.
Dela på andra sajter

Utrymmen för handbagage är numrerade på de plan jag flyger med och som jag ser det följer de platsnumreringen.

Skulle det inte finnas plats till mitt handbagage så ser jag, med personalens hjälp, till att det blir det.

Någon j - a ordning skall det vara.

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Alarik:

Utrymmen för handbagage är numrerade på de plan jag flyger med och som jag ser det följer de platsnumreringen.

Skulle det inte finnas plats till mitt handbagage så ser jag, med personalens hjälp, till att det blir det.

Någon j - a ordning skall det vara.

Haha, jo så kan man ju tro att det funkar i verkligheten.

Dela på andra sajter

Lite off ,, Men åkte Bkk, Copenhagen i natt , o några fyllskallar bakom mig skulle kolla sitt handbagage o hämta sprit , Fick en väska över mig o samtidigt en flaska i golvet , Blir så jävla trött . Sätt lås på där man lägger handbagage o öppnas när man landar . 

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev wavis:

Lite off ,, Men åkte Bkk, Copenhagen i natt , o några fyllskallar bakom mig skulle kolla sitt handbagage o hämta sprit , Fick en väska över mig o samtidigt en flaska i golvet , Blir så jävla trött . Sätt lås på där man lägger handbagage o öppnas när man landar . 

Ja dessa jävla plockare är ju ett kapitel för sig själv. Nog fan finns det folk som när de väl lagt upp sin väska på hyllan ska stå där och plocka  och leta efter saker och ting. hur jävla svårt är det att plocka ur det man anser sig behöva för en flight redan innan man kliver ombord, det finns ju liksom oftast tid till det i gaten innan påstigning...

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Benriach:

Ja dessa jävla plockare är ju ett kapitel för sig själv. Nog fan finns det folk som när de väl lagt upp sin väska på hyllan ska stå där och plocka  och leta efter saker och ting. hur jävla svårt är det att plocka ur det man anser sig behöva för en flight redan innan man kliver ombord, det finns ju liksom oftast tid till det i gaten innan påstigning...

Så gävla enkelt o planera innan flight, bara hatar dessa plockare upp o ner 

Dela på andra sajter

Detta är ju egentligen Ryanair, Norwegians och övriga LCC's fel. De började sälja biljetter utan incheckat bagage för att få ner priset ytterligare... 

Övriga bolag blev då tvungna att följa trenden och många har infört "Light" biljetter utan incheckat bagage. Så nu skall man få med sig en veckas packning i handbagaget... massor av påsar med necessärinnehåll skall plockas upp i säkerhetskontrollen och sedan kriget i kabinen för att få plats för väskan...

Nedu! Jag checkar hellre in en väska om det skulle behövas och är fri på flygplatsen. Njuter gott när jag lägger upp mitt lilla handbagage och min jacka på bagagehyllan och slår mig ner för att betrakta spektaklet...

Prioboarding is da shit! 

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev rolba:

Pass, Visakort och telefon får ju plats i bröstfickorna. Behöver man nåt mer?

Ser inget problem. 

För oss utan hängbröst är det ett problem. Men en bögslunga funkar fortfarande.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...