Jump to content
IGNORERAD

Ska ni följa Melodifestivalen i år


Kenneth4618

Ska ni föja året Meodifestival ?   

92 röster

  1. 1. Ska ni följa årets "höjdpunkt" i musikvärlden ;)

    • Jomenvisst
      10
    • Skulle aldrig falla mig in
      82


Recommended Posts

  • Svar 360
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Enis

    48

  • Kenneth4618

    24

  • rolba

    23

  • M33

    20

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

NEJ har inte sett det sedan Jacob Dahlin var programledare RIP 

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

@hamnoi kan man få en recension av alla deltävlingar och final?

 

Har lyckas missa allt i år....

 

Så nu vem som vann och tog upp det på youtube....

 

 

Sicket slätstruket intetsägande skit.... välkommen Sverige till kvalomgångarna nästa år.

 

 

 

/ENis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...

Ja men snaaaaaaaaaart kööööööööör viiiiiii

 

😂

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Jag kommer kolla ikväll iaf........

Vill se var Lillasyster från Gbgområdet presterar......

Tunga pojkar (musikmässigt sett alltså) och Martin Westerstrand har en så härligt rå hårdrocksröst........:thumbsup:

 

En liten "Jag mötte Lassie-information" om Martin.......

Han lånade en Simple Minds skiva av min käre kompis Pelle från Partille (som är en sjukt bra gitarrist förresten) ngn gång i början av 90-talet.....

Pelle har fortfarande inte fått tillbaka skivan......... :hello::rotfl:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny har snott hela sitt nummer av Jamiroquai

 

Aldrig sett något så lågt. 

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Nicholas:

Danny har snott hela sitt nummer av Jamiroquai

 

Aldrig sett något så lågt. 

 

Same same but different

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
42 minuter sedan, skrev rolba:

Mello, nä så mycke sprit har jag inte hemma. 

Men det har jag.......:rotfl:

 

 

37 minuter sedan, skrev Nicholas:

Danny har snott hela sitt nummer av Jamiroquai

 

Aldrig sett något så lågt. 

 

Japp, pinsamt när producenterna försökte i TV beskriva hur unikt numret var.......🤬

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nix, inte en chans att jag ens tittar på ett avsnitt av den där skiten.

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis lika mycket som jag brukar följa det dvs inte alls. Svårt att undvika bara så mycket som det annars utmärkta SVT promotar det.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minutes ago, Esspe said:

Precis lika mycket som jag brukar följa det dvs inte alls. Svårt att undvika bara så mycket som det annars utmärkta SVT promotar det.

Oroa dig inte för din kunskapslucka. Som gammal mello-nörd (i alla fall så länge som jag bodde kvar i Sverige) kan jag sätta ihop ett "mello-quiz" tills du är tillbaka i Sin City.

 

Annars är Eurovision roligare. Kanske kan vi repetera festen vi hade i en av byn-byns fyllhörnor under vårens lockdown. Då spelade vi samtliga vinnare från 1956 fram till dags dato med tillhörande gissning om land och artist. Men känn ingen stress över att komma hit redan till veckan, vi lovar att vänta på dig..

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev spooncreek:

Oroa dig inte för din kunskapslucka. Som gammal mello-nörd (i alla fall så länge som jag bodde kvar i Sverige) kan jag sätta ihop ett "mello-quiz" tills du är tillbaka i Sin City.

 

Annars är Eurovision roligare. Kanske kan vi repetera festen vi hade i en av byn-byns fyllhörnor under vårens lockdown. Då spelade vi samtliga vinnare från 1956 fram till dags dato med tillhörande gissning om land och artist. Men känn ingen stress över att komma hit redan till veckan, vi lovar att vänta på dig..

Och du har fortfarande inte begripit varför jag håller mig borta....

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Nej, aldrig att jag ägnar en sekund åt Mongo, förlåt, Mello. Så mycket sprit finns inte...

Opium för folket.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer att missa alla omgångar. Min tv får inte in svt el tv4 ( jag har blivit bönhörd ) Tack LG för att ni finns.

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, Esspe said:

Och du har fortfarande inte begripit varför jag håller mig borta....

Misströsta inte min gode vän, vi tar en liten mellokurs här på MPR istället i och med att du inte kan komma hit, man får ställa upp för sina vänner.  😆

 

Vi börjar någonstans mitt i på det glada 80-talet, detta musikaliskt sett helt fantastiska årtionde. Och Mellon var inte sämre, genomgående starka startfält, där man så här långt efteråt mest minns de som inte vann.

 

Vem kan t.ex glömma musikläraren Janne Lucas bakom sitt piano med "Växeln hallå" 1980? Otroligt nog kom han bara tvåa. Men, vinnaren var ingen mindre än Tomas Ledin med "Just nu".Svårslaget såklart och Ledins stora genombrott. Bakom Janne placerade sig dock giganter som Ted Gärdestad, Eva Dahlgren, Paul Paljett  och Kenta. Inga dåliga skalper, eller hur?

 

 

 

1984 var också ett minnesvärt år. Hur kunde Vicki Benckert bara komma femma med sin "Livet är som ett Träd". Bra låt och ett helt fantastiskt och dansant framrädande, helt obegripligt. Missa inte de synkade småhoppen!. Men ok, vinnaren Diggiloo Diggiley med brorsorna Herrey gick inte av för hackor de heller i sina gyllene dansskor.

