Jump to content
IGNORERAD

Thaksin avbryter demonstrationerna om han får tillbaka sina pengar. ?


noBuzz

Recommended Posts

Quote

Han stod 2001 åtalad för att ha dolt tillgångar på sammanlagt 4.5 miljarder baht. Först erkände han med motivet att så gör alla sedan. Senare ändrade han sig och menade att det var ett hederligt misstag. Tillgångarna hade skrivits över på hans hembiträde, chaufför och div. affärskompisar.

Jag kommer ihåg detta väldigt väl eftersom det var bland de första gångerna jag hörde talas om honom.

Då hade ni alltså fel i ert påstående att han inte ens skulle ha tillträtt maktensboningar om rättsväsendet fungerade, eftersom domstolen gav sitt utslag i april några månader efter han tillträtt.

[move]

Petimeter Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    20

  • Joints

    15

  • noBuzz

    9

  • MaiChai

    5

Mest aktiva i denna tråd

Ett väl fungerande rättsystem hade varit snabbare att döma honom eftersom det var åren 1997-98 som gällde.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast Dr T har ju alltdi varit av en givmild natur och att han gav bort 3% av sina tillgångar till sin personal och vänner vittnar väl endast om ett synnerligen gott hjärta.

[move]

Tillgången Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Då hade ni alltså fel i ert påstående att han inte ens skulle ha tillträtt maktensboningar om rättsväsendet fungerade, eftersom domstolen gav sitt utslag i april några månader efter han tillträtt.

[move]

Petimeter Arne

[/move]

Sen har du ju det gamla atalet om den falska 1 miljon bahts-checken ocksa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Berätta gärna mer om den falska checken.

BanArne

Laste senast om det i BP for nagon dag sedan. Nar jag skulle googla fram kallan sa stotte jag pa patrul da att googla pa Thaksin + fraud fick miljontals traffar. Nar tid och ork finnes skall jag lokalisera en tillforlitlig kalla eller krypa till korset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nar jag skulle googla fram kallan sa stotte jag pa patrul da att googla pa Thaksin + fraud fick miljontals traffar.

:D:D:D

Fast när jag tänker efter så kanske det inte är något att skratta åt.

Link to comment
Dela på andra sajter

En miljon bath låter ju i minsta laget för att medvetet fuska med en check när man är nr 14 på listan över de rikaste i Thailand. Det kanske iof-sig var innan han var så välbeställd.

MVH/BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

Har något svagt minne om att det med checken rör sig om tiden före hans politiska bana då han

precis startade AIS. Eller innan.

Han startade en hel del verksamheter under sin bana som entrepeneur och hade under vissa tider

en rätt dålig ekonomi med väldigt mycket skulder.

Har för mig att jag läste om det för något år sedan så min minnesbild är inte helt tydlig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu fick jag dessutom för mig att det handlade om en check som betalning för datorer han skulle hyra ut.

Men det kan vara ett hjärnspöke eller manipulerat minne. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Vill minnas att det var nar han fortfarande var polis och jobbade extra med sin sokarverksamhet (beeper/pager) och sin datauthyrning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fantastiskt!  :im_so_happy: Min hjärna verkar iaf funka hjälpligt fortfarande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Handlade inte hans problem med de deklarerade tillgångarna när han blev vald som premiärminister. Var det verkligen innan han blev vald? Eller var det 2 ggr han åkte dit på det. Har för mig att han hade lovat att han hade deklarerat korrekt när han blev big boss.

mooton 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...

Jag tycker lite synd om de röda demonstranterna på nåt sätt... Har en känsla av att många ser Thaksin som ngn typ av "frälsare" som ska höja status & livskvalitét för befolkningen på landsbygden. Jag kan tyvärr bara se honom som en maktsugen opportunist. Det finns inte ett skvatt i hans beteende som tyder på att han vill Thailand väl. Det handlar nog mest om att - på sikt - fixa lagstiftning etc. så att det gynnar hans business och det akuta just nu är självklart att få tillbaks konfiskerade tillgångar.

Så de stackarna från landsbygden får nog vänta på en riktig Robin Hood och Thailands ekonomi får sig ytterligare en känga. Bravo.

Thaksin, Berlusconi. Samma skit.

Ändrades av tasa56
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker lite synd om de röda demonstranterna på nåt sätt... Har en känsla av att många ser Thaksin som ngn typ av "frälsare" som ska höja status & livskvalitét för befolkningen på landsbygden. Jag kan tyvärr bara se honom som en maktsugen opportunist. Det finns inte ett skvatt i hans beteende som tyder på att han vill Thailand väl. Det handlar nog mest om att - på sikt - fixa lagstiftning etc. så att det gynnar hans business och det akuta just nu är självklart att få tillbaks konfiskerade tillgångar.

Så de stackarna från landsbygden får nog vänta på en riktig Robin Hood och Thailands ekonomi får sig ytterligare en känga. Bravo.

Thaksin, Berlusconi. Samma skit.

Det är så de flesta västerlänningar med insikt och utbildning resonerar, och då även de thai som har haft denna förmån med bra utbildning som ger dem en möjlighet att sålla i propagandan.

Men fram tills torsdag då jag landar i Bangkok har jag lovat att se allt från den rödaenkelspåriga sidan. Det blir enklast så. Sen får vi se hur det går för mina illusioner när de kolliderar med verkligheten, det kanske inte är så enkelt som rött mot gult, fattig mot rik eller staden mot landsbygden?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente Bangkok Bob, klart som korvspad att det är en utbildningsfråga.

Di som inte gått i skolan och fattat något här hemma förstår ju inte att Bildt, Maurit P och Maud är bäst.

Hade risodlarna följt med på lektionerna så skulle de förstått allt som den nuvarande premiärministern faktiskt gjort för dem.

Nomenklaturist Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente Bangkok Bob, klart som korvspad att det är en utbildningsfråga.

Di som inte gått i skolan och fattat något här hemma förstår ju inte att Bildt, Maurit P och Maud är bäst.

Hade risodlarna följt med på lektionerna så skulle de förstått allt som den nuvarande premiärministern faktiskt gjort för dem.

Nomenklaturist Arne

Hehe typ ungefär.. Undrar om det finns någon som gått i skolan som tror att mona, åli och spenatpartiet är det rätta för Sverige?

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...