 

 

 

 

 

Innan dess, 182 , hade vi förstås fått träffa Chattanooga med "Hallå hela pressen", som otroligt nog bara blev fyra i ett på det stora hela ganska mediokert startfält. Chips vann med "Dag efter dag". Hur är det möjligt Esspe?

 

 

Och hur kunde Style bara bli trea 1985 med sin comeback "Dover-Calais"? Segraren dessutom den rätt trista "Är du det här du kallar kärlek". Detta år  presenterades dessutom bidragen genom musikvideos, antagligen ett utslag av MTVs stora genomslag. Du minns säkert båten Style gick på i videon i ett vintrigt Stockholm. Världsklass!

 

 

 

Årtiondets sista mello, 1989, ja där måste man nog ändå lyfta fram vinnaren, Tommy Nilsson med "En dag". Tommys stora genombrott, men mest minnesvärt är nog ändå kören, som trots Tommy vassa pipa nästan helt tar över låten mot slutet (lova nu att du kollar ända till slutet). Jerry Williams (!) Anki Bagger, Vicki Benckert (där kom hon igen som vinnare), Tommy Ekman (han med) och Jean Paul Wall). Ledsamt nog förstod inte övriga Euopa vare sig Tommy Nilsson eller körens storhet så i Eurovison blev det bara en fjärdeplats.

 

 

 

 

Sådär @Esspe, det var en kort inblick i 80-talet. Nästa gång kör vi 90-talet och det blir inte sämre, det kan jag lova. 😉

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev spooncreek:

Misströsta inte min gode vän, vi tar en liten mellokurs här på MPR istället i och med att du inte kan komma hit, man får ställa upp för sina vänner.  😆

 

Vi börjar någonstans mitt i på det glada 80-talet, detta musikaliskt sett helt fantastiska årtionde. Och Mellon var inte sämre, genomgående starka startfält, där man så här långt efteråt mest minns de som inte vann.

 

Vem kan t.ex glömma musikläraren Janne Lucas bakom sitt piano med "Växeln hallå" 1980? Otroligt nog kom han bara tvåa. Men, vinnaren var ingen mindre än Tomas Ledin med "Just nu".Svårslaget såklart och Ledins stora genombrott. Bakom Janne placerade sig dock giganter som Ted Gärdestad, Eva Dahlgren, Paul Paljett  och Kenta. Inga dåliga skalper, eller hur?

 

 

 

1984 var också ett minnesvärt år. Hur kunde Vicki Benckert bara komma femma med sin "Livet är som ett Träd". Bra låt och ett helt fantastiskt och dansant framrädande, helt obegripligt. Missa inte de synkade småhoppen!. Men ok, vinnaren Diggiloo Diggiley med brorsorna Herrey gick inte av för hackor de heller i sina gyllene dansskor.

 

 

 

 

 

Innan dess, 182 , hade vi förstås fått träffa Chattanooga med "Hallå hela pressen", som otroligt nog bara blev fyra i ett på det stora hela ganska mediokert startfält. Chips vann med "Dag efter dag". Hur är det möjligt Esspe?

 

 

Och hur kunde Style bara bli trea 1985 med sin comeback "Dover-Calais"? Segraren dessutom den rätt trista "Är du det här du kallar kärlek". Detta år  presenterades dessutom bidragen genom musikvideos, antagligen ett utslag av MTVs stora genomslag. Du minns säkert båten Style gick på i videon i ett vintrigt Stockholm. Världsklass!

 

 

 

Årtiondets sista mello, 1989, ja där måste man nog ändå lyfta fram vinnaren, Tommy Nilsson med "En dag". Tommys stora genombrott, men mest minnesvärt är nog ändå kören, som trots Tommy vassa pipa nästan helt tar över låten mot slutet (lova nu att du kollar ända till slutet). Jerry Williams (!) Anki Bagger, Vicki Benckert (där kom hon igen som vinnare), Tommy Ekman (han med) och Jean Paul Wall). Ledsamt nog förstod inte övriga Euopa vare sig Tommy Nilsson eller körens storhet så i Eurovison blev det bara en fjärdeplats.

 

 

 

 

Sådär @Esspe, det var en kort inblick i 80-talet. Nästa gång kör vi 90-talet och det blir inte sämre, det kan jag lova. 😉

Helt rätt sämre kan det ju inte bli men tyvärr är det väl samma nivå rakt i genom. Var en låt nånstans från nåt annat land nån gång som jag tyckte var riktigt bra. Man kan ju inte undvika skiten om man bor i Sverige. Spelas i evinnerlighet på radion. Som tur är bor jag ju inte i Sverige för tillfället men Thaitoppen kan också vara lite påfrestande ibland.

 

För att få bort skiten ur öronen på folk som inte kunde motstå att trycka igång dom där erbarmliga låtarna kommer det musik man verkligen kan lyssna till här utan att det bildas ett stort vacuum i huvet.

 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, dessutom är det hockey på en kanal nära mig, och såå rooligt när det kära Leksand vann över slaktbänken från jöteborg ha ha ha

 

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och dessutom tycker jag det var kul att Brynäs vann mot det andra slaktlaget malmöe. Så de så

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Möjligen om jag låg för döden och TV:n på rummet var igång med skiten.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...